De 4 ani la Titularizare pică aceeași variantă de subiecte, cea cu numărul 3. La Limba franceză profesorii reclamă o eroare în barem

11.487 de vizualizări
Foto: © Volodymyr Tverdokhlib | Dreamstime.com
Timp de 4 ani la rând, din 2017 până în 2020, inclusiv, la examenul de Titularizare, proba scrisă, a fost mereu extrasă varianta de subiecte cu numărul 3. Subiectele sunt diferite, dar varianta extrasă este aceeași, potrivit site-ului oficial titularizare.edu.ro. La limba franceză mai mulți profesori reclamă existența unei erori în barem.

Varianta 3 de subiecte pentru Titularizare a fost extrasă în 2017, 2018, 2019 și 2020.

În plus, la Istorie la primul subiect este al treilea an, din ultimii 4, când se dă un text suport din aceeași carte – este vorba despre S. Berstein, P. Milza, Istoria Europei. 

Profesorii remarcă faptul că în cazul subiectelor din acest an, de la proba scrisă pentru Limba franceză, baremul de notare de la subiectul II acceptă o singură metodă de rezolvare, pe când cărțile din bibliografia pentru concurs dau posibile două variante într-un astfel de caz.

Subiectul reclamat este următorul:

Baremul prevede o singură variantă de rezolvare:

„Există două variante de rezolvare în funcție de felul în care privim problema de gramatică, dacă ne raportăm la propoziția subordonată sau la cea principală. Există două cărți de gramatică specificate în programa de titularizare în care se poate observa că unii autori aceeptă o variantă iar alții o indică pe a doua”, potrivit sesizării făcute de mai mulți candidați la examenul de miercuri.

„Concret, la subiectul de gramatică am avut o subordonată care este tratată diferit de la o gramatică la alta. Chiar și în cărțile din bibliografie, în una scrie într-un mod, în cealaltă diferit.
Problema este ca în barem apare o singură variantă de rezolvare”, ne-a scris un alt candidat.

Titularizarea a fost susținută de peste 30 de mii de candidați, iar rezultatele inițiale ale examenului vor fi publicate pe 4 august.

Foto: © Volodymyr Tverdokhlib | Dreamstime.com

Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care site-ul Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


5 comments
  1. E un haos total in sistem. Ce sa mai, i-am pus o intrebare unui inspector in legatura cu continuitatea, habar nu avea sa-mi raspunda. Replica i-a fost, sa citesc cu mare atentie metodologia de acest an.
    Concluzia e ca toti sunt varza….
    As fi curioasa daca un metodist, care vine in inspectie la clasa, ar fi in state sa rezolve un subiect de titularizare sau definitivat. Cred ca si-ar cam da cu stangu-n dreptu’.

  2. Si la filosofie,la pct 2 ,subiectul 1,la logica si argumentare,demonstrarea validității unui argument,,au afișat în barem ca este argument nevalid ,ceea ce este gresit,argumentul este valid.

  3. Se face o comisie.Exista niste oameni care propun subiecte.Subiectele se amesteca si se extrage unul.De ceva timp se da varianta 3 …dar pana una alta trebuie sa stii tema sau simbolul din opera respectiva !!!!!in ceea ce lpriveste gramatica 2 ×2 =4 ,indiferent de carte daca cel care corecteaza STIE carte da punctajul meritat!

  4. V-am făcut știre 🙂
    Acuma de ce nu puneți întrebarea, ,,Se mai extrag subiectele, de ce nu apar înregistrări!? “

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Profesorii își pot vedea lucrările de la concursul de Titularizare și de la examenul de Definitivat 2023 în august sau septembrie – model de cerere către inspectorat / Calendarele de vizualizare, stabilite în mai multe județe

Profesorii își pot vedea lucrările de la concursul de Titularizare sau de la examenul de Definitivat 2023 în august sau septembrie, după cum se arată în mai multe calendare stabilite…
Vezi articolul

Profesorul Cătălin Ciupală: Dacă tu, ca profesor, nu-ți cunoști bine materia pe care o predai, nu ai cum să transmiți cunoștințe eficient / Nu avem o metodă științifică de predare, care să se bazeze pe neuroștiințe, pe modul de învățare a elevilor

„Noi nu avem o metodă științifică de predare, o metodă care să se bazeze foarte mult pe neuroștiințe, pe modul de învățare a elevilor, pe modul lor de gândire. Eu…
Vezi articolul

DOCUMENT Grilele de salarii majorate pentru director, director adjunct, contabil-șef și secretar-șef, în funcție de gradul didactic, gradul școlilor și de categoria acestora, publicate de Ministerul Educației – proiect

Un proiect de hotărâre de guvern cu grilele detaliate pentru salariile directorilor și ale personalului didactic auxiliar de conducere a fost pus în transparență decizională de Ministerul Educației. Grilele sunt…
Vezi articolul