De ce se vor închide toate școlile dintr-un județ, în bloc, dacă vor exista localități cu zero rată de infectare? Consiliul Elevilor cere descentralizarea deciziei la nivelul școlii și dezaprobă creșterea de la 1 la 3 cazuri pentru pragul de trecere a unei clase în online

10.548 de vizualizări
Silviu Morcan / Foto: CNE
Consiliul Național al Elevilor (CNE) a transmis astăzi, într-un comunicat, necesitatea adoptării unui algoritm complex de calcul al riscului epidemiologic dintr-o școală, care să ia în calcul, pe lângă rata de incidență de la nivel local și numărul de locuri ocupate din spitale, și aspecte care țin de vaccinarea cadrelor didactice și a elevilor, capacitatea unei școli de a asigura respectarea tuturor măsurilor sanitare (ex.: distanțare fizică, posibilitatea oferirii de măști de protecție elevilor și profesorilor etc.), capacitatea de testare și nu numai. CNE a adăugat că o astfel de măsură ar reprezenta un pas în față spre o descentralizare reală, mai ales în contextul în care există localități cu populație redusă, în interiorul cărora riscul de infectare comunitară este scăzut.

În acest sens, elevii solicită Guvernului României, prin Ministerul Educației și Ministerul Sănătății, „să trateze cu celeritate problematica siguranței în școli și să implementeze măsuri complementare, în contextul valului V al pandemiei, în așa fel încât dreptul la educație și dreptul la sănătate să fie respectate în egală măsură”.

„De ce se modifică din nou măsurile de funcționare a școlilor? Cum să avem încredere în experți dacă vedem că regulile se schimbă iar și iar și iar? De ce se vor închide toate școlile dintr-un județ, în bloc, dacă vor exista localități cu zero rată de infectare? Sunt întrebările care stau pe buzele tuturor elevilor și care, desigur, rămân doar la nivel retoric! Teste nu avem, infrastructură nu avem, dar avem din nou impredictibilitate! Solicităm Guvernului României să nu ignore nevoile elevilor și să adopte un set de măsuri racordate la contextul local”, a declarat Silviu Morcan, președintele Consiliului Național al Elevilor.

Reacția reprezentanților elevilor vine în contextul în care, joi seară, Comitetul Național pentru Situații de Urgență (CNSU) a adoptat o hotărâre privind modificarea condițiilor de desfășurare a activității în unitățile de învățământ, prin care se anunță faptul că toate școlile care funcționează pe raza județelor ale căror spitale au peste 75% din paturile destinate îngrijirii bolnavilor de COVID-19 ocupate vor trece la predarea exclusiv online.

Consiliul Național al Elevilor a mai transmis că nu este de acord cu privire la modificarea numărului de cazuri la care se impune suspendarea cursurilor cu prezență fizică, de la 1 la 3, având în vedere riscurile de infectare foarte ridicate la care ar fi expuși atât elevii, cât și profesorii de la o clasă în care un elev este depistat pozitiv.

De asemenea, modificarea propusă de CNSU prevede trecerea în online a întregii școli, nu a unei clase, la apariția a 3 cazuri de infectare într-una dintre clase. În acest caz, spune CNE, se va ajunge la situații în care mai multe clase dintr-o unitate de învățământ ar avea de la 1 până la 2 cazuri de infectare în rândul elevilor care, adunate, ar însemna zeci de cazuri la nivelul întregii școli, fără să fie nevoie ca activitatea didactică să se desfășoare în mediul online la nivelul claselor.

„De asemenea, aducem în discuție necesitatea impunerii unui prag de incidență al localității la care școlile să fie nevoite să treacă la predarea exclusiv online, care să fie stabilit de experți în epidemiologie, deoarece, în lipsa unor măsuri complementare, care să asigure siguranța actorilor din educație, precum testarea în interiorul școlii, riscurile la care vor fi expuși elevii și profesorii dintr-o localitate cu o incidență crescută, dar care este situată într-un județ în care încă există cel puțin 25% din paturi libere pentru pacienții infectați cu COVID-19 sunt deosebit de crescute, putând provoca infectări în masă în respectiva comunitate. De asemenea, la polul opus, pot exista localități care, deși au o rata de incidență a cazurilor confirmate de COVID-19 foarte scăzută, poate chiar 0 cazuri pozitive la mia de locuitori, vor fi nevoite să suspende prezența fizică din școli în situația în care secțiile pentru tratarea cazurilor de COVID-19 vor fi suprasolicitate”, atrag atenția reprezentanții elevilor.


2 comments
  1. Oare le pasă, celor care iau astfel de decizii ( ministrul educației, sănătății). Nu! Să se țină scolile deschise cu orice preț, oricum deja în marile aglomerări urbane, aceste scolii devin, rand pe rand focare. Nu ii pasa nimănui, ca se îmbolnăvesc elevi și profesori.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

„Scandalul” subiectelor la evaluarea de la clasa a IV-a, “o comédie de spital de nebuni”. Daniel Funeriu: Le invit pe Învățătoarele-Caisă să recitească ”Amintiri din copilărie” și să facă analiza intersecțional-emoționalo-traumato-ecologistă a crimelor comise cu ceaslovul împotriva muștelor

Daniel Funeriu, fost ministru al Educației, reacționează în dezbaterea generată în jurul subiectelor pe care le-au avut la Română elevii de clasa a IV-a, la Evaluarea Națională. “Ajunge să fie…
Vezi articolul
începerea școlii, predare bilingvă

Eveniment recomandat de Edupedu.ro

Astăzi de la ora 17:00 – Webinar deschis tuturor profesorilor – dezvoltarea strategiilor de învățare eficientă la elevi. Psihologul Mircea Miclea, fondatorul Cognitrom: Strategiile de învățare adecvate pot spori cu 20% performanțele școlare. Un profesor bun îți predă și apoi te învață cum să înveți ce a predat

Strategiile de învățare cresc cu până la 20% performanța școlară a elevilor, potrivit cercetărilor din domeniu. Modalitatea în care elevii iau notițe eficient la oră, studiază deștept acasă, se pregătesc…
Vezi articolul

Consiliul Național al Elevilor lasă de înțeles că noile legi ale educației nu vor intra în vigoare în 2023, iar organizația abandonează solicitările anterioare pentru un buget de 4,7% – 6% din PIB și cere „o creștere egală cu cel puțin 0,8% din PIB” față de anul trecut

Reprezentanții Consiliului Național al Elevilor abandonează, în premieră în ultimii ani, țintele de 6% din PIB (procentul prevăzut de Legea 1/2011) și 4,7% din PIB (media europeană, potrivit Eurostat). Aceștia…
Vezi articolul
Cum să înveți să citească un copil

AUR cere Ministerului Educației să renunțe la Strategia Națională de Educație Parentală pe motiv că ”nu are origine națională” și că viitorii ”educatori” vor proveni din ONG-uri

Alianța pentru Unirea Românilor (AUR) critică Strategia Națională de Educație Parentală, un document lansat în dezbatere publică de Ministerul Educației, pe motiv e ”de influență străină”, potrivit unui comunicat de…
Vezi articolul