De Ziua Internațională a Profesorului, sindicatele reclamă situația din educație: profesori fără studii, școli fără internet, programe neadaptate cerinţelor de pe piaţa muncii

184 de vizualizări
Ziua Internațională a Profesorului
Foto: Pixabay.com
”În anul Centenarului Marii Uniri, un an cu o însemnătate puternică pentru ceea ce înseamnă construcţia statului modern, educaţia trebuie să urce pe podiumul priorităţilor care au stat la baza constituirii României. În anul 2018, statul modern a căpătat alte valenţe, iar educaţia nu doar că nu mai reprezintă o prioritate naţională, ci este “atacată” prin seria măsurilor distructive”, arată Federația Sindicatelor Libere din Învățământ într-un comunicat de presă cu ocazia Zilei Internaționale a Profesorului.

Ziua Internațională a Profesorului

”O simplă radiografie a sistemului de învăţământ ne arată că “şcoala românească” a rămas doar un simbol. Investiţii scăzute, salarii complet nemotivante pentru cadrele didactice, ceea ce face ca România să fie singura țară din Uniunea Europeană unde există cadre didactice fără studii de specialitate, unităţi de învăţământ din care lipsesc internetul, calculatoarele sau metodele moderne de predare, elevi direcţionaţi greşit de programe şcolare învechite şi neadaptate cerinţelor de pe piaţa muncii, clase suprapopulate în care accentul este pus pe cantitatea şi nu pe calitatea actului educaţional, o subfinanţare cronică menţinută an de an”, mai arată sindicaliștii.

FSLI reclamă și tenativa ex-ministrului Valentin Popa de diminuare a posturilor din educație: ”Cea mai recentă măsură a unui ministru al Educaţiei a fost reducerea a peste 4.600 de posturi din unităţile de învăţământ, în codiţiile în care sistemul are un deficit foarte mare de personal didactic auxiliar și nedidactic. În consecinţă, nu putem spune decât că, în anul Centenarului, am rămas cu restanţe în faţa Educaţiei. Avem atât de multe de recuperat, încât prin lipsa implicării sau prin aplicarea unor politici greşite, ne vom confrunta, în curând cu un sistem bolnav, care nu mai poate fi ajutat. Cei care au de pierdut nu sunt doar colegii noştri, ci mai ales elevii”.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Ecaterina Andronescu vine cu o nouă idee: în Franța, copiii care au probleme de rămânere în urmă sunt chemați la școală în vacanța de vară

În încercarea de a-și nuanța declarațiile făcute duminică seara, ministrul Educației, Ecaterina Andronescu, vine cu o nouă sursă de inspirație sau propunere. Într-o declarație făcută la România TV, Ecaterina Andronescu…
Vezi articolul

Serie de evenimente susținută de APRIL

Lapte și Carte 2024. Dezbatere regională, la Iași, despre viitorul programului de lapte în școli, miercuri, 20 martie

Reprezentanți ai autorităților locale, județene și ai inspectoratelor școlare, directori de unități de învățământ, reprezentanți ai patronatului producătorilor și distribuitorilor de lapte, elevi, profesori, părinți – cu toții vor participa,…
Vezi articolul

Cinci probleme de Matematică la care organizatorii nu așteaptă neapărat rezolvarea completă, ci mai degrabă modul de abordare – descarcă / Înscrieri deschise la Școala de vară ScientificAPEX 2024 (P)

Liceenii și studenții pasionați de Matematică sunt invitați să se preînscrie la Școala de vară ScientificAPEX 2024, organizată sub egida Institutului de Matematică „Simion Stoilow” al Academiei Române. Evenimentul se…
Vezi articolul

Proiect susținut de UiPath Foundation

RAPORT UiPath Foundation a susținut peste 25.000 de copii din familii vulnerabile și peste 3.000 de profesori / Raluca Negulescu-Balaci: Obiectivul nostru este să construim sisteme de sprijin integrat și pe termen lung, oferind contextul educațional necesar pentru a ne asigura că potențialul nelimitat al copiilor nu rămâne captiv în sărăcie

UiPath Foundation a susținut, în perioada 2019-2021, peste 25.000 de copii din familii vulnerabile din România și India să aibă acces la educație de calitate și peste 3.000 de profesori…
Vezi articolul

NOU Ocupația de „tehnician imprimare 3D” avizată pentru introducerea în COR la inițiativa 3DUTECH. Programul propune și un opțional național pentru liceu aprobat de către Ministerul Educației, credite profesionale transferabile pentru profesorii care au certificare ECDL 3D Printing și 10 noi hub-uri 3D Printing (P)

3DUTECH – Modelează viitorul. Printează-l 3D! lansează o nouă ediție a proiectului pentru meseriașii viitorului și concursuri naționale de 3D printing & robotics dedicate elevilor și profesorilor din România. Aceștia…
Vezi articolul