Decontarea reală a serviciilor psihologice pentru persoanele cu autism și monitorizarea integrării școlare, cerute de Federația pentru Persoanele cu Tulburări din Spectrul Autist

1.116 vizualizări
Monitorizarea incluziunii copiilor cu autism în învățământul de masă, precum și decontarea reală a serviciilor psihologice “care, în contextul specialităților medicale psihiatrie și neurologie, constituie tratamente esențiale și obligatorii”, se numără printre măsurile concrete care “pot să demonstreze buna-credință a actorilor politici și administrativi” în îmbunătățirea calității vieții persoanelor cu tulburări de dezvoltare, atrage atenția FEDRA.

Federația pentru Drepturi și Resurse pentru Persoanele cu Tulburări din Spectrul Autist – FEDRA și Teatrul Național “I.L.Caragiale” București – TNB au organizat marți, 5 februarie 2019, conferința “Împreună rupem barierele pentru autism”. Federația anunță că la conferință au participat parlamentari USR și PLUS, PSD, PNL din comisiile de specialitate, precum și reprezentanți ai instituțiilor publice (CNAS, Administrația Prezidențială, Guvern), “care și-au exprimat public intenția de a sprijini inițiativele federației”.

“Conferința a avut ca obiect integrarea școlară și socială a persoanelor cu tulburări din spectrul autist și crearea unui climat favorabil pentru creșterea calității vieții persoanelor diagnosticate cu tulburări de dezvoltare”, se arată într-un comunicat remis Edupedu.ro.

“Scopul evenimentului este acela de a mobiliza autoritățile centrale și factorii politici în vederea finalizării cadrului legislativ necesar pentru buna dezvoltare a persoanelor cu TSA (Tulburări de spectru autist) din România și a familiilor acestora”, spune Federația.

FEDRA anunță că “dintre măsurile concrete menite să demonstreze buna-credință a actorilor politici și administrativi, măsuri fără impact bugetar, dar cu potențial uriaș în îmbunătățirea calității vieții persoanelor cu tulburări de dezvoltare, s-a pus accent pe câteva care au caracter imperativ:

  • Crearea unui Registru național al persoanelor cu tulburări din spectrul autist.
  • Adaptarea examenelor și testărilor naționale pentru copiii cu cerințe educative speciale.
  • Locuri speciale în licee și școli profesionale pentru elevii cu dizabilități neuropsihice.
  • Monitorizarea incluziunii în învățământul de masă și alocarea de resurse proporționale cu nevoile școlilor.
  • Efectuarea screeningului timpuriu de către medicii de familie și monitorizarea efectuării acestuia.
  • Măsuri de suport pentru adulții cu tulburări de dezvoltare: decontarea terapiei, dreptul la muncă, locuințe protejate.
  • Decontarea reală a serviciilor psihologice care, în contextul specialităților medicale psihiatrie și neurologie constituie tratamente esențiale și obligatorii și nu servicii ‘conexe’ actului medical, cum sunt încadrate în prezent.
  • Servicii evidence-based în mediul cel mai puțin restrictiv cu putință pentru persoanele diagnosticate cu tulburări de dezvoltare”.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

OFICIAL Părinții pot merge la secretariatele școlilor într-un interval dedicat, de la 8 la 9 și de la 16 la 18. Școlile sunt obligate să găsească un program extins cel puțin două zile pe săptămână – ROFUIP 2024

Părinții și reprezentanții legali ai elevilor vor putea merge la secretariatele școlilor începând cu anul școlar 2024-2025, potrivit noului Regulament de organizare și funcționare a unităților de învățământ preuniversitar (ROFUIP).…
Vezi articolul

Ministrul Cîmpeanu susține că testele Brio sunt omologate, dar pe site-ul Ministerului Educației acestea apar cu decizie de neomologare în cazul disciplinei Istorie, cuprinsă în testare, deci nu pot fi folosite în sistemul de învățământ preuniversitar, potrivit legislației. Nu există omologare publicată nici pentru Matematică, ci doar pentru ciclul primar și Limba română

Testele Brio, care vor fi susținute de circa 100.000 de elevi din 329 de școli, începând de luni, 30 mai, au primit decizie de neomologare pentru disciplina Istorie, în ianuarie…
Vezi articolul

VIDEO Ciucă, în întâlnirea cu președintele Federației Părinților și șefa Consiliului Elevilor: Nu creștem acum salariile profesorilor „pentru că producem o altă inechitate“ / Greva ne afectează inclusiv economic

„Cei care contează sunt copiii și părinții“, așa a început premierul Nicolae Ciucă discursul în întâlnirea de o oră dintre acesta însoțit de mai mulți oficiali guvernamentali cu președintele Federației…
Vezi articolul