Decontarea reală a serviciilor psihologice pentru persoanele cu autism și monitorizarea integrării școlare, cerute de Federația pentru Persoanele cu Tulburări din Spectrul Autist

950 de vizualizări
Monitorizarea incluziunii copiilor cu autism în învățământul de masă, precum și decontarea reală a serviciilor psihologice “care, în contextul specialităților medicale psihiatrie și neurologie, constituie tratamente esențiale și obligatorii”, se numără printre măsurile concrete care “pot să demonstreze buna-credință a actorilor politici și administrativi” în îmbunătățirea calității vieții persoanelor cu tulburări de dezvoltare, atrage atenția FEDRA.

Federația pentru Drepturi și Resurse pentru Persoanele cu Tulburări din Spectrul Autist – FEDRA și Teatrul Național “I.L.Caragiale” București – TNB au organizat marți, 5 februarie 2019, conferința “Împreună rupem barierele pentru autism”. Federația anunță că la conferință au participat parlamentari USR și PLUS, PSD, PNL din comisiile de specialitate, precum și reprezentanți ai instituțiilor publice (CNAS, Administrația Prezidențială, Guvern), “care și-au exprimat public intenția de a sprijini inițiativele federației”.

“Conferința a avut ca obiect integrarea școlară și socială a persoanelor cu tulburări din spectrul autist și crearea unui climat favorabil pentru creșterea calității vieții persoanelor diagnosticate cu tulburări de dezvoltare”, se arată într-un comunicat remis Edupedu.ro.

“Scopul evenimentului este acela de a mobiliza autoritățile centrale și factorii politici în vederea finalizării cadrului legislativ necesar pentru buna dezvoltare a persoanelor cu TSA (Tulburări de spectru autist) din România și a familiilor acestora”, spune Federația.

FEDRA anunță că “dintre măsurile concrete menite să demonstreze buna-credință a actorilor politici și administrativi, măsuri fără impact bugetar, dar cu potențial uriaș în îmbunătățirea calității vieții persoanelor cu tulburări de dezvoltare, s-a pus accent pe câteva care au caracter imperativ:

  • Crearea unui Registru național al persoanelor cu tulburări din spectrul autist.
  • Adaptarea examenelor și testărilor naționale pentru copiii cu cerințe educative speciale.
  • Locuri speciale în licee și școli profesionale pentru elevii cu dizabilități neuropsihice.
  • Monitorizarea incluziunii în învățământul de masă și alocarea de resurse proporționale cu nevoile școlilor.
  • Efectuarea screeningului timpuriu de către medicii de familie și monitorizarea efectuării acestuia.
  • Măsuri de suport pentru adulții cu tulburări de dezvoltare: decontarea terapiei, dreptul la muncă, locuințe protejate.
  • Decontarea reală a serviciilor psihologice care, în contextul specialităților medicale psihiatrie și neurologie constituie tratamente esențiale și obligatorii și nu servicii ‘conexe’ actului medical, cum sunt încadrate în prezent.
  • Servicii evidence-based în mediul cel mai puțin restrictiv cu putință pentru persoanele diagnosticate cu tulburări de dezvoltare”.
Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI:RO76BTRLRONCRT0471641001

CONT EURO:RO26BTRLEURCRT0471641001

Deschis la BANCA TRANSILVANIA
Donează prin Patreon

Donează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

VIDEO Opera Comică pentru Copii transmite live online spectacolul Cenușăreasa, sâmbătă la ora 17:00. Felicia Filip: Găsim soluția prin care copiii să aibă o activitate-joacă ce îi deschide spre cultură și educație

UPDATE: LIVE VIDEO A început spectacolul ‘Cenușăreasa’, transmis de Opera Comică pentru Copii în regim online Opera Comică pentru Copii a trecut online, din cauza epidemiei de coronavirus, și transmite…
Vezi articolul

Structura anului școlar 2019-2020 – Semestrul al II-lea să înceapă după vacanța de iarnă sau o vacanță mai scurtă – printre planurile ministrului Educației

Structura anului școlar 2019-2020 aduce modificări față de structura acestui an, a anunțat Ecaterina Andronescu. Semestrul al II-lea să înceapă imediat după vacanța de iarnă, iar examenele din vară –…
Vezi articolul