Deputat PSD, partid din coaliția de guvernare care a susținut măsurile și tăierile prin Legea Bolojan – atac la Daniel David, ministrul Educației susținut de liberali, pentru schimbările la norma didactică

4.200 de vizualizări
Foto: Constantin Duma – AGERPRES Foto
Deputatul PSD de Arad Mihai Fifor îl critică public pe ministrul Educației și Cercetării, Daniel David (susținut de PNL), pentru schimbările la norma didactică, afirmând că „profesorii nu trag la șaibă” și că „a pleca cu barda după dascăli va distruge ce a mai rămas din învățământ”.

Fifor scrie într-o postare pe Facebook că profesorii trebuie „să aibă vocație, nu să fie controlați cu biciul” și că în România există sate „unde copiii învață cu suplinitori”, criticând planurile de creștere a normei ca o abordare „stahanovistă”.

Declarațiile vin în contextul în care, din anul școlar 2025-2026, norma didactică de predare pentru profesorii de gimnaziu și liceu crește la 20 de ore pe săptămână, conform proiectului de Lege Bolojan care modifică printre altele și Legea învățământului 198/2023.

  • Proiectul, susținut de guvernul din care fac parte PSD – partidul lui Mihai Fifor, PNL – partidul care îl sprijină pe Daniel David, USR și UDMR, a fost asumat luni, 7 iulie, și prevede inclusiv creșterea normei cu 4 ore pentru profesorii cu grad didactic I care au activități de mentorat, ca măsură de reducere a cheltuielilor bugetare.

Postarea integrală, mai jos:

Fifor a criticat frecvent înainte de formarea guvernului actual incapacitatea coaliției de a decide măsuri clare – el a afirmat pe 20 iunie că „țara rămâne, încă o dată, suspendată între declarații, indecizii, orgolii și incapacitate de a coagula politic”.


2 comments
  1. Mărirea normelor este o crimă produsă nu de un academician, nu de un rector, nu de un psiholog, nu de un profesor, nu de un ministru al educației, nu de un om licențiat, nu de un doctor. Este o crimă produsă de o coadă de topor. Se știe că pădurii nu de topor îi este frică, ci de cozile de topor. Din nefericire, cozile de topor sunt valoroase, sunt prețuite, au o mare căutare pe piață, iar uneori se ascund sub titluri simandicoase.

  2. Daca tot il critica, de ce nu iau masuri. Ei sunt in parlament, ei sunt la guvernare. Ar fi indicat sa vada haosul pe care l-au creat. In tara asta legea mai are vreo valoare, regulile stabilite, tot de ei, mai conteaza. Mai avem dreptul la concediu in care sa imi revin, pentru ca din toamna trebuie sa ma prezint „fresh” in fata elevilor. DEZAMAGITA si atat!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, bagatelizează acuzațiile de plagiat la adresa șefului său de partid și de Guvern, Nicolae Ciucă: „Nu am stat niciodată de vorbă” cu premierul pe subiect, „ pentru că nu m-a interesat pe mine și se pare că nici pe domnia sa” / Nu vreau să amestec poziția de membru al Guvernului, cu ceea ce am de făcut pentru implementarea legilor România educată

Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu bagatelizează discuția despre acuzațiile de plagiat aduse la adresa șefului său de cabinet și de partid, premierul Nicolae Ciucă. Într-un interviu pentru Digi24, la emisiunea „În…
Vezi articolul

Ministrul Educației anunță cu două săptămâni întârziere publicarea raportului de la testarea standardizată privată, făcută în iunie, fără să scoată în evidență niciun rezultat din acesta. Folosește prilejul pentru a promova din nou „propria Bancă de instrumente de evaluare standardizată” a ministerului, care ar fi gata peste doi ani

Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, anunță vineri seara publicarea raportului de la testarea standardizată privată, făcută în iunie, în peste 500 de școli și licee. Oficialul semnează un comunicat de presă…
Vezi articolul

Ligia Deca: Toleranța în ce privește plagiatul în universitățile românești trebuie să fie zero / Nu numai lucrările de doctorat, masterat sau licență trebuie să fie verificate. Orice examen sau evaluare trebuie să asigure condiții de integritate. Abaterea, sancționată în primul rând în universitate și după, în context național

„Problema plagiatului este parte a unei probleme mai ample vizavi de integritatea în mediul de învățământ superior. Consider că toleranța în ce privește plagiatul în universitățile românești trebuie să fie…
Vezi articolul