Deschiderea școlilor nu este condiționată de vaccinarea profesorilor – anunță Valeriu Gheorghiță, coordonatorul campaniei de vaccinare / Când se vaccinează profesorii

19.722 de vizualizări
Foto: gov.ro
’Deschiderea școlilor nu este condiționată de vaccinare’, a anunțat doctorul Valeriu Gheorghiță, coordonatorul campaniei naționale de vaccinare împotriva COVID-19. Oficialul a anunțat la Digi 24 că profesorii se vor vaccina după jumătatea lunii ianuarie, când începe etapa a doua a campaniei de vaccinare.

În contextul unei incertitudini naționale privitoare la data la care elevii și profesorii români se vor întoarce din nou fizic la școală și în condițiile în care guvernul folosește ca principal motiv pentru amânarea deschiderii școlilor situația epidemiologică, medicul militar Valeriu Gheorghiţă – care coordonează campania de vaccinare împotriva COVID-19 – spune că deschiderea școlilor nu este condiționată de vaccinare.

Digi 24: Deschiderea școlilor ar putea fi condiționată de vaccinarea profesorilor?
Valeriu Gheorghiță: Nu cred.
Digi 24: Sunt profesori care spun că și-ar dori să se imunizeze pentru a putea fi o portiță spre deschiderea școlilor în România.
Valeriu Gheorghiță: Ceea ce pot să vă spun este cu siguranță că cadrele didactice și personalul din învățământ este prioritizat, pentru că deservește realmente o activitate esenţială extrem de importantă pentru societate și pentru sistemul educațional din țara noastră și cu siguranță va avea prioritate la vaccinare. Dar deschiderea școlilor nu este condiționată de vaccinare.

Medicul a declarat că profesorii se vor vaccina în etapa a doua a campaniei de vaccinare. „Intenționez ca după jumătatea lunii ianuarie să începem vaccinarea pentru etapa a 2-a, în mod deosebit cu cele mai vulnerabile persoane, persoane la risc să dezvolte infecții severe și de asemenea cu risc să răspândească rapid infecția, cum este cazul celor internați în centrele medico-sociale și centrele rezidențiale”, a afirmat la Digi 24 coordonatorul campaniei de vaccinare.

Valeriu Gheorghiță a precizat că în România sunt aduse până în prezent în jur de 150.000 de doze de vaccin, din care au fost folosite în jur de 13.000, iar până la sfârșitul lunii ianuarie sunt așteptate să vină și restul de până la 750.000 de doze. În prima etapă, este de așteptat vaccinarea a 300.000 de persoane, a susținut oficialul, citat de Digi 24.


4 comments
  1. Unii dascali au si crapat de covid luat de la copii, dar lucrurile astea nu se cunosc.
    Ce e mai trist, e faptul ca, desi sunt persoane cu studii superioare, multi dascali sunt ignorant in privinta respectarii regulilor, dar si in privinta vaccinarii. Prefera sa fie adeptii “teoriilor conspirationiste”, in loc sa se documenteze si sa se vaccineze. Ar fi o datorie morala a fiecarui profesor sa se vaccineze. Eu nu as fi deacord, ca parinte, sa-mi intre copilul in contact cu un profesor nevaccinat. Ca sa plecam la vara in cocedii in afara ne vom vaccina, dar ca sa ne protejam elevii nu.

  2. Pai desigur….doar profesorii sa demonstreze prin test si vaccin.
    Reciproca nu e valabilă?
    Si testarea elevilor?

    1. Pai daca se tem elevii sa fie asimptomatici, sa stea acasă în continuare și sa se învețe online.
      Nu o mai intoarceți ca la Ploiești!

  3. Deci pot sa crape dascălii de covid luat de la elevii asimptomatici.
    Sper deliciul părinților și elevilor care ii urăsc pe dascăli.
    Adevărat graiti, domnule Gheorghiță!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

You May Also Like

VIDEO Aproape 177 de mii de angajați vaccinați în învățământul preuniversitar. Procentul este de 66,5% – anunță ministrul Educației: Am solicitat tuturor școlilor să afișeze pe site-urile proprii proporția profesorilor vaccinați

Rata de vaccinare în rândul personalului din învățământ este de 66,5% în învățământul preuniversitar, a anunțat ministrul Educației, într-un interviu pentru HotNews.ro. Sorin Cîmpeanu a spus că datele sunt obținute…
Vezi articolul

Oana Moraru: Copiii care intră în grădinițe și clase primare cu probleme de atenție, vocabular sărac, logică dezorganizată, ies din școli și grădinițe tot cu probleme de atenție și de limbaj

“Cât progres se datorează creșterii și dezvoltării naturale? Cât progres vine odată cu programul educațional al școlii?”, scrie Oana Moraru, pedagog și fondator de școală privată, într-un text în care…
Vezi articolul