Detașare în interesul învățământului 2024. Până pe 17 mai se înregistrează acordurile pentru detașare. Lista documentelor necesare și model de cerere

3.405 vizualizări
Foto: Pexels.com
Înregistrarea acordurilor pentru detașare în interesul învățământului, la unitățile de învățământ și la inspectoratele școlare, are loc în perioada 8-17 mai, potrivit potrivit metodologiei-cadru de mobilitate pentru anul școlar 2024-2025. Probele practice/orale în profilul postului se desfășoară din 27 mai și până pe 14 iunie.

Conform metodologiei-cadru de mobilitate, posturile didactice/catedrele rămase vacante/rezervate după derularea etapelor de mobilitate anterioare, precum și cele care devin rezervate în cadrul etapei de detașare în interesul învățământului se ocupă de cadrele didactice titulare în învățământul preuniversitar, prin detașare în interesul învățământului.

Articolul 84 – „(2) Detașarea în interesul învățământului a personalului didactic de predare titular în învățământul preuniversitar se realizează, în baza cererii scrise formulate de unitatea de învățământ primitoare, pe un post didactic/o catedră vacant(ă)/rezervat(ă) existent(ă) sau care se poate vacanta ulterior la unitatea de învățământ primitoare până la data prevăzută în Calendar, cu acordul scris al persoanelor solicitate, conform anexei nr. 14, cu avizul consiliului/consiliilor de administrație al/ale unității/unităților de învățământ/CJRAE/CMBRAE la care cadrul didactic este titular. Personalul didactic de predare titular în învățământul preuniversitar solicitat pentru detașare depune un acord la unitatea de învățământ primitoare și la ISJ/ISMB, însoțit de actele certificate pentru conformitate cu originalul de către directorul unității de învățământ în care cadrul didactic solicitat pentru detașare și-a desfășurat activitatea, de o copie a documentului de numire/transfer/repartizare pe post/catedră și de avizul consiliului/consiliilor de administrație al/ale unității/unităților de învățământ la care cadrul didactic este titular. Profesorii din centre și cabinete de asistență psihopedagogică/logopedice se adresează CJRAE/CMBRAE în cadrul căruia este normat postul didactic respectiv și ISJ/ISMB.

(3) Cadrele didactice titulare în învățământul preuniversitar, solicitate pentru detașare în interesul învățământului pe posturi didactice/catedre vacante/rezervate care necesită atestate/avize suplimentare, trebuie să posede atestatele/avizele necesare, la data depunerii acordului pentru detașare în interesul învățământului la ISJ/ISMB și la unitatea de învățământ primitoare, conform Calendarului. Cadrele didactice titulare în învățământul preuniversitar, solicitate pentru detașare în interesul învățământului pe posturi didactice/catedre vacante/rezervate care necesită probă practică/orală, trebuie să promoveze aceste probe conform prevederilor art. 4 alin. (4)-(6).

(4) Detașarea în interesul învățământului pe posturi didactice/catedre vacante/rezervate se dispune prin decizie a inspectorului școlar general al ISJ/ISMB, după aprobarea în consiliul de administrație al unității de învățământ primitoare/CJRAE/CMBRAE, cu avizul consiliului/consiliilor de administrație al/ale unității/unităților de învățământ/CJRAE/CMBRAE la care cadrul didactic este titular. Detașarea în interesul învățământului pe posturi didactice/catedre vacante/rezervate din unitățile de învățământ sau din centre și cabinete de asistență psihopedagogică/logopedice se poate realiza pentru o perioadă de cel mult 5 (cinci) ani școlari consecutivi. Persoana îndreptățită are dreptul de a contesta hotărârea consiliului de administrație al unității de învățământ primitoare, printr-o cerere scrisă, adresată conducerii unității de învățământ, în termen de 24 de ore de la comunicarea acesteia. Contestația se soluționează conform prevederilor art. 4 alin. (20).”

Model cerere pentru detașare în interesul învățământului 2024

Potrivit metodologiei-cadru, trebuie anexate, în următoarea ordine, (în dosar)**documentele în original, respectiv în copie certificate pentru conformitate cu originalul de către directorul unităţii unde funcţionez ca titular(ă)/ detaşat(ă)* :

1. copie de pe documentul de numire/ transfer/ repartizare pe postul didactic de la unitatea de învăţământ la care funcţionez ca titular(ă)/ debutant(ă) prevăzut la art. 24 alin. (4) şi (6);

2. copie a actului de identitate (B.I./ C.I.) din care să rezulte domiciliul şi de pe actele doveditoare privind schimbarea numelui, dacă este cazul;

3. adeverinţa eliberată de unitatea la care sunt titular din care să rezulte situaţia postului didactic/catedrei pe care sunt titular (structura pe ore şi discipline a catedrei, nivelul de învăţământ, regimul de mediu), în original;

4. copii de pe actele de studii (inclusiv foaia matricolă);

5. copii de pe certificatele de grade didactice;

6. adeverinţe/ adeverinţă privind calificativele din ultimii doi ani şcolari încheiați în care am desfăşurat activitate didactică (pentru absolvenţii promoțiilor 2023, 2022 şi debutanții în primul sau al doilea an de activitate, adeverinţe/ adeverinţă conform NOTEI 1), în original;

7. fişa județeană/ a municipiului Bucureşti de evaluare a activităţii metodice şi ştiinţifice la nivel de şcoală, judeţ, naţional, în original, însoţite de copii ale documentelor justificative (detalierea punctajelor din anexa 2 la Metodologie);

8. copie de pe programele şcolare elaborate şi aprobate, coperţile manualelor şcolare, ghidurilor şi cărţilor, studii şi articole publicate, documentele prin care s-au omologat materialele didactice, copii ale adeverinţelor/certificatelor/diplomelor obţinute, ca urmare a participării în cadrul programelor de reformă şi/ sau de formare;

9. copia filei corespunzătoare din registrul propriu general de evidenţă a salariaţilor;

10. adeverinţa eliberată de unitatea de învăţământ la care funcţionez ca titular(ă)/ detaşat(ă), din care să rezulte vechimea efectivă la catedră (inclusiv perioada rezervării catedrei), în original;

11. documente în vederea aplicării criteriilor socio-umane;

12. copii ale avizelor şi atestatelor necesare ocupării postului didactic/ catedrei, dacă este cazul;

13. adeverinţă eliberată de unitatea de învăţământ la care funcţionez ca titular(ă) din care reiese faptul că la postul/ catedra respectivă există restrângere de activitate, data la care s-au discutat în consiliul de administraţie restrângerile de activitate şi nominalizarea cadrului didactic propus a fi detașat pentru restrângere de activitate nesoluționată, în original;

14. copia procesului-verbal al consiliului de administrație al unității în care a fost nominalizat cadrul didactic aflat în restrângere de activitate pentru anul școlar 2024/2025;

15. adeverință/ adeverinţe eliberată/ eliberate de unitatea/ unitățile de învăţământ la care sunt titular(ă)/ detaşat(ă) privind sancţiunile disciplinare din ultimii 2 ani şcolari încheiaţi şi de pe parcursul anului școlar în curs;

16. candidaţii din alte judeţe vor anexa, în mod obligatoriu, adeverinţă eliberată de inspectoratul şcolar din care să rezulte că cererea de detaşare a solicitantului în alt judeţ a fost luată în evidenţă, în original;

17. declaraţie privind postul didactic de predare/catedra ocupat(ă) în etapele anterioare ale mobilităţii personalului didactic.

Calendarul pentru detașarea în interesul învățământului 2024, potrivit metodologiei-cadru:

a) înregistrarea acordurilor pentru detașare în interesul învățământului, la unitățile de învățământ și la inspectoratele școlare; Perioada: 8-17 mai 2024

b) organizarea și desfășurarea probelor practice/orale în profilul postului; Perioada: 27 mai-14 iunie 2024

c) discutarea și soluționarea propunerilor pentru detașare în interesul învățământului în consiliile de administrație ale unităților de învățământ; Până la data de 14 iunie 2024

d) transmiterea listei cadrelor didactice titulare pentru care s-a propus detașarea în interesul învățământului, însoțite de acordurile acestora, la inspectoratele școlare; Până la data de 20 iunie 2024

e) numirea, prin detașare în interesul învățământului, în funcțiile de conducere, îndrumare și control neocupate prin concurs;

f) ocuparea posturilor didactice, rămase vacante/rezervate, de către cadrele didactice care beneficiază de prelungirea contractului individual de muncă pe perioadă determinată conform prevederilor art. 63 din Metodologie, precum și de către cadrele didactice titulare pentru care s-a propus detașarea în interesul învățământului, în anul școlar 2024-2025 și reactualizarea listei posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate;

g) înregistrarea cererilor cadrelor didactice titulare, a căror reducere de activitate nu a fost soluționată prin transfer/completare de normă didactică de predare, a cererilor cadrelor didactice angajate pe durata de viabilitate a postului/catedrei rămase cu norma didactică incompletă din etapele anterioare, pentru completarea normei didactice de predare, conform prevederilor Metodologiei, precum și a cadrelor didactice și candidaților prevăzuți la art. 53 alin. (5) și art. 89 alin. (2) din Metodologie care au participat la concursul național, sesiunea 2024;


Până la data de 19 august 2024

h) organizarea și desfășurarea probelor practice/orale în profilul postului; Termen: 19 august 2024

i) soluționarea în ședință de repartizare, conform prevederilor Metodologiei, în ordine, a:

  • (i) cererilor de completare a normei didactice de predare pe perioadă nedeterminată/determinată a cadrelor didactice titulare, respectiv a cererilor de completare a normei didactice de predare pe perioadă determinată cadrelor didactice debutante prevăzute la art. 24 alin. (4) și (6) din Metodologie;
  • (ii) cererilor cadrelor didactice titulare aflate în restrângere de activitate prin transfer sau detașare în interesul învățământului pentru restrângere nesoluționată;
  • (iii) cererilor de completare a normei didactice de predare pe perioadă determinată a cadrelor didactice angajate pe durata de viabilitate a postului/catedrei și a cadrelor didactice prevăzute la art. 53 alin. (5) din Metodologie;
  • (iv) cererilor cadrelor didactice care beneficiază de prelungirea contractului individual de muncă pe perioadă determinată conform prevederilor art. 63 din Metodologie; Termen: 20 august 2024

j) emiterea și comunicarea deciziilor de repartizare pe post/catedră. Perioada: 21-28 august 2024

Notă: Începând cu data de 19 august 2024, prioritate la ocuparea posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate, în toate etapele și ședințele de repartizare, precum și după începerea cursurilor, au, în ordine, cadrele didactice titulare cu reducerea de activitate nesoluționată, cadrele didactice angajate pe durata de viabilitate a postului/catedrei care solicită completarea normei didactice de predare și cadrele didactice care beneficiază de prelungirea contractului individual de muncă pe perioadă determinată conform prevederilor art. 63 din Metodologie.

Citește și:
Detașare în interesul învățământului 2024. În perioada 8-17 mai se înregistrează acordurile pentru detașare la școală și la inspectoratele școlare / Model de cerere

2 comments
  1. Informații eronate. Ati afisat cerere pentru detasare pentru restrangere nesolutionata. Nu are nicio legatura cu Acordul scris pentru detasare in interesul invatamantului unde sunt documente mult mai putine.

  2. ISJ – urile ar trebui sa controleze modul in care scolile programează consiliul de administrație in care acorda avizul de detasare.
    Pentru ca exista directori care programeaza consiliul de administrație fix vineri 17 mai, tinand in sah profesorii care isi doresc detasare.
    Si eventual astia se teleporteaza tot pe 17 sa duca dosarul cu tot cu aviz.
    Mai exista bunatate?! Cica doar de Craciun, sa fii mai bun. In rest, Dumnezeu cu mila. Asa e cand uiti de unde ai plecat si te-ai ajuns pe un scaun cu autoritate.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Dezbatere online despre plagiat, vineri, organizată de profesoara de filosofie Dana Jalobeanu și de jurnalistul Petru Clej, în contextul noilor acuzații de plagiat la adresa ministrului Educației: “Ce le spunem studenților despre plagiat?”

Pentru vineri, 30 septembrie, mai mulți profesori universitari lansează o invitație deschisă la dezbatere online pe tema plagiatului, scrie profesoara de filosofie la Universitatea București, Dana Jalobeanu pe Facebook. Discuția…
Vezi articolul

VIDEO Cel mai mare program european pentru cercetare, Horizon Europe, a fost lansat cu un buget de 95,5 miliarde de euro / Cristian Bușoi: Estimăm că se vor crea până la 100 de mii de locuri de muncă pentru cetățenii europeni

Președinția portugheză a Consiliului Uniunii Europene a lansat marți programul Horizon Europe, cel mai mare proiect european destinat cercetării, cu un buget de 95,5 miliarde de euro, la evenimentul de…
Vezi articolul

Evaluarea Națională 2019: Greșelile cele mai frecvente la examenul de română și strategii de evitare a lor – sfaturi de la profesoara Ecaterina Stanca, de la Colegiul Tudor Vianu

Greșelile gramaticale din neatenție și din cauza stresului sunt cel mai des întâlnite la proba de Limba și literatura Română de la Evaluarea Națională, spune pentru Edupedu.ro profesoara Ecaterina Stanca,…
Vezi articolul