Detașare în interesul învățământului 2024. În perioada 8-17 mai se înregistrează acordurile pentru detașare la școală și la inspectoratele școlare / Model de cerere

7.277 de vizualizări
Foto: © Marad777 | Dreamstime.com
În perioada 8-17 mai are loc înregistrarea acordurilor pentru detașare în interesul învățământului, la unitățile de învățământ și la inspectoratele școlare, potrivit potrivit metodologiei-cadru de mobilitate pentru anul școlar 2024-2025. Probele practice/orale în profilul postului se desfășoară din 27 mai și până pe 14 iunie.

Conform metodologiei-cadru de mobilitate, posturile didactice/catedrele rămase vacante/rezervate după derularea etapelor de mobilitate anterioare, precum și cele care devin rezervate în cadrul etapei de detașare în interesul învățământului se ocupă de cadrele didactice titulare în învățământul preuniversitar, prin detașare în interesul învățământului.

Articolul 84 – „(2) Detașarea în interesul învățământului a personalului didactic de predare titular în învățământul preuniversitar se realizează, în baza cererii scrise formulate de unitatea de învățământ primitoare, pe un post didactic/o catedră vacant(ă)/rezervat(ă) existent(ă) sau care se poate vacanta ulterior la unitatea de învățământ primitoare până la data prevăzută în Calendar, cu acordul scris al persoanelor solicitate, conform anexei nr. 14, cu avizul consiliului/consiliilor de administrație al/ale unității/unităților de învățământ/CJRAE/CMBRAE la care cadrul didactic este titular. Personalul didactic de predare titular în învățământul preuniversitar solicitat pentru detașare depune un acord la unitatea de învățământ primitoare și la ISJ/ISMB, însoțit de actele certificate pentru conformitate cu originalul de către directorul unității de învățământ în care cadrul didactic solicitat pentru detașare și-a desfășurat activitatea, de o copie a documentului de numire/transfer/repartizare pe post/catedră și de avizul consiliului/consiliilor de administrație al/ale unității/unităților de învățământ la care cadrul didactic este titular. Profesorii din centre și cabinete de asistență psihopedagogică/logopedice se adresează CJRAE/CMBRAE în cadrul căruia este normat postul didactic respectiv și ISJ/ISMB.

(3) Cadrele didactice titulare în învățământul preuniversitar, solicitate pentru detașare în interesul învățământului pe posturi didactice/catedre vacante/rezervate care necesită atestate/avize suplimentare, trebuie să posede atestatele/avizele necesare, la data depunerii acordului pentru detașare în interesul învățământului la ISJ/ISMB și la unitatea de învățământ primitoare, conform Calendarului. Cadrele didactice titulare în învățământul preuniversitar, solicitate pentru detașare în interesul învățământului pe posturi didactice/catedre vacante/rezervate care necesită probă practică/orală, trebuie să promoveze aceste probe conform prevederilor art. 4 alin. (4)-(6).

(4) Detașarea în interesul învățământului pe posturi didactice/catedre vacante/rezervate se dispune prin decizie a inspectorului școlar general al ISJ/ISMB, după aprobarea în consiliul de administrație al unității de învățământ primitoare/CJRAE/CMBRAE, cu avizul consiliului/consiliilor de administrație al/ale unității/unităților de învățământ/CJRAE/CMBRAE la care cadrul didactic este titular. Detașarea în interesul învățământului pe posturi didactice/catedre vacante/rezervate din unitățile de învățământ sau din centre și cabinete de asistență psihopedagogică/logopedice se poate realiza pentru o perioadă de cel mult 5 (cinci) ani școlari consecutivi. Persoana îndreptățită are dreptul de a contesta hotărârea consiliului de administrație al unității de învățământ primitoare, printr-o cerere scrisă, adresată conducerii unității de învățământ, în termen de 24 de ore de la comunicarea acesteia. Contestația se soluționează conform prevederilor art. 4 alin. (20).”

Model cerere pentru detașare în interesul învățământului 2024

Calendarul pentru detașarea în interesul învățământului 2024, potrivit calendarului oficial:

a) înregistrarea acordurilor pentru detașare în interesul învățământului, la unitățile de învățământ și la inspectoratele școlare; Perioada: 8-17 mai 2024

b) organizarea și desfășurarea probelor practice/orale în profilul postului; Perioada: 27 mai-14 iunie 2024

c) discutarea și soluționarea propunerilor pentru detașare în interesul învățământului în consiliile de administrație ale unităților de învățământ; Până la data de 14 iunie 2024

d) transmiterea listei cadrelor didactice titulare pentru care s-a propus detașarea în interesul învățământului, însoțite de acordurile acestora, la inspectoratele școlare; Până la data de 20 iunie 2024

e) numirea, prin detașare în interesul învățământului, în funcțiile de conducere, îndrumare și control neocupate prin concurs;

f) ocuparea posturilor didactice, rămase vacante/rezervate, de către cadrele didactice care beneficiază de prelungirea contractului individual de muncă pe perioadă determinată conform prevederilor art. 63 din Metodologie, precum și de către cadrele didactice titulare pentru care s-a propus detașarea în interesul învățământului, în anul școlar 2024-2025 și reactualizarea listei posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate;

g) înregistrarea cererilor cadrelor didactice titulare, a căror reducere de activitate nu a fost soluționată prin transfer/completare de normă didactică de predare, a cererilor cadrelor didactice angajate pe durata de viabilitate a postului/catedrei rămase cu norma didactică incompletă din etapele anterioare, pentru completarea normei didactice de predare, conform prevederilor Metodologiei, precum și a cadrelor didactice și candidaților prevăzuți la art. 53 alin. (5) și art. 89 alin. (2) din Metodologie care au participat la concursul național, sesiunea 2024;


Până la data de 19 august 2024

h) organizarea și desfășurarea probelor practice/orale în profilul postului; Termen: 19 august 2024

i) soluționarea în ședință de repartizare, conform prevederilor Metodologiei, în ordine, a:

  • (i) cererilor de completare a normei didactice de predare pe perioadă nedeterminată/determinată a cadrelor didactice titulare, respectiv a cererilor de completare a normei didactice de predare pe perioadă determinată cadrelor didactice debutante prevăzute la art. 24 alin. (4) și (6) din Metodologie;
  • (ii) cererilor cadrelor didactice titulare aflate în restrângere de activitate prin transfer sau detașare în interesul învățământului pentru restrângere nesoluționată;
  • (iii) cererilor de completare a normei didactice de predare pe perioadă determinată a cadrelor didactice angajate pe durata de viabilitate a postului/catedrei și a cadrelor didactice prevăzute la art. 53 alin. (5) din Metodologie;
  • (iv) cererilor cadrelor didactice care beneficiază de prelungirea contractului individual de muncă pe perioadă determinată conform prevederilor art. 63 din Metodologie; Termen: 20 august 2024

j) emiterea și comunicarea deciziilor de repartizare pe post/catedră. Perioada: 21-28 august 2024

Notă: Începând cu data de 19 august 2024, prioritate la ocuparea posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate, în toate etapele și ședințele de repartizare, precum și după începerea cursurilor, au, în ordine, cadrele didactice titulare cu reducerea de activitate nesoluționată, cadrele didactice angajate pe durata de viabilitate a postului/catedrei care solicită completarea normei didactice de predare și cadrele didactice care beneficiază de prelungirea contractului individual de muncă pe perioadă determinată conform prevederilor art. 63 din Metodologie.

Foto: © Marad777 | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.


1 comment
  1. Observ ca printre documentele cerute la fiecare etapă de mobilitate apare si fișa din registrul de evidență a salariaților,dar celor de la ITM le este interzis de ani de zile să mai elbereze așa ceva. Nu este suficientă adeverinta ce atestă vechimea la catedră?An după an trebuie sa completăm aceleași dosare, poate ca nu ar mai trebuie solicitate cu repetiție documentele pe care inspectoratele si școlile deja le dețin.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Guvernul amână până în 2025 prevederea legală prin care cadrele didactice și de cercetare din universități primesc două salarii în momentul pensionării – proiect de ordonanță

O prevedere din Legea învățământului superior, potrivit căreia profesorii și cercetătorii din universități urmau să primească două salarii în momentul pensionării, va fi aplicată din anul universitar 2025-2026, așa cum…
Vezi articolul

Sala de detenție, introdusă în școlile din România, pentru elevii care deranjează orele. Cadrele didactice pot decide să le dea „lectură suplimentară” și „completarea de fișe de lucru” – proiect Statutul Elevului 2024 / UPDATE: Ministerul Educației precizează că nu se numește „de detenție” și că sala propusă are de fapt „alt scop”, fără să spună care este acesta

Elevii care perturbă orele ar putea fi reținuți într-o sală, sub supravegherea unui profesor, unde să citească sau să rezolve fișe de lucru. Noutatea se regăsește în proiectul de Statut…
Vezi articolul