Dezbatere online pe proiectele de lege despre creșterea normei pentru profesori, degrevarea directorilor de școli, învățământul simultan, organizată de Ministerul Educației și Cercetării, marți, 5 august, ora 13:00

29.621 de vizualizări
Foto: INQUAM Photos / George Călin
Ministerul Educației și Cercetării (MEC) organizează marți, 5 august, ora 13:00, în sistem videoconferință online, o ședință în cadrul căreia vor fi dezbătute proiectele subsecvente de aplicare a Legii 141/2025 privind unele măsuri fiscal-bugetare, conform unui anunț al ministerului.
  • Înscrierea se efectuează prin intermediul unei solicitări trimise pe adresa de e-mail dezbateripublice@edu.gov.ro, până în data de 5 august 2025, ora 10:00, potrivit anunțului.

Proiectele de lege:

Procedura privind reorganizarea unităţilor de învăţământ preuniversitar de stat şi constituirea formaţiunilor de studiu în învăţământul preuniversitar de stat, în anul şcolar 2025 – 2026, ca urmare a măsurilor adoptate prin Legea nr. 141/2025 privind unele măsuri fiscal-bugetare;

Procedură privind constituirea normelor didactice de predare-învățare-evaluare în învățământul preuniversitar, în anul școlar 2025 – 2026, ca urmare a aplicării măsurilor adoptate prin Legea nr. 141/2025 privind unele măsuri fiscal-bugetare.

Hotărâre de Guvern pentru aprobarea normelor metodologice privind stabilirea degrevării de normă didactică de predare şi a obligaţiei de predare a personalului didactic de predare care ocupă funcții de conducere, îndrumare și control în învățământul preuniversitar de stat în anul școlar 2025 – 2026;

O R D I N pentru modificarea metodologiei privind organizarea claselor în regim simultan, aprobată prin Ordinul ministrului educației nr. 3.036/2024.

Prevederile din proiectele de lege:

ULTIMA ORĂ: Noul calendar al mobilității profesorilor pentru anul școlar 2025-2026 prevede reluarea etapelor de continuitate, detașare, restrângerile de activitate – proiect

DOCUMENT În ce ordine vor fi încadrați profesorii pentru anul școlar 2025-2026, după creșterea normei didactice. În perioada 8-14 august se reiau activitățile privind constituirea posturilor didactice, încadrarea profesorilor și soluționarea cererilor de completare a normei – proiect

Directorii de școli, ai CCD, CJRAE și inspectorii școlari generali care nu își pot îndeplini obligația de predare vor avea activități suplimentare în anul școlar 2025-2026, stabilite de Ministerul Educației și Cercetării – proiect

Directorii școlilor și inspectorii școlari din zone izolate mai pot lua ore la plata cu ora, dar cu aprobarea inspectoratului școlar – proiect de metodologie

PROIECT Elevii de clasa a VIII-a fac din nou învățământ simultan, cu alte clase de gimnaziu, în afară de orele de Limba română și Matematică, pe care le fac separat

Consilierii școlari nu mai sunt obligați să predea, iar profesorii de sprijin și logopezii vor avea norma didactică de predare mărită cu 4 ore – proiect / Cum se modifică normele didactice pentru consilierul școlar, profesorul de sprijin, logoped și psiholog

ULTIMĂ ORĂ Directorii de școli, grădiniță și liceu vor avea normă didactică de predare 10 ore pe săptămână dacă îndeplinesc anumite condiții / Crește norma de predare a directorilor la 14 ore, dacă sunt mai puține formațiuni de studiu – proiect de metodologie

Comunicatul ministerului privind dezbaterea online:

Ministerul Educației și Cercetării (MEC) organizează marți, 5 august, ora 13:00, în sistem videoconferință online, o ședință în cadrul căreia vor fi dezbătute proiectele subsecvente de aplicare a Legii 141/2025 privind unele măsuri fiscal-bugetare, propuse de minister și publicate aici: (1), (2și (3).

Se pot înscrie (în limita a 100 de participanți), în sistem online (videoconferință), toți cei interesați să contribuie cu propuneri argumentate: persoane fizice și juridice, organizații non-guvernamentale/ale societății civile, asociații profesionale, reprezentanți ai instituțiilor publice cu atribuții în domeniu, reprezentanți ai presei.

Înscrierea se efectuează prin intermediul unei solicitări trimise pe adresa de e-mail dezbateripublice@edu.gov.ro, până în data de 5 august 2025, ora 10:00.

Datele necesare pentru înscriere vor include obligatoriu: numele și prenumele participantului/reprezentantului legal, după caz, organizația pe care o reprezintă, numărul de telefon, adresa de e-mail pe care se dorește comunicarea linkului de conectare, precum și confirmarea participării la dezbatere. Informațiile solicitate nu sunt dezvăluite terților.

Absența acestora atrage după sine neînscrierea. De asemenea, persoanele interesate să-și susțină verbal propunerile în cadrul ședinței publice sunt rugate să precizeze clar acest lucru în mesajul trimis pe adresa de e-mail anterior menționată.

Propunerile se vor trimite în scris, în format electronic (word/pdf), cu specificarea secțiunilor/capitolelor din proiectele supuse dezbaterii, prin formularul anexat (disponibil mai jos, sub tagul Materiale informative), la adresa de e-mail dezbateripublice@edu.gov.ro, până în data 5 august 2025, ora 10:00.

În cazul în care au fost transmise anterior, pe durata consultării publice, se va specifica în mod clar acest detaliu în mesajul de înscriere.

Pentru susținerea propunerilor/punctelor de vedere, persoanele înscrise la cuvânt vor avea la dispoziție 3 minute.

În situația în care propunerile formulate sunt semnificative sub raportul conținutului, timpul dedicat susținerii acestora poate fi prelungit, o singură dată, cu încă 3 minute, de către coordonatorul/moderatorul ședinței publice. Intervențiile în cadrul ședinței vor avea loc în ordinea înscrierii.

***

Notă: Linkul de conectare (Zoom) va fi furnizat pe adresele de e-mail specificate de către persoanele înscrise, în data de 5 august, în intervalul 12:10 – 12:45.”


11 comments
  1. Când un stat ajunge să facă economie luând de la copii,este mai mult decât rușinos! Oare ministrul educației poate dormi liniștit noaptea ? S-ar putea uita în ochii unui elev și să îi spună că pentru el nu sunt bani,dar pentru a lua armament ,da ?

  2. De ce nu se comasează posturile de contabil din școli,,cate facturi are un contabil pe luna,nu cred că muncește mai mult de 2-3ore pe luna

  3. Ferească Dumnezeu!!!! Trotinetistul de la educatie nu a plecat in concediu? Ce dezbatere sa mai faci când e lege in monitor oficial? Cu cine faci? Cu directori care in secunda doi trebuiau sa si dea demisia la asemenea masuri?
    Asta se.numeste manipulare, mascarada, tipic PNL + USR . Pâine si circ. pai are curaj un director sa i dea peste nas la tupeistul asta ?
    Citiți declaratiile lui Miclea , singurul ministru care si a dat demisia când de la buget nu i s a data 6% din PIB conform legii.
    Ce urmează? Abandon școlar, o bulibaseala de nedescris , ala care preda de 20 de ani fizica va preda chimie ? Cel putin 10.000-15.000 vor pleca acasa! Vor ramane ore neluate, cine i oa de predare cu 22 de lei? Este bătaie de joc !!!!

  4. Cam târziu are loc dezbaterea. Sunt directori, care au făcut deja încadrările pentru noul an școlar, plus că au trimis și cereri prin care cer profesorilor să dea cu subsemnatul că sunt de acord cu norma de 20 de ore și asta în condițiile în care nu se știe ce școli sau clase vor fi comasate. Cum poate un profesor, să ghicească azi câte ore va avea în fiecare școală în care va preda în anul școlar 2025-2026?

  5. Ce rusine ,dezbatere dupa ce legea e publicata in monitorul oficial.Omul asta ,care l-a spalat pe bode de plagiat.ne crede prosti.DEMISIA.Intr-o tara cu orientare vestica asa ceva nu are cum sa fie ministru,nici macar profesor

  6. nu sunt de acord cu ultimile masuri luate de către minister(creșterea normei, comasare școli și plată cu ora).Cum un profesor calificat sa fie plătit că un necalificat sau poate mai puțin? mi se pare jignitor și chiar negândit.Orele suplimentare ajutau să rotunjim niste salarii rușinos de mic, ne ajutau să ne plătim datoriile la case. Cei din justiție au spus că nu accepta salarii și pensii micsorate că să nu devină corupți sa nu fie nevoiti sa ia șpagă oare nu putem spune același lucru despre profesori?Vrem educație de calitate în condițile in care profesorii sunt plini de datorii și au grija zilei de mâine???nu va fi calitate până nu vom fi tratați cu respectul pe care îl meritam,până nu vom avea salarii în funcție de studii pe care le avem.De ce profesorii au salariile aproape că și necalificații de ce au fost lăsați tot timpul la margine???

    1. Dezbaterea va fi pentru metodologiile de aplicare a legii.
      Cum ar fi următoarea situație: o să iei bătaie, preferi să te bat cu coada măturii sau cu nuiaua? Asta e metodologia de aplicare a bătăii, aici dezbatem.😁

  7. Iar dezbat doar între ei ca să simuleze democrația???

  8. Tot nu înțeleg , de ce nu se desființează inspectoratele școlare??? Ar fi o mare economie. Toți din inspectoratele au posturi rezervate. Din toată țara,,trebuie desființate odată inspectoratele școlare dacă vrem sa mergem către vest.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Modificare surpriză în Contractul Colectiv de Muncă din Învățământ 2025 la felul în care se stabilesc drepturile salariale ale profesorilor / Sindicatele au trimis în școli motivele pentru care au semnat CCM, deși anunță proteste

Un paragraf despre faptul că salariile angajaților din învățământ se stabilesc prin lege și nu fac obiectul negocierilor pe baza contractului colectiv de muncă (CCM) a fost introdus în noul…
Vezi articolul

Câte 500 de euro pe semestru pentru fiecare profesor care urmează cursuri de conversie profesională într-o universitate, acordați de Ministerul Educației prin proiectul ROSE – adresa trimisă rectorilor din țară și condițiile pentru universități

Profesorii care doresc să participe la programe de conversie profesională în universități pot primi câte 500 de euro pe semestru de studii și, astfel, până la 1.500 sau 2.000 de…
Vezi articolul

Material susținut de BCR

DESCARCĂ Fișe cu secvențe de lecție pentru clasele primare / Profesoara Ionela Leonte: Am adoptat această tehnică pentru a face mai plăcută și mai pe înțelesul copiilor terminologia aceasta bancară – video

O discuție captivantă despre viață, cu termeni de educație financiară, sub îndrumarea învățătoarei Ionela Leonte a avut loc la Școala Gimnazială Mitropolit Iacob Putneanul din Putna, județul Suceava. Împreună cu…
Vezi articolul

Învățământul de performanță a fost păgubit ani la rândul: multe centre de excelență nu pot funcționa pentru că sunt subfinanțate, nu avem profesori pregătiți să identifice la clasă copii dotați – avertisment din partea directorului Centrului de Excelență Prahova, Dana Lica, profesor de informatică

Învățământul de performanță a fost păgubit ani la rândul, iar o eventuală desființare a centrelor de excelență, pentru că ele nu se regăsesc în proiectul legii educației, ar însemna un…
Vezi articolul