Din Bulgaria la Baltica, țările din regiune pregătesc reluarea școlii în condiții normale, cu toți copiii la clasă. Predarea online – măsură de rezervă

10.960 de vizualizări
Numărul școlilor din România - Admiterea în clasa a V-a
FOTO: Freepik.com
Țările central și est-europene, care se confruntă diferit cu epidemia de Covid-19 în această perioadă, dar care au o situație epidemiologică mai bună decât România în acest moment, se pregătesc pentru redeschiderea școlilor din septembrie, cu toți elevii înapoi la clase. În cele mai multe cazuri, școala online este luată în calcul doar pentru situațiile când evoluția epidemiologică o va impune, mai ales la nivel local. EduPedu.ro vă propune o trecere în revistă a modurilor în care autoritățile din regiune abordează începutul viitorului an școlar.
  • Într-unele dintre aceste țări, numărul mediu de elevi într-o clasă, la nivel național, este de sub 20 (Estonia – 19, Letonia – 16, Polonia – 18), în altele de peste 20 (Republica Cehă – 21, Ungaria – 22), potrivit datelor statistice OECD, aferente anului 2017.
Reluarea școlii în condiții normale: Ungaria

Școlile ar urma să se redeschidă în condiții normale, în septembrie, iar dacă vor fi necesare măsuri suplimentare, în funcție de evoluția epidemiei, acestea vor fi luate în considerare la nivel instituțional, local sau regional, potrivit oficialităților de la Budapesta citate, recent, de publicația Nepszava, preluată de Budapest Business Journal.

  • Acestea arată că predarea la distanță urmează, conform planificării guvernamentale, să fie introdusă doar acolo unde situația epidemiologică o impune.
Bulgaria

Noul an școlar va începe în școli, a anunțat săptămâna trecută ministrul bulgar al Educației, Krassimir Valcev, citat de Novinite.com. El a apreciat că această soluție este „singura logică”, deoarece „imposibilitatea ca predarea online să o înlocuiască pe cea de la școală este un fapt”, dar trebuie dezvoltate reguli pentru funcționarea sistemului în actualele condiții.

  • Potrivit sursei citate, școlile vor trebui să elaboreze planuri de organizare a muncii așa încât să poată trece la învățarea online pe perioade scurte de timp, acolo unde este necesar, „chiar dacă este vorba despre 3, 5 sau 7 zile de școală. Sperăm că sistemul medical va putea analiza rapid situația”, după cum e citat Valcev.
Polonia

Reluarea predării la școală, în condiții normale, este avută în vedere și în Polonia, după cum au decis, la sfârșitul lunii iunie, autoritățile, relatează Notes from Poland. Și aici, școala online este avută în vedere dacă apare un al doilea val epidemic.

  • Autoritățile pregătesc, simultan, redeschiderea normală a școlilor începând din septembrie, respectiv un curriculum actualizat și instrumente de predare online, pentru a se asigura că profesorii vor avea ce le trebuie, dacă va fi nevoie de școală la distanță.
Estonia: cum se pregătesc pentru reluarea școlii în condiții normale

Și în această țară, considerată drept una dintre cele mai bine pregătite pentru școala online și unde digitalizarea este extinsă, școlile vor reîncepe activitatea în condiții normale, la toamnă, dacă situația epidemiologică nu se va deteriora considerabil, potrivit ERR.ee.

  • Dacă sunt descoperite cazuri de Covid-19 într-o școală, acelea vor fi evaluate individual și nu vor fi închise automat toate școlile, putând fi închisă chiar și numai o clasă, dacă situația o permite.
Republica Cehă

Autoritățile de la Praga sunt așteptate, încă, sa ia o decizie referitoare la începutul școlii, în urma discuțiilor programate săptămâna aceasta dar, potrivit presei locale, și aici este favorizată o reluare normală a școlii.

  • Expats.cz îl citează pe ministrul Sănătății, Adam Vojtech, potrivit căruia posibilele măsuri anti-coronavirus în școli vor viza locurile unde sunt identificate infecții, nefiind în interesul autorităților să ia măsuri generale: „Mai degrabă, carantina va fi decisă atunci când un elev infectat vine la școală.”
Letonia

Și în Letonia guvernul are în vedere reluarea normală a predării în școli, din septembrie, urmând să apeleze la eventuale modificări doar în cazul unei creșteri accelerate a numărului de cazuri Covid-19, potrivit autorităților citate de radiodifuzorul public leton.

Foto: Freepik.com

Citește și:


1 comment
  1. Ar fi fost interesat de menționat, pentru fiecare din cazurile de mai sus, care este numărul maxim de elevi dintr-o clasă… știut fiind faptul că la noi sunt și clase cu 36 elevi…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Noul clasament al universităților Times Higher 2021 pe domenii de studiu: universitățile românești, departe de elita lumii. Babeș-Bolyai are cea mai puternică prezență și e singura din România la Educație și Psihologie. Nicio universitate românească la Drept

Universitățile românești au o performanță modestă în noile clasamente ale instituțiilor de învățământ superior din lume, după domenii de studiu, date miercuri publicității de Times Higher Education, unul dintre principalii…
Vezi articolul

Daniel David, despre refuzul declarativ al unei părți a părinților și profesorilor de a testa elevii: Dacă autoritățile îmbracă adevărul într-o formă care să aducă sens și semnificație în mintea oamenilor, atunci ei vor asculta. A ataca aceste sensuri înseamnă a ataca identitatea, esența și nivelul lor de fericire, de aici apare atitudinea foarte agresivă

De ce refuză parte dintre părinți și profesori, declarativ, să testeze copiii de coronavirus cu testele de salivă? De ce ministerele Educației și Sănătății își aruncă de la unul la…
Vezi articolul

Analist „21st Century Children”, despre copii și tehnologie: Dependența de telefon nu este recunoscută psihiatric, în pofida titlurilor-șoc din media. O abordare moderată: oportunități vs. riscuri

Foarte mulți oameni au tendința să vorbească despre „dependența” de ecrane, mai ales în cazul tinerilor și copiilor. Această „dependență” este, însă, în continuare subiect de dispută și nu este,…
Vezi articolul

EXCLUSIV OCDE despre o componentă-cheie a reformei Iohannis-Deca din educație: evaluarea rezultatelor învățării este amenințată de probleme sistemice precum lipsa planificării strategice, o risipă a resurselor puține, lipsa de coordonare

Felul cum România (nu) monitorizează și evaluează rezultatele educației și ale reformei în domeniu – o țintă-cheie urmărită în proiectul “România Educată”, tradus în legile pe care președintele Iohannis urmează…
Vezi articolul

Profesorul Doru Căstăian, după anunțul premierului Ciolacu privind plata profesorilor în funcție de performanță: În sistemul „disfuncțional” românesc, asemenea evaluări par „absolut de nerealizat” / Probleme: lipsa criteriilor uniforme de performanță, birocrația care funcționează ca „o țară separată”

„Propunerea de a remunera sau recompensa în funcție de performanță profesorii (…) ridică probleme de formă și de fond”, ce țin de cultura școlară, lipsa unor criterii uniforme de performanță…
Vezi articolul