Disciplina „Educația pentru sănătate” nu costă foarte mult, spune Rafila: Mă aşez la masă oricând cu doamna ministru Deca să dezvoltăm această disciplină curriculară

1.848 de vizualizări
Foto: gov.ro
România ar evolua din punct de vede al indicatorilor stării de sănătate dacă s-ar introduce disciplina “Educaţie pentru sănătate” în şcoli, a afirmat, joi, ministrul Alexandru Rafila, transmite Agerpres.

“De ani de zile militez pentru dezvoltarea educaţiei pentru sănătate în şcoli. Dacă vom găsi tot felul de pretexte ca să amânăm la nesfârşit introducerea “Educaţiei pentru sănătate” în şcoli, atunci vom avea o problemă foarte serioasă şi nu numai din punctul de vedere al înţelegerii beneficiilor vaccinării, ci şi din punct de vedere al prevenirii bolilor transmisibile şi netransmisibile. „Educaţia pentru sănătate” dezvoltă deprinderi preventive sănătoase, care pot fi transmise şi de către copii sau adolescenţi părinţilor lor. Este un proces care, în decurs de câţiva ani, ar putea să schimbe faţa României din punct de vede al indicatorilor stării de sănătate şi nici nu costă foarte mult”, a explicat Rafila, într-o conferinţă de presă.

El şi-a arătat disponibilitatea de a lucra împreună cu ministrul Educaţiei, Ligia Deca, la dezvoltarea acestei discipline.

“Mă aşez la masă oricând cu doamna ministru Deca să dezvoltăm această disciplină curriculară, care trebuie inclusă în programul de pregătire, adaptată fiecărei vârste, încât să dezvolte comportamente sănătoase preventive”, a transmis Alexandru Rafila.

Informații de context

În martie 2023, ministrul Sănătății, Alexandru Rafila, spunea că disciplina ”Educație pentru sănătate” trebuie să fie predată obligatoriu în școli, cu un conținut adecvat vârstei: „Până nu o să introducem ca disciplină obligatorie Educaţia pentru sănătate în şcoli nu o să progresăm în foarte multe domenii, inclusiv în cel al sarcinilor nedorite.”

Modulele de educație pentru sănătate, financiară, de mediu, rutieră, juridică sau antreprenorială devin „teme” obligatorii în planurile-cadru și programa școlară, conform Legii învățământului preuniversitar.

Iată ce prevede legea de mai sus la articolul 88 alin. (10):

„Planurile-cadru de învățământ și programele școlare pentru disciplinele de studiu și modulele de pregătire obligatorii din învățământul preuniversitar au în vedere, în mod obligatoriu, includerea următoarelor teme: educație pentru mediu și schimbări climatice, educație pentru sănătate, noțiuni pentru acordarea primului ajutor, educație financiară, educație juridică, educație antreprenorială, educație tehnologică, educație rutieră, educație civică, istorie și civilizație locală, educație interculturală, educație pentru cetățenie democratică, egalitate de șanse, etică, gândire critică, oratorie și dezvoltare personală, educație pentru cetățenie europeană, securitate cibernetică, educație pentru alimentație sănătoasă.”

În iunie 2022, Edupedu.ro a scris că „Educația pentru sănătate” poate fi predată din clasa a VIII-a cu acordul părinților.

Citește și:
martie 2023 – Disciplina „Educație pentru sănătate” trebuie introdusă obligatoriu în școli, cu un conținut adecvat vârstei, susține ministrul Sănătății / În proiectele legilor Educației, „Educația pentru sănătate” devine „temă” obligatorie în planurile-cadru și programa școlară, dar nu se precizează la ce clase se va preda
martie 2023 – Modulele de educație pentru sănătate, financiară, de mediu, rutieră, juridică sau antreprenorială, devin „teme” obligatorii în planurile-cadru și programa școlară, în noul proiect de lege / Nu se precizează la ce clase vor fi introduse

7 comments
  1. Sa-si dea demisia ca nu face nimic concret.Doar incurca sistemul de sanatate!
    Lipsa de bun simț față de cadrele medicale.
    In ‘pandemie” a facut doar tampenii.
    Nu mai puneti nulitati la coducerea unui sistem,doar pe baza politica.

  2. Să adăugăm discipline mărunte cu grămada, în loc să modificăm curricula existente pentru a le include în discipline deja predate. Puneți câte-un capitol obligatoriu de EPS în cadrul biologiei, anual, și gata. Dar nu, ne mai trebuie o oră în plus (care va fi tăiată de la altceva, probabil de la discipline de examen).

    Și dup-aceea, să introducem și Istoria Comunismului, Istoria Aderării la UE și NATO, Educația financiară, etc, toate separat. Ce atâtea ore pentru matematică și română? Că doar avem olimpici. E clar că merge și fără ele. /s

    1. >> această disciplină curriculară
      Bre telectualule, lumineaza-ne si pe noi sa intelegem ce este o “disciplina curriculara”.

  3. Da, deci vrem să conștientizăm beneficiul vaccinării. că de la asta a pornit discuția. dar ce încredere poți avea în stat și UE care secretizează date despre contractele și testele vaccinării covid? că doar nu suntem proști. vaccinul este o descoperire epocală, dat trebuie să aibă în prim plan salvarea de vieți, nu profituri ascunse capitaliste.

    1. Dispari, antivaccinist haurist ce esti! Ati tampit lumea cu porcariile voastre fixiste. Sunteti in viata si tu si ma-ta(cu cratima) pentru ca bunica-ta si strabunica-ta n-au crapat si ai ajuns sa te nasti multumita unuia ca Flemming sau Pasteur. Altfel ii mancau si paduchii si bubele. Si te mai dai om cu educatie. Rupeti FB in doua urmarindu-l pe Simion pe la proteste si apoi refulati abjectiile lui pe unde prindeti ocazia in online.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Focar de coronavirus într-o școală din București. Mai multe persoane infectate cu SARS-CoV-2, contacți ai unui pacient care are noua tulpină de coronavirus din Marea Britanie, anunță Ministerul Sănătății. Voiculescu: Orice măsuri de relaxare, inclusiv redeschiderea școlilor, pot fi puse în pericol de câteva focare precum cel din școala bucureșteană

Unul dintre pacienții depistați vineri cu noua tulpină SARS-CoV-2, varianta B.1.1.7 cu originea în Marea Britanie este angajatul unei școli din București, precizează Ministerul Sănătății, într-un comunicat. Printre cei testați…
Vezi articolul

Olimpiada de Matematică, faza locală, desfășurată online, „s-a finalizat dezastruos”, anunță Radu Gologan, președintele Societății de Matematică, organizatoarea concursului: Vom transmite în două zile modul în care vom repara greșeala / Surse: Platforma informatică folosită a picat, se analizează soluția susținerii fizice sau online a etapei săptămâna viitoare

Olimpiada de Matematică, faza locală, desfășurată online, „s-a finalizat dezastruos”, scrie profesorul Radu Gologan, președintele Societății de Științe Matematice din România, organizatorul din acest an al concursului. Gologan a publicat…
Vezi articolul