Edupedu.ro
  • Știri
    • Clasa pregătitoare 2020
    • Știri Grădiniță
    • Știri Învățământ Primar
    • Știri Gimnaziu
    • Știri Liceu
    • Știri Universitate
    • Statistici
  • Analize
  • Evaluare Națională 2021
  • Bac 2021
  • DigitalTeach
  • Școala de bani
Edupedu.ro

Știri la zi despre educație

  • Știri
    • Clasa pregătitoare 2020
    • Știri Grădiniță
    • Știri Învățământ Primar
    • Știri Gimnaziu
    • Știri Liceu
    • Știri Universitate
    • Statistici
  • Analize
  • Evaluare Națională 2021
  • Bac 2021
  • DigitalTeach
  • Școala de bani
80K
0

EduPedu.ro este o organizație non-profit și depinde de tine

Donează
  • DigitalTeach

Campanie susținută de Brio.ro

Discrepanța dintre pregătirea pentru online a profesorilor români și practica de la clasă, oglindită în raportul OECD privind folosirea tehnologiilor în criza COVID-19: pregătire profesională moderată în IT&C, școala cu rol de frână

Costin Ionescu
Costin Ionescu
  • 12 noiembrie 2020
  • Citire în 4 minute
  • 3 Comentarii
3.266 de vizualizări
Foto: Ian Allenden – Dreamstime.com
Total
22
Shares
22
0
0
0
0
0
Doi din trei profesori spuneau, într-un sondaj publicat recent de un sindicat din învățământ, că au în continuare nevoie de formare pentru predarea online. Opiniile lor se fac auzite în condițiile în care un nou raport al Organizației pentru Cooperare și Dezvoltare în Europa (OECD) aduce puțină lumină cu privire la nivelul de pregătire a profesorilor pentru folosirea noilor tehnologii și la gradul de deschidere a lor și a școlii față de aceste instrumente.

Documentul arată că, în România, încă dinaintea pandemiei ce a determinat programe de formare a cadrelor didactice pentru școala online, exista un grad destul de ridicat de instruire IT&C a profesorilor în scopul predării, dar asta nu aducea automat o deschidere pentru folosirea tehnologiei la clasă, frâna fiind pusă în principal de mediul instituțional. Anume, de către școală. Același raport sugerează că, înaintea pandemiei, se făcea simțită o posibilă tendință de creștere a distanței între profesorii dornici să se instruiască în domeniu și cei fără astfel de instruire.

  • Raportul OECD cu privire la pregătirea IT&C a profesorilor, publicat la sfârșitul lunii octombrie, face trimitere la rezultatele sondajului TALIS 2018, realizat la nivel internațional în rândul profesorilor de gimnaziu. 

Acesta oferă informații despre situația pregătirii profesorilor pentru folosirea tehnologiilor noi, cu doi ani înainte ca pandemia să mute școala online, în această primăvară, și să producă un val de schimbări în modul de predare. În acel moment, la nivelul eșantionului TALIS , puțin peste jumătate dintre profesorii români urmaseră programe IT&C ca parte a instruirii lor formale și cam tot atâția urmaseră recent activități de pregătire profesională ce incluseseră IT&C.

Raportul citat arată, pe de o parte, că, atunci când IT&C este inclus în pregătirea formală a profesorilor, este mullt mai probabil ca aceștia să îi lase pe elevi să folosească frecvent sau mereu tehnologia în proiectele și în activitatea de clasă. Din acest punct de vedere, România stătea, în TALIS 2018, peste media OECD, dar departe de lideri în cazul profesorilor care au urmat cursuri IT&C în instruirea lor formală, și în media OECD în cazul profesorilor care au dezvoltat abilități IT&C în activități recente de dezvoltare profesională.

Raport OECD – Figura 1

Pe de altă parte, potrivit raportului, integrarea tehnologiilor în actul de predare ține de multe alte lucruri, fiind influențată de condițiile organizaționale și de sistem. Aici, arată OECD, rolul mediului școlar este unul critic pentru promovarea inovației în predare. La nivelul OECD, este mult mai probabil ca profesorii să îi lase pe elevi să folosească tehnologia pentru activitățile de clasă și pentru proiecte atunci când școala îi încurajează pe profesori să aibă inițiativă, să inoveze.

Or, la acest capitol România stă mult sub media OECD, apropiindu-se de coada clasamentului.

Raport OECD – Figura 2

Baza ar rămâne, deci, profesorul – cu cât se instruiesc mai mulți în IT&C, cu atât mai posibil să folosească mai mulți noile tehnologii la clasă. Dar și aici există o problemă: potrivit raportului OECD, este mult mai probabil ca profesorii care au urmat cursuri de IT&C în educația lor formală să apeleze în continuare la programe de dezvoltare a abilităților IT&C. În România, această probabilitate este printre cele mai mari la nivelul UE, însemnând că, înaintea pandemiei, jumătatea dintre profesori (cei de gimnaziu, conform eșantionului TALIS) care urmaseră programe de instruire IT&C era mult mai probabil să continue această instruire, mărind distanța față de cealaltă jumătate.

Raport OECD – FIgura 3

Printre soluțiile propuse de OECD la nivelul tuturor țărilor, soluții înaintate într-o analiză pe marginea raportului, se numără în primul rând includerea programelor de instruire IT&C în educația formală a profesorilor, reevaluarea condițiilor organizaționale și de sistem și creșterea inițiativelor de dezvoltare profesională.

Amintim că un sondaj recent realizat în rândul profesorilor de către Federația Sindicatelor din Educație “Spiru Haret” arăta că 66% dintre respondenți spuneau că au nevoie de formare pentru predarea online, în condițiile în care puțin peste jumătate (53% spuneau că au urmat cursuri de perfecționare în domeniul competențelor digitale în ultimii 5 ani. Citește pe larg despre sondajul Spiru Haret

Foto: © Ian Allenden – Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.

22
0
0
Share 22
Tweet 0
Share 0
Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI:RO76BTRLRONCRT0471641001

CONT EURO:RO26BTRLEURCRT0471641001

Deschis la BANCA TRANSILVANIA
Donează prin Patreon

Donează

Costin Ionescu
Costin Ionescu

3 comentarii
  1. Avatar A spune:
    14 noiembrie 2020 la 08:27

    Majoritatea elevilor folosesc telefoane. Nu ecrane mai mari ca laptop, tableta sau desktop. Nu vad mare lucru.

    Răspunde
  2. Avatar radu spune:
    12 noiembrie 2020 la 10:42

    Discrepanta dintre sau intre teorie si practica. Bace Ionescule si “Oecedeule”(idolul tau) n-ati spus nimic nou in/si cu asa “zisul” studiu ! Poti sa fii “păstă medie” ca genialitate in pregatirea IT (aiti) a bravei clasei dascalesti romane si “o gramada” sub medie in privinta “dotarilor” tehnice, unde stim ca Romania “sta” sublim dar… Interesant era sa se spuna(nu sa constati) cum poti sa faci “scoala online” fara telefon, tableta, laptop, calculator si ingredientul principal in multe locuri si situatii : curentul electric ( inventat si folosit demult prin alte “zari”). Hevanaisdei !

    Răspunde
    1. Avatar Gheorghe spune:
      12 noiembrie 2020 la 14:06

      Dar ce faci cu cei care beneficiaza deja de aceste minunate inventii? Stai pe bara si astepti cuminte pana cand tehnologia va ajunge la cel mai nefericit elev? Sau faci joc de glezne pe margine sa intri in joc incalzit? Dolce far niente..

      Răspunde
Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like
  • DigitalTeach
  • Citire în 7 minute
  • Un comentariu

Campanie susținută de Brio.ro

Prima culegere digitală românească de matematică. Adi Matei, programator, coordonatorul modulului de antrenament Brio.ro pentru clasele I-IV, despre cum a dezvoltat motorul de generare programatică de teste

  • RedacțiaRedacția
  • 31 martie 2021
Aplicațiile educaționale românești marchează astăzi primul pas spre folosirea inteligenței artificiale, prin crearea unei culegeri „smart” de matematică pentru copiii de clasele I-IV, cu răspuns instantaneu la fiecare exercițiu. Compania…
Vezi articolul
  • DigitalTeach
  • Citire în 10 minute
  • 3 Comentarii

Campanie susținută de Brio.ro

INTERVIU Ce metode de copiat au încercat finaliștii la Olimpiada digitală de matematică și cum au fost prinși, cu un instrument de proctoring bazat pe Inteligență Artificială. Gabi Bartic, Brio: Ar trebui început lucrul la un cadru care să reglementeze acest gen de competiție online

  • Raluca PantaziRaluca Pantazi
  • 11 martie 2021
Prima olimpiadă digitală de matematică din România, Brio Challenge, a avut 320 de elevi finaliști din clasele II-XII, dintre care aproximativ 8-10% au fost descalificați în urma unor suspiciuni de…
Vezi articolul
  • DigitalTeach
  • Citire în 13 minute
  • 4 Comentarii

Campanie susținută de Brio.ro

Bogdan Enescu, primul profesor olimpic internațional la matematică cu elevi medaliați la Olimpiada Internațională de Matematică: O societate bazată pe pile nu funcționează în momente de criză / La clasă nu mai fac ca pe vremuri, să le predau absolut tot. Ca să câștig timp în a face exerciții, îi responsabilizez și pe ei

  • Raluca PantaziRaluca Pantazi
  • 29 septembrie 2020
Are sute de ore de predat matematică online pentru elevii de liceu cărora le este profesor. Dincolo de orele de la școală, folosește de ani de zile aplicații și soluții…
Vezi articolul
  • DigitalTeach
  • Citire în 14 minute
  • 3 Comentarii

Campanie susținută de Brio.ro

(P) Cum pot da profesorii teze online și teste digitale, când școlile sunt închise? Platforma BRIO de testare online pune la dispoziție profesorilor de Matematică și Română sute de subiecte, pentru clasele I – XII / Testele se corectează automat

  • RedacțiaRedacția
  • 20 octombrie 2020
Soluții pentru a da teze online și teste școlare digitale sunt căutate de sute de profesori, care de la începerea școlii s-au văzut nevoiți să le predea copiilor online. Cum…
Vezi articolul
  • DigitalTeach
  • Citire în 10 minute
  • Niciun comentariu

Campanie susținută de Brio.ro

Un sistem de Inteligență Artificială educațional trebuie să aibă atât notele elevilor, dar să vadă și rezolvările la fiecare examen – Răzvan Florian, președintele institutului privat de cercetare ce reunește cei mai mulți cercetători din AI

  • Raluca PantaziRaluca Pantazi
  • 27 octombrie 2020
România are mulți oameni de știință “care sunt în top 50 sau 100 cercetători în Inteligență Artificială la nivel mondial”. Toți lucrează, însă, în laboratoare din străinătate, pentru că “talentul…
Vezi articolul
  • DigitalTeach
  • Citire în 4 minute
  • 2 Comentarii

Campanie susținută de Brio.ro

Bătălia pentru TikTok, faza pe educație: Inițiativă pentru “curriculum video online, bazat pe inteligența artificială”. Deocamdată se viralizează experiențele de predare online ale multor profesori și educatori

  • AvatarC.I.
  • 22 septembrie 2020
Corporația americană Oracle a anunțat, în weekend, că împreună cu alți investitori va pune la punct prin serviciul social media TikTok o inițiativă educațională “pentru a dezvolta și livra un…
Vezi articolul
COPYRIGHT

Pentru că scrieți despre educație, sau cu atât mai mult datorită acestui lucru, ar fi util să citați cu link, atunci când preluați un articol, părți dintr-un articol sau o idee care v-a inspirat. Noi, la EduPedu.ro ne-am asumat această conduită etică și sperăm că și publicațiile cu mult mai multă experiență vor face la fel. Ne bucurăm că găsiți subiecte interesante pe Edupedu.ro și suntem siguri că înțelegeți rugămintea noastră de a cita sursa (cu link), ca o declarație reciprocă de respect și profesionalism. Vă mulțumim!

DESPRE NOI

EduPedu.ro este o publicație online care găzduiește exclusiv articole din domeniul educației și cercetării. Urmărim constant cum sunt educați copiii noștri, cine și cum face politicile din educație și cercetare, cine și cum îi formează pe profesori, cât de adecvate la lumea în care trăim sunt sistemele de educație și cercetare.

CONTACT REDACȚIE

Adrese e-mail

raluca.pantazi@edupedu.ro
mihai.peticila@edupedu.ro
costin.ionescu@edupedu.ro
madalina.belu@edupedu.ro

Notă de informare cu privire la prelucrarea de date personale prin intermediul site-ului

Politica de cookie

Modifică setarile cookie-urilor

Statistici edupedu.ro
  • 94.769.029 vizite
80K
0
Total
22
Share
22
0
0
0
0