Dispar 16.000 de posturi în Învățământ, dacă norma didactică se mărește cu 2 ore, semnalează liderul sindical Simion Hăncescu: Ar fi revoltător să apară șomajul în învățământ. O asemenea măsură ar fi dezastruoasă

45.559 de vizualizări
Foto: Inquam Photos / Sabin Cirstoveanu
Simion Hăncescu, președintele Federației Sindicatelor Libere din Învățământ (FSLI), a explicat, pentru Edupedu.ro, ce ar însemna pentru profesori creșterea normei didactice cu două ore: „Dispar 16.000 de posturi. (…) Sunt oameni care sunt chiar pe muchie. Deci, dacă le-ai mărit cu 2 ore, automat intră în restrângere. N-ai ce să le faci”. Acesta a afirmat că „ar fi revoltător ca în învățământ să apară deja șomajul”.
  • Amintim că majorarea normei didactice a profesorilor (normă didactică de 18 ore pe săptămână în prezent) a fost discutată de liderii partidelor care negociază formarea viitoarei coaliții guvernamentale, ca măsură pentru scăderea deficitului bugetar scăpat de sub control, a relatat G4Media.
  • Luni, 16 iunie, preşedintele Nicuşor Dan i-a primit la Cotroceni pe reprezentanții sindicatelor.

„În intervenția mea, am abordat, evident, probleme din educație, pentru că, așa cum a apărut în spațiul public, se pare că sunt niște domni care ar vrea să ia niște măsuri otova pentru toată lumea, fără să facă o analiză temeinică pe fiecare domeniu de activitate în parte. Am avertizat astăzi, la Cotroceni, că, într-o țară normală, atunci când trebuie luate anumite măsuri de austeritate, sunt cel puțin două domenii care trebuie protejate: educația și sănătatea”, a spus liderul sindical.

Simion Hănescu a atras atenția că posibilitatea de a crește norma didactică înseamnă că vor dispărea aproximativ 16.000 de posturi din școli. „Ar fi revoltător ca în învățământ să apară deja șomajul, ținând cont de faptul că avem încă necalificați”, a precizat acesta:

„Una dintre măsurile de care am aflat în spațiul public, dar nu e confirmată astăzi, pentru că au fost prezenți și doi consilieri prezidențiali, unul dintre consilieri chiar negând că s-ar fi discutat așa ceva la Cotroceni, este cea referitoare la intenția de a se mări norma didactică de predare, care, așa cum se știe, este de 18 ore în momentul de față în România, fiind cu mult peste media europeană, da, conform datelor oficiale de la OECD.

Am argumentat de ce o asemenea măsură ar fi dezastruoasă pentru învățământ: dacă facem un calcul matematic foarte simplu, 2 ore în plus la norma de predare înseamnă 16.000 de posturi, ceea ce înseamnă foarte mult. Se va ajunge în situația în care vor intra mulți în restrângere de activitate. Ar fi revoltător ca în învățământ să apară deja șomajul, ținând cont de faptul că avem încă necalificați. Nu pot lua cei care intră în restrânge locurile necalificaților, pentru că sunt în alte zone. Și avem foarte mulți pensionari.”

Liderul sindical a vorbit despre faptul că „sunt oameni care sunt chiar pe muchie”:

Dispar 16.000 de posturi. Avem 140 și ceva de mii de angajați în învățământ care nu sunt pe post. Ce înseamnă? În învățământ avem două categorii. Pe post sunt educatoarele și învățătorii. Ei au grupă sau clasă și stau cu copiii respectivi în permanență. Și avem cadre didactice care au normă de predare. Dacă îi luăm în calcul pe cei care au normă de predare – sunt peste 140.000 – un calcul matematic ne arată că mărirea cu 2 ore înseamnă 16.000 de posturi. Dar atenție că iarăși matematica poate să facă feste. Sunt foarte mulți care sunt la plata cu ora și sunt învățători sau educatoare. Mai avem și ore în regim de plata cu ora în sistem și ei, probabil, își imaginează că, dacă se mărește norma, nu sunt afectați. Sunt oameni care sunt chiar pe muchie. Deci, dacă le-ai mărit cu 2 ore, automat intră în restrângere. N-ai ce să le faci.”

Președintele FSLI a explicat ce ar însemna creșterea normei didactice pentru profesorii care predau în școlile din mediul rural: „În special în mediul rural, din cauza numărului tot mai mic de elevi, avem un rând de clase, în cele mai multe situații. Acum sunt profesori care au norma în două-trei școli. Dacă ai mărit norma, vă dați seama că o să fie, practic, nomazi acești profesori, adică o să alerge, o să stea mai mult prin autobuze sau trenuri, ca să poată să-și facă norma de predare de 20 de ore.

Chiar i-am spus președintelui că poate cei care propun o asemenea măsură ar fi bine să vină într-o sală de clasă, să vadă ce efort face un dascăl care are în clasă și 2-3 sau chiar mai mulți copii cu CES. Bun, se întâmplă treaba asta și în alte țări unde, pentru integrarea lor, se recomandă să fie în colectivitate. Numai că ceea ce nu se întâmplă la noi și se întâmplă în acele țări normale este faptul că, la noi, profesorii de sprijin sunt extrem de puțini. (…)”, a spus Simion Hăncescu.

Potrivit acestuia, profesorii, în prezent, au de îndeplinit sarcini care nu au legătură cu procesul instructiv-educativ: se ocupă de bursele sociale, unii se implică în distribuirea laptelui și cornului, precum și de întocmirea unor documente solicitate de inspectoratele școlare sau de către Ministerul Educației și Cercetării:

„Evident, am venit și cu alte argumente, având în vedere faptul că, în momentul de față, profesorii au și alte multe sarcini care n-au nicio legătură cu procesul instructiv-educativ, așa cum ar fi faptul că se ocupă de bursele sociale, unii se implică în distribuirea laptelui și cornului. Și fel de fel de alte documente pe care trebuie să întocmească la cerința ministerului sau a inspectoratelor școlare”.

Referitor la intenția de a sta profesorii 8 ore la școală, Simion Hăncescu a afirmat că este „o chestiune care nu poate fi pusă în practică”: „Dacă ținem cont de faptul că foarte multe școli învață în două schimburi, nici nu ai spațiu. Da, sunt țări unde profesorii stau mai mult la școală, dar unii confundă statul la școală cu norma de predare. Sunt țări unde rămân profesorii după ce încheie cursurile și se întâmplă să facă diverse activități, numai că acolo, spre deosebire de noi, există o infrastructură foarte bine pusă la punct. Fiecare profesor are un cabinet, cu un calculator. Profesorul poate să servească masa în incinta unității de învățământ. Imaginați-vă ce-ar fi la noi să se pună în practică o asemenea măsură: ar fi un dezastru total. Sunt niște măsuri absolut aberante.”

„Am cerut cel puțin să știm și noi ce vor să facă acei oameni în grupul de lucru, ce măsuri propun. Să le discute cu noi și să vedem dacă sunt sau nu sustenabile, pentru că le-am dat și soluții”, a completat acesta.

Informații de context

Andreia Bodea, directoarea Colegiului Național I. L. Caragiale din București, a explicat, pentru TVR Info, ce ar însemna creșterea normei didactice pentru profesorii care predau în școlile din mediul rural. „Dacă le-ai mărit numărul de ore de predare, îi împrăștii și mai mult și s-ar putea să înceapă să plece și puținii care mai sunt”, a precizat profesoara.

Creșterea normei didactice a profesorilor ar adânci problemele educației și ar lovi exact calitatea actului didactic la care expunem copiii, atrage atenția profesorul Mircea Miclea. Concret, majorarea normei didactice ar generaliza criza prin care trec astăzi profesorii de fizică și chimie și ar conduce la o situație în care și profesori de limba română și de matematică vor alerga prin 2-3 școli pentru a-și atinge norma – a declarat pentru Edupedu.ro fostul ministru Mircea Miclea.

Sindicatele din Învățământ solicită grupul de lucru de la Palatul Cotroceni să renunțe la propunerea de la majora norma didactică a profesorilor, potrivit unui comunicat de presă. Este vorba despre Federația Sindicatelor Libere din Învățământ, Federația Sindicatelor din Educație „SPIRU HARET“ și Federația Națională Sindicală „Alma Mater“.

„Considerăm că o asemenea măsură este nu doar inoportună, ci și profund nedreaptă, cu consecințe grave asupra calității actului educațional, a sănătății mentale a profesorilor și a viitorului învățământului românesc.

Într-un context în care sistemul educațional se confruntă deja cu lipsa personalului calificat, salarizare inadecvată, birocrație excesivă și un nivel crescut de stres profesional, majorarea normei didactice nu face decât să agraveze problemele existente”, se arată în comunicat.

Edupedu.ro a scris pe 5 februarie că printre discuțiile neoficiale la nivelul coaliției de guvernare se află și creșterea normei didactice pentru profesori, așa cum semnala un sindicat din Educație.

Despre norma didactică

Norma didactică de predare în România este, în general, de 18 ore pe săptămână pentru profesori, 24 de ore pentru instruire practică, cu posibilitatea reducerii la 16 ore în funcție de vechime și grad didactic, conform cadrului legal actual. Nu toate aceste prevederi sunt însă aplicate în prezent, unele fiind prorogate de Guvernul Ciolacu. În vigoare, potrivit Ministerului Educației și Cercetării, este însă o reducere de normă didactică din legea precedentă și anume de la 18 la 16 ore pentru profesorii cu peste 25 de ani vechime și gradul didactic I. De asemenea, există o serie de „degrevări de normă” pentru directori, inspectori, lideri sindicali.

Legea învățământului preuniversitar nr. 198/2023 stabilește că activitatea profesorului se realizează într-un interval de timp zilnic de 8 ore, respectiv 40 de ore pe săptămână.

Articolul 207 – „(1) Activitatea personalului didactic de predare se realizează într-un interval de timp zilnic de 8 ore, respectiv 40 de ore pe săptămână, și cuprinde:

a) activități didactice de predare-învățare-evaluare și de instruire practică și examene de final de ciclu de studii, conform planurilor-cadru de învățământ, de pregătire pentru evaluări/examene naționale și/sau pentru obținerea performanței educaționale, precum și de învățare remedială;

b) activități de pregătire metodico-științifică, activități de dezvoltare a curriculumului la decizia elevului din oferta școlii, în acord cu nevoile elevilor;

c) activități de educație, mentorat și alte activități complementare procesului de învățământ;

d) activități de management al clasei;

e) activități specifice elaborării, implementării și evaluării proiectelor educaționale;

f) activități de sprijin pentru persoanele care ocupă funcția didactică de profesor itinerant și sprijin în cadrul CJRAE/CMBRAE.”

Articolul 207 – „(4) Norma didactică de predare-învățare-evaluare, de instruire practică și de evaluare curentă a antepreșcolarilor/ preșcolarilor și a elevilor în clasă, în care pot fi incluse și activități de pregătire pentru evaluări/examene naționale și/sau pentru obținerea performanței educaționale, precum și cele de învățare remedială, reprezintă numărul de ore corespunzător activităților prevăzute la alin. (1) lit. a) și se stabilește după cum urmează:

a) un post de educator sau de profesor pentru educație timpurie pentru fiecare grupă cu program normal, respectiv două posturi de educator sau de profesor pentru educație timpurie pentru fiecare grupă cu program prelungit constituită în educația timpurie;

b) un post de educator/educatoare ori de profesor pentru educație timpurie pentru fiecare grupă cu program normal, respectiv două posturi de educator/educatoare ori de profesor pentru învățământul preșcolar pentru fiecare grupă cu program prelungit constituită în educația timpurie;

c) un post de învățător/învățătoare ori de profesor pentru învățământul primar pentru fiecare clasă din învățământul primar sau pentru clase simultane din cadrul acestuia, unde nu se pot constitui clase separate;

d) 18 ore pe săptămână pentru profesorii din învățământul gimnazial, liceal și postliceal, pentru profesorii din unitățile și clasele cu program integrat și suplimentar de artă și sportiv, precum și din unitățile de educație extrașcolară, care au dobândit cel puțin licențierea în cariera didactică;

e) 14 ore pe săptămână pentru profesorii din învățământul preuniversitar care au dobândit gradul didactic I sau titlul de profesor emerit și care desfășoară activitate de mentorat;f) 24 de ore pe săptămână pentru profesorii de instruire practică și maiștrii-instructori, pentru cei care au dobândit cel puțin licențierea în cariera didactică;

g) 20 de ore pe săptămână pentru profesorii de instruire practică și maiștrii-instructori, pentru cei care au dobândit cel puțin gradul didactic I și care desfășoară activitate de mentorat;

h) pentru personalul didactic de predare din învățământul special, norma didactică se stabilește astfel: învățători, profesori la predare, profesori care efectuează terapiile specifice – 16 ore pe săptămână; învățător-educator, institutor-educator, profesor-educator, profesor preparator (nevăzător), maistru-instructor și profesor pentru instruire practică – 20 de ore pe săptămână;

i) un post pentru personalul didactic de predare din învățământul special integrat, pentru personalul didactic itinerant și de sprijin, pentru personalul didactic din învățământul special preșcolar, kinetoterapie, educația psihomotrică, terapii specifice și altele, în funcție de tipul și nivelul de severitate al dizabilității, conform metodologiei aprobate prin ordin al ministrului educației;

j) un post de profesor documentarist pentru digitalizare, în centrele de documentare și informare.”

Citește și:
Greva generală din învățământ „se poate repeta în 2025”, în lipsa unei reacții a clasei politice la informațiile legate de o posibilă creștere a normei didactice, de petrecere a 8 ore pe zi în școală și la amânarea majorării salariilor – anunță președintele sindicatului din educație FSE Spiru Haret, Marius Nistor, după discuțiile cu președintele Nicușor Dan
Protestul de miercuri al profesorilor din școli și universități să se desfășoare pe întreaga durată a programului de lucru, recomandă sindicatele din Învățământ: Considerăm că cea mai bună variantă ar fi aceea de a se purta ecusoane cu mesaj scris / Cele 3 recomandări pentru profesori
Ministerul Educației cheamă la discuții sindicatele profesorilor marți, 17 iunie, „pentru a clarifica lucrurile și a porni cu toții de la o bază reală” / Protest în școli și facultăți anunțat miercuri de FSE „Spiru Haret”, FSLI și „Alma Mater”
BREAKING Protestele din învățământ sunt redeschise. Toți profesorii din școli și universități vor protesta miercuri, 18 iunie, nemulțumiți că la doi ani de la greva generală politicienii încă nu și-au îndeplinit promisiunile față de ei, anunță sindicatele, care critică discuțiile despre creșterea normei didactice și eliminarea indemnizației de doctor
Directoarea Andreia Bodea: În rural, dacă ai crescut norma didactică, s-ar putea să înceapă să plece și puținii care mai sunt. Acolo, profesorii au trei ore într-o școală într-un sat, cinci ore într-o școală în alt sat
EXCLUSIV Mircea Miclea: Creșterea normei didactice a profesorilor nu este nicidecum o soluție. Un profesor, mai ales în rural, trebuie să predea la 2-3 școli ca să-și facă norma actuală. Creșterea normei ar trimite profesorii să predea la și mai multe școli, ceea ce ar lovi calitatea prestației didactice / Care este soluția pentru scoaterea pilelor baronilor locali care predau acum la plata cu ora
Profesorul Liviu Drăghici: Oare discuțiile de pe grupurile de whatsapp cu părinții se contorizează ca timp de lucru sau se consideră socializare în afara programului de lucru? / Dacă te uiți la chestiunile astea adunate, cred că o să dea destul de mult, adică peste 44 de ore, spune Ovidiu Șontea, profesor de matematică
Daniel David, despre creșterea normei didactice: Nu se pune problema în acest moment. Să vedem dacă va fi cazul, prin raportare la practicile europene, dar în același timp cu onorarea unor angajamente pe care le-am făcut față de profesori, inclusiv în legătură cu salariul pentru debutant
Norma didactică a profesorilor din România – predarea propriu-zisă înseamnă 18 ore pe săptămână, cu variații în funcție de gradul didactic și vechime / Programul de lucru al unui profesor este de 40 de ore pe săptămână, ca al oricărui angajat
Profesorul Liviu Drăghici: Periodic, treaba asta cu creșterea normei didactice pentru profesori se tot aruncă în spațiul public de parcă profesorii n-ar lucra decât acele 18 ore pe săptămână. Dar noi nu suntem mină sau brutărie să putem cuantifica numeric activitatea profesorului
Creșterea normei didactice a profesorilor este inacceptabilă pentru angajații din Învățământ, transmit sindicatele din Educație, care solicită public grupului de lucru de la Cotroceni renunțarea la propunere: Educația nu este o fabrică! Nu mai sacrificați încă o dată școala pentru a acoperi sinecurile de partid
SURSE Creșterea normei didactice pentru profesori, printre măsurile discutate de partidele care ar putea forma viitorul Guvern
DOCUMENT Creșterea normei didactice, printre discuțiile neoficiale la nivelul coaliției de guvernare, semnalează un sindicat al profesorilor: Această amenințare trebuie tratată cu toată atenția cuvenită. Timpul de lucru efectiv al cadrelor didactice ajunge să depășească frecvent cele 40 de ore

24 comments
  1. Clasa cu 7-8 elevi, salariu pentru 8 ore zilnic, vacante multe, 3-4 ore lucrate zilnic. Trai neneaca pe banii babachii! Asa huzureala nu găsești altundeva. Bani aruncați de stat în vânt! Acum sa mai reducem pensiile, sa vedem ce mai luam, un CASS, un impozit mai mare, sa rămână bani destui pentru învățământ. Vai de noi, jaf mare!

  2. Nicio decizie luată de minister nu e în beneficiul elevului. Totul are scop economic.
    Cel mai tragic este că se încearcă readucerea personalului didactic pentru a face economii prin orice mijloace. Se lucrează pe cel puțin două direcții: reducerea numărului de ore prin planurile cadru și creșterea normei didactice. E adevărat că mai sunt școli cu clase supraaglomerate (38 de elevi), e adevărat că au fost introduși în clase normale elevi cu nevoi speciale fără că profesorii să aibă sau să beneficieze de pregătirea necesară pentru a lucra cu ei, nu au profesori de sprijin cu care să poată colabora, deși se zice că un elev cu CES valorează cât doi, clasa e aprobată cu 26 de elevi.
    Da, profesorul lucrează 4 ore pe zi dar uzura psihică, de multe ori, e ca și cum ai lucra 10 ore.
    Faceți un exercițiu de empatie: porniți televizorul sau radioul cu sunetul pe normal și în aceeași cameră, încercați să vă convingeți partenerul de discuție de importanța educației timp de 50 de minute. Nu aveți voie să scoateți aparatul din priză sau să-l dați mai încet. Aveți grijă să nu pierdeți atenția interlocutorului. Dacă aveți un copil mic în cameră e și mai ilustrativ exercițiul. Aș fi curioasa după o oră cum vă simțiți.

  3. Nicio decizie luată de minister nu e în beneficiul elevului. Totul are scop economic.
    Cel mai tragic este că se încearcă readucerea personalului didactic pentru a face economii prin orice mijloace. Se lucrează pe cel puțin două direcții: reducerea numărului de ore prin planurile cadru și creșterea normei didactice. E adevărat că mai sunt școli cu clase supraaglomerate (38 de elevi), e adevărat că au fost introduși în clase normale elevi cu nevoi speciale fără că profesorii să aibă sau să beneficieze de pregătirea necesară pentru a lucra cu ei, nu au profesori de sprijin cu care să poată colabora, deși se zice că un elev cu CES valorează cât doi, clasa e aprobată cu 26 de elevi.
    Da, profesorul lucrează 4 ore pe zi dar uzura psihică, de multe ori, e ca și cum ai lucra 10 ore.
    Faceți un exercițiu de empatie: porniți televizorul sau radioul cu sunetul pe normal și în aceeași cameră, încercați să vă convingeți partenerul de discuție de importanța educației timp de 50 de minute. Nu aveți voie să scoateți aparatul din priză sau să-l dați mai încet. Aveți grijă să nu pierdeți atenția interlocutorului. Dacă aveți un copil mic în cameră e și mai ilustrativ exercițiul. Aș fi curioasa după o oră cum vă simțiți.

  4. Da,o invrajbire generala plus interventia in comentarii a parintilor asmutiti de elevii saturati de social media…
    De la inceputul mandatului ministrul actual a dat semne ca este greu de convins,mai ales de capii sindicalisti/politic implicati…
    Altfel interesatii pot face analiza comentariilor postate,pentru lamuriri gratis din sistem…

  5. 16.000? Acestea sunt posturile vacante, blocate pentru a fi încadrate! Și vă mai spun ceva ..după 55 de ani, marea majoritate a cadrelor didactice nu mai au rezistenta psihica și psihologică de a profesa. Aici trebuie umblat….nu să mențineți până la adânci bătrâneți, căci un cadru didactic nu e personaj din basmul,, Tinerețe fără bătrânețe și viață fără de moarte “!!!

  6. În oricare instituție se cer rezultate!Care sunt rezultatele ÎNVĂȚĂMÂNTULUI în ultimi ani?Au facilități, fără responsabilități. Salarii mari,ore puține de predare .Nu ar fi bine să se pensioneze la 40 de ani?Dacă rămân în învățământ oameni care au dedicare,F BINE ,ptr ceilalți, “cale bătută “,oricum fac mai mult rău!

  7. Ar fi bine sa luam ce e bun in vest si sa adaptam putin la ce avem noi in scoli.
    De fapt sa le spuna cineva celor din minister ce nu avem infrastructura necesara si ca oricum profesorii muncesc 8 ore/zi.Cu multe materiale din banii lor.
    Ar trebui sa le multumim si sa ii lasam sa-si faca treaba.

  8. Plătim educatoare și învățători cu studii superioare degeaba. Avem licee pedagogice care pregătesc educatoare și învățători. Pentru posturile acestea din învățământ nu este necesar studii superioare. În sistem, o grămadă cu studii medii din garda veche se descurcă mult mai bine decât cei cu masterate. La ce trebuie două ture la educatoare? De la ora 8 la 16 o tură, în rest stau îngrijitoarele. Doamnele învățătoare, după cele 4 ore de predare în norma de 8 ore, trebuie prins și afterschool-ul. Că mai fac doamnele pe banii părinților minim un salariu. Concediu 42 de zile in loc de 62 !!

  9. Doar atat? Faceti economie doar cu 16 000 posturi? 🤣 🤣 🤣 🤣 Hai ca rad! Daca nu decimati vreo 100 000, asta e o nimica toata.

    Sa va invatam noi cum sa faceti economie?
    1. Scoateți batranetul ce sta peste 65 de ani si freaca menta la catedra
    2.desființați premierea acolitilor directorilor, adica gradatiile de nemerit (gornistii in foame de hartii)
    3. Scoateți plata cu ora si orele dosite
    4.aplicati legea cu 15 ore norma pentru cei cu vechime de 15 ani si gradul 1. La restul puteti sa mariti si la 20 de ore norma daca clasele vor fi de 15 elevi
    5.clase de 15 elevi si vor fi suficiente ore
    pentru profesorii ramasi

    Puneti olimpicul la matematica sa va calculeze.

    Si lasati-ne in pace cu o noua greva. Sa faca greva aia care acum 2 ani nu au facut greva si si-au luat salariul atunci.

  10. Sunt profesor in învățământul primar, în clasa la care predau sunt șapte elevi cu c.e.s., plus unul diagnosticat cu adhd ai cărui părinți nu doresc să continue demersurile pentru obținerea certificatului. O colegă are opt elevi cu c.e.s. la clasa a treia.
    Profesorii de la gimnaziu lucrează cu clase în care sunt câte 3-6 elevi cu ces.
    Plus ceilalți…pentru că, din păcate, elevii tipici din astfel de clase au cam devenit “ceilalți”.
    Profesorul de sprijin (calificat în învățământul special) lucrează cu câte 1-2 elevi.
    Mai sunt și elevi ai căror părinți nu doresc să-i ducă la evaluare. E dreptul lor, nu-i așa?!?
    Noi, “ceilalți” (profesori, părinți și elevi tipici), nu avem drepturi?!?

  11. Renunțați la gradațiile de merit. Școala românească se degradează pe zi ce trece dar se plătesc gradații nesimțite pentru oameni care nu fac nimic. Se tot vorbește despre indemnizația de doctorat dar acei oameni au făcut performanță certificată. Cei care primesc gradație au doar hârtii din activități inventate.

    1. mai nou se cheamă „degradații de metit„🙄
      păi cum , sa nu se mai facă hactivităti hextrascolare???
      păi nu se poate fără ele , fara comunicate , pe la televiziuni cu laude cu tromboane
      astea fac diferenta intre cei merituoși si restul lumii..
      fara balul bostăneilor , fara hunirea in presă , sub presă , la presă 😅?!
      nu iegzistă, domnule , așa ceva
      ce conteaza ca pe urmă nu s lăsați sa intre in bac. ca sa nu iasa scoala pe locul trei din coada ..

  12. Da, să dispară! Nu vede nimeni că angajații din minister și inspectoratele școlare au și o normă întreagă în școli? Chiar sunt super eroi!!!

  13. Și care i problema? Și din funcționarii publici pleacă acasă (deja au plecat unii). Sa se lamenteze si ei? În prezent sunt mult mai puțini copii înscriși la școală decat in anii 80, 90 dar nr. profesorilor e mai mare. Nu este normal. Și este părerea mai multor persoane (da, în special părinți).

    1. Nu stiu cum naiba va bagati voi, astia, diletantii , in lucruri pe care. u ke cunoasteti!!! Va tot plangeti ca nu invatamantul nu e de calitate…mai, daca sunteti voi atat de destepti, de ce nu veniti in locul nostru?
      Nu aveti absolut nici o competenta, dar stiti sa va bagati in munca altora
      In cativa ani nu veti avea profesori de matematica, fizica, bikigie, chimie… Voi habar nu aveti, dar va dati cu presupusul…Da, nu mai e acelasi nr. de elevi, dar doar pe la satr se sinte asta, unde s-au inchis nenumarate scoli. Habar nu aveti ce inseamna un invatamant de calitate si cate bete in roate ni se pun…birocratizarea pe primul loc, incluziunea idioata a unor copii care nu au ce sa caute in invatamantul normal , intruziunea voastra excesiva, a parintilor, a politicului, oameni care nu au nici cea mai mica legatura cu preuniversitarul, clase supraaglomerate la liceu…Bugetul invatamantului nu e nici macar la jumatate din cel promis. Dar voi aveti pretentii? In nici o alta meserie ny exista atata tupeu din partea altor oameni care nu lucreaza in sistem!!!

    2. Stimată doamnă, sunteți într-o eroare gravă. Vă las pe dumneavoastră să vă verificați propriile afirmații în legătură cu numărul de elevi și de profesori.

  14. Bine că țineți la catedră persoane de 70 ani …Pai daca se desființează posturi și pleacă NEfuncționalii de mai sus rămân ore și cu norma de 2 ore in plus. Pentru asta, fiind lege organică, norma didactică fiind trecută în lege, nu se poate modifica din mers decât printr-o altă lege organică, proiect, CDeputaților, Senat ori nici nu avem guvern, deci nu e timp pentru anul școlar care începe pe 1 septembrie. Și, da, nu mai aprobați sute de clase de liceu la tehnologice, ba și cu duble specializări, deci norme duble, unde băgați elevii cu
    medii sub 5. Categoric, fără seraluri cu duiumul, eventual 1 clasa la un singur liceu teoretic. Nu știu, inventați scoli de ucenici, cu calificare la firme. Renunțați la “serviciile” de “ședere” și dictare ale pensionarilor blazați, fără plați cu ora cu zecile, fără gradații de merit, pe aiureli de hârtii și proiecte unde deja au primit mii de euro, etc. Prin anii 90-95 supravegherile la admitere erau gratis, iată, un motiv să umple peste cele 40 ore, sau sa meargă gradații cu 25% în plus.Adica pe gratis supravegheri, desigur, gradații să meargă.

    1. așa este! bravo! sa plece toți acoliții directorilor! la auxiliar, mediatori care freacă menta..și consilierii școlari care nu fac nimic toată lumea are 8 ore.salarii de 7-8,9000 pe luna la profesori care nu și fac orele… asta apară sindicatul…care sunt nemulțumirile lor, până la urmă..???? asta e corupție

  15. Sa dispară!Sa facă ce vor dar apoi sa nu ne cheme înapoi pentru ca a fost o decizie dezastruoasă. Mai știe cineva din cei de sus care e realitatea în teren?Clasele sunt pline de cei din învățământul speciali.Sunt clase întregi unde nu găsești unul normal.Iesi din mână lor făcut praf.Nu sunt în stare sa înțeleagă cele mai simple noțiuni.La clasa a 9-a ei au intelect de clasa a2-a.Tot ce este capabil creierul lor este sa deseneze,colorat etc.Daca vrei sa faci câteva noțiuni de baza cu ei,i-ai pierdut.Si apoi ei vor la bac,pe filiera normală când ei nici 2+2 nu sunt în stare sa adune…
    Au făcut economii și au închis școlile speciale și școlile de corecție.Au trimis în învățământul de masa infractori,bolnavi psihici etc cu care este incredibil de greu de lucrat pentru ca creierul.lor nu e normal.Nimeni nu vrea sa înțeleagă faptul ca ei nu sunt normali și prin urmare învățământul normal nu este de ei.Ok.I-a băgat la normali.Acum nu doar ca avem cele mai colorate ,periculoase,bolnave etc personaje ca elevi dar se vrea sa se mărească și norma didactică.
    Va fi un dezastru anunțat.
    Nu le faci față.
    Salariile sunt jalnice pentru câtă munca și consum neuropsihic este.
    Faptul ca mai reuseai sa faci un ban dintr-o alta activitate mai ajuta un pic.Mai făceai o contabilitate,o traducere,o ceva.Acum dacă se vrea 8 ore etc salariile ar trebui sa fie cel puțin duble.Cel puțin!
    Va rămâne doar AI-ul pentru ca nu va mai rezista nimeni oricât s-ar strădui în astfel de condiții de gherilă.
    Succesuri!

  16. Acum si basmul cu marirea normei cu doua ore a aparut? si stat in scoala, priponiti si cu 20 de ore? ok, cum creste calitatea actului didactic daca tii profesorul in scoala 8 ore??? Nicicum! Doar aratam ca putem! Oamenii buni vor pleca si revin pensionarii care vor sta ca n au incotro,saracii…un om intreg la cap nu sta 8 ore in scoala aiurea si cu norma 20 de ore….
    Populisme si podcasturi

  17. Dati burse tuturor elevilor nu mai faceti discriminare dati bani sa avem ce manca nu la toti profesorii puturosi

  18. Trebuie sa fii tare prost ca presedinte care te sfatuieste asa ceva, stiind sigur ca oamenii de azi cu norme ciuntite sunt viitorii someri si asistati social tot de stat, tot din buget public, dar care nici nu mai produc. Si fiecare somer sau asistat social vine cu un pachet consistent de politici sociale de sprijin, pentru ca asa se cere. Politici care si ele vor papa bani de la buget. Deci nu e fezabila ideea. Ba, mai mult, dauneaza. Sper ca a fost doar un fitil politic. De altfel la intrevederea cu sindicatele, ND a transmis un semnal destul de clar zic eu: Ca nu tot ce s a auzit e la stadiul oficial, multe sunt zvonistica.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Membrii PNL încep să primească funcții în companiile de stat. Printre primii serviți sunt Sebastian Burduja, șeful PNL Sector 1 și fiul unui bancher Bancorex, dar și șeful de cabinet al ministrului Educației

Secretariatul General al Guvernului, subordonat direct premierului Ludovic Orban, a făcut propuneri pentru noi membri în Consiliul de Supraveghere al companiei cu capital de stat Transelectrica. Printre propuneri se numără…
Vezi articolul

Continuarea funcționării unei clase a IX-a cu specializarea instructor sportiv, refuzată 2 ani la rând de inspectoratul școlar pentru liceul din Topolog / Primarul și comunitatea rurală susțin că au performanță și insistă să primească cifră de școlarizare, în timp ce ISJ Tulcea îi ignoră și face o clasă sportivă la oraș  

Liceul Tehnologic Topolog din județul Tulcea nu a primit nici anul acesta aprobare de la Inspectoratul Școlar Județean pentru înființarea unei clase cu specializarea „Instructor Sportiv”, pentru anul școlar 2024-2025,…
Vezi articolul

Școlile trebuie să comunice elevilor și părinților până pe 1 octombrie când sunt ”Școala altfel”, „Săptămâna verde” și vacanța mobilă din februarie, prevede ordinul cu structura anului școlar 2023-2024

Școlile trebuie să informeze elevii și părinții cu privire la perioadele în care se vor organiza programele Săptămâna „Școala Altfel” și „Săptămâna Verde”, dar și despre perioada de 7 zile…
Vezi articolul