DOCUMENT Criteriile de preselecție pentru proiectele prin care profesorii și elevii pot participa gratuit la concursurile naționale 3DUTECH / Înscrierile sunt deschise până pe 29 Mai pentru toți elevii și profesorii, indiferent de specializare, județ sau tipul școlii

2.308 vizualizări
La cererea elevilor și profesorilor, înscrierile în concursurile naționale 3DUTECH rămân deschise până pe 29 Mai, anunță organizatorii într-un comunicat de presă. Participarea este gratuită, iar concurenții au șansa să câștige premii importante, mai arată aceștia. Criteriile de preselecție sunt claritatea, coerența, originalitatea – pentru elevi și interdisciplinaritatea – pentru profesori.

Competițiile vor recompensa cele mai îndrăznețe proiecte care vor aplica design-ul și printarea 3D în educație.

Meseriașii viitorului vor lucra cu imprimanta 3D continuă și în 2022, ajungând în prezent la cea de-a patra ediție. Proiectul este realizat de ECDL Romania şi Dedeman, alături de AOAR (Asociaţia Oamenilor de Afaceri din România) şi în acord cu Ministerul Educaţiei, având ca obiectiv crearea unei baze solide de competenţe şi know-how teoretic şi practic pentru tineri, în vederea unei mai bune pregătiri pentru noua piață a muncii.

  • Se vor acorda premii în valoare totală de 2.000 euro şi consumabile 3D Printing
  • Înscrierea elevilor şi profesorilor; se va face pe adresa: contact@3dutech.ro
  • Dacă ești profesor, înscrie-te gratuit la Teach for future – concurs de lecții predate cu ajutorul imprimării 3D, indiferent de disciplină (Regulament înscrieri profesori)
  • Dacă ești elev, înscrierile au fost prelungite pentru că și tu să poți participa, iar regulamentul de înscriere este aici (Regulament înscrieri elevi)

„Este fascinant să fim implicați în crearea de francize educaționale. Profesorii au fost esențiali pentru crearea acestei francize. Entități precum ECDL identifică și creează pe diverse domenii, luând din experiența europeană ceea ce este nevoie. Spre exemplu, noi suntem activi în domeniul roboticii, training, mișcarea umană și încercăm să realizăm modalități de practică în domeniul VR. Prin acest proiect de 3D printing suntem pe cale să schimbăm nomenclatorul de ocupații în România, pentru că astfel se creează această cultură a utilizării imprimantei 3D, iar acesta este un lucru de esență”, a declarat Florin Pogonaru, președintele Asociației Oamenilor de Afaceri din România. 

„Am reușit să obținem aprobarea Ministerului Educației de introducere a disciplinei opționale în liceu, așa încât oricine care dorește astăzi să facă modelare și imprimare 3D în școală să o poată face în cadrul orarului. Cadrele didactice obțin și credite profesionale transferabile dacă accesează și se certifică pe modulul ECDL 3D printing”, a declarat și Irinuca Văduva, general manager ECDL România.

Actul Adiţional care prelungeşte perioada de înscrieri şi introduce etapa de preselecţie:

Concursul pentru profesori

Concursul „Teach for future” se adresează tuturor profesorilor din țară care au o idee despre cum pot preda ora cu ajutorul unei imprimante 3D. Până în data de 29 mai 2022, profesorii din toată țara, pot să-și elaboreze propriul proiect de lecție în care să integreze modelarea și imprimarea 3D în procesul de predare și învățare. 

În cadrul proiectului profesorii pot lucra individual sau în echipă pentru a realiza conceptul de lecție.

  • înscriere proiecte – 01 apr – 29 mai 2022;
  • Preselectie proiecte finaliste 30-31 mai
    • Preselectia proiectelor se va face ținând cont de următoarele criterii:
      • Claritate/ Coerență (de la 1 la 5 puncte)
      • Aplicabilitate (de la 1 la 5 puncte)
      • Interdisciplinaritate (de la 1 la 5 puncte)
  • jurizare – 2 iunie 2022;
  • acordare premii – 6-10 iunie 2022.

Înscrierea profesorilor participanți se va face pe adresa: contact@3dutech.ro. În realizarea proiectului, profesorii trebuie să aibă în vedere următoarele aspecte:

  1. Imprimarea 3D este relevantă pentru procesul de învățare. 
  2. Proiectul de lecție nu este elaborat pentru cursul de modelare și imprimare 3D.
  3. Elevii sunt implicați în utilizarea imprimantei și a programelor specifice modelării 3D.
  4. Proiectul este original și nu încalcă drepturile de autor ale altor profesori.

La final se vor acorda două premii în valoare totală de 500 de euro și consumabile 3D Printing. Regulamentul concursului destinat profesorilor poate fi consultat aici.

Concursul pentru elevi

În cadrul concursului organizat de 3DUTECH pot participa doar echipe formate din elevi sau elevi coordonați de profesori, din unitățile de învățământ care beneficiază de imprimante 3D. Micii inventatori pot lucra individual sau în echipă modele care să aibă abordări inovatoare ale unor obiective folosite în procesul de învățare și în care să fie utilizate imprimantele și tehnicile specifice domeniului modelării și imprimării 3D.

Proiectele realizate și înscrise în concurs vor fi publicate pe pagina de Facebook a proiectului și vor intra în etapa de votare a publicului. Cele mai apreciate zece proiecte se vor califica în etapa de jurizare. În evaluarea fiecărui proiect se va ține cont de funcționalitate, calitatea design-ului, criterii ecologice și relevanța pentru domeniul imprimării 3D. De asemenea, va conta și modul de prezentare al proiectului.

Concursul se desfășoară în perioada:
  • design proiect – 22 ianuarie – 29 mai 2022
  • înscriere participanți – 01 aprilie – 29 mai 2022
  • preselecţie proiecte – 30 – 31 mai 2022
    • Preselecția proiectelor se va face ținând cont de următoarele criterii:
      • Claritate/ Coerență (de la 1 la 5 puncte)
      • Aplicabilitate (de la 1 la 5 puncte)
      • Originalitate (de la 1 la 5 puncte)
  • jurizare – 03 iunie 2022
  • acordare premii –  06-10 iunie 2022
În realizarea proiectului, participanții trebuie să țină cont de câteva aspecte importante:
  1. Produsul poate fi utilizat de către elevi și de către profesori în egală măsură. 
  2. Obiectul este ușor de montat / transportat.
  3. Produsul nu este periculos pentru elevi și profesori.
  4. Obiectul poate fi fabricat cu ajutorul imprimantei 3D.
  5. Design-ul este propriu și nu încalcă drepturile de autor ale altor designeri.

Evaluarea proiectelor din ambele concursuri se va face de către specialiști din domeniul modelării și imprimării 3D, specialiști în educație / profesori câștigători în ediții precedente. În evaluarea proiectelor se va ține cont de originalitate și relevanță. Totodată, va conta și modul de prezentare al fiecărui proiect. 

Inițiativa „Meseriașii viitorului vor lucra cu imprimanta 3D” continuă în 2022 eforturile pentru accesul elevilor şi profesorilor la competențele digitale reale, contribuind la transformarea tehnologică în școlile din România și la susținerea meseriilor viitorului. 

Proiectul realizat cu sprijinul ECDL Romania și Dedeman, alături de AOAR (Asociația Oamenilor de Afaceri din România) și în acord cu Ministerul Educaţiei, se axează pe oferirea unor noi perspective pentru învățământul preuniversitar, inclusiv pentru cel profesional, spre specializări noi, cu foarte mare potențial de creștere economică. Una dintre aceste specializări este imprimarea 3D, având implicit scopul formării și adaptării la evoluţia noilor tehnologii. Pentru al patrulea an, elevii se vor acomoda cu meseriile din domeniul fabricației aditive (imprimarea 3D), alături de alte meserii inovatoare.

Prin intermediul campaniei „3DUTECH. Modelează viitorul. Printează-l 3D!”, mai multe şcoli din România devin anual hub-uri de imprimare 3D. La fiecare ediție, 10 licee din țară sunt dotate cu imprimante 3D performante și consumabile aferente, iar cel puţin 20 de profesori și 200 de elevi au oportunitatea să obţină gratuit certificarea recunoscută internațional ECDL 3D Printing. 

Până în prezent, în total sunt implicate peste 40 de licee din majoritatea județelor României și sute de profesori și elevi care au trecut prin proiect. Ediția a patra se va desfășura în perioada ianuarie – iunie 2022 și va urmări activarea următoarelor 10 noi EDUTECH 3D printing hubs din: București, Buzău, Piatra Neamț, Vaslui, Galați, Mureș, Sălaj, Gorj, Arad și Hunedoara. 

ECDL în educaţie:
  • Liceenii pot echivala proba de Competenţe digitale din cadrul Bacalaureatului cu ECDL PROFIL BAC. 
  • Cadrele didactice din învăţământul preuniversitar pot beneficia de credite profesionale transferabile dacă obţin una dintre certificările ECDL PROFIL DIDACTIC, inclusiv pentru ECDL Pedagogie digitală, Computing şi 3D Printing.
  • ECDL include şi module de certificare IT pe competenţe digitale pentru tehnologii actuale, precum Computing (programare în Python şi gândire algoritmică), 3D Printing (modelare şi imprimare 3D), Online Collaboration sau Digital Marketing.

Utilizarea tehnologiilor de modelare şi imprimare 3D este aprobată de Ministerul Educaţiei ca disciplină opţională în liceu. 

ECDL / ICDL – standardul internaţional pentru competenţe digitale


1 comment
  1. Pana la vrajeli cu premii, gradatii de merit etc… mariti salariile tuturor cadrelor didactice.
    Si cine vrea ca in afara orelor de curs de calitate( si a îndeplinirii sarcinilor interminabile din fișa postului) sa iasa in fața, treaba lui, orgoliul lui, si premiul lui.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

You May Also Like

Cîmpeanu: Am stat să mă gândesc ce nu a fost bine în Legea 1. Nu a fost însoțită de o arhitectură de sistem, nu a fost însoțită de mecanisme care să poată face posibile acele schimbări. În proiectele de lege vom avea în egală măsură schimbări de proces și arhitectură de sistem

Legea 1 din 2011, actiuala legea a Educației Naționale aflată în vigoare, nu a fost însoțită de o arhitectură de sistem și de de mecanisme care să poată face posibile…
Vezi articolul

Președinta ARACIP și-a dat demisia după o lună de la numire. Alina Paraschiv acuză apariția unui proiect de hotărâre de guvern cu „schimbări fundamentale” ale Agenției care acreditează și autorizează școlile și grădinițele, dar fără nicio legătură cu reformele discutate și „care nu respectă nici măcar viziunea România Educată”

„Mi-am înaintat demisia ieri, 31 august 2021, din funcția de președinte al ARACIP”, a declarat Alina Paraschiv pentru Edupedu.ro. Fusese numită în fruntea Agenției Române de Asigurare a Calității în…
Vezi articolul

13 universități românești, incluse în clasamentul Times Higher al universităților din țări cu economii emergente. Doar trei figurează în jumătatea superioară a rankingului. Majoritatea – la coadă

Academia de Studii Economice din București, Universitatea Babeș-Bolyai și UMF Iuliu Hațieganu din Cluj-Napoca conduc clasamentul universităților românești incluse în ranking-ul Times Higher Education pentru țări cu economii emergente 2021,…
Vezi articolul