DOCUMENT Directorul poate cere suspendarea cursurilor cu prezență fizică pentru elevii cu afecțiuni, pentru una sau mai multe clase sau pentru toată școala, după ce posibilitatea legală a fost introdusă în ROFUIP – Regulamentul de funcționare a școlilor

17.805 vizualizări
Foto: © Maksym Yemelyanov | Dreamstime.com
Ministerul Educației a decis ca directorii să poată cere suspendarea cursurilor cu prezență fizică pentru unul sau mai mulți elevi, pentru una sau mai multe clase, sau chiar a școlii, cu decizia consiliului de administrație si cu înștiințarea sau aprobarea inspectoratului. Potrivit Ordinului de ministru nr. 3.352 din 10.03.2022, posibilitatea legală de suspendare a cursurilor cu prezență fizică este introdusă în Regulamentul de organizare și funcționare a unităților de învățământ preuniversitar – ROFUIP, în forma actuală fiind posibilă doar suspendarea cursurilor, fără mențiunea „cu prezență fizică”.

Suspendarea cursurilor cu prezență fizică se poate face, după caz „la nivelul unor formațiuni de studiu/grupe sau clase din cadrul unității de învățământ, precum și la nivelul unității de învățământ – la cererea directorului, în baza hotărârii Consiliului de Administrație al unității, cu informarea inspectorului școlar general/al Municipiului București, respectiv cu aprobarea inspectorului școlar general și informarea Ministerului Educației”, potrivit actului menționat.

Acest articol se regăsea și până acum în ROFUIP, dar nu permitea decât suspendarea cursurilor și atât.

În plus, apare ca noutate suspendarea cursurilor cu prezență fizică pentru unul sau mai mulți elevi, așadar la nivel individual, acest lucru nefiind până acum posibil. Lista afecțiunilor pentru care elevii pot avea opțiunea de învățământ hibrid este mai jos. Decizia de suspendare a cursurilor individual este a directorului, cu aprobarea Consiliului de Administrație.

Actul normativ care va fi publicat în Monitorul Oficial prevede modificarea Articolului 9, alin 4 din Regulamentul-cadru de organizare și funcționare a unităților de învățământ preuniversitar:

”Suspendarea cursurilor cu prezență fizică se poate face, după caz:

a) la nivel individual, până la terminarea semestrului doi al anului școlar 2021 – 2022, la cererea părintelui, cu avizul și recomandările specifice ale medicului curant, în cazul în care elevul suferă de boli care afectează capacitatea de oxigenare, boli respiratorii cronice severe, boli cardiovasculare, obezitate severă, diabet zaharat tip I, boli inflamatorii, boli imune sau autoimune, boli rare, boli ereditare de metabolism, tratament imunosupresive, alte afecțiuni cronice, afecțiune asociate cu imunodepresie moderată sau severă cum ar fi: transplant, afecțiuni oncologice în tratament imunosupresor, imunodeficiențe primare sau dobândite, alte tipuri de tratament imunosupresoare. În această situație activitatea didactică se va desfășura în sistem hibrid.

b) la nivelul unor formațiuni de studiu/grupe sau clase din cadrul unității de învățământ, precum și la nivelul unității de învățământ – la cererea directorului, în baza hotărârii Consiliului de Administrație al unității, cu informarea inspectorului școlar general/al Municipiului București, respectiv cu aprobarea inspectorului școlar general și informarea Ministerului Educației.

c) la nivelul grupurilor de unități de învățământ din același județ sau municipiul București, la cererea inspectorului școlar general, cu aprobarea ministerului.

d) la nivel regional sau național, prin ordin al ministrului Educației ca urmare a hotărârii Comitetului Județean al Municipiului București pentru Situații de Urgență, respectiv Comitetul Național pentru Situații de Urgență după caz.

Este introdus și un nou alineat, 4 1: „Suspendarea cursurilor cu prezență fizică la nivel individual conform articolului 4 litera a) se realizează la propunerea directorului cu aprobarea Consiliului de Administrație”.

În actuala formă, ROFUIP prevedea următoarele:

(4) Suspendarea cursurilor se poate face, după caz:

a) la nivelul unor formațiuni de studiu – grupe/clase din cadrul unității de învățământ, precum și la nivelul unității de învățământ – la cererea directorului, în baza hotărârii consiliului de administrație al unității, cu informarea inspectorului școlar general/al municipiului București, respectiv cu aprobarea inspectorului școlar general și informarea Ministerului Educației și Cercetării;

b) la nivelul grupurilor de unități de învățământ din același județ/municipiul București – la cererea inspectorului școlar general, cu aprobarea ministerului;

c) la nivel regional sau național, prin ordin al ministrului educației și cercetării ca urmare a hotărârii comitetului județean/al municipiului București pentru situații de urgență, respectiv Comitetul Național pentru Situații de Urgență (CJSU/CNSU), după caz.

Articol în curs de actualizare

Foto: © Maksym Yemelyanov | Dreamstime.com /  Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


4 comments
  1. Sa fie platiti in plus profesorii care se impart in continuare intre elevii din banci si cei din varful patului.
    Pana acum era cu covidul, acum orice părinte poate cere asta.

    1. Dar nu ca sa fiu platit, dar chiar nu vreau asa ceva. Cum sa frec eu ora a 30 de elevi ca sa fie Big Brother iar pentru 1-2 elevi? O ora hibrid are alte cerinte, o ora fizic altele. M-am saturat de online. Vreau sa simt creta in mana, vreau sa vad mainile ridicate, sa formez grupuri in banci, sa lucram diferite proiecte etc.

  2. Superb! Iar lasam discretionar la latitudinea mosierilor PNL sa bage scolile in online pentru orice fas si orice basina. Vom vedea iarasi scoli in online pentru ca s-a topit un fulg de nea, pentru ca nu curge apa calda in cartierul vecin, pentru ca intind cei de la Eon, Enel etc veeun fir, pentru ca ploua, pentru ca bate vantul dinspre Putin. Penibil si ne-am saturat. Trebuia sa scrie punctual: in caz de infectari multe, in caz de renovare si alte situatii fara iesire. Altfel vom retrai predarea online din pandemie la fiecare moment amintit mai sus. Domniile lor directorii prefera online-ul ca sa nu faca ore, de ocupati ce sunt cu directoratul. Am vazut-o, stiu asta si le-as sugera, daca nu fac fata, sa se lase de una din preocupari: profesoratul sau directoratul, ca noi nu suntem prostii lor sa le tinem orele. Ca mie nu-mi tine orele directorul daca lipsesc. Pe bune.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Absolvenții de învățământ profesional și tehnic din România nu au niciun avantaj pe piața muncii față de absolvenții de liceu teoretic, spune Hannah Kitchen, expertă a Organizației pentru Cooperare și Dezvoltare Economică

Peste 50% dintre elevii din România sunt înscriși în învățământul profesional și tehnic, potrivit analizei prezentate de Hannah Kitchen, expertă a Organizației pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OCDE) într-un podcast…
Vezi articolul

Profesorii și elevii văd și mai mult importanța competențelor digitale în timpul Bacalaureatului / Certificările internaționale ECDL echivalează proba obligatorie de competențe digitale la BAC și contribuie la dezvoltarea abilităților IT relevante (P)

Bacalaureatul Național aduce din nou în prim-plan relevanța competențelor digitale pentru elevi și profesori. Fie că vorbim despre succesul la școală, pregătirea pentru piața muncii sau adaptarea la provocările tehnologice,…
Vezi articolul

Curriculumul de liceu în Polonia, a doua țară est-europeană cu cele mai bune rezultate în PISA, invocată drept potențial reper și pentru planurile-cadru din România: Accent pe limbă și literatură, matematică, limbi străine / Istoria – predată 4 ani, științele – doar 3 în trunchiul obligatoriu / Religia și „Educația pentru familie” – la alegerea elevilor și părinților

Limba și literatura, matematica, limbile străine, dar și istoria sunt disciplinele cărora li se acordă cea mai multă atenție în curriculumul de liceu din Polonia, a doua țară din Europa…
Vezi articolul

Adrian Magdaș, profesor de matematică: Trebuie regândite Evaluarea Națională și Bacalaureatul, subiectele sunt extrem de șablonizate. Riscul este să avem o reformă curriculară excelentă la liceu, care, însă, nu va conduce la rezultatele așteptate

„O problemă actuală a învățământului gimnazial este concentrarea excesivă pe Evaluarea Națională și obținerea unor note cât mai mari, în detrimentul dobândirii competențelor din programele școlare, care sunt, de altfel,…
Vezi articolul