DOCUMENT La o lună după ce a început vacanța de vară a elevilor a fost publicată metodologia programului „Ateliere de vară” pentru copiii de grădiniță și elevi

8.218 vizualizări
Foto: © Evgenyatamanenko | Dreamstime.com
Ordinul cu metodologia programului „Ateliere de vară” pentru copiii de grădiniță și pentru elevi a fost publicat în Monitorul Oficial după aproape o lună de zile de când a început vacanța de vară. Programul se desfășoară doar în perioada vacanței de vară, în școlile care au clase I-IV și în grădinițe.
  • Elevii și copiii de grădiniță au intrat în vacanța de vară pe data de 11 iunie 2022, cu excepția anilor terminali, potrivit calendarului oficial.

Potrivit ordinului, programul național „Ateliere de vară” „contribuie la creșterea performanțelor școlare, la învățarea remedială, la accelerarea învățării prin activități educative, recreative și de timp liber, la dezvoltarea personală și integrarea socială, precum și la menținerea preșcolarilor/elevilor într-un spațiu securizat și reprezintă o alternativă la petrecerea timpului liber în medii cu potențial de dezvoltare a unui comportament deviant”.

Art. 8 alin. (1) stabilește că activitățile se vor organiza în spații disponibile în propria școală sau grădiniță sau în spațiile altor unități de învățământ, precum și în palate și cluburi ale copiilor, cluburi sportive școlare sau în alte spații puse la dispoziție de autoritățile locale, organizații neguvernamentale cu competențe în domeniu, biserică. 

Se interzice organizarea Programului AV (Ateliere de vară – n. red.) în spații care nu au autorizații de funcționare, în sediile partidelor politice, precum și în spații private aparținând personalului didactic, didactic auxiliar sau nedidactic implicat în derularea programului.

Grupele vor fi formate din cel puțin 10 și cel mult 20 de elevi sau copii de grădiniță, după cum prevede ordinul cu metodologia. Acestea pot fi constituite pe nivel de vârstă sau pot fi mixte. În cazul fraților, aceștia pot participa la activități în cadrul aceleiași grupe, chiar dacă au vârste diferite.

Stabilirea grupului-țintă se realizează de unitățile de învățământ care doresc să participe la program pe baza analizei de nevoi.

Cum se face înscrierea copiilor

Înscrierea elevilor și a copiilor de grădiniță se face prin cerere scrisă a părinților/ tutorilor/ susținătorilor legali ai minorului, adresată oricărei unități de învățământ care organizează acest program, conform graficului stabilit de conducerea unității.

Iată de ce va ține cont programul de activități, conform sursei menționate:

  • „a) respectarea ritmului propriu al copilului;
  • b) încurajarea jocului și a învățării experiențiale;
  • c) reluarea cunoștințelor în contexte variate;
  • d) flexibilitatea în abordarea conținuturilor și a sarcinilor de învățare pentru a crea o stare de bine și bucuria de a învăța.”

Activitățile vor fi organizate și susținute de cadre didactice cu specializarea educatoare/profesor pentru învățământul preșcolar, profesor pentru învățământul primar, institutor și care au experiență de cel puțin 2 ani în activitățile cu copiii preșcolari/elevii din învățământul primar, conform documentului.

De asemenea, pot participa la activitățile din cadrul programului personalul didactic auxiliar și voluntarii din unitatea de învățământ sau din instituțiile/organizațiile partenere, cu o experiență de cel puțin 2 ani cu elevii din clasele primare/copiii de grădiniță.

„Pentru fiecare grupă de copii sunt alocate două cadre didactice sau, după caz, un cadru didactic și un reprezentant al comunității sau al partenerilor.”

Art. 15 din ordinul menționat prevede că activitatea desfășurată de profesori este salarizată în regim de plată cu ora din următoarele surse de finanțare:

„a) din bugetul autorităților administrației publice locale;

b) din programe finanțate din fonduri europene sau naționale;

c) din activități școlare și extrașcolare, donații, sponsorizări, prin suportul financiar al asociațiilor de părinți, al organizațiilor nonguvernamentale, cu respectarea legislației în vigoare.

(2) Prin excepție de la prevederile alin. (1), activitatea din cadrul Programului AV poate fi cuprinsă în norma didactică de 40 de ore pe săptămână, situație în care salarizarea se realizează la funcția de bază de la bugetul de stat, în condițiile legii.

(3) Activitatea în cadrul Programului AV se poate desfășura și în regim de voluntariat.”

Ordinul pentru aprobarea Metodologiei de organizare a Programului național pentru preșcolari și elevi „Ateliere de vară” poate fi consultat mai jos

Foto: Captură Monitorul Oficial
Foto: Captură Monitorul Oficial

Anul școlar 2022-2023 începe pe 5 septembrie și se încheie pe 17 iunie 2023. Va avea 5 module de învățare, și nu semestre ca până acum. “Școala altfel” și „Săptămâna verde” au loc în perioada 27 februarie – 16 iunie 2023, în intervale de câte 5 zile consecutive lucrătoare. Școlile vor decide când anume vor avea loc aceste două perioade.

Foto: © Evgenyatamanenko | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.

Citește și:
Idei de activități pentru programul de vară al grădinițelor. La Sinaia, profesori de științe și limbi străine, din școli și din colegiu, petrec câte o zi cu preșcolarii
BREAKING Structura anului școlar 2022-2023 a fost publicată în Monitorul Oficial. Școala începe pe 5 septembrie 2022, este organizată pe 5 „module de învățare” și are 5 vacanțe


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

OFICIAL Ce trebuie să știe și să poată face un elev care termină clasa I, potrivit raportului de evaluare al Ministerului Educației / Documentul e obligatoriu pentru elevii care vor intra în clasa I în 2025

Un elev care termină clasa I trebuie să aibă un set de competențe ce trebuie atinse la finalul clasei și menționate în raportul de evaluare al Ministerului Educației. Documentul trebuie…
Vezi articolul

Premieră: Elevii de clasele primare sunt excluși de la olimpiadele și concursurile școlare 2025. Ministerul Educației le-a interzis să participe prin primul ordin de ministru semnat de Daniel David. Elevii nu pot să treacă în etapele finale din CPEENI

Elevii de clasele primare nu pot participa în anul școlar 2024-2025 la olimpiadele și concursurile școlare naționale ale căror calendare de desfășurare au fost anunțate recent de ministerul Educației și…
Vezi articolul

Grupele de grădiniță nu își suspendă activitatea cu prezență fizică la apariția unui caz de infectare cu SARS-CoV-2, transmite directorilor Inspectoratul Școlar București în precizările pentru aplicarea ordinului comun

Grupele de grădiniță nu își suspendă activitatea cu prezență fizică la apariția unui caz de infectare cu SARS-CoV-2, ci la 3 cazuri pe parcursul a 7 zile consecutive, potrivit Inspectoratului…
Vezi articolul

Program național de reducere a analfabetismului funcțional, de importanță strategică, cu școli pilot, platformă de teste și formare pentru profesori, într-un apel de 41,5 milioane de euro, la care doar Ministerul Educației poate depune proiect până pe 16 decembrie

Timp de 4 ani, Ministerul Educației va dezvolta alfabetizarea funcționala a elevilor din învățământul primar și gimnazial la literație, matematică, științe, media, digitală și socială, cu scoli pilot, platforma de…
Vezi articolul