DOCUMENT Noul Consiliu al ARACIP, agenția care acreditează și autorizează școlile și grădinițele, a fost desemnat. Printre membri: președintele Asociației Școlilor Particulare, un comisar de poliție și un colonel din Armată / Președintele va fi ales marți

7.535 de vizualizări
Sediul ARACIP / Foto: Google Maps
Un comisar-șef de poliție, un colonel, dar și președintele Asociației Școlilor Particulare fac parte din noul Consiliu al ARACIP, agenția care acreditează și autorizează școlile și grădinițele. Consiliul a fost desemnat printr-un ordin al Ministrului Educației, datat 11 martie, obținut de Edupedu.ro. Forul, numit cu întârziere în urma schimbărilor organizatorice aprobate de guvern acum o lună și jumătate, este format din 15 membri permanenți și patru membri observatori, aceștia din urmă incluzând reprezentanții sindicatelor și ai organizațiilor de elevi și părinți.

Potrivit ordinului de ministru, președintele Consiliului ARACIP urmează să fie desemnat dintre membrii acestuia în data de 15 martie, la sediul Ministerului Educației.

Membrii permanenți, care au drept de vot, sunt numiți pentru un mandat de 4 ani cu posibilitatea de reînnoire pentru încă un mandat de 4 ani, în timp ce membrii observatori sunt numiți pentru un mandat de doar un an și nu au drept de vot.

Membri permanenți:

  1. Cobzariu Simona Mihaela – expert în cadrul Direcției generale pentru asigurarea calității
  2. Crivineanu Florica – expert în cadrul Direcției generale pentru asigurarea calității
  3. Frumosu Delia Elisabeta – expert în cadrul Direcției generale pentru asigurarea calității
  4. Mateescu Marcela – expert în cadrul Direcției generale pentru asigurarea calității
  5. Niculae Mihaela Cristina Maria – expert în cadrul Direcției generale pentru asigurarea calității
  6. Cătălin Fuior – expert în cadrul Direcției generale pentru asigurarea calității
  7. Gabriela Marilena Lețcai – CNRED, reprezentant al Ministerului Educației
  8. Lector univ. Dogaru Mariana – reprezentant al Ministerului Educației
  9. Trăistaru Luciana – reprezentant al Ministerului Educației
  10. Florescu Mihaela – reprezentant al Ministerului Educației
  11. Nagy Eniko – reprezentant al Ministerului Educației, din cadrul Direcției pentru învățământul în limbile minorităților naționale
  12. comisar șef de poliție Jipa Lavinia-Nicoleta – reprezentant desemnat de Ministerul Afacerilor Interne
  13. colonel Paul Bădicu – reprezentant desemnat de Ministerul Apărării Naționale
  14. Christian Eneil Comșa – reprezentant al Asociației Școlilor Particulare
  15. Prof. Univ. dr. Lucian-Ioan Ciolan reprezentant al Agenției Române pentru Asigurarea Calității în Învățământul Superior (ARACIS)

Membri observatori:

  1. Marius Ovidiu Nistor – reprezentant al Federației Sindicatelor din Educație “Spiru Haret”
  2. Cornelia Popa-Stavri – reprezentant al Federației Sindicatelor Libere din Învățământ
  3. Robert-Alexandru Avram – reprezentant al Consiliului Național al Elevilor
  4. Nan Cătălin-Viorel – reprezentant al Federației Naționale a Asociațiilor de Părinți din învățământul preuniversitar
Ordinul privind constituirea Consiliului ARACIP – prima pagină:

Actuala ARACIP, ce înlocuiește, organizatoric, agenția în forma în care aceasta a fost înființată în 2005, a fost aprobată de guvern în urmă cu o lună și jumătate, într-o formă ce a stârnit critici vehemente în discuțiile ce au precedat schimbarea – detalii aici. Noul Consiliu trebuia numit în 10 zile de atunci, dar a mai fost nevoie de încă o lună până când acesta a fost desemnat.

Noile reguli privind ARACIP prevăd că cei 15 membri ai Consiliului acestui for trebuie să fie “actori relevanți implicați în procesul educațional din România” și să aibă experiență didactică. Ei trebuie să fie 6 experți din Direcția pentru asigurarea calității, 5 reprezentanți ai Ministerului Educației, 2 reprezentanți ai altor autorități din sistemul de educație (responsabili cu activitățile de învățământ din MAI și MApN), un reprezentant al Asociației Școlilor Particulare și un reprezentant ARACIS. 

Pe de altă parte, Edupedu.ro a semnalat obiecțiile Consiliului legislativ cu privire la cele două “mandate complete”, care pot însemna mandate permanente. După cum nota Edupedu.ro la începutul lunii februarie:

  • În noua formă a proiectului, retrimisă la avizare după o lună de la retragerea din CES, în urma criticilor publice, președintele Consiliului ARACIP poate fi numit pentru maximum „2 mandate complete”. Modificarea poate permite viitorului președinte să aibă câte mandate vrea, bineînțeles în acord cu ministrul, atât timp cât un mandat complet este considerat un mandat neîntrerupt. La o simplă suspendare de câteva zile condiția „complet” fiind neîndeplinită și persoana putând să primească un nou mandat.
Citește și:
BREAKING Desființarea mascată a ARACIP, agenția care acreditează școlile, prevăzută într-un proiect de hotărâre de guvern: Conducerea instituției va fi preluată de un consiliu în care sunt doar 4 specialiști în evaluarea școlilor, restul până la 20 fiind reprezentanți MAI, MAPN, ai cultelor, de la Finanțe și Dezvoltare, sindicaliști, părinți și școli private
Aviz nefavorabil cu 93% din voturi, de la Consiliul Economic și Social, pentru proiectul controversat prin care Ministerul Educației vrea să reorganizeze ARACIP, agenția care acreditează școlile și grădinițele


1 comment
  1. Este si Lucian Ciolan acolo, deci o sa iasa bine pentru facultatile de Pedagogie/ Psihologie, care le umplu orarul studentilor cu teorii aiuritoare, cand nu bat campii de-a dreptul la ore (desi asta fac cel mai des). Nici vorba de vreo legatura cu predarea sau formarea profesorilor. Niste lipitori!
    Restul numirilor dubioase se inscriu perfect in bataia de joc generala cu care ne-a obisnuit ministrul Educatiei, care nu si-a facut inca publica teza. Protectorul plagiatorilor, Sorin Cimpeanu, despre el e vorba!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like
schimbarea stilului de viață în perioada epidemiei

Daniel David: Toată lumea dorește să vorbească cu ministrul pentru orice problemă. Nimeni nu are încredere să discute cu alte instituții, cu profesorul, cu directorul de școală, cu inspectorul, cu secretarii de stat, ceea ce mie îmi arată că sistemul nu funcționează bine

Ministrul Educației și Cercetării, Daniel David, a spus că există o mare doză de neîncredere în sistem, pentru că toată lumea vrea să vorbească cu ministrul: „Nimeni nu are încredere…
Vezi articolul

Abilitățile de bază ale elevilor români să se îmbunătățească la matematică, la citire, la scriere, la abilitățile digitale. Încercăm să atingem rezultate la testele PISA care să pună Europa pe picior de egalitate cu China, cu SUA – așteptările anunțate de comisara europeană Roxana Mînzatu de la reforma curriculară

Reforma curriculară anunțată de ministrul român al Educației și Cercetării ar trebui să aibă ca efect îmbunătățirea competențelor de bază ale elevilor români la matematică, citire, scriere, precum și a competențelor…
Vezi articolul

ULTIMA ORĂ Premiul Nobel pentru Pace 2025, câștigat de Maria Corina Machado, lidera opoziției democratice din Venezuela – VIDEO / „A arătat că libertatea nu trebuie luată ca un dat, ci apărată constant”

Premiul Nobel pentru Pace 2025 a fost câștigat de Maria Corina Machado, potrivit anunțului făcut de comitetul norvegian vineri, 10 octombrie, la ora 12:00 a României. Maria Corina Machado, lidera…
Vezi articolul

Admiterea la liceu și examenul de bacalaureat din proiectul de lege a Educației, criticate în continuare de Federația Națională a Părinților, care remarcă „și completări și modificări benefice”

„Federația Națională a Părinților își menține opoziția față de modul în care se propune desfășurarea admiterii în învățământul liceal și a examenului de bacalaureat”, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro.…
Vezi articolul

Standardele minimale pentru titlurile de profesor și conferențiar – Sindicatul Gaudeamus al cadrelor didactice din Universitatea din București se alătură criticilor: Consultarea publică este „lipsită de coerență și de rezultat”

Standardele minimale naționale pentru conferirea titlurilor de conferențiar și profesor universitar, a atestatului de abilitare și a diplomei de doctor, supuse consultărilor publice de către Ministerul Educației, stârnesc critici și…
Vezi articolul