Surse: Consiliul ARACIP, Agenția care acreditează și autorizează școlile și grădinițele, nu a fost numit încă / Termenul legal stabilit în noul regulament a expirat de 10 zile

6.256 de vizualizări
Sediul ARACIP / Foto: Google Maps
Cele 10 zile prevăzute de noua hotărâre de guvern pentru organizarea Agenției Române de Asigurare a Calității în Învățământul Preuniversitar, nr. 155/2022, pentru constituirea Consiliului Agenției au expirat de alte 10 zile, iar potrivit surselor Edupedu.ro, ordinele de ministru pentru numirea membrilor acestui organism de conducere nu au fost emise.

Acesta era primul termen pe care Ministerul Educației și l-a fixat și pe care ar fi trebuit să îl respecte în cazul așa-zisei reforme anunțate de oficialii instituției în justificarea schimbării regulamentului de funcționare, una extrem de contestată. Încălcarea termenului din hotărârea de guvern înseamnă, teoretic, că nu există președinte cu drept de semnătură, consiliul stabilit pe vechiul regulament nu mai poate lua decizii, iar Agenția este practic nefuncțională la nivelul conducerii și organizării.

”Consiliul ARACIP se constituie în termen de 10 zile de la data intrării în vigoare a prezentului regulament”, prevede articolul 27 din Anexa 1 a HG 155, publicată în Monitorul Oficial din 4 februarie, când a și intrat în vigoare.

Același articol arată că „la prima ședință statutară a Consiliului ARACIP, constituit în conformitate cu dispozițiile prezentului regulament, este ales președintele acestuia în conformitate cu prevederile art. 13”.

Cine ar trebui să fie în noua conducere a agenției care acreditează și autorizează școlile și grădinițele, de stat și private

Consiliul ARACIP este format din 15 membri permanenți, cu drept de vot, inclusiv președintele ARACIP, precum și 4 membri observatori fără drept de vot, după cum urmează:

  • 6 experți din cadrul Direcției generale pentru asigurarea calității;
  • 5 reprezentanți ai Ministerului Educației, cadre didactice și/sau inspectori școlari de specialitate, dintre care un reprezentant al Direcției pentru învățământul în limbile minorităților naționale;
  • 2 reprezentanți ai altor autorități cu responsabilități în sistemul de educație, respectiv un reprezentant desemnat de Ministerul Afacerilor Interne și un reprezentant desemnat de Ministerul Apărării Naționale, personal responsabil cu activitățile de învățământ;
  • 1 reprezentant al Asociației Școlilor Particulare, cadru didactic reprezentând furnizorii de învățământ particular, inclusiv organizațiile furnizoare de educație care organizează și desfășoară, pe teritoriul României, activități de învățământ corespunzătoare unui sistem de educație din altă țară;
  • 1 reprezentant la Agenției Române pentru Asigurarea Calității în Învățământul Superior (ARACIS);
  • 4 reprezentanți ai partenerilor de dialog social, membri observatori fără drept de vot, astfel:
    • 2 reprezentanți desemnați de cele două federații sindicale reprezentative din învățământul preuniversitar,
    • un reprezentant al Consiliului Național al Elevilor și
    • un reprezentant al federației naționale a asociațiilor de părinți din învățământul preuniversitar.

Membrii permanenți ai Consiliului sunt numiți prin ordin al ministrului educației pentru un mandat individual de 4 ani, cu posibilitate de reînnoire pentru încă un mandat de 4 ani.

Membrii observatori sunt numiți prin ordin al ministrului educației pentru un mandat individual de un an.

Reamintim că Guvernul a aprobat noul regulament de organizare al ARACIP pe 2 februarie 2022. Actul normativ care reorganizează Agenția Română pentru Asigurarea Calității în Învățământul Preuniversitar a abrogat hotărârea prin care instituția a fost organizată în 2005 și a instituit o nouă organigramă, noi reguli pentru stabilirea conducerii, pentru noi direcții, un număr mai mare de angajați și o cu totul altă abordare în privința acestei agenții, care până în ianuarie 2022 a fost una specializată.


5 comments
  1. Nici o pierdere!
    La cat de praf a ajuns invatamantul, la cat de netransparente sunt procesele, la cat de multa inutil si amestecata aiurea este fiecare materie, ce mai conteaza?!

  2. Aracip oricum e total inutilă , de ce nu este desființată ? O tocătoare de bani publici , cu niște experți de toată jena… plătiți să numere florile și băncile din curtea școlii.

  3. Mare e grădina Domnului și mulți au sărit gardul… Din păcate această instituție a fost creată pentru a mai suge niște bani de la stat… Ați văzut cât costă o acreditare? De ce din banii aceia nu se pot lua lucruri folositoare pentru copii? De ce acreditarea, fiind bazată pe niște standarde care se cunosc, nu se poate realiza de către comisii de la nivelul inspectoratelor școlare și sindicat, părinți… Ne trebuie mai multe posturi???? Da unde ne este capul??? Cu cât să mai crească aparatul bugetar??? Atunci ce rost mai au inspectoratele… Câte șefii ne mai trebuie în învățământ??? Eu sunt cadru didactic cu vechime de mulți ani, aproape cât o viață de om și am funcționat alături de mulți alți colegi, în școli bine conduse, fără ARACIP… Și totul a fost bine.. Până la faza cu 190 milioane pentru o acreditare.. Din păcate noi știm doar să îngropăm învățământul românesc… Mai avem noroc cu Uniunea Europeană că ne mai ajută cu perfecționări și alte lucruri pe banii lor pt calitate în învățământ. Oare nu ar putea și acreditările să fie subvenționate?

  4. Tampeanu ia banii degeaba, daca nu merg la munca 10 zile mie mi se desface contractul de munca, el de ce e scutit de aplicarea legii?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Cîmpeanu, încercare de contracarare în scandalul eliminării burselor rurale pentru liceeni: Toți elevii care învață într-o altă localitate decât cea de domiciliu beneficiază de alocație de transport / Ministrul anunță o ordonanță prin care să fie dublate sumele pentru transportul elevilor

„Orice elev din România are decontat transportul de la domiciliu până la școală, separat de bursa socială. Și cei care au dificultăți, și cei care nu au dificultăți primesc această…
Vezi articolul

Aritmetica ministrului Ligia Deca, în cazul toaletelor din curtea școlilor. Anul trecut erau 180 de școli cu latrină, anul acesta mai sunt 189, după ce în ultimul an pentru 62 de școli au fost construite WC-uri în interior. Explicația: „Școlile mai fuzionează sau se mai despart în funcție de nevoile locale”

Din 180 de școli cu toalete în curte cât erau în 2022 la începutul anului școlar, pentru 62 de școli s-au făcut lucrări ca să rămână fără latrină și au…
Vezi articolul