DOCUMENT Ordinul comun integral cu regulile pentru școli. Stabilirea scenariului de funcționare se face în 7 pași, cu referință în fiecare zi de vineri

9.538 de vizualizări
Foto: © Pojoslaw | Dreamstime.com
Ordinul miniştrilor Sănătăţii şi Educaţiei, care prevede regulile pentru derularea anului şcolar, a fost publicat în Monitorul Oficial. Documentul integral poate fi descărcat din articol.

Este vorba despre ordinul nr. 5.196 / 1.756 din 3 septembrie 2021.

Cum este decisă funcționarea școlii într-un scenariu:

Pasul 1: Direcția de sănătate publică/a municipiului București, denumite în continuare DSP/DSPMB, informează, înainte de reluarea cursurilor, după vacanțele școlare/ universitare, inspectoratul școlar județean/al municipiului București, denumite în continuare ISJ/ISMB, respectiv senatul universitar al instituției de învățământ superior, comitetul județean/al municipiului București pentru situații de urgență, denumite în continuare CJSU/CMBSU, cu privire la situația epidemiologică la nivelul fiecărei localități, în vederea stabilirii scenariului de începere a cursurilor.

Pasul 2: ISJ/ISMB transmite unităților școlare/conexe informarea DSP/DSPMB referitoare la situația epidemiologică la nivelul fiecărei localități, pentru stabilirea scenariului de funcționare.

Pasul 3: Scenariul de funcționare al unității/instituției de învățământ pe parcursul anului școlar/universitar se va actualiza săptămânal, cu referință la fiecare zi de vineri, în funcție de situația privind evoluția epidemiologică publicată pe site-ul DSP, prin raportare la prevederile art. 3.

Pasul 4: Inspectoratele școlare județene/Inspectoratul Școlar al Municipiului București și DSP/DSPMB avizează propunerea consiliului de administrație al unității de învățământ preuniversitar/conexe și înaintează spre aprobare CJSU/ CMBSU scenariul de funcționare pentru fiecare unitate de învățământ.

Pasul 5: Propunerea este fundamentată pe baza informării DSP/DSPMB cu privire la situația epidemiologică la nivelul fiecărei localități, precum și în funcție de infrastructura și resursele existente în fiecare unitate de învățământ.

Pasul 6: CJSU/CMBSU emite hotărârea privind scenariul de funcționare pentru fiecare unitate de învățământ pentru reluarea cursurilor după vacanțele școlare sau ori de câte ori este nevoie.

Pasul 7: Consiliul de administrație al unității de învățământ propune ISJ/ISMB aplicarea scenariului de organizare și desfășurare a cursurilor în unitatea de învățământ, pe baza criteriului epidemiologic privind rata incidenței cumulate la nivelul localității, respectiv numărul total de cazuri noi din ultimele 14 zile raportat la 1.000 de locuitori, după cum urmează:

Scenariul 1Participarea zilnică cu prezență fizică a tuturor antepreșcolarilor, preșcolarilor și elevilor în unitățile de învățământ, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecțieIncidența cumulată în ultimele 14 zile a cazurilor din localitate mai mică sau egală cu 6/1.000 de locuitori
Scenariul 2a) Participarea zilnică cu prezență fizică în unitățile de învățământ a tuturor antepreșcolarilor, preșcolarilor și a elevilor din învățământul special, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție
b) Participarea zilnică, în sistem on-line, a tuturor elevilor, cu excepția celor din învățământul special
Incidența cumulată în ultimele 14 zile a cazurilor din localitate este mai mare de 6/1.000 de locuitori până la instituirea stării de carantină la nivelul localității

Foto: © Pojoslaw | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.

Citește și:
Elevii care pot face școală online – lista oficială a motivelor și afecțiunilor pentru care pot fi scutiți de prezența fizică a fost completată cu elevii care au în familie persoane cu risc
Regulile pentru deschiderea școlilor au fost publicate în Monitorul Oficial cu o săptămână înaintea primei zile de cursuri
Predarea online, cinci condiții ale ministrului Educației: Decizia a fost aceea de a o evita la maximum posibil
Pentru profesorii cu vulnerabilități medicale se pot adopta măsuri ca să rămână online – Cîmpeanu
Trebuie să ne grăbim cu vaccinarea cadrelor didactice / Și noi, vaccinații, începem să nu mai fim feriți după 270 de zile de la rapel / Vârful valului 4 va fi la începutul lunii octombrie – medicul Mihai Gafencu

2 comments
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

„Psihologul ne-a recomandat să o mutăm de urgență” – mărturiile părinților care și-au retras copiii de la clasa învățătoarei din Târgu Mureș care-i umilea și agresa fizic și verbal pe elevi

Părinții care și-au retras elevii de la clasa învățătoarei Alexa Mariana de la școala gimnazială „Romulus Guga” din Târgu Mureș continuă să scrie pe adresa redacție@edupedu.ro. Doi părinți care și-au…
Vezi articolul
analfabetism functional

Cum recunoști analfabetul funcțional? Profesorul Paul Cernat: Din modul în care folosește cuvinte pe care nu le înțelege, iar asta putem să vedem și în mediul politic / Limba literară cultă a devenit una dintre cele mai grele limbi străine

„Ne confruntăm cu o creștere a analfabetismului funcțional, ceea ce se numește foarte pedant în mediile pedagogice iliterație, ești iliterat. Precaritatea vocabularului, felul în care folosește cuvinte pe care nu…
Vezi articolul

Explicația lui Francisc Doboș, reprezentant al Bisericii Catolice, pentru cererea cultelor religioase ca “orientarea sexuală” să fie ștearsă din proiectul Legii educației: “Marea majoritate de ce să fie discriminată?” / Întrebat de patru ori cum ar arăta proba de religie la Bac, el nu a putut răspunde

Opoziția cultelor față de menționarea sintagmei “orientare sexuală” în proiectul de Lege a învățământului preuniversitar “reflectă învățătura bisericii” și a fost exprimată în contextul unei “tendințe, la nivel mondial, de…
Vezi articolul