DOCUMENT Procedura pentru organizarea și desfășurarea simulării Evaluării Naționale și Bacalaureat 2022-2023 / Elevii au acces în sală până la ora 8:30 și probele încep la ora 9

10.967 de vizualizări
Foto: © Katarzyna Bialasiewicz | Dreamstime.com
Inspectoratele școlare au primit de la Ministerul Educației metodologia prin care se va desfășura simularea Evaluării Naționale pentru elevii de clasa a VIII-a și simularea probelor scrise ale Bacalaureatului pentru elevii de clasa a XII-a, în anul școlar 2022-2023. Amintim că simularea Evaluării Naționale are loc între 20-22 martie 2023 și simularea examenului de Bacalaureat între 27-30 martie 2023.

Documentul prevede procedura prin care se vor desfășura simulările examenelor naționale: Evaluarea Națională (între 20-22 martie) și Bacalaureat (între 27-30 martie). Documentul trimis de Ministerul Educației inspectoratelor școlare poate fi consultat la finalul articolului.

Probele din cadrul simulării naționale încep la 9:00, moment în care în fiecare sală se deschid plicurile sigilate care conțin subiectul multiplicat. Accesul elevilor însă este permis până la 8:30. Elevii sunt așezați în bănci. Repartizarea elevilor se realizează astfel încât aceștia să fie așezați câte unul în bancă în ordine alfabetică pe fiecare clasă, astfel încât colectivele să nu fie amestecate.

Timpul destinat elaborării unei lucrări scrise pentru fiecare dintre probele Evaluării Naționale pentru absolvenții clasei a VIII-a este de două ore, începând din momentul în care s-a încheiat distribuirea subiectelor fiecărui elev.

Pentru simularea Evaluării Naționale pentru absolvenții clasei a VIII-a subiectele sunt redactate sub forma unei broșuri care se tipărește față-verso, așa cum este transmisă de către CNPEE (Centrul Național de Politici și Evaluare în Educație).

Întrucât pentru itemii obiectivi nu sunt prevăzute spații de rezolvare, elevul rezolvă aceste subiecte pe ciornă și scrie răspunsul corect în broșură. Broșura conține, la final, pagini suplimentare liniate, pe care elevul le poate folosi în vederea finalizării răspunsurilor ce necesită redactare, în cazul în care spațiul alocat nu a fost suficient sau a greșit și dorește să reia rezolvarea, se arată în procedura trimisă inspectoratelor.

La proba de limba română și/sau maternă, un răspuns completat în căsuța de răspuns poate fi corectat prin tăierea cu o linie orizontală a literei scrise în căsuță și scrierea în dreapta căsuței a literei asociate răspunsului considerat corect (conform modelului prevazut – Anexa nr. 1)

La proba de limba română și/sau maternă, un răspuns care constă în marcarea cu X a unei opțiuni poate fi corectat prin tăierea cu o linie orizontală a marcajului X și marcarea cu X a răspunsului considerat corect (Anexa nr. 2 și Anexa nr 3);

La proba de limba română și/sau maternă sunt permise sublinierile pe text cu creion sau stilou/pix de culoare albastră, iar in cazul itemilor care vizează sintaxa frazei, nu se consideră semn particular delimitarea propozițiilor în frază;

La proba de matematică, un răspuns de la Subiectul I sau de la Subiectul al II-lea poate fi corectat prin tăierea cu o linie orizontală și încercuirea altui răspuns considerat corect (conform modelului prevăzut – Anexa nr. 4);

Iată precizările ministerului Educației transmise inspectoratelor școlare privind redactarea lucrărilor scrise din cadrul simulării naționale și a examenului de Evaluare Națională 2023:

  1. „La probele scrise ale Evaluării Naționale 2023 elevii primesc subiectele în formă de broșură, putând să solicite și pagini suplimentare dacă este cazul. Capsarea broșurilor se realizează înainte de distribuirea acestora în săli, în trei locuri (lateral stânga sus, jos și la mijloc). Eventualele foi suplimentare utilizate de către elevi se vor adăuga prin capsare în alte două locuri, situate între cele trei locuri inițiale, astfel încât broșurile cu pagini suplimentare vor avea cinci capse; broșura se predă la finalul probei și, întrucât conține subiectele, aceasta nu rămâne în posesia candidaților;
  2. Numerotarea paginilor se realizează de către profesorul asistent la predarea lucrării de către elev. Pe prima pagină a broșurii se completează numărul total de pagini primite de la elev. Spațiile rămase libere/necompletate se barează/marchează cu litera Z;
  3. La simularea examenului de Evaluare Națională se aplică ștampila unității de învățământ atât în interiorul broșurii, la mijlocul paginilor, conform modelului notarial (jumătate pe pagina din stânga și jumătate pe pagina din dreapta) pentru a prinde fiecare dintre paginile broșuri, cât și peste colțul închis și lipit al lucrării, fără a semna lucrarea, înainte de ieșirea primului elev din sala în care se susține proba;
  4. La examenul de Evaluare Națională se aplică ștampila „Evaluare Nationala 2023 – C. E.“ atât în interiorul broșurii, la mijlocul paginilor, conform modelului notarial (jumătate pe pagina din stânga și jumătate pe pagina din dreapta) pentru a prinde fiecare dintre paginile broșurii, cât și peste colțul închis și lipit al lucrării, fără a semna lucrarea, înainte de ieșirea primului elev din sala în care se susține proba.
  5. Timpul de lucru pentru completarea casetei de identificare este de 15 minute; timpul efectiv de lucru pentru fiecare probă scrisă este de 120 de minute și începe după completarea casetei de identificare, conform prevederilor art.17 alin (10) din Metodologia de organizare și desfășurare a evaluării naționale pentru elevii clasei a VIII-a în anul școlar 2010 – 2011, aprobată prin Ordinul ministrului educației, cercetării, tineretului și sportului nr. 4801/2010, privind organizarea și desfășurarea evaluării naționale pentru elevii clasei a VIII-a în anul școlar 2010 – 2011, valabilă și pentru anul școlar 2022 – 2023, potrivit prevederilor O.M.E. nr. 5.149/2021 cu modificările si completările ulterioare;
  6. Caseta de identificare se completează și se sigilează cu etichete conform modelului prevăzut – Anexa nr. 5 și Anexa nr. 6;
  7. În caseta de identificare, centrul de examen se completează numai in cazul în care școala de proveniență a elevului este arondată altei unități de învățământ;
  8. Elevii cărora nu le este suficient spațiul din broșură pentru răspuns pot solicita pagini suplimentare pe care pot continua redactarea răspunsului;
  9. La proba de limba română și/sau maternă, un răspuns completat în căsuța de răspuns poate fi corectat prin tăierea cu o linie orizontala a literei scrise în căsuță și scrierea în dreapta căsuței a literei asociate răspunsului considerat corect (conform modelului prevăzut – Anexa nr. 1)
  10. La proba de limba română și/sau maternă, un răspuns care constă în marcarea cu X a unei opțiuni poate fi corectat prin tăierea cu o linie orizontală a marcajului X și marcarea cu X a răspunsului considerat corect (Anexa nr. 2 și Anexa nr 3);
  11. La proba de limba română și/sau maternă sunt permise sublinierile pe text cu creion sau stilou/pix de culoare albastră, iar in cazul itemilor care vizează sintaxa frazei, nu se consideră semn particular delimitarea propozițiilor în frază;
  12. La proba de matematică, un răspuns de la Subiectul I sau de la Subiectul al II-lea poate fi corectat prin tăierea cu o linie orizontală și încercuirea altui răspuns considerat corect (conform modelului prevazut – Anexa nr. 4);
  13. La figurile de la proba de matematică sunt permise marcajele pe figură și completarea figurilor cu creion sau stilou/pix de culoare albastră.
  14. La proba de matematică este permisă realizarea unor figuri geometrice (cu creion sau stilou/pix de culoare albastră) în spațiul pus la dispoziție pentru rezolvarea problemelor.”

Rezultatele obținute la simulările naționale nu sunt afișate și nu sunt făcute publice, conform procedurii.

În procedură se mai arată că „rezultatele obținute de elevi la simulările naționale sunt comunicate acestora și analizate la nivelul fiecărei clase, prin discuții individuale cu elevii, dezbateri la nivelul clasei, ședințe cu părinții, precum și la nivelul consiliului profesoral, în vederea adoptării măsurilor adecvate pentru îmbunătățirea performanțelor școlare ale elevilor”.

Calendarul simulării Evaluării Naționale 2023 pentru absolvenții clasei a VIII-a
  • 20 martie 2023: Limba şi literatura română – probă scrisă 
  • 21 martie 2023: Matematică – probă scrisă 
  • 22 martie 2023: Limba şi literatura maternă – probă scrisă 
  • 29 martie 2023: Comunicarea rezultatelor
Calendarul simulării probelor scrise ale examenului național de Bacalaureat 2023
  • 27 martie 2023: Proba E) a) – probă scrisă – Limba şi literatura română
  • 28 martie 2023: Proba E) c) – probă scrisă – proba obligatorie a profilului
  • 29 martie 2023: Proba E) d) – probă scrisă – proba la alegere a profilului şi specializării
  • 30 martie 2023: Proba E) b) – probă scrisă – Limba şi literatura maternă
  • 6 aprilie 2023: Comunicarea rezultatelor
DOCUMENT Procedura de organizare a simulărilor examenelor naționale în anul școlar 2022-2023:

Foto: © Katarzyna Bialasiewicz | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.

Citește și:
OFICIAL Ce conținuturi au fost scoase din programa pentru simularea Evaluării Naționale 2023
OFICIAL Programa pentru simularea examenului de Bacalaureat 2023. Ce conținuturi au fost eliminate

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

DOCUMENT Rezultatele detaliate de la simularea BAC 2024 au fost publicate de Ministerul Educației. Instituția condusă de Ligia Deca lasă de înțeles că subiectele de Bacalaureat, din vară, vor fi dintre cele la care tinerii au știut să răspundă la simulare

Ministerul Educației a publicat astăzi, 2 aprilie 2024, analiza pe itemi (pe fiecare subiect în parte) a rezultatelor obținute de liceeni la simularea examenelor de Bacalaureat 2024. În cadrul comunicatului,…
Vezi articolul

EXCLUSIV Ministerul Educației, despre examenul oral de Limba română de la Bacalaureat: “NU reflectă nivelul de stăpânire a limbii”. Regulile de admitere la facultate pentru minorități rămân neschimbate

Ministerul Educației anunță într-un răspuns pentru Edupedu.ro că nu schimbă regulile de admitere la facultate, master și doctorat, așa cum ceruse Avocatul Poporului, și că certificatul obținut de elevi la…
Vezi articolul

Ce se va întâmpla cu BAC-ul și Evaluarea Națională, dacă sunt mulți elevi care nu au participat la școala online? Cîmpeanu: Nu aș merge până la echivalare cu mediile. Dacă va fi nevoie vom putea avea și o sesiune suplimentară

Ministrul Educației spune că nu ar apela la echivalarea examenelor naționale cu mediile, ci ar face doar “măsuri de flexibilizare a modului de evaluare, în interesul elevilor”. Cîmpeanu a declarat…
Vezi articolul