DOCUMENT Vacanța „mobilă” din februarie 2023, fixată pentru ultima săptămână din lună de Inspectoratul Școlar București

15.964 de vizualizări
Foto: Pexels.com
Vacanța din februarie 2023, stabilită de fiecare inspectorat școlar în parte, în interiorul celei de-a doua luni din an, a fost anunțată de ISMB pentru perioada 20-26 februarie, potrivit unei decizii obținute de Edupedu.ro.

„În anul școlar 2022-2023 vacanța școlară la nuvelul unităților de învățământ din București este programată în perioada 20.02.2023-26.02.2023”, potrivit documentului.

Astfel, pentru București, structura anului școlar 2022-2023 este următoarea:

cursuri: de luni, 5 septembrie 2022, până vineri, 21 octombrie 2022; 
vacanța de toamnă: de sâmbătă, 22 octombrie 2022, până duminică, 30 octombrie 2022; 
cursuri: de luni, 31 octombrie 2022, până joi, 22 decembrie 2022; 
vacanța de Crăciun: de vineri, 23 decembrie 2022, până duminică, 8 ianuarie 2023; 
cursuri: de luni, 9 ianuarie 2023, până vineri, 17 februarie 2023; 
vacanța din februarie: 20—26 februarie 2023; 
cursuri: de luni, 27 februarie 2023, până joi, 6 aprilie 2023; 
vacanța de Paște: de vineri, 7 aprilie 2023, până marți, 18 aprilie 2023; 
cursuri: de miercuri, 19 aprilie 2023, până vineri, 16 iunie 2023; 
vacanța de vară: de sâmbătă, 17 iunie 2023, până duminică, 3 septembrie 2023. 

Inspectoratele școlare au timp la dispoziție până luni, 30 mai 2022, să transmită Ministerului Educației perioada în care este programată vacanța școlară din intervalul 6-26 februarie 2023, potrivit unui document semnat de secretarul de stat Sorin Ion. Conform structurii anului școlar 2022-2023, elevii au o săptămână de vacanță în luna februarie. Această săptămână este stabilită de fiecare inspectorat școlar.

Reamintim că anul școlar următor este organizat pe module, în loc de semestre, și are 5 vacanțe.

  • cursuri: de luni, 5 septembrie 2022, până vineri, 21 octombrie 2022;
    • vacanță: de sâmbătă, 22 octombrie 2022, până duminică, 30 octombrie 2022; 
  • cursuri: de luni, 31 octombrie 2022, până joi, 22 decembrie 2022;
    • vacanță: de vineri, 23 decembrie 2022, până duminică, 8 ianuarie 2023; 
  • cursuri: de luni, 9 ianuarie 2023, până vineri, 3 februarie 2023, respectiv vineri, 10 februarie 2023, sau vineri, 17 februarie 2023, la decizia inspectoratelor școlare județene/al municipiului București, după caz;
    • vacanță: o săptămână, la decizia inspectoratelor școlare județene/al municipiului București, în perioada 6—26 februarie 2023; 
  • cursuri: de luni, 13 februarie 2023, respectiv luni, 20 februarie 2023, sau luni, 27 februarie 2023, la decizia inspectoratelor școlare județene/al municipiului București, după caz, până joi, 6 aprilie 2023;
    • vacanță: de vineri, 7 aprilie 2023, până marți, 18 aprilie 2023; 
  • cursuri: de miercuri, 19 aprilie 2023, până vineri, 16 iunie 2023;
    • vacanță: de sâmbătă, 17 iunie 2023, până duminică, 3 septembrie 2023. 

Prin excepție de la prevederile alin. (1), se stabilesc următoarele:

  • pentru clasele a XII-a zi, a XIII-a seral și frecvență redusă, anul școlar are o durată de 34 de săptămâni de cursuri și se încheie la data de 2 iunie 2023;
  • pentru clasa a VIII-a, anul școlar are o durată de 35 de săptămâni de cursuri și se încheie la data de 9 iunie 2023;
  • pentru clasele din învățământul liceal — filiera tehnologică, cu excepția claselor prevăzute la lit. a), pentru clasele din învățământul postliceal, cu excepția calificărilor din domeniul sănătate și asistență pedagogică, și pentru clasele din învățământul profesional, anul școlar are o durată de 37 de săptămâni de cursuri și se încheie la data de 23 iunie 2023;
  • pentru clasele din învățământul postliceal, având calificări din domeniul sănătate și asistență pedagogică, durata cursurilor este cea stabilită prin planurile-cadru de învățământ în vigoare

Programul național „Școala altfel” și Programul „Săptămâna verde” se desfășoară în perioada 27 februarie— 16 iunie 2023, în intervale de câte 5 zile consecutive lucrătoare, a căror planificare se află la decizia unității de învățământ. Derularea celor două programe nu se planifică în același interval de cursuri (modul de învățare).


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Prezența în politică și administrație a unor persoane care au obținut titluri academice prin fraudă e un „risc major de securitate regională”, afirmă două organizații studențești din Iași și Basarabia / Ele amenință cu proteste dacă proiectele de legi ale educației, care „urmăresc amnistierea plagiatorilor”, ajung în Parlament

„Frauda academică este una dintre cele mai mari amenințări la adresa siguranței regionale și a flancului estic al NATO, având în vedere că permite promovarea în politică și în administrația…
Vezi articolul
Patriarhul Daniel / Foto: Basilica.ro

Biserica Ortodoxă Română, reacție virulentă la legile Deca: Ideologia de gen a fost propusă „fără discernământ” în legile învățământului / Obligația de a promova „diversitatea sexuală” în școală este total „abuzivă” și „nocivă”

Reacție virulentă a Bisericii Ortodoxe Române la proiectele de legi ale educației publicate de ministrul Ligia Deca. Patriarhia Română susține, într-o luare de poziție oficială, că ideologia de gen a…
Vezi articolul

Învățarea remedială nu ar trebui făcută de profesorul de la clasă, spune ministrul Educației, ci de „profesori care au competențe pe învățare remedială, care folosesc alte metode de predare și care știu să facă diagnosticul și să corecteze deficitul”

Procentul mare al elevilor de liceu care nu stăpânesc cunoștințele de limba și literatura română la clasa a IX-a, relevat de studiul din proiectul ROSE, despre care Edupedu.ro a scris…
Vezi articolul