Documente utile pentru învățământul la domiciliu în anul școlar 2025-2026, publicate de ISJ Buzău: Plan educațional individualizat, planificare anuală și raport de activitate 

1.709 vizualizări
Plan educațional individualizat pentru învățământul la domiciliu în anul școlar 2025-2026 / Foto: ISJ Buzău
Inspectoratul Școlar Județean Buzău a transmis o notă către școli în care reamintește procedura pentru învățământul la domiciliu în anul școlar 2025-2026 și detaliază responsabilitățile școlilor, ale profesorilor și ale părinților. Planul educațional individualizat și adaptarea curriculară sunt elaborate de cadrul didactic responsabil de caz, împreună cu cadrele didactice de specialitate, și trebuie avizate de directorul unității de învățământ și aprobate de Inspectoratul Școlar Județean.

Potrivit ISJ Buzău, unitatea de învățământ la care este înscris copilul care beneficiază de învățământ la domiciliu primește, în termen de 5 zile de la data emiterii, Certificatul de orientare școlară și profesională, eliberat de către Comisia de Orientare Școlară și Profesională (COSP) și transmis de CEOSP.

În cel mult 5 zile lucrătoare de la primirea înștiințării, școala rezidențială trebuie să trimită spre aprobare Inspectoratului Școlar Planul educațional individualizat (PEI), care conține numărul de ore necesare și propunerile privind cadrele didactice care vor asigura instruirea elevului acasă.

„Directorul școlii va desemna prin decizie internă responsabilul de caz pentru elevul școlarizat la domiciliu”, se arată în notă, cu trimitere la articolul 58 din OMENCS 5805/2016.

Planul educațional individualizat și adaptarea curriculară sunt elaborate de cadrul didactic responsabil de caz, împreună cu cadrele didactice de specialitate, și trebuie avizate de directorul unității de învățământ și aprobate de Inspectoratul Școlar Județean.

Plan educațional individualizat (PEI)
Planificare anuală
Raport de activitate

Pentru copiii cu dizabilități sau cerințe educaționale speciale (CES), responsabilul de caz elaborează planul de servicii individualizat (PSI), care este avizat de școală și trimis spre aprobare la COSP din cadrul CJRAE Buzău, în termen de 30 de zile de la primirea deciziei de numire.

În cazul elevilor din învățământul de masă, cadrul didactic responsabil de caz este de regulă dirigintele clasei la care este înscris copilul, iar în învățământul special, această responsabilitate revine profesorului itinerant sau cadrului didactic care desfășoară activitatea instructiv-educativă.

Elevii școlarizați la domiciliu studiază toate disciplinele din planurile-cadru corespunzătoare nivelului de studii, iar monitorizarea aplicării PEI este responsabilitatea exclusivă a unității școlare rezidențiale.

Condica de prezență este completată la școala rezidențială, unde este încadrat fiecare profesor, iar părinții semnează diagramele de prezență.

Durata orei de curs este stabilită la 45 de minute pentru învățământul primar și 50 de minute pentru gimnaziu și liceu.

Numărul maxim de ore pe săptămână este:

  • 4 ore pentru învățământul primar, 6 ore pentru gimnaziu și 8 ore pentru liceu, în cazul elevilor din școlile de masă;
  • 4 ore pentru primar, 5 ore pentru gimnaziu și 6 ore pentru liceu, pentru elevii din școlile speciale.

În plus, în funcție de situația medicală a elevului, se pot norma câte două ore de terapii specifice pe săptămână, precum cele realizate de kinetoterapeut, psihopedagog sau logoped, conform certificatului de handicap și a recomandărilor SEOSP din cadrul CJRAE Buzău.

Unitățile de învățământ care organizează școlarizarea la domiciliu sunt obligate să înscrie elevii în registrul matricol, corespunzător clasei indicate în certificatul de orientare, cu mențiunea „Școlarizat la domiciliu”, asigurând totodată cadrele didactice necesare și aplicarea planului educațional individualizat.

DOCUMENT NOTA ISJ Buzău – Învățământ la domiciliu în anul școlar 2025-2026


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Comasarea școlilor, cu schimbări pentru directori, profesori și elevi, explicată de secretarul de stat Sorin Ion: Profesorii, unii dintre ei, chiar ar putea fi avantajați, căci vor avea șansa să-și completeze norma didactică în unitatea care preia școala lor

„Profesorii, unii dintre ei, chiar ar putea fi avantajați, căci vor avea șansa să-și completeze norma didactică în unitatea care preia școala lor, iar directorul școlii își va pierde funcția,…
Vezi articolul

SURSE Profesorilor și inspectorilor din tabăra de restanțe la Pitești, chemați de Ministerul Educației să refacă actele normative pentru educația incluzivă, li s-a reproșat că cele pe care le-au făcut în 2023 „nu au fost bune”. Întrebarea lor: „Și de ce ne-ați mai chemat tot pe noi?”

Zecilor de profesori, directori de școli și inspectori școlari, prezenți zilele acestea la Pitești pentru a rescrie actele normative dedicate educației incluzive, pe legea educației Deca-Iohannis 198/2023, li s-a reproșat…
Vezi articolul

Ecaterina Andronescu, reclamată la Consiliul pentru Combaterea Discriminării pentru declarațiile despre gruparea elevilor cu dificultăți de învățare „în clasele normale”

„Declarațiile publice ale ministrului Educației referitoare la segregarea elevilor cu dizabilități întăresc stigma şi prejudecata la adresa întregii comunităţi a persoanelor cu dizabilităţi din ţara noastră, copii, tineri, adulţi şi părinţi ai…
Vezi articolul

Includerea elevilor cu nevoi speciale de învățare în clase din sistemul general de învățământ, în cât mai mare măsură – susținută printr-un amplu studiu american referitor la rezultatele lor la învățare

Argumentele în favoarea integrării elevilor cu cerințe educaționale speciale în clase din cadrul sistemului general de învățământ, argumente care nu s-au bazat pe rezultate academice de necontestat până acum, au…
Vezi articolul