Bacalaureat diferențiat și posibilitatea de înscriere în clasa a IX-a, cerute de elevii și profesorii de la singurul liceu pentru elevi cu nevoi speciale din Craiova

7.635 de vizualizări
Foto: INQUAM Photos – Octav Ganea
Elevii de clasa a XII-a și cadrele didactice de la Liceul Tehnologic Special „Beethoven” din Craiova, singurul liceu din județ care se adresează elevilor cu cerințe educaționale speciale, doresc să susțină un bacalaureat diferențiat. Elevii învață după aceeași programă ca a învățământului de masă, motiv pentru care înregistrează promovabilitate zero la examenul de bacalaureat, spun profesorii, potrivit TVR Craiova

Ministrul Educației a anunțat recent că liceele cu promovabilitate zero la Bacalaureat pot organiza doar învățământ seral și școală profesională, fără înscrieri în clasa a IX-a.

Liceul “Beethoven” din Craiova n-are absolvenți de bacalaureat, dar doi elevi au fost acceptați la Universitatea Glasgow, potrivit unui articol din Libertatea, din 2018. Încă de atunci, profesorii solicitau Ministerului Educației bacalaureat diferențiat, însă fără niciun rezultat.

Cadrele didactice și Inspectoratul Școlar Dolj au făcut demersuri la Ministerul Educației pentru ca şi în anul școlar 2024-2025 să se facă înscrieri în clasa a IX-a. 

„Prioritățile sistemului educațional sunt de a oferi școlarizare tuturor elevilor și șanse egale tuturor elevilor. Vom face pe lângă Ministerul Educației toate demersurile, astfel încât și acest liceu să primească plan de școlarizare pentru anul următor și să fie considerată o excepție de la legislația în vigoare”, a declarat Daniel Ion, inspectorul școlar general al județului Dolj, pentru TVR Craiova.

S-au făcut demersuri la Ministerul Educației pentru ca acești copii cu multiple deficiențe să susțină un bacalaureat diferențiat, dar procedura încă nu a fost instituită.

„Am făcut demersuri pentru elaborarea unei proceduri, însă, deocamdată, la nivelul Ministerului, nu am obținut această procedură de bacalaureat diferențiat. Prin legea învățământului, aprobată în vara anului trecut, a fost recunoscută ca limbă de studiu limbajul semnelor. Asta e tot ce s-a putut face din punct de vedere legislativ”, a spus Lucia Daniela Stanciu, director Liceul Tehnologic Special „Beethoven”. 

„Trebuiau introduse ore în limba semnelor române pentru a putea să susțină, așa cum este firesc, bacalaureatul în limba semnelor române. La clasele de liceu nu sunt prevăzute astfel de ore. Cu siguranță, când vor exista aceste ore de limba semnelor române și se va putea susține, așa cum este absolut firesc, examenul de bacalaureat în acest limbaj, atunci cu siguranță vor exista și promovați”, a declarat profesoara Filomela Salahoru.

La liceul tehnologic special Beethoven din Craiova învață 196 de elevi cu multiple dizabilități.

  • Edupedu.ro a făcut o solicitare la Ministerul Educației în care a cerut informații despre numărul liceelor speciale din țară aflate în aceeași situație și ce măsuri va lua ministerul pentru a asigura dreptul la educație și șanse egale pentru elevii cu nevoi speciale. Când vom primi răspunsul, îl vom publica.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like
Ordinul privind organizarea cursurilor pe timp de pandemie

Consiliul Național al Elevilor nu este de acord cu prelungirea vacanței de Paște, menținerea școlilor deschise în format fizic atunci când rata incidenței depășește 6/mia de locuitori și amânarea Evaluării Naționale

Reprezentanții elevilor cer ca școlile să nu rămână deschise odată cu atingerea ratei de infectare 6/1000 locuitori și să facă tranziția spre online „până la scăderea ratei de infectare, indiferent…
Vezi articolul

Directorii Colegiului Național „Costache Negri” din Târgu Ocna au fost înlocuiți, în urma unor abateri disciplinare la Evaluarea Națională 2023 și o posibilă fraudare a examenului, anunță Inspectoratul Școlar Bacău

„Au existat mai multe abateri disciplinare atât ale directorului, cât și ale directorului adjunct, ai Colegiului Național „Costache Negri” Târgu Ocna, membri ai comisiei de organizare pentru Evaluarea Naționala 2023”,…
Vezi articolul

România – pe ultimul loc în Uniunea Europeană la educația online: doar 1 din 10 utilizatori români a apelat la cursuri pe Internet sau materiale de învățare online în 2022-2023 / Acum cinci ani, România depășea majoritatea țărilor est-europene

Aproape o treime dintre utilizatorii de Internet cu vârste între 16 și 74 de ani din Uniunea Europeană au apelat, în 2023, la cursuri online sau au folosit materiale online…
Vezi articolul

Ministrul Educației: Procesul de aderare a României la OCDE va aprofunda cooperarea, nu doar din perspectiva accesului la date de înaltă calitate, ci și a expertizei organizației care acoperă întreg procesul de elaborare a politicilor publice – de la diagnosticare până la implementare

Moment important pentru dezvoltarea învățământului românesc, transmite ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, într-un comunicat cu ocazia lansării negocierilor de aderare a României la OCDE, anunțate pe 25 ianuarie. Reamintim că OECD…
Vezi articolul