Documente utile pentru învățământul la domiciliu în anul școlar 2025-2026, publicate de ISJ Buzău: Plan educațional individualizat, planificare anuală și raport de activitate 

1.721 de vizualizări
Plan educațional individualizat pentru învățământul la domiciliu în anul școlar 2025-2026 / Foto: ISJ Buzău
Inspectoratul Școlar Județean Buzău a transmis o notă către școli în care reamintește procedura pentru învățământul la domiciliu în anul școlar 2025-2026 și detaliază responsabilitățile școlilor, ale profesorilor și ale părinților. Planul educațional individualizat și adaptarea curriculară sunt elaborate de cadrul didactic responsabil de caz, împreună cu cadrele didactice de specialitate, și trebuie avizate de directorul unității de învățământ și aprobate de Inspectoratul Școlar Județean.

Potrivit ISJ Buzău, unitatea de învățământ la care este înscris copilul care beneficiază de învățământ la domiciliu primește, în termen de 5 zile de la data emiterii, Certificatul de orientare școlară și profesională, eliberat de către Comisia de Orientare Școlară și Profesională (COSP) și transmis de CEOSP.

În cel mult 5 zile lucrătoare de la primirea înștiințării, școala rezidențială trebuie să trimită spre aprobare Inspectoratului Școlar Planul educațional individualizat (PEI), care conține numărul de ore necesare și propunerile privind cadrele didactice care vor asigura instruirea elevului acasă.

„Directorul școlii va desemna prin decizie internă responsabilul de caz pentru elevul școlarizat la domiciliu”, se arată în notă, cu trimitere la articolul 58 din OMENCS 5805/2016.

Planul educațional individualizat și adaptarea curriculară sunt elaborate de cadrul didactic responsabil de caz, împreună cu cadrele didactice de specialitate, și trebuie avizate de directorul unității de învățământ și aprobate de Inspectoratul Școlar Județean.

Plan educațional individualizat (PEI)
Planificare anuală
Raport de activitate

Pentru copiii cu dizabilități sau cerințe educaționale speciale (CES), responsabilul de caz elaborează planul de servicii individualizat (PSI), care este avizat de școală și trimis spre aprobare la COSP din cadrul CJRAE Buzău, în termen de 30 de zile de la primirea deciziei de numire.

În cazul elevilor din învățământul de masă, cadrul didactic responsabil de caz este de regulă dirigintele clasei la care este înscris copilul, iar în învățământul special, această responsabilitate revine profesorului itinerant sau cadrului didactic care desfășoară activitatea instructiv-educativă.

Elevii școlarizați la domiciliu studiază toate disciplinele din planurile-cadru corespunzătoare nivelului de studii, iar monitorizarea aplicării PEI este responsabilitatea exclusivă a unității școlare rezidențiale.

Condica de prezență este completată la școala rezidențială, unde este încadrat fiecare profesor, iar părinții semnează diagramele de prezență.

Durata orei de curs este stabilită la 45 de minute pentru învățământul primar și 50 de minute pentru gimnaziu și liceu.

Numărul maxim de ore pe săptămână este:

  • 4 ore pentru învățământul primar, 6 ore pentru gimnaziu și 8 ore pentru liceu, în cazul elevilor din școlile de masă;
  • 4 ore pentru primar, 5 ore pentru gimnaziu și 6 ore pentru liceu, pentru elevii din școlile speciale.

În plus, în funcție de situația medicală a elevului, se pot norma câte două ore de terapii specifice pe săptămână, precum cele realizate de kinetoterapeut, psihopedagog sau logoped, conform certificatului de handicap și a recomandărilor SEOSP din cadrul CJRAE Buzău.

Unitățile de învățământ care organizează școlarizarea la domiciliu sunt obligate să înscrie elevii în registrul matricol, corespunzător clasei indicate în certificatul de orientare, cu mențiunea „Școlarizat la domiciliu”, asigurând totodată cadrele didactice necesare și aplicarea planului educațional individualizat.

DOCUMENT NOTA ISJ Buzău – Învățământ la domiciliu în anul școlar 2025-2026


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

INTERVIU Vor exista 5 niveluri de intervenție pentru copiii cu cerințe educaționale speciale, iar cei între 1 și 4 vor învăța în școlile de masă, potrivit proiectului de lege a Educației / VIDEO Ioana Lazăr: Costul standard per elev este mărit cu 75% pentru nivelurile 1 și 2 și cu 100% pentru nivelurile 3-4

Vor exista 5 niveluri de intervenție pentru copiii cu cerințe educaționale speciale (CES), dintre care primele 4 cu aplicare în învățământul de masă, potrivit proiectului de noua lege a învățământului…
Vezi articolul

Ecaterina Andronescu, reclamată la Consiliul pentru Combaterea Discriminării pentru declarațiile despre gruparea elevilor cu dificultăți de învățare „în clasele normale”

„Declarațiile publice ale ministrului Educației referitoare la segregarea elevilor cu dizabilități întăresc stigma şi prejudecata la adresa întregii comunităţi a persoanelor cu dizabilităţi din ţara noastră, copii, tineri, adulţi şi părinţi ai…
Vezi articolul

Banii pentru copiii cu CES în 2023 / Ministerul Educației: Drepturile financiare se majorează cu 50% dacă copilul cu CES are și certificat de încadrare în grad de handicap și se aplică tuturor copiilor, nu doar celor din centrele de plasament

Copiii cu CES (cerințe educaționale speciale) beneficiază de alocația zilnică de hrană și de cea pentru rechizite școlare, cazarmament, îmbrăcăminte și încălțăminte, potrivit Hotărârii de guvern nr. 564 din 2017.…
Vezi articolul

Caietul Alexandrei – liber la descărcat gratuit: fișe de lucru pentru copii cu cerințe speciale făcute de fetița de clasa a IV-a

„Caietul Alexandrei” este de astăzi disponibil gratuit pentru orice profesor care lucrează la clasă cu copii cu CES (cerințe educative speciale). Centruldeautism.ro a publicat fișele pe care le-a făcut o fetiță de numai…
Vezi articolul