Doi parlamentari USR îi cer ministrului Rafila să organizeze încă o sesiune de rezidențiat pentru că 600 de locuri au rămas neocupate

564 de vizualizări
Foto: Radu Tuta / Agerpres Foto
Deputatul Adrian Wiener și senatoarea Silvia Dinică, ambii din USR, îi cer ministrului Rafila printr-o scrisoare deschisă să organizeze încă o sesiune de rezidențiat în primăvara anului 2023, în condițiile în care au rămas neocupate peste 600 de locuri, potrivit unui comunicat.

”Domnule ministru, din România pleacă anual mii de medici, mulți dintre ei tineri, la început de carieră. Și nu e vorba de salariu, ci ține mai degrabă de vulnerabilitatea practicii medicale, de riscul profesional într-un sistem care crapă pe la încheieturi și, nu în ultimul rând, de statutul medicului rezident. Să rămână neocupate sute de locuri la rezidențiat – în specialități precum ATI, medicina de urgență, specialități chirurgicale – este un eșec, chiar o dramă, în condițiile în care personalul medical ar trebui să fie o resursă strategică a acestei țări.

Domnule ministru Rafila, organizați încă o sesiune de rezidențiat în această primăvară! Legea vă permite, vorbiți cu ministrul Câciu, cu premierul Ciucă, cu oricine e nevoie pentru resursa financiară, dar nu ratați șansa României de a avea un plus de 600 de medici specialiști”, susțin parlamentarii USR în scrisoarea deschisă adresată ministrului Alexandru Rafila.

Articolul integral, pe G4Media.ro.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

BAC 2020 – Ministerul Educației face damage control, după ce a scos obligativitatea corectării încrucișate din Ordinul cu regulile de Bacalaureat: evaluarea încrucișată între județe a lucrărilor nu este exclusă

Ministerul Educației condus interimar de Daniel Breaz acuză că în spațiul public au apărut “dezinformări” cu privire la evaluarea lucrărilor de la Bacalaureat 2020, după ce ministrul a scos cu…
Vezi articolul

Cum îi facem pe copii să nu mai copieze eseuri făcute cu ChatGPT pentru temele de la școală? Sorin Ion: Rezolvarea acestei situații stă în formarea profesorilor. Mai mult de jumătate din aceștia din România vor fi formați să aibă competențe digitale, prin PNRR

Soluția pentru ca elevii să nu își mai rezolve temele cu ajutorul platformelor de inteligență artificială precum ChatGPT este formarea profesorilor, care să își dea seama care texte sunt generate…
Vezi articolul