Edupedu.ro
  • Știri
    • Clasa Pregătitoare
    • Știri Grădiniță
    • Știri Învățământ Primar
    • Știri Gimnaziu
    • Știri Liceu
    • Știri Universitate
    • Analize
    • Statistici
  • Evaluare Națională 2026
  • Bac 2026
  • Profesori
  • Educație digitală
  • Nextlab.tech
  • BCR pentru comunitate
Statistici blog
  • 433.944.110 vizite
Edupedu.ro

Știri la zi despre educație

  • Știri
    • Clasa Pregătitoare
    • Știri Grădiniță
    • Știri Învățământ Primar
    • Știri Gimnaziu
    • Știri Liceu
    • Știri Universitate
    • Analize
    • Statistici
  • Evaluare Națională 2026
  • Bac 2026
  • Profesori
  • Educație digitală
  • Nextlab.tech
  • BCR pentru comunitate

EduPedu.ro este o organizație non-profit și depinde de tine

Donează
  • Educație digitală
  • Nextlab.tech
  • Știri

Material susținut de Nextlab.tech

Elevii de gimnaziu de la Liceul Tehnologic din Fierbinți au pornit „de la zero” cu robotica și au ajuns pe locul 13 în topul Roboșcolilor / „Am fi meritat și noi un pic de atenție din partea inspectoratului”, când s-au făcut centrele de excelență în Ialomița, spune profesoara de Chimie Loredana Chivu, coordonatoarea echipei

Redacția
  • 28 septembrie 2023
  • 7 minute read
  • One comment
1.988 de vizualizări
Echipa de robotică de la Liceul Tehnologic Fierbinți / Foto: arhiva personala
Total
0
Shares
0
0
0
0
0
0
Clubul de robotică de la Liceul Tehnologic Fierbinți a început cu un laptop cu Linux și a continuat cu premii la concursul național de robotică Nextlab.tech. „Când am văzut copiii plecând de la liceu ca grup, râzând și fiind fericiți, mi-am dat seama că robotica i-a adus împreună. Dacă reușim să punem copiii aceștia pe niște traiectorii, atunci ne-am făcut treaba”, spune Iulian Mareș, președintele Asociației Balkan Development Support, într-un interviu pentru Edupedu.ro 

„Pentru că nu aveam robotică la Fierbinți, a trebuit să o inventăm”, spune Iulian Mareș. „Ne-a ieșit„, a adăugat Loredana Chivu, profesor de chimie și coordonatoarea echipei de robotică de la Liceul Tehnologic Fierbinți. 

Loredana Chivu și Iulian Mareș vorbesc într-un interviu pentru Edupedu.ro despre performanța copiilor din Fierbinti, care au pornit de la zero, la concursul de robotică Nextlab.tech: „Este meritul lor. Noi ne-am făcut partea noastră, dar rezultatele vin din capul lor, din mintea lor.„ 

Povestea cu Robotica la Liceul Tehnologic Fierbinți a început de la un laptop cu linux 

Loredana Chivu: „Pasiunea pentru robotică vine din interior, de mic copil am fost cu degetele prin toate mașinăriile, desfăceam aparatele, îmi plăcea partea de electronică, de tehnologie. 

Robotica la Liceul Fierbinți a început datorită lui Iulian care a donat niște laptopuri școlii, iar soțul meu, care se pricepe la calculatoare, a instalat Linux pe ele. De aici, Iulian a înțeles că dacă eu am pus Linux pe calculatoare înseamnă că sunt mare programator, deși nu este așa și m-a întrebat dacă nu aș vrea să fac ceva cu pasiunea mea. Așa a început povestea cu Robotica la Liceul Tehnologic Fierbinți, de la un laptop cu Linux. 

Am întrebat la clasele la care predam, a VII-a și a VIII-a, dacă sunt copii interesați de robotică. 10 elevi au fost în prima grupă cu care am avut rezultate foarte bune. Au muncit singuri cu un pic de redirecționare din partea noastra și sfaturi în momentul în care se împotmoleau”. 

Iulian Mareș: „Problema fundamentală era că elevii nu aveau cu cine să lucreze la Liceul din Fierbinți și atunci Loredana a salvat situația făcând voluntariat, deși de formare profesională este profesor de chimie”.

Au intrat în competiție cu un kit, după care, pe măsură ce au trecut de la o etapă la alta, au câștigat încă trei kituri

Loredana Chivu: „I-am întrebat Sigur vreți asta? Este de muncă?. Și au venit cu plăcere, sunt entuziasmați să demonteze, să vadă. Când a fost de muncă, au muncit. N-a fost nevoie să-i atrag într-un anume fel pe copii. În general, copiii mă plac și când au auzit de robotică, ei fiind foarte pasionați de tehnologie în general, au zis da, noi vrem. La început au fost mai mulți, dar pe parcurs au renunțat și am rămas cu 10 la faza națională și s-au clasat pe locurile patru, cinci și șase la prima participare”.

Iulian Mareș: „Au obținut rezultate în condițiile în care ei nu au avut kituri de robotică, au intrat în competiție cu un kit pe care l-am luat noi ca asociație din sponsorizări, după care, pe măsură ce au trecut de la o etapă la alta, au câștigat încă trei kituri. Deci, practic, ei și-au completat baza materială prin propriile forțe. În fiecare an, Nextlab distribuie kituri gratuite copiilor, dar am avut punctaj foarte mare și atunci au trimis chiar destule kituri”. 

Am avut convingerea că suntem pe drumul cel bun în momentul în care eu i-am văzut pe stradă, plecând de la liceu și mergând împreună, ca grup

Iulian Mareș: „Despre cum sunt copiii și cum au receptat robotica, țin să spun că am avut convingerea că suntem pe drumul cel bun în momentul în care eu i-am văzut pe stradă, plecând de la liceu și mergând împreună, ca grup. I-am văzut râzând și fiind fericiți împreună și nu se cunoșteau neapărat de dinainte, nu erau colegi de clasă. Atunci mi-am dat seama că robotica i-a adus împreună. Contează grupul de afiliere, să nu te simți singur, să nu fii victimă garantată a bullying-ului ș.a.m.d. 

Dintr-o dată își construiseră citadela lor, era grupul lor de robotică. Apartenența la un grup îi ajută foarte mult la încrederea de sine și la lucru în echipă, este mare lucru să dobândești această abilitate”. 

De ce nu un centru de performanță și la Fierbinți, unde 2 ani de zile ai demonstrat că ai cu cine face robotică?  

Iulian Mareș: „Pentru un profesor este foarte greu să adune copiii, să facă rost de materiale, pentru că nu este job-ul lui treaba asta. Un profesor precum Loredana a făcut totul în extra timp. Școala cere de la profesori să performeze în cadrul prestabilit. Dacă faci ceva în plus, nici nu ești plătit, nici nu-ți este recunoscută munca, n-ai decât să faci, treaba ta. Uneori te lovești și de reticență din partea altora.

La Slobozia s-a luat decizia de înființare a unor centre de excelență, mai precis să fie extins centrul de excelență care exista la Slobozia, un fel de filiale la nivelul altor licee din județ și s-au făcut fix în alte părți. De ce nu un centru de performanță și la Fierbinți, unde 2 ani de zile ai demonstrat că ai cu cine face robotică?”

Loredana Chivu: „Fierbinți-Târg este pe locul 13 la Roboșcoli și uitați-vă că nu mai există niciun liceu din Ialomița. Ca să-l susțin pe Iulian cu centrul de excelență, am fi meritat și noi un pic de atenție din partea inspectoratului”.

Pentru că nu aveam robotică la Fierbinți, a trebuit să o inventăm

Iulian Mareș: „Acești copii au pornit de la zero. Este meritul lor. Noi ne-am făcut partea noastră, dar rezultatele vin din capul lor, din mintea lor. 

Să ajungă pe locurile trei-patru pe țară de la prima lor participare și în al doilea an să confirme, este ceva. Gândiți-vă că de exemplu, la liceu, la Urziceni, au un profesor foarte bun de robotică, au o bază excepțională și e o mare diferență de unde pornești. 

Pentru că nu aveam robotică la Fierbinți, a trebuit să o inventăm. Noi am venit din urmă și dintr-o altă bancă. Acum provocarea este să o ducem mai departe și să găsim alți copii care să ducă ștafeta mai departe. Dacă reușim să punem copiii aceștia pe niște traiectorii, atunci ne-am făcut treaba”. 

Loredana Chivu: „Ce i-aș spune unui profesor dacă vrea să facă un club de robotică? Să găsească un Iulian pe lângă ei, neapărat, pentru că altfel este foarte greu. Pașii sunt simpli. Intri pe platforma, te înscrii. Dacă nu ne pricepem sau ne descurcăm în platformă, luăm legătura cu cei de acolo și ne ajută. 

Printre cele mai mari provocări sunt: timpul limitat, mi-ar fi plăcut să stau mai mult cu ei, să lucrăm împreună mai mult timp și diversele probleme tehnice de imprimare 3D și specificații. 

Încă nu avem și noi un loc al nostru stabil în care să stăm. O să-l amenajăm, sper să reușim. Avem un calculator foarte bun, obținut datorită lui Iulian printr-o sponsorizare, alături de o imprimantă 3D și mai avem câteva laptopuri de la școală. 

Anul acesta am aflat că există un opțional de la minister, „Robotica și viața” pentru clasele a VI-a și a VII-a și am luat de clasa a VI-a și asta încerc să fac cu ei, să îi duc poate până la liceu, dacă rămân la noi. De regulă, copiii buni ne cam părăsesc, din păcate, din liceu”.

Despre Nextlab.tech

Compania Cyberrlence Inovație, deținătoare mărcii Nextlab.tech, a fost înființată în 2017 și este deținută de Răzvan Bologa și Andrei Toma, doi ciberneticieni de la Facultatea de Cibernetică, ASE, București. Firma a fost înființată cu scopul de a oferi soluții educaționale moderne, care să pregătească atât copiii cât și adulții pentru o economie bazată pe  inteligența artificială și semiconductori.

Nextlab.tech deține o platforma de adaptive learning care folosește inteligența artificială pentru a ușura predarea unor domenii noi precum robotica, inteligența artificială, securitatea cibernetică și altele. Tehnologia Nextlab.tech este folosită în școli, companii, instituții publice și de către clienți individuali pentru a implementa procese educaționale moderne, relevante pentru profesiile viitorului. Conținutul educațional al Nextlab.tech acoperă o plajă largă de tehnologii informatice relevante pe piața muncii.

Sponsorul principal național al competiției Nextlab.tech este Banca Comercială Română. Începând cu 2022 concursul beneficiază de sprijin financiar din partea Ministerului Educației din România. Sprijinul logistic și tehnologic este oferit de start-up-ul Nextlab.tech. Inițiativa este sponsorizată suplimentar de Dacia Renault și Fundația GlobalWorth. Proiectul funcționează în cadrul programului România Tech Nation. Mediul de business este încurajat să se alăture acțiunii pentru a mări numărul elevilor care vor beneficia de un kit gratuit.

Proiectul de dotare a școlilor cu echipamente de robotică a fost posibil cu sprijinul Băncii Comerciale Române. Începând cu anul 2019 BCR a finanțat un proiect pilot de distribuire gratuită a roboților educaționali și a tehnologiilor adaptive learning în școli în cadrul programului Romania Tech Nation. Proiectul s-a dovedit un succes, iar ulterior tehnologia folosită a fost extinsă cu fonduri europene de către Ministerul Educației Naționale și Agenţia de Administrare a Reţelei Naţionale de Informatică pentru Educaţie şi Cercetare (AARNIEC) în 5.400 de școli. BCR a oferit și o linie de finanțare către Cyberllence Inovație în procesul de producție a semiconductorilor.

0
0
0
Share 0
Tweet 0
Share 0

Similare


Edupedu.ro este și pe Google News

ABONEAZĂ-TE
Redacția

Redacția EduPedu.ro - Tot ce e important să știi pentru Educația copilului tău. Află în timp real ce decizii iau autoritățile și cum influențează ele viața de zi cu zi a școlii și viața pe termen mediu și lung a românilor.

1 comment
  1. Codruta spune:
    28 septembrie 2023 la 13:19

    Sincere felicitari!!!!

    Răspunde
Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like
  • Știri
  • 5 minute read
  • 4 comments

Mai multe asociații de elevi „condamnă” declarațiile Ecaterinei Andronescu referitoare la uniforma școlară: E foarte grav că problema siguranței în școli nu este înțeleasă

  • R.P.
  • 25 februarie 2019
„Asociațiile de elevi din România condamnă recentele declarații ale ministrului educației, Ecaterina Andronescu, conform cărora soluția pentru asigurarea securității în unitățile de învățământ ar fi introducerea uniformelor obligatorii. Considerăm ca…
Vezi articolul
  • Știri
  • Universitate
  • 3 minute read
  • No comments

În prezent, învățământul superior este, pentru majoritatea tinerilor, singura opțiune în România, spune Andreas Schleicher, OCDE: Mulți renunță la facultate, investesc timp și bani, dar nu obțin o diplomă / Dacă ar găsi programe care să le răspundă nevoilor, este mai puțin probabil să abandoneze complet sistemul

  • Laura Cononenco
  • 27 mai 2025
România le oferă tinerilor prea puține opțiuni educaționale, a afirmat, marți, Andreas Schleicher, directorul pentru educație al OCDE, la conferința de lansare a noului raport OCDE de evaluare privind Educația și Competențele…
Vezi articolul
  • Știri
  • 4 minute read
  • 13 comments

Amenzi pentru Colegiul Andrei Șaguna, Colegiul Doctor Ioan Meșotă și Colegiul Grigore Moisil, toate din Brașov, de la Consiliul pentru Combaterea Discriminării: Este discriminatorie eliminarea din școală a elevilor cu medii sub 7 sau 8

  • Raluca Pantazi
  • 6 mai 2020
Trei colegii naționale din Brașov au fost amendate astăzi de Consiliul pentru Combaterea Discriminării, pentru eliminarea din școală a elevilor care nu iau medii mai mari de cel puțin 7…
Vezi articolul
  • Știri
  • 4 minute read
  • 4 comments

Interzicerea telefoanelor în școală. Elevi: Ar fi ciudat să ne restricționeze accesul în loc să încerce să controleze acest abuz de telefonul mobil / La unele ore, unii copii pur și simplu își bat joc de ore folosind telefonul – VIDEO Inquam Photos

  • Alexa Stănescu
  • 9 septembrie 2024
Părerile privind interzicerea telefonului în timpul orei sau în școală sunt împărțite în rândul elevilor de la Colegiul Național „Mihai Viteazul” din București, arată un reportaj video publicat de Inquam…
Vezi articolul
  • Știri
  • 2 minute read
  • 20 comments

Voucherele de vacanță, eliminate în 2021 și se discută în Guvern eliminarea transportului pentru studenți – Surse ȘtirileProTV

  • Matei Pop
  • 8 februarie 2021
Guvernul Cîțu intenționează să taie voucherele de vacanță în 2021, în proiectul Legii bugetului pe anul acesta, care va fi făcut public marți sau miercuri, scrie Știrile Pro TV.ro, care…
Vezi articolul
Trecerea în online, elev plictisit la ore.
  • Educație specială (CES)
  • Știri
  • 5 minute read
  • 5 comments

DOCUMENT Elevii din școlile speciale, trimiși în online la fel ca cei din școlile de masă. Mama unui copil cu autism: „Este absurd să ceri abilități digitale de la un copil cu handicap grav”

  • Ioana Nicolescu
  • 10 martie 2021
Ministerul Sănătății a respins solicitarea Ministerului Educației de a deschide școlile speciale și de a le permite copiilor de aici să vină fizic la ore, indiferent de scenariu. „Este absurd…
Vezi articolul
COPYRIGHT

Pentru că scrieți despre educație, sau cu atât mai mult datorită acestui lucru, ar fi util să citați cu link, atunci când preluați un articol, părți dintr-un articol sau o idee care v-a inspirat. Noi, la EduPedu.ro ne-am asumat această conduită etică și sperăm că și publicațiile cu mult mai multă experiență vor face la fel. Ne bucurăm că găsiți subiecte interesante pe Edupedu.ro și suntem siguri că înțelegeți rugămintea noastră de a cita sursa (cu link), ca o declarație reciprocă de respect și profesionalism. Vă mulțumim!

DESPRE NOI

EduPedu.ro este o publicație online care găzduiește exclusiv articole din domeniul educației și cercetării. Urmărim constant cum sunt educați copiii noștri, cine și cum face politicile din educație și cercetare, cine și cum îi formează pe profesori, cât de adecvate la lumea în care trăim sunt sistemele de educație și cercetare.

CONTACT REDACȚIE

Adrese e-mail
raluca.pantazi@edupedu.ro
mihai.peticila@edupedu.ro
costin.ionescu@edupedu.ro
alexa.stanescu@edupedu.ro
diana.ghimisi@edupedu.ro
stefan.lefter@edupedu.ro
ramona.florea@edupedu.ro

Notă de informare cu privire la prelucrarea de date personale prin intermediul site-ului

Politica de cookie

Modifică setarile cookie-urilor

Publicitate și parteneriate

Adresă de e-mail
comunicare@edupedu.ro

Statistici edupedu.ro
  • 433.944.110 vizite
Total
0
Share
0
0
0
0
0
0