Comisii din inspectori școlari, profesori metodiști pentru Matematică și Română, activarea psihologilor din școli pentru “stimularea motivației pentru învățare”, printre măsurile “imediate” anunțate de ISJ Neamț după simularea Evaluării Naționale 2024

11.079 de vizualizări
Foto: © Miszaqq | Dreamstime.com
Inspectoratul Școlar Județean Neamț a anunțat că au fost luate măsuri de remediere a rezultatelor de la simularea pentru Evaluarea Națională 2024, potrivit unui comunicat de presă. Una dintre măsuri vizează formarea comisiilor alcătuite din inspectori şcolari, informaticieni, profesori metodiști pentru disciplinele matematică, limba si literatura română, care vor aplica în teritoriu Planul de măsuri stabilit, conform sursei citate.

Măsurile anunțate de ISJ Neamț se aplică în școlile „care au înregistrat un procent scăzut de promovabilitate, sub 50%.”

Conform inspectoratului școlar, au fost activați psihologii şcolari din fiecare unitate de învățământ, care vor oferi elevilor de clasa a VIII-a suport în vederea stimulării motivației pentru învățare

„Inspectoratul Școlar Județean Neamț a luat măsuri imediate de remediere a rezultatelor, în urma analizării Situației din fiecare unitate de învățământ, astfel încât, la examenul de Evaluare națională din luna iunie 2024, rezultatele să fie semnificativ îmbunătățite.

A fost elaborat Planul măsurilor ameliorative, de consiliere și monitorizare a unităților de învăţământ care au înregistrat un procent scăzut de promovabilitate, sub 50%; s-au demarat acțiuni de sprijin atât pentru elevi, cat și pentru profesori, dar si pentru directorii unităților de învăţământ care au nevoie de susținere; s-a decis formarea comisiilor alcătuite din inspectori şcolari, informaticieni, profesori metodiști pentru disciplinele matematică, limba si literatura română, care vor aplica în teritoriu Planul de măsuri stabilit; au fost activați psihologii şcolari din fiecare unitate de învățământ, care vor oferi elevilor de clasa a VIII-a suport în vederea stimulării motivației pentru învățare”, se arată în informarea ISJ Neamț.

Ce rezultate au obținut elevii de clasa a VIII-a din Neamț

Potrivit Inspectoratului Școlar Județean Neamț, la prima probă din cadrul simulării Evaluării naționale pentru absolvenții clasei a VIII-a, sesiunea 2024, cea de limba și literatura română, peste 25% dintre elevii participanți au luat note sub 5.

Foto: Inspectoratul Școlar Județean Neamț

Un singur elev din Neamț a luat nota 10 la Limba și literatura română. 252 de candidați, adică 6.19%, au obținut note cuprinse între 9 și 9.99.

La a doua probă din cadrul simulării Evaluării naționale pentru absolvenții clasei a VIII-a, sesiunea 2024, cea de matematică, peste 61% din elevii participanți au luat note cuprinse între 1 și 4.99.

Foto: Inspectoratul Școlar Județean Neamț

Tot la matematică, peste 12% din elevi au obținut note între 5 și 5.99.

Informații de context

Rezultatele de la simularea Evaluării Naționale arată la matematică o situație îngrijorătoare: puțin peste jumătate nu au luat nota 5 la proba de matematică, potrivit rezultatelor publicate de Ministerul Educației, care indică un record negativ la simulare: cel mai mic procent de note peste 5 din ultimii 4 ani.

Aproape 3 din 4 elevi de clasa a VIII-a care au participat la simularea Evaluării Naționale 2024 nu au obținut nici un punctaj la ultimul item, la subiectul III, de geometrieMinisterul Educației a publicat date pentru fiecare item, pentru prima oară, pentru că lucrările au fost corectate digital pe o platformă care permite mai multe tipuri de analize. La subiectul III, mai puțin de 1% au luat punctaj maxim.

La proba de limba română de la simularea EN VIII 2024, mai mult de un sfert din elevi nu au luat nota 5, arată datele ME. Aproape 74% au luat 5 sau mai mult. Trei sferturi dintre elevii de clasa a VIII-a care au scris la simularea Evaluării Naționale rezumatul cerut nu au luat niciun punct pentru corectitudinea punctuației în textul scris de ei, iar două treimi au fost depunctați la ortografie și gramatică.

Diana Cătălina Popa, profesor de limba şi literatura română la Colegiul Național „Vasile Alecsandri” din Galați, remarcă faptul că, în ceea ce privește problemele ce țin de gramatică, care au ieșit la iveală la o analiză a rezultatelor publicate de la simularea Evaluării Naționale, “este greu să reușim dintr-o dată să scriem corect, coerent, nuanțat, în măsura în care noi nu am reușit să facem asta ani întregi”.

Ce subiecte au primit elevii la simularea EN VIII 2024

Vezi și: Profesorul Liviu Papadima, despre subiectele la limba română de la simularea Evaluării Naționale 2024: Verifică algoritmi pe care copiii îi deprind cu ajutorul meditatorilor, decât să intre în esența problemei, să fie capabili să înțeleagă ce citesc și să se exprime logic

Vezi și: Profesorul Cătălin Ciupală, despre subiectele la matematică de la simularea Evaluării Naționale 2024: Au fost bine gândite. N-aş dori ca mediocritatea să se răsplătească cu peste nota 9.50

Calendarul simulării Evaluării Naționale 2024:
  • 5 februarie 2024: Limba şi literatura română – probă scrisă 
  • 6 februarie 2024: Matematică – probă scrisă 
  • 7 februarie 2024: Limba şi literatura maternă – probă scrisă 
  • 23 februarie 2024: Comunicarea rezultatelor

Foto: © Miszaqq | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.

Citește și:
Patru din cinci elevi din mediul rural din Iași au luat note sub 5 la simularea Evaluării Naționale 2024, la Matematică. Luciana Antoci, ISJ: Mergem deja în școli țintit pentru a vedea ce se întâmplă acolo unde rezultatele sunt îngrijorătoare. Patru luni înseamnă suficient cât să putem schimba semnificativ aceste date
Cine face subiectele pentru Evaluarea Națională nu cred că mai lucrează în sistem, spune un director de școală: „Ce e cu miștoul aceasta? Adică dau subiecte grele acum, ca să le dau ușoare în vară?”
SURSE Elevii și profesorii, mințiți de Ministerul Educației. Borderourile individuale și digitale de la simularea pentru Evaluarea Națională 2024, pe care profesorii ar trebui să le discute cu elevii și părinții, n-au ajuns în câteva sute de școli
Trei sferturi dintre elevii de clasa a VIII-a care au scris la simularea Evaluării Naționale rezumatul cerut nu au luat niciun punct pentru corectitudinea punctuației în textul scris de ei, iar două treimi au fost depunctați la ortografie și gramatică
Cătălin Ciupală, profesor de matematică la Colegiul „Şaguna” din Braşov, analiză punct cu punct a rezultatelor simulării Evaluării Naționale: Anul trecut nivelul de dificultate al subiectului I era în jurul clasei a IV-a – a V-a, anul acesta exercițiile au fost un pic mai ridicate, astfel încât s-a trecut la nivel de clasă a VII-a – a VIII-a, într-un mod real / Intuiesc că mulți elevi au ghicit răspunsurile la testele grilă
Diana Cătălina Popa, profesoară de română la Colegiul „Alecsandri” din Galați, după rezultatele de la simulare: E greu ca în clasa a VIII-a să reușim dintr-o dată să scriem corect și coerent în măsura în care nu am reușit ani întregi, iar principalul motiv este acela că nu citim
Exercițiul de clasa a II-a pe care un elev din cinci nu l-a rezolvat la simularea Evaluării Naționale de la clasa a VIII-a, la Matematică
Trei din patru elevi de clasa a VIII-a nu au obținut niciun punct la ultimul item al subiectului III, de geometrie, la simularea Evaluării Naționale 2024 / La acest subiect, mai puțin de 1% au luat punctaj maxim
Rezultate simulare Evaluare Națională 2024 la Matematică: Aproape 60% dintre elevi nu au luat nota 5 / Doar 91 de elevi au luat nota 10
Record negativ la simulare – Evaluarea Națională 2024: Cel mai mic procent de note peste 5 din ultimii 4 ani, la Matematică / La Română, aproape trei sferturi dintre elevii de clasa a VIII-a au luat note egale sau mai mari ca 5
Rezultate simulare Evaluare Națională 2024. Peste 135.000 de elevi de clasa a VIII-a nu au obținut nota 7 la Matematică

15 comments
  1. Intelegem ca trebuie sa revenim imediat cu spagutele, plasutele, cadouasele la doamnele inspectorase de pe acolo. Se face colectarea, mai exact. Nu ne ajutati cu nimic, chiar voi din inspectorat acoperiti incompetentii din scoli. Abia asteptam desfiintarea inspectoratelor si asa ARACIP-ul sa ne poata ajuta in mod real sa facem educatie de calitate.

  2. Care inspectori ???!!?? Pe acolo salasluiesc niste “profesioniste” care nici nu au ce cauta la catedra. Oricum cred ca nici nu au venit de la vreo catedra. Doamne, ce penibile la inspectoratul asta Neamt, toate incultele, buzatele si botoxatele aduse de Arsene.

    1. Corect ! Penibelele alea din inspectorat nu sunt nici macar suplinitoare dar vorbesc si se comporta cu scolile de zici ca sunt cel putin profesor universitar doctor habilitat docent …..

  3. Inspectorii actuali din ISJ Neamt sunt mai slab pregatiti decat debutantii din sistem. Aduse toate “pretioaselele” doar pe criteriul pile-relatii, niste inculte care plimba doua hartii pe holuri. Atat, in rest ce sa faca daca nici ele nu au habar ? Ce rezultate au ele, ce anume le recomanda ? Nimic, zero, am vazut cu totii rezultatele lor inainte de a-si plati postul de inspector: mai slabe decat acum. Cat despre “pitzi-sefa” ISJ Neamt, culege ce a adus acolo iar ce se aseamana, oricum se aduna.

  4. metodiști sunt,planuri remediile sunt,toate pe hârtie rănite…doar elevii sa aibă râvnă sa se pice de lucru..

  5. Inspectorii sunt jalnici.Nu stiu nimic despre o metodologie noua.Se merge pe aceleasi principii stahanoviste in care copiii sunt pusi sa invete lucruri care depaseste intelegerea lor din cauza varstei.Cei din Marea Britanie sunt ” prosti” ca invata inmultirea si impartirea mult mai tarziu dar la noi se include in curriculum in cls a doua.Ca la noi la nimeni.Trimiteti profesori la formare in strainatate sa vada cu ochii lor cum se preda matematica.Apoi ei vin si in cascada sa ii formeze pe alti profi.Sa se schimbe curricula daca vrem rezultate si sa se desfiinteze inspectoratele pe care le tine Johanis ca el a fost ” inspector”.🎃

    1. nu vor. ca britanicii sunt slabi la matematica.(desi fractiile sunt predate la gradinita). Noi doar matematica facem. atat

  6. Comisii, inspectori…palavrageala…numai bune sa dea, mereu, vina pe “altcineva” !… si gata, problema-i ca si rezolvata !

  7. Ar fi minune să se poată remedia in 4 luni aceste rezultate. cei din clasele terminale ar trebui să aibă un pic de toleranță din partea celorlalți profesori (biologie, geografie, fizica, tehnologie). ăștia sunt copiii din in line, ce repede ați uitat…acești copii au pierdut esența materiei, clasa a Va și a VIa…materia pierdută nu sa recuperat când am scăpat de pandemie…era prea mare pierderea și să nu uităm, nu toate creierele sunt setate pe matematică…s a lucrat pe materie neînțeleasă și nefixată. rezultatele se văd clar. când mai vine și Dna de biologie și i amenință cu corigență că nu rețin termeni de medicină, cel de Geo că nu știe relieful Africii…. copiii deja disperă… Experții în subiecte S au gândit acum să crească gradul de dificultate deoarece….păi de ce acum??? nu e cam târziu după ce testele de antrenament sunt deja publicate în culegeri plătite????

  8. Nici o metodă nu va fi eficientă, atâta timp cât cei care ar trebui să le aplice ( în special în mediul rural) nu au cultură generală și nici pregătire psihopedagogica.

  9. Problema este că elevii nu sunt absolut deloc interesați să mai învețe câte ceva….. aici este vina totală, a elevilor! Pe vremea noastră nu ne mai ținea nimeni partea și chiar făceam carte serioasă și învățam.
    Cât, despre așa zisele măsuri de pe la Neamț, apă de ploaie…. imagine și nimic substanță!!! Știu că, pe vremuri, la Inspectoratul Școlar Neamț era o adevărată echipă de profesioniști…. se pare că s-au degradat toate…..
    Soluția este următoarea: elevii să se pună cu burta pe carte, iar politicul să nu se mai amestece în sistemul de învățământ! Restul e gargară……

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Proiectul Generation Z, al elevilor de la Colegiul Național „Mihai Viteazul” din București, a intrat în finala pentru marele premiu European Charlemagne Youth Prize, acordat de Parlamentul European

Joi, 30 septembrie 2021, la Aachen, în Germania, va avea loc ceremonia de decernare a marelui premiu European Charlemagne Youth Prize, acordat de Parlamentul European. România este reprezentată în competiția finală…
Vezi articolul

Salariile personalului nedidactic și cadrelor didactice auxiliare nu vor fi majorate prin proiectul legii educației, potrivit ministrului Cîmpeanu: Diferența care deja există va fi și mai mare între didactic și nedidactic

„În lege nu sunt reglementate salariile nici pentru didactic auxiliar, nici pentru nedidactic. În momentul în care vom obține aceste creșteri salariale, diferența care deja există va fi și mai…
Vezi articolul

Încă 150 de milioane de euro pentru școlile care vor să combată abandonul școlar prin PNRAS. Ministerul Educației anunță că redeschide runda a doua, după ce 40 de școli au fost declarate neeligibile la cel mai recent apel de proiecte

Cel puțin 50 de școli vor putea să obțină fonduri prin Programul Național de Reducere Abandonului Școlar (PNRAS) – runda a doua, de până la câte 300.000 de euro, după…
Vezi articolul
Educație media pentru liceeni: ce își propune acest proiect

Etapele pe școală și locale ale Olimpiadei de securitate cibernetică 2024, competiție desfășurată anul acesta pentru prima dată, oficial ratate de întârzierea cu care Ministerul Educației a aprobat regulamentul. Documentul a fost publicat

Regulamentul de organizare pentru Olimpiada Națională de Securitate Cibernetică (OSC) 2024, desfășurată în premieră în acest an, a fost publicat de Ministerul Educației vineri, 16 februarie, cu o zi înainte…
Vezi articolul