Subiecte Matematică simulare Evaluarea Națională clasa a VIII-a 2024

496.683 de vizualizări
Foto: captura Edupedu.ro
Elevii de clasa a VIII-a au primit 18 exerciții și probleme la simularea probei de Matematică de la Evaluarea Națională 2024, potrivit subiectelor consultate de Edupedu.ro. La primul Subiect au fost 5 itemi de tip grilă și unul de precizat dacă o afirmație este adevărată sau falsă.

UPDATE ora 15: Baremele de corectare și notare pentru Limba română, simularea Evaluării Naționale 2024, publicate de Ministerul Educației

Subiectul al II-lea a fost integral grilă și majoritatea problemelor au fost de geometrie. Iar la subiectul al III-lea itemii au solicitat scrierea pe foaia de examen a rezolvărilor complete. La problema de geometrie în spațiu, ultimul item, elevii au avut un cub.

Baremele de corectare vor fi anunțate la ora 15:00 de Ministerul Educației, iar Edupedu.ro le va publica la momentul respectiv.


244 comments
  1. De acord cu Maxi si Vlad! Programele au fost mult “scuturate”, la toate clasele, inclusiv la ciclul primar, dar tot se plang, ba unii, ba altii, ca este greu. Cum ajungi in clasa a VIII-a si scrii cu “n” inainte de “p/b”, cu greseli care nu sunt din cauza tastelor? Da, daca tii la viitorul tau, trebuie sa inveti, chiar daca vrei sa devii zugrav, pantofar sau sofer. Toate meseriile sunt importante si necesare si as vrea sa gasesc meseriasi de nota 10! Puneti mana pe carte, ca nu musca!

    1. Greu? Imi amintesc cand faceam de astea in clasa a 6 a. Problema asta este atata de banala ca am inceput sa rad cand am văzut-o.

  2. Sincera sa fiu, deja deveniti penibili. Eu sunt eleva in clasa a VIII-a, de nivel mediu la matematica. Nu am fost niciodata olimpica si s-a intamplat sa iau rarisim nota 10. Dar oameni buni, aceste subiect au fost absolut normale. Daca faci toate grilele(care sunt de maximum clasa a V-a, cu exceptia ultimului), deja ti-ai luat nota sapte. Ma doare capul cand ii aud pe toti prostii cum se plang ca a fost o simulare prea grea. Nu sunteti deranjati de faptul ca jumatate din tinerii Romaniei sunt analfabeti functionali? Am peste zece colegi care nu stiu sa defineasca o piramida. Ministerul educatiei ia deciziile, pana la urma, iar eu evident nu pot schimba ce vor alege. Insa cred ca e in interesul tuturor copiilor care muncesc cu noptile si care invata pe bune sa dea subiecte de nivel mediu, precum acestea. Doar asa se va face diferenta intre cine merita sa ajunga la liceul dorit si cine nu.

    1. Iti inteleg frustrarea, insa nu toti copiii din Romania au norocul tau de a studia la o scoala buna, unde profesorilor le pas. În școlile din mediul rural, mulți copii nu au acces la aceleași resurse ca cei din mediul urban, ceea ce poate afecta rezultatele lor. Examenul oferă o șansă tuturor să aspire la un viitor mai bun, asadar e de inteles că simularea a fost dificilă pentru mulți elevi. Mă întreb și eu acum, ce notă ai luat la simulare?

  3. Doamnelor si domnilor aceste subiecte sunt de clasele 5-7 si foarte putine exercitiide clasa a 8 -a asa ca cine nu a invatat din ani anterori o sa spuna ca sunt foarte grele!

  4. Va las aici link.ul de la subiectele de simulare: https://www.edupedu.ro/subiecte-matematica-simulare-evaluarea-nationala-clasa-a-viii-a-2024/
    Si aici link.ul de la subiecte de olimpiada locala de matematica: https://www.edupedu.ro/descarca-olimpiada-de-matematica-2024-subiectele-si-raspunsurile-de-la-etapa-locala-din-peste-15-judete-publicate-de-societatea-de-stiinte-matematice/

    Faceti o comparatie. NU UITATI ca la OLIMPIADA elevii au 3 ORE la DISPOZITIE.

  5. Avand in vedere cei care comenteaza prost adica 90% sunt 50/50, adica jumate handicapati
    jumate analfabeti si toti cu vise de milionari, va rog sa va uitati la simularile/evaluarile 2013-2014. In loc sa crestem sau macar sa fim undeva la mijloc, scadem pe an ce trece. Va rog sa lasati fitele ca asa o sa ajungeti sa faceti fite cand o sa va intrebe in clasa a-8-a 2×2 si o sa va uitati pe geam suparati ca habar nu aveti de voi.

  6. O părere ar fi cam aceasta: Cred că ar trebui să ne plângem (bîrfi) mai puțin în mediul online despre cât de rău le este copiilor noștrii, și cât de rea este școala. Dacă ne.am apleca, atât părinții cât și profesorii, învățatorii mai mult asupra copiilor noștri ajutîndu-i și educându-i că școala este importantă și că așa te vei dezvolta corect, probabil că ar fi mai bine.
    Toate cele bune tuturor, petreceti mai mult timp cu copii dvs ascultațile nevoile, discutați cu ei despre problemele care le intâmpină, învățații că mediul online este bun, dar o carte tipărită are “un gust mai bun” cand este citită în tihnă. De asemenea învățați-i că lucrurile în viață nu se câștigă ușor, inclusiv știința nu este ceva ce se ia ca o răceala, ci trebuie să dai timp si rarăbdare creierului să proceseze, asimileze cunoștințe. Ar mai fi de adăugat multe…
    din poziția de profesor(peste 20 de ani) doctor în științe (de peste 13 ani), părinte( de peste 14 ani), meditator (de peste 20 de ani) etc… Vă rog să nu dați păreri sau comentarii la ce am scris, doar să citiți dacă simțiți că este important și util ptr dumneavoastră.

  7. Sunt elev în a 7 a și pentru toți cei care spun că simularea a fost grea nu are dreptate, sunt de nivel mediu, dacă știi teoria poți lua 7, eu n-am făcut meditații și pot face de 7. Concluzia este că voi sunteți paraleli cu matematica și că nu aveți nicio treabă cu ce se întâmplă acum, dacă vreți să faceți ceva atunci deveniți miniștrii, sau e prea greu?

    1. Ar trebui sa poti trece cu 8-9 fara meditatii, scoala nu a fost facuta sa faci meditatii separat, ci sa inveti la scoala.

  8. Domnilor profesori care ati conceput aceste subiecte, cred ca ati confundat SIMULAREA evaluarii nationale cu OLIMPIADA de matematica. Subiectele au un grad foarte ridicat de dificultate si sunt foarte multe raportat la timpul pe care il au la dispozitie pentru rezolvare.
    Va sugerez ca la Evaluarea Nationala sa aveti in vedere sa coborati stacheta si sa formulati mai putine subiecte si cu un grad mai mic de dificultate (exceptand ultima problema de la punctul III – pentru a se putea face departajarea intre cei foarte buni si ceilalti). In caz contrar, la vara vor predomina notele foarte mici. Nu va puteti bate joc in halul acesta de elevi. Nu toti sunt olimpici.

    1. Doamnă dragă, dacă este greu este greu pentru toată lumea, subiectele date sunt banalități pentru un elev de nivel mediu și puțin grele pentru cei care urăsc matematica, copii care au fost învățați de genialii lor părinți că matematica este urâtă, nu folosește la nimic, nici ei nici tatu nu am fost buni la mate, tu cu cine să semeni destept si exemplele pot continua

    2. Aveti probleme cu capu?💀 Sincer. Daca ai afi vazut un subiect de olimpiada in viata ta cred ca renuntai la matematica. Asta e maxim subiect de etapa locala la clasa a 5a. Vrei sa ti arat probleme de olimpiada pe care nu le faci toata viata ta?

  9. ba fraților a fost dezastru la simulare am băgat acolo Pitagora dinaia puternica și periculoasa dar mia dat ceva cu 675 i grav ba mor copiiii în săli ca nu îs în stare sa tragă schen și send ba fraților DEZASTRU TOTAL

    faceți subiectul mai ușor ca ma bate mama ms și va pup😘

  10. Subiecte de nivel mediu si ridicat pentru dna ministru care a terminat o facultate de profil tehnic.
    Sunt bune pentru departajare(opuse celor de anul trecut cand elevii care invatau doar la materiile de examen au avut emotii ca nu prind un loc cu 9.50).
    Asa trebuie sa le aratam ca nu sunt in stare de nimic.Dupa banii si copilaria pierdute la meditatii,dupa batjocora aratata materiilor “neimportante”,urmeaza fericirea copiilor care au nevoie de Psiholog!!!Trecem la droguri si intreceri cu
    bolidul cumparat de tata!!!
    Oare cineva din minister gandeste???

    1. Si ce are daca e profil tehnic, tare sunt curios ce facultate ati terminat, daca ati terminat feea sau ase, mai de graba taceti ca nu aveti loc in discutie. Mentionez ca si Automatica si Calculatoare e tot facultate de profil tehnic.

  11. O bătaie de joc de copiii noştri iar ministrul educației ar trebui să rezolve şi el această simzlare nesințită ca să ştie ce greu este pentru copiii noştri.

  12. Din cate imi aduc eu aminte, si au trecut vreo 35 de ani de atunci, in timpul orei de matematica rezolvam maxim 3 probleme de geometrie sau algebra cu o cerinta sau doua deci, matematic vorbind, in doua ore maxim 6 subiecte diferite. Copiii astia au primit 24 DOUAZECI SI PATRU de subiecte de sine statatoare in doua ore. Nu mai zic de complexitatea unora dintre ele. Mi se pare exagerat sa ceri performanta pentru un examen ce se vrea de nivel mediu. Ca sa rezolvi tot si sa scrii rezolvarile in cele doua ore alocate trebuie sa ai si mintea si mana “ceas elvetian”

    1. Doar pentru că tu nu făceai probleme nu înseamnă că alții fac la fel, subiectul 3 e mai greu dar asta nu înseamnă că e un motiv ca să spui că nu pot, poate motivul că făceați 3 probleme este că nu erați disciplinați și nu aveați antrenament.

  13. “lasati simularile si bagati la cox sa va fie de bine”. Asa o zis tata acum 23 de ani. Vreau sa felicit Romania pentru asa un sistem de invatamant si sa multumesc Germania pentru locul de munca

  14. Daca la evaluarea nationala vor fi subiecte mai grele , va intra cu media 8 in loc de 9 , caci greu va fi pentru toti. Mult succes!

  15. Fiica mea e la o scoala de arta, dorind sa urmeze tot arta (unde este foarte buna). Au facut matematica pe butuci, cu trei profesori schimbati in 4 ani, cu o profesoara care refuza sa intre in online in pandemie etc… A inceput de anul trecut sa faca meditatii pentru ca, pur si simplu, mi-a zis ca nu mai intelege nimic de la clasa. Luati in considerare ca mai sunt si astfel de clase, unde nu se preda in parametrii normali. Pentru ea, subiectele au fost foarte grele si nu vorbesc de un copil problematic la invatatura, ci un copil cu media generala 9.20, care vorbeste fluent engleza, care este ludat de o mare parte din profesori, care chiar invata, insa doar cu matematica are dificultati. Asta insemana ca e un copil prost sau caruia nu ii place scoala? Nu toti sunt olimpici la matematica. Sunt copii buni in alte domenii. Asta e de fapt problema invatamantului romanesc. Ne toarna cu palnia de toate, ca sa stim in final nimic. Azi plangea pentru ca imi spunea ca ea crede ca nu a facut mare lucru, ca nici nu au facut la clasa asa ceva si nici la meditatie. Daca la evaluare testul va fi la fel de greu, chiar daca obtine nota mare la romana si trece de examinarea de la arta, sansele de a intra la acest liceu vor fi mici, desi acolo, din clasa a 10-a sau a 11-a, nu vor mai face deloc matematica, deci nu le foloseste la nimic. Dar visul ei de a face arta (unde, repet, este foarte buna), se va narui.

      1. Asa credeti ca nu foloseste la nimic Matematica? Matematica foloseste la toate disciplinele. Te ajuta sa ai logica, sa fii ruguros si disciplinat, iti dezvolta gandirea conexiunile cerebrale. Nu este greu ce se da. Primele subiecte mie mi se par chiar banale. Calcule de clasa a II_a. Eu nu sunt de acord cu variantele de raspuns. Lasa-l pe copil sa calculeze, nu ii da variante de raspuns. Cat de usoare subiecte ati vrea. Ceva ce sa duca la imbecilizare?

      1. Eu vorbesc de media generala, nu de profil. Ii apreciez pe cei care sunt buni la tot, pe copiii care reusesc sa aiba rezultate remarcabile la tot, dar nu toti sunt asa. De fapt, primii sunt o categorie restransa. Dar daca e sa vorbim de profil, atunci de ce nu facem examinarea in functie de acest aspect? Cine vrea profil uman, sa dea examen la romana, limba straina, iar pentru real – matematica, fizica si asa mai departe. Asa s-ar face o departajare pertinenta, iar copiii buni la alte materii nu ar mai fi catalogati drept slabi pentru ca nu stiu matematica de 9-10 sau romana de 9-10. Einstein spunea „Toti suntem genii. Dar daca judecam un peste dupa capacitatea sa de a se urca intr-un copac, acesta va crede toată viata ca este un prost.” Eu am fost mereu un elev slab la matematica. In schimb, am invatat extrem de usor limbi straine. De aceea, in clipa de fata vorbesc fluent 3 limbi straine (engleza, franceza, italiana) si ma descurc binisor cu inca doua (germana si spaniola), am terminat o facultate de franceza, am avut bursa, am publicat poezii si proza scurta. La examenul de admitere la liceu, desi la romana am avut nota mare, la matematica, am fost la limita, intrand penultima pe lista. Cu toate acestea, am reusit sa fiu in primii zece din clasa, tragandu-ma totusi in jos matematica, unde aveam o singura ora pe saptamana, precum si fizica si chimia. Nu am folosit deloc algebra sau geometria studiata in generala si in liceu pana la varsta de 44 de ani, decat calcule elementare, pentru chletuielile bugetului familiei…nimic mai mult. Cum multi matematicieni nu vor folosi vreodata comentariul romanului “Ion”, caracterizarea unei opere lirice si asa mai departe. Daca ar fi sa insist, ca pedagog, pe ceva ce va fi mereu folositor, ar fi limbile straine (si nu ma refer doar la engleza), pentru ca traim intr-o lume interconectata, unde a cunoaste cat mai multe este un ajutor real pentru adultii de maine. Aceasta insa este doar o parere personala.

        1. Aveti perfecta dreptate, doamna! In acelasi timp suntem si noi, parintii, partasi la aceste lucruri, pentru ca nu iesim in strada sa le spunem acestor politruci ca scoala, in general, actioneaza ca un pat al lui Procust, iara nu ca sa scoata la iveala sau sa potenteze calitatile fiecarui copil.
          Orice copil are anume calitati, trebuie doar ca cineva cu pregatire, daruire si experienta, sa il decopere si sa ii arate la ce este el mai dotat si ce ar putea face mai bine in viata. Dar cu sistemul acesta permanent de meditatii si cu orele de clasa (ne)facute corect si cinstit de profesorii platiti pentru asta, suntem in aceeasi situatie de dinainte de revolutie cu invatamantul.
          Din pacate e clara directia imprimata de clasa politica ce doreste mase de manevra la alegeri… si in general.
          Despre subiectele la matematica, timpul a fost strans, mult de lucru, dar se puteau rezolva toate de catre un elev care a invatat o matematica predata corect si pe intelesul copiilor de catre profesor. Sunt multe exceptii de profesori care nu-si fac datoria sau cheama copiii in particular la meditatii, iar asta este revoltator dupa atatia ani de asa-zise reforme. Mai sunt si clase supra-numerice, iar acolo, cu toate bunavointa, profesorii nu pot avea grija de toti elevii, din pacate. Discutia este lunga, ce e clar este ca nu ii pasa nimanui dintre conducatori sau functionari, de invatamant. Este explicabil, cu atatia coada-clasei printre ei.

          1. Acum 24 de ani am absolvit un liceu teoretic, profil real, cu o notă de 8 și ceva la Bacalaureat. Am urmat o facultate economică, unde am avut restanțe doar la matematică și statistică.
            Și acum, la 28 de ani de la finalul clasei a 8-a, subiectele mi se par simple…
            Îmi lipsesc unele noțiuni pt a putea rezolva problemele de geometrie, dar nu mi-ar lua mai mult de 2 zile de studiat manualul (cred eu, poate greșesc) că să le pot apoi rezolva.
            Recunosc, nu am luat în calcul timpul necesar.
            Însă țin minte că ce era mai frumos în matematică în clasa a 8-a “pe vremea mea” era geometria în spațiu, era bucuria de a descoperi nenumărate conexiuni între diverse măsuri, unghiuri, forme…și nu o văd prea mult în aceste subiecte.
            Mama fetei care vrea să facă liceul de artă are dreptate, pe de o parte.
            Dar în artele vizuale – de la desen la pictură și sculptură – se folosește muuult matematica, poți crea imagini extraordinare cu matematica, de la fractali la planuri și perspective. Există proporția”de aur” regăsită peste tot în natură, există trucul matematic ce face să pară drepte coloanele grecești, și alte 1000 de utilități ale matematicii în artă.
            Și nu în cele din urmă, dacă mai știți, cultura generala era ceea ce ne rămâne după ce uităm tot. Dacă e vorba să uite ceva, ajutați fata să învețe destulă matematică cât să aibă ce uita, că să nu uite altele… :)))
            Baftă la liceul dorit și sper să își folosească la maxim talentul!

  16. Buna ziua!
    Ca parinte sunt de acord cu cresterea gradului de dificultate INSA acesta trebuie sa inceapa intai prin munca la clasa, impunerea unui ritm si standard inca din anii mici. Fie programa aglomerata fie comoditatea unor profesori nu “permit” lucrul intesiv la clasa. Este de vina elevul aici. Printre “loaze” sunt si copii care vor, pot si merita respectati ca viitor adult. Aceasta evaluare este pentru a testa cat de bine lucreaza meditatorii si nu cat si cum se lucreaza la clasa! Daca nu esti in stare sa faci o programa adecvata, un plan de evaluare flexibil (nu toti vor/pot mate-info, pot fi f buni la biologie, limbi straine, sau mecanica-asta nu inseamna ca sunt slabi-“o masa are nevoie de 4 picioare pentru a fi stabila”!), sa adaptezi lucrul la clasa generatiilor de acum, nu veni cu pretentii de mare pedagog, exigent pe spatele unor copii de 14 ani! De cei de la facultati te rogi de ei sa vina la examene sa nu ti se desfinteze specializarea/facultatea, doctorandul la fel…, iar pe copilul de 14 ani, te pui cu biciul, cand tu nu “lucrezi” cum trebuie cu el?! Veti culege ce semanati, generatii ca nu vor fi in stare sa va plateasca pensiile, pentru ca fie vor pleca din tara, fie vor fi asistati sociali.

  17. Subiecte grele, nivel ridicat! Felicitări celor care au terminat în 45 de minute. Cu siguranța sunteți olimpici, dar EN nu este busola voastra. Între cei de nivelul vostru puteti sa va laudati cu timpul scurt in care ati rezolvat toate problemele, dar Evaluarea Nationala este pentru toti copiii care termina clasa a 8-a. Si cei care sunt de 5-6 la clasa (la matematica) trebuie sa aiba posibilitatea sa ia macar un 5 la EN. Nu trebuie sa fie toti de 9 – 10 la matematica. Cu siguranta si cei mai putini buni la mate se descurca foarte bine la altceva…scoala ar trebui sa-i indrume spre zona in care se potrivesc ei cel mai bine, lucru care din pacate nu se intampla la noi.
    Daca coborâți de pe piedestalul vostru, voi cei mai tari la mate, care din pacate o faceti pe grozavii la EN si nu la olimpiada, veti vedea ca in viata aveti foarte mare nevoie si de cei care nu s-au descurcat perfect la mate dar care au ajuns doctori, profesori, sportivi, militari, bucatari, instalatori, mecanici auto, frizeri, dansatori etc.
    În concluzie, subiectele la EN ar trebui sa fie abordabile pentru toti copiii, cu puncte sau subpuncte care sa faca diferenta intre ei, ori subiectele de la simularea de ieri au fost clar pentru cei cu note peste 8.
    Rezultatul obtinut la matematica nu defineste valoarea unui copil ci reprezintă doar o evaluare a cunostintelor dobandite la matematică (imbogatite semnificativ prin meditatii).
    Succes tuturor copiilor!

  18. Da,da ,perfect adevărat Departajarea nu trebuie sa se facă pe câteva sutimi ci pe puncte
    Olimpicii de la 9 în sus atât cât se poate restul copiilor care nu sunt talentați la matematică cu medii de 5,6,maxim 7
    Atât merita Trebuie atatati cu degetul
    Sunt și scoli profesionale Ce vor toți licee teoretice
    Nu, doar elitele Bravo Felicitari
    Asa trebuie

  19. Da,da este adevărat nu trebuie sa fie multe note peste 9 ,doar olimpicii la matematică, ceilalți nu contează Notele sa fie de 5 și 6 sub 7 dacă se poate Asa vor fi foarte fericiți
    Dar pana acum nu au fost metode de departajare

  20. Da ,este perfect adevărat, mediile trebuie sa fie doar dec5 ,6 sau maxim 7 doar astfel putem arata lumii întregi ce popor deștept suntem noi romanii

  21. Nu este normal ca media de intrare sa fie de la 9 in sus la toate liceele din Bucuresti, subiectele trebuie sa aiba si un grad mai ridicat de dificultate pentru ca departajarea sa nu se faca in functie de cateva sutimi .

    1. Totuși mi se pare ca subiectu de astăzi a fost greu. Cred ca, intr un subiect de en , trebuie sa se găsească exerciții astfel încât orice copil poate face câte ceva. Având în vedere ca subiectul se presupune a fi unul mediu, cred ca cel de astăzi nu a fost asa.

    2. Corect foate adevarat Numai olimpicii la matematică trebuie sa fie la liceele teoretice
      Restul la scoli profesionale Trebuie sa aratam ce popor destept suntem
      Foarte coret

    1. Da corect Asa este Numai olimpicii trebuie sa aibă acces la liceele teoretice
      Restul la scoli profesionale
      Sa ingrosam
      rândurile celor plecați la muncile grele în străinătate
      Da, pe cine interesează aceste lucruri
      Da asa trebiue Felicitari Bravo

  22. Sper ca elevii sa ia note mici,pe care le meritați ,domnilor și doamnelor profesori.
    Niște subiecte pe măsura minții dvs de înaltă calitate..😀

  23. Subiectele au fost extrem de greoaie,extrem de multe,cine le a conceput e normal în modul de gândire sau au dorit să și bată joc de copii?
    Deci sunteți de toată ocara cu astfel de subiecte!
    Mai ales cele de geometri..
    îmi pare rău că am lăsat copilul sa va bateți voi joc de el,dați subiectele unor profesori sa vedem în cat timp le fac?
    Pariu ca nu le ajung doua ore..
    Aveți un fel de a va comporta cu elevii, cred ca din cine știe ce frustrări,de parca rezultatele lor n ar reflecta modul vostru de predare,de gestionare a materiei ,de a face copiii să înțeleagă…
    Sper ca notele sa fie atât de mici I cât să vă crape obrazul de rușine.
    O sa scriu la Inspectorat și la Minister sa schimbe felul subiectelor în asa maniera încât sa poată fi făcute în doua ore,să poată copiii să aibă timp sa gândească nu să între în panica și sa lase subiectul gol,fără rezolvare de teama ca pierde timpul și nu va termina.
    Deci,Doamne ferește,ce viziune aveți,cât de puțin va cunoașteți elevii …

    1. dumneavoastră nu înțelegi că subiectele au fost chiar digerabila pentru clasa a 8-a!!! după părerea mea doar cine e leneș și nu a învățat constant se plânge ca o fost prea greu. toți vă plângeți de subiect dar este un subiect foarte sănătos pentru elevii de clasa a 8-a, mai trebuie sa avem și probleme mai grele, nu doar un pătrat și să i calculezi o latura simpla sau ceva

  24. Imi este rusine ca sunt dascali care nu fac diferenta intre itemii obiectivi ( inchisi) si cei deschisi, ca nu stiu cate competente pot fi evaluate printr-un item obiectiv. Imi este rusine sa ma uit in ochii unui copil si sa-i explic ca pentru 1 punct trebuia sa rezolve 3 cerinte, iar el daca a facut 2 nu primeste nimic. Imi este rusine ca in 2024 recunosc probleme sovietice din culegerile de profil ale anilor 70-80. imi este rusine ca nu vom avea niciodata rezultate la Pisa cu astfel de rezolvari. imi este rusine ca peste 20-30 de ani nu vom avea profesori de matematica. Imi este rusine ca sunt profesor ….de matematica.

  25. îmi cer scuze auto corectorul face unele modificări la textul pe care îl doream afișat,dar nu îmi cer scuze că nu înțelegem mesajul , fiindcă e de înțeles,am ajuns într-o societate democratică in care noi dascălii nu înțelegem părinții,elevii și noile ” reforme,” dar nici părinții nu mai pun valoare pe educație și pe scopul școlii în sine,apoi polemica pe învățământ se poate face ca și pentru orice subiect tabu prezentat de presă în fiecare zi ,raportat bineînțeles la educație. Zile liniștite să avem și spor la muncă!( pentru pregătirea elevilor,viitorul nostru..)

    1. Văd aici păreri împărțite.Pe de o parte părerile unor elevi care au ca scop intrarea la mate-info,la un liceu bun,evident ,intr-un oraș mare si pe de alta parte a unor elevi care nu sunt pregătiți la fel de intens,din varii motive.Nivelul de dificultate la simularea de la matematica,a fost evident unul ridicat.Elevii care locuiesc in provincie sau la sate sigur au avut mari dificultăți ,iar pentru ei miza nu este un liceu bun,ci un liceu in care sa isi poată continua studiile.Unde este EGALITATEA DE SANSE?Nu toti isi permit meditatii.Profesorii repeta la infinit:Nu se învață!Oare isi pun cumva întrebarea:Dacă va creste abandonul școlar,cati dintre dansii vor mai avea un job?In țara se desființează scoli și licee ,deoarece procentul de promovabilitate este foarte mic.In Europa,doar 6 tari ,printre care și România,mai au examen la sfârșitul clasei a VIII(Germania,Italia,Lituania,Letonia,Estonia și România).In Finlanda deviza este:Nimeni nu rămâne urma!Iar noi…Trebuie sa fim considerați prosti.Ca sa stam cu mâna întinsa la porțile UE,sa ne dea bani ca sa ne alfabetizam.Analfabeții functionali cu care ne-ați omorât, sunt copiii înscriși fake in fiecare scoala.Scoala primește bani pentru fiecare elev înscris,așa ca ei declara mai mulți elevi ca sa primească mai mulți bani.La examene și teste,ies la număr analfabetii de care au nevoie.Ma îndoiesc ca anul acesta au lipsit 13000 de copii reali.Informatiile despre analfabeți ,le puteți găsi in declarațiile fostei ministere Ecaterina Andronescu in vlog-ul lui Shelly.Dacă asta face parte din România Educata,înseamnă ca suntem pe calea pierzaniei…Și dacă ne batem cu cărămida in piept,ca știm noi ce este mai bine pentru copii,Invit părinții și profesorii cu excepția celor de matematica,fizica si info,sa rezolve subiectele de la matematica și sa vedem câți vor termina corect cele 3subiecte.Cred ca între părinți și profesori este un război,de multe ori tacit in care se văd frustrările de ambele părți.Dacă ati face o coaliție,ar conta mult,in actul educațional.In comentarii se vede ura cu care fiecare parte arunca vina.Profesorii spun ca au părinții hachițe,la fel cum au și copiii lor, care sunt răsfățați și cocoloșiti.De partea cealaltă,părinții le arunca vina ca nu fac suficient pentru elevi.Cei care au cel mai mult de suferit sunt elevii,pe care se pune presiune de ambele părți.O forma de bullying(ca tot este la moda)este si in războiul părinte-profesor.Si acum intervine EDUCAȚIA…eu ma întreb:unde este?Materiile studiate la scoala sunt in categoria știință,nu educație.Educația este,cu totul ,altceva.Deci,biata noastră Românie cu elevii ei cu tot,va rămâne needucata! Misiune esuata.

  26. Buna ziua,
    Astazi am terminat de revizualizat simularea la matematica. Mie nu ca nu mi se pare in regula ce exercitii le-au picat, ci modul de rezolvare era cu totul diferit. La fel cum au mai spus alte persoane, am stat 30 de min sa ma uit la baremul publicat. Tot nu-l inteleg.
    Stiu ca trebuie sa ne invatam copii sa reuseasca in viata si sa se descurce cu orice, dar nu este in regula sa ii bombardam in perioada copilariei, cand trebuie sa iasa afara, sau sa se joace, nu sa stea 24/7 cu caietele deschise. Sau profesorii sa ii incurajeze sa lucreze din ce in ce mai mult. Aveti prea multe asteptari de la niste copii de 14-15 ani in momentul acesta. Dati-le o pauza. Eu ca un adolescent nu mai am timp liber, nu doar pentru ca fac sport de performanta, dar si trebuie sa stau mereu sa invat.
    In concluzie (Opinia mea!!!!!), aceasta simulare a fost o mare bataie de joc si sper ca Ministerul sa revizuiasca aceste simulari sau examene daca vor sa aibe niste persoane de succes in tara noastra

    Multumesc!

    1. Stai acasă și nu mai învăța. Sportul de performanță îți aduce garantat o groază de bani și faimă, n-ai nevoie de română și matematică. Tu ai talent și n-ai nevoie de școală. Ce atâta învățat! E clar degeaba. /s

        1. Omu’ zice că vrea să iasă afară să se joace și că n-are chef să tocească, ce atâta învățat, el face sport de performanță deci n-are nevoie. Ce voiai să-i explic, ce e acela accident care-ți distruge cariera? Are 14 ani, n-o să ajungă niciodată în niciun top, dar are vise. Lasă-l să viseze, că mai mult n-are imaginație să înțeleagă ce înseamnă o viață. El crede că e ca în filme, toți ajung Hagi și se umplu de bani, fără să învețe nimic și că totul e de-a gata, ai, n-ai minge, tragi la poartă!

          Ăștia-s copiii care au dat simularea. Și ceva mai sus e un părinte care se plânge că are copil dotat pentru arte care nu vrea să dea examen la matematică, că pe aia n-o știe și ea vrea să dea la arte și atât. Exact același nivel de înțelegere, de parcă până-n clasa a 8a se dădeau examene la alte materii decât română și matematică, în alți ani.

          De aia e nevoie de concurs de admitere rupt de evaluarea națională la clasa a 8a, dar atunci vai, nu mai cere simultan repartizarea pe toate locurile din județ și să puște ceva, nuuu, atunci e pe bune – omul și locul. Cum era o dată, și ne pregăteam mult mai mult ca acum.

          Și n-ar strica să se dea admitere și la facultate, să nu fie bacalaureatul tot concurs de admitere, cum e evaluarea națională pentru liceu.

  27. Sincer prea greu, asta e parerea mea, din 3 subiecte, nici macar de unu nu sunt sigur. Nu vreau nici sa ma uit la barem pentru sanatatea mea. Pana aici mi-a fost

  28. E adevărat, subiectele au fost mai grele decât se așteptau toţi, dar subiectele au fost acceptabile. Până la urmă să ne gândim şi la elevii care o să intre la un liceu bun. Dacă toți vor lua 10 cine o să facă diferența dintre ei. Și până la urmă nu uitaţi că simularea a fost la fel pentru toţi, la fel de grea pentru toţi.

  29. Care-i problema? Evaluarea națională la a 8a e acum concurs de admitere în liceu. Un concurs are câștigători și pierzători. ”Nu se fac matematicieni”, dar de concurat pentru un loc într-un liceu considerat ”bun” concurează toți.

    Dintotdeauna s-au testat cunoștințele de română și matematică, ce veniți acum cu bocetele astea de parcă acum se inventează pâinea feliată și apa caldă! Ce test voiați la matematică, cum se numără banii din contul lui tati, sau cui și mai ales cât să dea mami mită la ”testul special al colegiului” ca să intre Goe garantat la specializarea cu cel mai ușor tip de bacalaureat?

    Sper să dea subiecte măcar de nivelul ăstora la vară, la fel și la română. Să se mai termine cu ideea că intră puștiul cu 10 în liceu și ajunge sub 5 până la bacalaureat, că-s de vină profesorii, când el a luat 10 pe Ana are mere și 2+2 și după aceea a vrut să fie repartizat la mate-info, că e informatica bănoasă pe viitor, iar matematica îi e total străină, că ”e grea”. Vreți concurență, păi hai să încercăm ceva.

    1. Da ,asa este,doar avem nevoie de cât mai multi muncitori ,scoli profesionale etc
      Nu ne mai trebuie elevi la liceele teoretice
      Cel mai bine este sa învețe o meserie

    2. Ca elev al clasei a 8-a pot sa confirm ca pana si elevii olimpici din una din cele mai bune scoli din pitesti nu au stiut sa rezolve mai mult de 9 grile, mi se pare o bataie de joc.Cu parere de rau am ajuns la concluzia ca fara meditatie nu putem trece examenul cu o nota acceptabila.Nu uita,oricat ar fi roata de patrata tot se intoarce ea odata.

  30. E adevărat! Simularea a fost mai grea decât se așteptau toți, dar subiectele au fost acceptabile. Până la urmă să ne gândim și la elevii care o să intre la un liceu bun. Dacă toți vor lua 10 cine sau ce o să mai facă diferența dintre ei. Și până la urmă nu uitați că simularea a fost la fel pentru toți, la fel de grea pentru toți.

  31. ne pare RAU noua dascălilor că părinții nu înțeleg ce înseamnă evaluare graduală,ne pare RAU CA noua dascălilor ne lipsește respectul părinților,a elevilor a societății în general, ne pare RAU CA noua dascălilor nu lise oferă șansa de a spune exact lucrurilor pe nume, ne pare RAU CA fara ajutorul dumneavoastră nu putem construi oameni de vază pentru societate,ne pare RAU CA nu vedem decât uscaturile învățământului,ne pare RAU noua dascălilor că suntem denigrați prin atitudinea părinților și a elevilor datorită unui singur fapt -lipsesc cei 7 ani…. de unde doriți dumneavoastră, dar nu ne pare RAU CA am creat atâția profesori,doctori,mecanici,avocați, barmani,chelneri,contabili,ingineri, creatori de modele,filologi,frizeri și așa mai departe…dar sa nu uităm că la Dumnezeu e plata. să nu uităm că oricum timpul treceeeee … ireversibil pentru toți. Testul la matematică acceptabil

    1. Dumneavoastra sigur nu ati creat doctori, dascali, avocati, la cum scrieti. La evaluarea de la romana sigur ati pica. Sunt si profesori care nu respecta copiii, nici parintii. Cu ei ce facem? Sau profesori de mate care trimit lectiile pe whatsapp, sa fie copiate in caiete, in loc sa predea si sa explice. Sau profesori care urla la copii si ii jignesc daca nu inteleg ceva. In loc de victimizari si patetism, mai bine dvs, profesorii, ati face presiuni pt adaptarea programei la copiii zilelor noastre. Evaluarile astea reflecta in primul rand ce ati reusit dvs ca profesori sa treziti in ei.

      1. Pe noi nu ne ascultă nimeni, doamnă. Pe VOI vă ascultă. VOUĂ v-au dat puterea de decizie, VOI ați decis ce și cum vor învăța copiii voștri. Ajung acum să rateze? Asumați-vă. De 20 de ani toate ”reformele” au cocoloșit copiii de nu mai știu nici să scrie, nici să citească, nici să calculeze ceva simplu, sunt copleșiți când e nevoie de o oră de efort, leșinați când le lipsește telefonul din mână, distruși psihic când au de rezolvat un exercițiu la temă.

        Iar acum vreți să schimbați paradigma, dar să fim noi de vină că nu putem face din r***t bici și să și pocnească.

        1. Partial de acord! Dar de bataia de joc a profilor chiar din scolile zise bune nu ziceti nimic? Nici la nivelul gleznei profesorilor de pe vremea mea, nu ajung unii din ziua de azi! Numai cu ochii dupa meditatii si fuga de la scoala! Pregatire suplimentara cu copiii ramasi in urma? Pregatire suplimentara cu cei de olimpiada? Profesori dedicati meseriei? ….. Pauza! Doar drepturi, sindicate , tupeu si bineinteles ura pentru parinti! Nu zic ca nu sunt unii parinti sub orice critica, dar nici cu profii nu ma pot lauda!

          1. Domnu’ Trandafir e în cărți – dar și în cărți personajul era sărac lipit pământului, nu se sătura din mulțumiri și nici casa n-o ținea din sărumâna.

            Trăim în secolul 21, societatea a avut grijă să arunce cu noroi în tot ce însemna intelectualitate în vremea comunismului și a devenit apoi prostul de serviciu în ”democrație”. În 30 de ani intelectualii au descoperit că 1. oricum prestigiul profesiei a fost distrus cu bună știință, de sus în jos și 2. prestigiul nu ținea de foame nici înainte. Taxele, impozitele, hrana zilnică se plătesc cu bani, nu cu mulțumiri. Mai sunt câțiva rătăciți care se mulțumesc cu puțin pentru că le e drag de elevi, dar sunt pe cale de dispariție. Curând nu veți mai avea în școli decât profesori crescuți doar în democrație, care înțeleg visceral că timpul costă bani și că nu trăiesc ca să muncească, ci muncesc ca să trăiască, cum e și firesc.

            Iar pentru banii pe care-i primesc, se achită suficient de obligații, orice-ați spune. Dedicație? Prestigiu? Dar ce, astea îi opresc pe elevii cuțitari să bage briceagul în tine? Sau pe părinte să-ți taie cauciucurile la mașină că n-a luat Dorel 10 la matematică, când el nici nu dă pe la școală? Cam mari pretențiile.

      2. Asta am remarcat si eu, un nivel de exprimare si de scriere care cu siguranta nu este al unui dascal de top; dar cred ca nici nu-si pune astfel de probleme…

    2. Ne pare rau ca toata matematica asta nu o vor folosi la NIMIC doctorii, avocatii, profesorii care nu predau matematica si 90% din adulti. Am fost cel mai bun elev din liceul unde am invatat, am fost olimpica, nu folosesc LA NIMIC peste 70% din natematica invatata in scoala. Si ne pare rau ca nu intelegeti inutilitatea multor notiini predate in scoli macar voi, profesorii.

  32. Dacă vi s-au părut grele subiectele, puteați apela la AI – ul pe care vi l-a format „materia” pe care o „studiați” de nouă ani, minciuna numită religie. Doreați subiecte gen „Cum se pregătește coliva ?” sau „Cât cere popa pentru o înmormântare, nuntă, parastas etc ? ”
    Examenul de Evaluare Națională nu se susține după canoane bisericești, iar notele nu se obțin așa cum le-ați obținut la obiectul cu numele ( infect ) de mai sus. Ați fost notați cu nota maximă deși, la aceste ore de curs, ați făcut NIMIC timp de nouă ani.
    Dar poate ajungeți popi și preotese și nu vă mai trebuie geometria …

    1. Dacă tot ești atât de nesimțit, de ce nu te prezinți, să te știm și noi? Află că eu predau Religie Ortodoxă, dar mai am vreo două specializări, așa că nu trăiesc din colivă și nici din mila unora ca tine… Credința este ceva înalt și, probabil, de aceea nu poți ajunge atât de sus… cred că ești un om mic, așa pare după exprimare… Rușinică!!

    2. Dacă ce spui este tot ce ai învățat (mathema = a învăța în greacă) înseamnă că ai învățat dar nu ai înțeles nimic . Dar poți recupera dacă citești ce au scris Descartes , Pascal , Newton . etc .

    3. observ ca ai studiat la colegiu national de taiat porci dute si invata sa scrii si dupa comenteaza la noi ca sa moara mama tot brasovu ne-am adunat sa descifram ce ai zis

  33. Ce e mult e prea mult! Da’ ce-i asta, măi trandafirii mei? Da’ ce-i cu perimetru’ la trapezu’ ăla? Și aia cu rombu’? Mai ușor, măi gărgărițele mele mult iubite! Da’ dați-le bă una în cap la copiii ăștia și terminați mai repede, măi plăpumicile mele pufoase!

    1. Sunt sigur că e vreun perimetru de trapez pe undeva. Mai caut.
      p.s. nu comentez după cum vedeți intelectuala expresie “perimetru’ la trapezu'” fiindcă e evident că autorul e super rafinat și a vrut să facă o glumă

  34. Dacă dau și la examen măcar vag asemănător nu vor mai cere colegiile naționale examen separat.
    Și nici nu se va mai intra cu 9.99999… de parcă am fi țara cu 10 laureați Fields la suta de locuitori de 14 ani.
    Da-le Doamne curaj deși tare cred că după previzibilul val de văicăreli semidocte ale puișorilor de tiktok cu părinții aferenți li se va usca îndrăzneala și vor reveni la subiectele mizere de până acum.

  35. Subiectele de matematică de la această simulare NU se regăsesc în modelele afișate pe site date în lucru elevilor. Iată cum, după această simulare, se va încuraja și mai mult “meditațiile în particular” cu profesorii din școală/ clasă. Dacă unii profesori (hai să nu generalizez) lucrează în clasă ceva de genul: 2+3 =5 iar la examen, cei din inspectorate creează subiecte de genul celor de azi, în viitor nu va mai promova nimeni examenul de capacitate! Portofelul părinților să trăiască (pentru meditații în particular) și să păstrăm tăcerea la vară când se vor da examenele de titularizare ale profesorilor (unde în ultimii doi ani a fost dezastru și promovabilitatea lor a fost sub 50%)! O Românie educată……

  36. Vai ș-amar de subiectele astea… E tot mai clar că scopul este menținerea și creșterea numărului de elevi care iau meditații. Fără meditații, doar cu orele de la școală, nu ai șanse să rezolvi subiectele astea, cu atât mai puțin în două ore.
    Cică vor să dezvolte gândirea… Cum, punându-i să tocească teoreme? Asta dezvoltă gândirea? Nu, asta creează roboți, ceea ce se vrea să devină și copiii noștri. Oițe care merg doar pe făgașul indicat și care nu se întreabă ce e dincolo de gard…

  37. Simularea a avut un grad de dificultate mare. Noi parintii ne bazam doar pe meditatii deoarece profesorii nu au poate nici timpul necesar sau tehnica de predare sau interes de a se face inteles de elevi. Materia este foarte multa, informatiile sunt grele, nu au timp sa le proceseze. As vrea sa faceti un experiment: sa dati aceste teste sa le rezolve un profesor de scoala gimnaziala. Oare va lua punctajul maxim? Oare va reusi sa termine toate exercitiile in 2 ore?

  38. Am senzația că pe toți copii, dar pe toți îi vreți la “adunat sparanghel”. Nu v-ați săturat să ne plece copii din țară? Chiar nu suteți conștienți că tinerii de astăzi o să vă plătească pensiile? Din ce credeți că vă încasați pensiile nesimțite dacă copii peacă din țară? Nu v-ați săturat să vă trimiteți generațiile tinere la sclavagism, în străinătate?

  39. Cata metodica stiu oare cei care fac subiectele? Cum sa ai la grile probleme care se rezolva pe cel putin jumatate de pagina? Ok, vrei sa vezi cat si cum gandeste matematic copilul? Atunci asuma-ti si lasa subiectul deschis nu grila, ca sa poti puncta partial. Ca sa nu mai zic de dificultate si cantitate. Invitatie pentru a cumpara si mai multe culegeri si a merge la si mai multe meditatii. Multumim Doamna Deca.

  40. Mai lasati-ne cu geometria voastră că nu ajung toți să-și dea doctoratul în matematică.Ati demoralizat copiii care stau și fac meditații,plus părinții care stau și le plătesc degeaba.Viitorul României sta in panica indusă și stres?!

  41. Eu sunt o elevă cu note mari la mate dar, subiectul mi s-a părut foarte greu. Dacă în vară examenul va fi similar, eu cred că nu vom avea note prea mari.

  42. Minunata simulare! Va bateți joc de ei,asa ceva,in tara corigenților la mate veniti agresiv cu simularile astea,ii puneti cu psihicul la pamant de tot!Sunteti penibili!!!
    E o bataie de joc si mult si greu si vreti in 2 ore sa fie rezolvate, in cazul în care ati uitat sunt fiinte nu roboti!!

  43. O simulare de evaluare nationala la matematica, cu un grad de dificultate sporit!
    Chiar, domnilor din Ministerul Educatiei, din cadrul Centrului National de Politici si Evaluare in Educatie, nu considerati ca exagerati, comparativ cu anul 2020, an de varf al pandemiei de Covid, cand cca. jumatate din materie a fost scoasa din programa de examen?
    Asta arată imbecilitatea celor care clădesc ”România educată”.
    Ce vreti sa aratati, prin aceste subiecte? Oligofrenia este in floare, stimati profesori, academicieni din cadrul acestui magnific Centru National de Politici si Evaluare in Educatie!
    Aveti cumva, vreo polita de platit si va razbunati pe aceasta serie de elevi de clasa a VIII-a?
    Rusine, stimabililor din ministerul educatiei!

  44. Interesant cum se face referire la”elevul mediu”, “nedotat” pentru matematică. Dar subiectele trebuie să fie așa încît el să poată obține punctajul maxim!

    Oare asta ne așteptăm?

  45. Geometrie prea complexa! Dar ministerul educației, va întrebați cât de mult se axează profesorii pe geometrie la clasa??! Categoric nu știți! Evaluarea nationala se presupune a avea un nivel MEDIU, astfel încât fiecare copil poate rezolva ceva!

  46. Cerința de la pct. b) al problemei 5 este formulată greșit!
    Verificați vă rog baremul de corectare cu formularea cerinței din subiectul respectiv.
    Ați cerut raportul cu triunghiul DNO in loc de DNC. Deși ați insistat cu punctul O in barem este cel cu DNC.

  47. Daca asa o sa fie si EN la matematica in acest an, ministerul educatiei o sa se faca de ras grav. O sa arate ca nu toti suntem olimpici, iar acesta este adevarul. Subiectele nu au fost imposibile, dar nici usoare. Daca aceasta lucrare este de “nivel mediu”, nici nu vreau sa stiu cum s ar descurca copii cu o lucrare de nivel ridicat. La romana subiectele au fost perfecte, nici prea grele si nici prea usoare, un 8,50 putand fi luat destul de lejer. Ce sa mai spun, jale cu reputatia romaniei daca asa o sa fie la EN!

  48. Prin aceste subiecte elevii nu și pot afla cu adevărat nivelul! Subiecte extrem de grele pentru în examen care se presupune a fi de nivel MEDIU , subliniez ,,se presupune” – aviz ministerul educației. Copiii sunt intimidați, descurajați! Inacceptabil

  49. Personal, subiectele nu au fost imposibile, dar nici pe departe de “nivel mediu” sau usor. Daca aceasta lucrare ar fi fost la EN, sunt sigur ca multi copii de peste cei de “nivel mediu” din pacate ar ajunge in licee mai proaste. Mediile ar fi foarte joase, multi dintre noi neputand sa faca puncturile “b)” de la S3. La romana a fost perfect, nici foarte greu dar nici foarte usor. Dar aceasta simulare s ar putea sa ii trezeasca pe unii dintre noi sa invete mai mult, acesta fiind singurul lucru bun despre lucrare. Ce sa zic, pacat.

  50. Pe vremea mea, personajele, erau frumoase, Alba ca Zapada, Scufita Rosie, acum, gasiti texte cu pisica, care este caine, cainele care plange si nu latra…etc., urat. Dvs aveti copii, ca sunteti bugetari ca si mine si nu mi permit meditatii la nivel inalt pe sute de mii, ca sa poata rezolva astfel de teste, atat la matematica, cat si la lb romana!

    1. Dumneavoastră v-ați știut cu Eminescu? Doar atunci aș înțelege „vreamă” voastră. Să știți că basmul „Albă ca Zăpada” a apărut în 1812. 😉
      Și să nu uitați faptul că animalele pot să „plângă” de frică. Când un câine plânge el mai și latră, că na, e câine 🙂

  51. Va bateți joc de copii țării noastre! Acestea NU sunt subiecte pentru un elev de nivel MEDIU de clasa a 8 a!! Grilele 3 4 5 de la subiectul 2 sunt mai degrabă pentru subiectul 3, în nici un caz de nivel MEDIU! Luați în considerare ca in acest examen trebuie sa existe exerciții ca fiecare copil sa poate sa rezolve măcar ceva! Inacceptabil, ministerul educației! Pana la examen speram sa luați în considerare și punctele de vedere ale elevilor! Nu este normal.. Mai mult, nu fiecare elev își dorește sa meargă mai departe spre un profil cu matematica. Rușine!

  52. astfel de probleme le -am facut in liceu si politehnica, cu toate acestea am reusit sa fiu un f bun expert tehnic. Ce fel de oameni vreti sa formati in viata?.

  53. Minunata simulare, va bateți joc de ei,asa ceva,in tara corigenților la mate veniti agresiv cu simularile astea,ii puneti cu psihicul la pamant de tot,sunteti penibili!!!
    E o bataie de joc si mult si greu si vreti in 2 ore sa fie rezolvate, in cazul în care ati uitat sunt fiinte nu roboti!!!

  54. Domnilor, copiii nostri nu sunt roboti!!! Atat de multe exercitii nu pot fi rezolvate in 2 ore! Pare ca se doreste mai degraba sa se vada cat de rapid esti si nu cat de logic si curat gandesti. Nu cred ca mai ai timp de analiza si rationament la un astfel de examen. Se pare ca trebuie sa stii totul ca pe o poezie si sa scrii foarte repede. Pacat ca s-a ajuns aici. Multi copii buni pot pierde sansa de a ajunge la un liceu doar pentru ca nu au invatat tot ca pe o poezie, ci au vrut sa rezolve exercitiile folosind logica si rationamentul. Dar pentru asta e nevoie de timp…

  55. Nu cred că cei care fac subiectele pot face în 2 ore 18 exerciții (unele foarte grele și cu mulți pași) și conform baremului…
    Nu se ia în calcul că mulți dintre noi nu avem înclinație la matematică și nu toți vrem la mate-info
    Plus că au fost prea grele ..unele noțiuni care nu sunt în programa din trecut care am prins-o (de ex.unghiuri adiacente congruente)..
    Plus să nu uităm faptul că nimeni nu o să ne intrebe ( de ex:după ce terminăm studiile) ce e aia tangentă sau cât este sinus de 30 grade…și nici nu o să mergem la magazin și să cerem un radical de pâine..
    Subiectele ne-au speriat și a fost greu.. spațiul de lucru la dispoziție e foarte mic(mai ales pentru acele exercitii cu demonstrații )dacă ne dă așa și în iunie ..vai de noi…

  56. NU am intalnit subiecte mai grele si mai nesimtite ca acestea!
    De ce trebuie sa sufere si sa fie demoralizati copiii??? DE CE?
    Ati participat la ore sa vedeti cat este de stufoasa materia si cat este de limitat timpul?!
    Copiii nu sunt cobai…. Este inadmisibil sa va jucati cu sentimentele si emotiile copiilor.
    Nu toti copiii sunt olimpici sau buni la matematica. Astea nu sunt subiecte de nivel mediu.
    Este bataie de joc la adresa noasta.
    Rusine!

  57. un subiect de nota 10, dati un subiect mai greu la examen va rog 🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏💀💀💀💀💀💀💀

  58. ce deștepți au venit cu această simulare, ore nu va ajung banii din meditații? ce sa mai vindem sa va plătim meditațiile? sa va fie rusine!

    1. Da adevărat, doar olimpicii la matematică trebuie sa între la un liceu teoretic Restul unde vor vedea cu ochii
      Bravo Felicitari Asa trebuie Aceasta este România Educata
      Ce s-a vrut sa se demonstreze ??? Cei ce nu știu matematica de top trebuie îndepărtați
      Perfect, asa este bine
      Continuați în același fel
      Felicitari

  59. Fara foarte multe exagerari, subiectele au fost grele. Aici nu se pune problema in cat timp ar rezolva un profesor. Profesorul rezolva repede pentru care are cunostintele pe care le tot preda la nesfarsit de ani de zile. Materia de clasa 7-a si 8-a este foarte stufoasa. Nu este timp fizic sa aprofundezi tinand cont ca sunt si alte materii la care elevii trebuie sa invete. Nu uitati ca acesti copii trebuie sa mai aiba si copilarie. Referitor la simularea de acum, ca sa faci in doua ore acele subiecte corect si complet, cu toate detaliile cerute de barem, mi se pare imposibil. La prima vedere se stabileste o strategie de rezolvare dupa care se porneste la efectiv rezolvat si scris. Nu mai zic ca trebuie sa fie atenti sa nu mazgaleasca, sa fie atenti sa nu faca semne care ar putea sa nu le dea punctajul complet etc. Evaluarea asta nu e o evaluare corecta si nota finala nu va reflecta informatiile acumulate de copii in timpul celor 8 ani si ce stiu ei sa faca.

    1. Opinia mea:
      Subiectele au fost mai grele dar raman tot la un nivel banal. Nu trebuie sa stii mai mult decat definitiile si sa ai putina mana de lucru la geometrie. Am terminat in 45 de minute si va garantez ca nu am gresit nimic, deci 2 ore sunt cu siguranta de ajuns. Personal cred ca daca un elev se pregateste de la inceputul clasei a 8-a pentru aceasta simulare si invata moderat nu are cum sa ia sub nota 9. Intr-adevar, poate ca a fost mai greu decat in alti ani, dar asta nu este un lucru rau. Acest examen nu este menit sa fie rezolvat de toata lumea, mai ales ca aproape oricine poate sa il treaca fara sa puna mana pe o carte tot anul. Oricum aceasta este doar o simulare, deci nu vad de ce este atat de tragic sa primim subiecte putin mai grele. Ba din contra, cand elevii vad dificultatea acestor subiecte, cu siguranta ca se vor pregati mai intens pentru examenul propriu-zis din vara. Asa ca, hai sa nu ne mai plangem de subiecte si sa incercam sa vedem de ce nu le-am putut rezolva, astfel incat, sa ne perfectionam abilitatile matematice pentru etapa finala, al carei rezultat chiar are importanta.

      1. @Alecs- un raspuns pertinent.
        Simularea nu are subiecte “la nivel banal”, dar pentru un copil care se pregateste zilnic la mate, cu seriozitate si lucreaza diverse tipuri de probleme si exercitii, nu a fost un subiect foarte greu, s-au putut termina toate subiectele si verifica, in cele 2 ore.
        Cred ca aceasta simulare ii ajuta pe toti copiii sa vada unde se situeaza ca si nivel la inceput de februarie, acest lucru ambitionanadu-i sa lucreze mai mult si sa acopere eventualele goluri sau sa isi imbunanateasca anumite cunostinte.
        Mult succes in a lucra mai mult si mai serios!

  60. sunt intr o clasa de elevi medie unii stiu mai mult altii mai puțin și eu ma încadrez la mijloc spre creștere,consider ca aceste subiecte pt nivel ,,mediu” nu pot fii făcute de toată lumea dacă se greșește la sub 2 probleme ușoare, la sub 3 mai avem speranțe? nu prea cred…consider ca profesorii nu se axează pe simulări ci pe teoreme și formule, n am mai făcut la clasa o problema cu geometria in spatiu(ce s a dat la sim aceasta) de app o luna și ne axăm pe ce se va da in mai…nu prea cred ca e ceva ok,oricum subiecte fff grele

  61. Bună ziua!
    Trebuie să renunțăm la ideea ca toți pot lua 10, nu pot și e normal. Subiectele sunt corect gradate ca dificultate .
    Panica vine din anormalul anilor anteriori când un elev de nivel mediu trecea ușor de 9.
    O trezire la realitate este necesară pentru acești copii.Pentru note peste 9la matematică este nevoie ca elevul să studieze mai serios.

    1. Conform rezultatelor din anii trecuți, vă cam contraziceți. Nu ii vrem pe toți de 10 dar, nici materie cu ei nu faceți la scoala. Tendința acestei țări este să trimitem tinerii în sclavagism. Nu vrem oameni instruiți și cu carte , pentru că sunt greu de manipulat !

    2. cand tu ai subiectul unu (care se face in nici 10 minute de cineva care nu a dormit la ore) egal cu subiectul 2 si subiectul 3, d-voastra ziceti ca sunt corect gradate?

      a publicat vreodata ministerul o curba a lui gauss cu subiectele de la EN sau BAC?

    1. Îmi pare rău ca aceasta este părerea ta, o simulare în care nu ai avut niciunde să folosești o singură teorema (pitagora, înălțimii, catetei etc) denotă multe. Tot a fost teoretic, nu mai multe laturi de aflat nu nimic. Totodată, la română sunt curioasă ce filozof a pus întrebare ,,consideri ca există mai multe felul în care poți descifra lumea?”. La română a fost mai ok, dar mai matematică rușinos, doar la problema 5 de la sub 3, punctul b trebuia să trasezi alte 2 perpendiculare și să faci alte TFA. Consider ca și dacă ar fi fost cineva să rezolve toată simularea perfect, nu ar fi avut suficient timp de redactare.

      1. Hai serios nu puteai folosi teoreme? Problema 5 era gata din TFA. La problema 4 puteai face teorema catetei, thales si teorema bisectoarei. La 6 puteai folosi teorema medianei pentru lungime (pentru cunoscatori). Daca nu apare pitagora (care poate sa apara scurt si la 6 din cate am vazut de la colegi) nu inseamna cu nu apar teoreme.

      2. Eu am terminat in 45 de minute subiectul, integral si fara greseala. Nu necesita nimic mai mult decat putina atentie. Consider ca orice elev care dedica un timp modest studiului poate lua peste nota 9. Argumentul este ca dificultatea subiectelor nu a schimbat niciodata clasamentul elevilor. Poate ca aceia care nu au interes in aceasta materie ar trebui sa renunte la ambitiile pentru note mari.

        1. Esti singurul de aici care se lauda, poate esti de la vreo scoala de fitze. Modestia nu se invata la scoala din pacate si multe alte valori.

  62. NU am vazut o simulare mai grea decat asta!
    De ce trebuie sa fie copiii demoralizati din cauza unor subiecte nesimtite?
    Este o bataie de joc la adresa copiilor si implicit si la adresa parintilor.
    Programa este si asa destul de incarcata… NU toti copiii sunt olimpici.
    Pentru ce atata geometrie? NU foloseste la nimic…

  63. Ideea este ca s-au dat probleme grele, mai ales la Subiectul 3 geometrie, unde subpunctele b chiar sunt dificile. Insa parintii speriati de faptul ca nu au stiut copiii sa le rezolve vor intra in panica si vor extinde meditatiile. Asta e si miza parerea mea, o simulare cu subiecte grele este marketing perfect pentru industria meditatiilor.

  64. Tovarasilor, problema 6.b este gresit enuntul. Asta demoonstreaza ca nici macar nu ati incercat sa rezolvati problema, ati dat copy&paste.
    Culmea ar fi ca cineva sa o demonstreze, o sa-i dati maxim de punctaj?
    Rusine !!!

    1. Buna ziua. Daca va referiti la pr 6/b de la sub III, adica cea in spatiu, nu este deloc gresita, este completa ! Se demonstreaza rapid, cu plane paralele.

    1. Oooo,cine s-a apucat sa comenteze?
      Domnule profesor de matematica,vedeti ca nu prea ati dat pe la orele de romana sau ati uitat acordul in anii dumneavoastra de scoala comunista in care constiinta si toceala la fiecare materie determina clasa sociala in care v-ati fi aflat.Va rog frumos rezolvati dumneavoastra problemele astea de 10 problemele acestea foarte usoare

      1. Pentru context sunt elev si am rezolvat integral subiectul, fara greseala, si ma simt resemnat de banalitatea lucrarii la care am fost supus. Aparent munca enorma si pasiunea pentru matematica nu doar pentru ca materie de examen, dar pentru ca stiinta, nu este apreciata sau recompensata in niciun fel. De asemenea orele de romana de care povestiti par a fi o lacuna semnificativa si pentru dumneavoastra, ,, Ministru educatiei”.

      2. Am terminat tot intr o ora si un sfert si pun pariu ca am fct corect tot. Daca vreti da ti reply cu emailul si tinem legatura. Daca unii sunt mai neiteligenti nu e problema mea. Mie mi s au parut banale si asta e adevarul.

  65. Din pacate, copiii rezolva sute de modele de teste si primesc apoi probleme pe care nu le-au intalnit nici in cadrul orelor de la scoala, nici pe modelele rezolvate. Invata multe formule, teorie si nu au situatii in care sa le si aplice. In plus, se presupune ca problemele cu raspunsuri grila se pot rezolva rapid, nu necesita o jumatate de pagina de rezolvare pentru a afla raspunsul. Copiii sunt descurajati si nu mai stiu ce, cat si de unde sa rezolve pentru a fi pregatiti cat mai bine. Pacat de cei care chiar invata, se streseaza si sunt dezamagiti in urma simularii.

  66. Problema 3, grila de la sub. II, e geniala ! Initial ai impresia ca mai lipseste ceva. dar se poate rezolva ! Ciudatenia e ca perimetrul mic ramane acelasi indiferent de lungimea celei de a 3a laturi, BC.

  67. Este școală generală! Așa ar trebui să fie! Nu toți elevii vor la matematică-informatică!
    Unii vor la filologie, le place și chiar sunt buni… și nu vor să facă matematică în viață…
    Cu ce îi ajutăm pe acești elevi? Cu scăderea mediei de admitere și groază de examen?
    Nu ar trebui să existe un echilibru? La română s-a scos tot ce era bun, se dau texte la prima vedere, la matematică… îi omorâm…
    Jalnic…
    Și mai vorbim de abandon școlar și performanțe?!…
    Trebuie să stricăm tot ce e bun… ne este în genă… și ne tot mirăm de catastrofa din educație în fiecare an… deoarece aceia care decid… decid din birou, nu din teren, din realitate…
    Nu există niciun interes de mai bine, dimpotrivă… va trebui să ne degradăm de tot, an de an…

  68. Oare cei care fac subiectele au fost vreodata in ultimii ani intr-o sala de clasa, sa vada ce stiu copiii de nivel mediu? Cu astfel de subiecte sa nu va mai mirati ca sunt atat de multi copii care nu mai vin la evaluarea nationala! Invitatie la abandon scolar!

    1. Ca tot vorbiti de “copiii de nivel mediu”, haideti sa fim “politically correct” si sa ii luam in considerare si pe cei care nu stiu o iota. Aplicam cel mai mic numitor comun, ca tot vorbim de matematica, si o sa avem numai copii de nota 9 si 10. Ce lume minunata ! Lasati-l pe Gauss cu distributia lui paguboasa, e doar un matematician/fizician depasit.

      Ma bine sa vedem realitatea, decat sa ne mintim singuri. Cum faci diferentierea intre copii ? Dandu-le 1+1=2 la toate subiectele ?

      Nu este normal sa scadem nivelul pana acolo incat sa nu putem diferentia intre nivelul de pregatire al copiilor. Subiectele au fost greute pe alocuri, dar nu extrem de grele.

    2. In primul rand, evaluarea nu este facuta doar pentru cei de nivel mediu. Cei care sunt avansati trebuie de asemenea diferentiati intre ei.
      Eu am sustinut acest examen acum 3 ani, si pot sa va spun ca trebuie muncit, nu doar avut un ‘’nivel mediu’’, si asa este si normal.
      In plus, este o simulare, rolul acesteia fiind sa fie la un nivel mai ridicat decat examenul, pentru a antrena, deci nu inteleg de ce toata lumea se pare ca ar fi preferat niste subiecte model in care toata lumea sa ia eventual 10, si sa sufere un soc la examen.

    3. Ce va plangeti toti in continuu! In loc sa invatati mai bine ne plangem cand nu primim subiecte usoare ca anii trecuti. Voi realizati ca ierarhizarea se pastreaza oricare ar fi notele. Ce conteaza ca un copil e al 100 lea cu 9 sau cu 8? Si ce e cel mai rau e ca memtalitatea asta jalnica de plangaciosi e transmisa si copiilor! Hai sa ne plangem mai putin!

  69. Omorati copilasii cu asemenea teste, nu zic nimic la scolile de profil matematic, dar nu in clasa a 8-a, si mai ales in 2 ore! Dupa asemenea simulari, copii vor merge cu frica la examen.

  70. Vă bateți joc de noi și de copii noștrii cu astfel de subiecte, tot stau și mă gândesc ce șansă are un copil mediocru! Al meu copil învață și a zis că a fost foarte greu! Nemernici! Vreți să distrugeți societatea aceasta! Vă mai mirați că merg tinerii în occident! La olimpiade tot felul de subiecte care nu sunt cuprinse în materia de bază!

  71. Dacă și la examen dați așa greu să vă fie rușine !!Um copil de nivel mediu nu poate rezolva niște ex de dificultate atât de mare care ar trebui sa fie măcar la sub 3 mai ales în 2 ore sa facă demonstrații de 1 pagina la un subpunct

    1. Un copil de “nivel mediu”, va face o rezolvare medie, nu? E asa greu de inteles? Sau un “copil de nivel mediu” trebuie sa primeasca nota maxima?

    2. Mă întreb cât deficit intelectual trebuie să aibă cineva ca să afirme că la un subiect de clasa a VIII-a este necesară o demonstrație de o pagină. Nici nu cred că vreau să aflu răspunsul.

  72. Ați înnebunit domnilor cu simularea asta ,după ce ca sunt multe și la un subpunct trebuie să demonstrezi o pagină,mai sunt și multe .k idee nu toți înțeleg matematica și nu toți sunt olimpici și dacă vreți să ne faceți prosti și nu știți cum ați găsit soluția

  73. Ați înnebunit domnilor cu simularea asta ,după ce ca sunt multe și la un subpunct trebuie să demonstrezi o pagină,mai sunt și multe .k idee nu toți înțeleg matematica și nu toți sunt olimpici

  74. Aceasta simulare a fost plina de geometrie, inteleg profesori, dar nu se mai foloseste geometria asa mult ca in trecut, sper sa se schimbe pana la Evaluare.

  75. vad multi “inamici” ai geometriei
    o sa le foloseasca in casa, in gospodarie, cand vor fi mari, la casele lor
    intradevar insa, problemele prea complexe, ce necesita studiu si pregarire aprofundate, ar trebui scoase
    cine doreste sa ajunga doctor in mate, sa mearga la facultatea de mate si la doctorat

    1. ma scuzați ca pun aceasta întrebare, dar cu ce o sa ajute copii geometria in gospodărie sau in casa cum spuneti dumneavoastră? nu toți elevii își doresc un viitor in acest domeniu, nu toți copii fiind buni la matematica, in privinta geometriei.

    2. Am crescut mare, am ajuns la casa mea, și tot n-am folosit nici algebra, nici geometria, la nimic! SINGURA chestie de la mate care pot să zic că mi-a folosit în viață e regula de 3 simplă, cu aia calculez ușor una alta. Atât! Băgăm matematică în copii, le furăm copilăria, îi demoralizăm cu subiecte de genul ăsta pentru nimic, ca mai apoi să ajună la licru frustrați și să nu mai învețe, că s-au săturat în gimnaziu. Nu mă mir…

    1. Așa este, subiectele sunt cam de clasa a VI-a, cel mult. Actuala formă a acestui examen nu poate să ierarhizeze în vară absolvenții, nu verifică competențe de matematică și are singurul scop ca ministerul să se laude cu un procent rezonabil de note peste 5 în condițiile în care cineva care ia nota 7 a încercuit doar niște răspunsuri bazate pe calcule de clasa a III-a și măsurători pe desen.

  76. din păcate ponderea geometrie cu raționament este foarte mica in raport cu cerințele din test. practic pentru un elev nu merita sa se obosească sa învețe rationamente geometrice , daca ar valora macar 2 puncte am avea elevi mai motivați sa si imbunatateasca gandirea logică si geometrica

  77. Subiectele simulării la matematică de anul acesta au un nivel prea ridicat de complexitate, subiectul al doilea ar fi trebuit să fie pentru copii de nivel mediu! Nu sunt toți copiii dotați intelectual. Sper că pentru elaborarea subiectelelor de la Evaluarea națională să țineți cont de aceste aspecte!!!

    1. Din moment ce nu există un prag minim de întrare în liceu (se poate întra la liceu cu nota 4 sau mai puțin) nu văd care e problema cu gradul de dificultate al subiectelor.
      Cei foarte buni fac 10 și 9, restul 7,8 șamd. Media de admitere e media aritmetica a 2 note (cuprinde și nota la limba română unde cei buni iau acolo mai mult).
      Nu rămâne niciun copil după terminarea gimnaziului nescolarizat (fiecare e cuprins într-o formă de învățământ). Într-adevăr, nu toți intră la liceu. Cei cu cunoștințe mai puține (nota mai mică) urmează o școală profesională unde vor pune accent pe o specializare.
      Marea problemă e “ambițul” părinților .
      De aici frustrările unora.

  78. Ne-ați omorât cu atâta geometrie, ați pus accentul pe geometrie ceea ce unora nu le vor folosi deloc . Este intrare la liceul vieții..vai de voi cu subiectele masi .

  79. Persoanele care fac aceste subiecte le pot rezolva in 2 ore asa cum sunt pusi elevii sa faca si cu demonstratii complete conform baremului? Aceste tipuri de subiecte cu demonstrații de 2 pagini doar la un subpunct ar trebui scoase din examene sau marit timpul examenului. E o bataie de joc la adresa copiilor care chiar învață si care reușesc sa țină pasul cu programa, care este deja foarte încărcată de la minister.

    1. Sunt de acord cu ceea ce spuneti, stimata doamna. Este intr-adevar bataie de joc la adresa copiilor. Sper ca pana in iunie Ministerul Educatiei sa se trezeasca!

    1. Problema de la SII, 6 NU are enuntul incomplet si e foarte usoara, ca de altfel toate de la SI si SII. Poate la SIII, problemele 5 si 6, geometrie, subpunctele b sunt putin mai dificile, dar…. nu in masura in care daca un elev a muncit sa nu stie, dar asta e doar parerea mea.

    2. Eu ca elev care a dat simularea pot sa spun ca problema avea cerinta completa deoarece nu te ajuta muchia piramidei deoarece o puteai inlocui cu o litera daca ai nevoie chiar asa de mult, in plus tu aveai datele problemei adica unde este o si m si tinant cont ca o este mijlocul diagonalei care este latura in triunghiul bvd si m care este mijlocul lui vd de unde rezulta ca om -lm in triunghiul vbd si asta rezulta ca este paralela cu vd de unde rezulta ca marimea unchiului cerut era acelasi cu vdc si stim din ipoteza ca toate muchiile sunt egale asta rezulta ca triunghiul vbc -echilateral de unde rezulta ca unghiul este de 60 grade

  80. Suntem singura tara in care inca se pune accent urias pe geometria clasica. Domnilor profesori care propuneti probleme, suntem in secolul 21, in anul in care platformele AI (Inteligenta Artificiala) au explodat. Viitorul nu presupune sa calculam volumul ciubarului confectionat de urmasii dacilor, sa ducem zeci de perpendiculare pe drepte si apoi paralalele la altele. Treziti-va si perfectionati-va si voi si adresati altfel de intrebari,

    1. Foarte bine punctat.
      De ce atâta geometrie? Părerea mea e că orele de geometrie trebuie înlocuite cu ore de Tik-Tok. Să li le vorbească copiilor despre contemporani, Florin Salam, Dorian Popa și alții care sunt de actualitate nu de Pitagora, Euclid, Thales, că ăștia sunt morți de mult timp.
      Și până la urmă la ce ii ajută atâta geometrie dacă ei vor merge la cules de căpșuni.?

      1. Exact. Plus ca toți au smartfoane si orice informație e la un click distanța numai ca trebuie sa știe sa scrie cât de cât corect iar de rest are grijă google.
        Problema e ca intr-un timp nu prea îndepărtat si căpșunile o sa fie culese de roboti.

      2. La școală, suntem bombardați cu teoreme, dar nu primim clarificări despre aplicabilitatea lor. Se pune mult accent pe ideea că geometria dezvoltă gândirea critică și conexiunile, dar eu cred că există alternative. Problemele dificile nu se rezolvă doar prin memorarea formulelor; învățăm ca niște papagali litere și numere fără să înțelegem originea sau semnificația lor. Daca întreb un coleg despre Euclid sau pi, pot sa constat că nu știe nici ce e pi, nici cine a fost Euclid. Sunt de acord cu necesitatea formulelor, dar consider că subiectele ar trebui adaptate, iar programa revizuită. Geometria este esențială, dar procesul său de învățare ar putea fi îmbunătățit. Profesorii insistă asupra memorării, dar nu ne învață cum să gândim în rezolvarea problemelor. Materiile ar putea fi mai flexibile, oferind mai mult timp pentru înțelegere. Sistemul actual transformă școala într-o fabrică de “roboți tocilari”, cu accent pe formule. Propun să avansăm, să devenim interactivi în clasă și ca profesorii sa comunice eficient cu noi. Petrecem mult timp la școală, dar nu primim orientare practică. Nu e vorba despre Dorian Popa sau Florin Salam, ci despre viitorul copiilor din scoli, iar sistemul educațional trebuie corectat pentru a evita evaluarea subiectivă și promovarea unei învățături memorative, în detrimentul dezvoltării reale a elevilor.

      3. Dacă nu ai dat simularea nu mai vb ,ca așa spun și eu ca a fost ușor dacă nu aș fi dat .In primul rând subiectele de la 2 sunt pentru subiectul 3 ,iar cele de la trei sunt pentru copiii olimpici la geometrie ,la algebră a fost ok .Si in primul rând nu este vorba de dificultate este și de timp ca un copil nu poate rezolva atâtea intr un timp atât de scurt .Un profesor le rezolva în aproximativ 1h jumate ,dar un elev ca nu are nici pe jumate mintea unui profesor și cunoștințele necesare?Rezolva subiectul și nu o să mai comentezi dupa

        1. In primul rand, am dat simularea si am terminat in 45 de min de redactat nu de rezolvat pe ciorna .Rezolvatul in total (pe ciorna) a luat cam 15min. Daca vrei dovada da reply cu emailul sau nr de tel si putem vb. Nu a necesitat absolut nimic greu, cum adica rezolva un profesor intr o ora si jumatate??? Poate atat ii ia se le explice copiilor care nu inteleg (asemenea tie). Nu inteleg ce este atat de greu la a rezolva probleme de nivel de clasa cand in ultimii 4 ani tot asta s a facut la clasa. Poblema este ca elevii invata pe ultima suta de metrii sau chiar nu acorda destula atentie unui examen atat de important pana la urma este admiterea la liceu. Apoi aceasta este doar SIMULAREA (nu trebuie sa zic mai mult aici). Inca o problema este ca toata lumea se asteapta la note mari (acum 9.5 este considerat putin). Un elev care ia 10 ar trebui sa se poata descurca si cu probleme mai dificile (desi acestea nu au fost deloc dificile) pentru ca principiile se repeta in rezolvarea lor. Nivelul subiectelor ,,normale” a scazut ENORM in ultimii ani. Am vazut ca cineva a scris pe facebook ca s au incurcat subiectele de simulare cu cele de olimpiada :). Daca ati vedea diferenta de dificultate fata de subiectele de acum 30-40 de ani, ati intelege intr-adevar ce este un examen corect. Avand in vedere ca si in acele vremuri erau note mari, asta poate insemna doar ca acesti copii se adapteaza constant la subiecte si nu este neaparat o ,,problema” dificultatea acestora. Daca s ar schimba programa si am face lucruri mai avansate la clasa, discutia de subiecte usoare/grele ar ramane aceeasi. Niciodata nu va exista un echilibru. De asemenea, avem noroc ca in Romania avem macar MODELE de subiecte si stim mereu care sunt variantele ce pot pica. Totusi elevii se plang ca este prea greu???!!! Mai usor de atat nu prea se putea. Credema ca nu exista profesor care sa necesite mai mult de 15 min de timp de gandire. In continuare repet ce am spus si mai sus:

          Personal cred ca daca un elev se pregateste de la inceputul clasei a 8-a pentru aceasta simulare si invata moderat nu are cum sa ia sub nota 9. Intr-adevar, poate ca a fost mai greu decat in alti ani, dar asta nu este un lucru rau. Acest examen nu este menit sa fie rezolvat de toata lumea, mai ales ca aproape oricine poate sa il treaca fara sa puna mana pe o carte tot anul. Oricum aceasta este doar o simulare, deci nu vad de ce este atat de tragic sa primim subiecte putin mai grele. Ba din contra, cand elevii vad dificultatea acestor subiecte, cu siguranta ca se vor pregati mai intens pentru examenul propriu-zis din vara. Asa ca, hai sa nu ne mai plangem de subiecte si sa incercam sa vedem de ce nu le-am putut rezolva, astfel incat, sa ne perfectionam abilitatile matematice pentru etapa finala, al carei rezultat chiar are importanta.

      4. Bravo! Exact un asemenea răspuns mă gândeam și eu să postez. La o națiune de proști, ce mai plusează aștia cu geometria lor? Ca sclavi ai Europei nu avem nevoie de prea multă gândire.. :). Să dea domule ceva simplu, 2+2, ce atâta abstractizare și vedere în spațiu? La culea de căpșuni nu trebuie, iar la pus gresie și faianță o aria și un perimetru deja e treabă de muncitor calificat :))).

        1. Bună ziua! Atât de multă răutate, eu nu am văzut… De ce este nevoie sa jignim, când ne putem spune părerile, cu respect?! Vorbiți de sus, dar nu demonstrați decât lipsa inteligenței! Daca sunt grele sau nu subiectele, nu este un motiv să fim…. într-un fel anume! Nu vreau sa arunc cu vorbe grele, dar nu mi se pare în ordine sa facem afirmații jignitoare la adresa nimănui! Nu am fost niciodată la cules fructe, în alte țări, dar nu văd legătura… Calitatea cea mai de preț a oricărei persoane, este omenia și din păcate, va lipsește cu desăvârșire!

        2. Dumneavoastră gândiți cind comentat i numai aberații spuneți nu zic sa se dea 2+2 ,dumneavoastră sinteti elev s-au……….

      5. În primul rând, geometria nu este doar despre nume precum Pitagora sau Euclid, ci despre înțelegerea conceptelor și principiilor care stau la baza structurilor și formelor din jurul nostru. Aceste concepte nu sunt doar abstracte, ci au aplicații practice într-o varietate de domenii, inclusiv în arhitectură, inginerie, design și tehnologie. Prin învățarea geometriei, elevii dezvoltă abilități precum gândirea logică, rezolvarea problemelor și abilitățile de vizualizare, care sunt esențiale pentru succesul în multe aspecte ale vieți, doar ca asta a fost acum ZECI DE ANI.

        În al doilea rând, “orele de TikTok” ar promova o abordare consumistă și superficială a cunoașterii, concentrându-se pe divertisment și tendințe de moment în detrimentul educației solide și a înțelegerii profunde. TikTok-ul poate oferi divertisment și informații de interes, dar nu poate înlocui nevoia de a înțelege lumea înconjurătoare și de a dezvolta abilități critice și analitice.

    2. Ce inseamna geometrie clasica? Poate euclidiana. Si ce geometrie ar trebui sa faca in gimnaziu? Sau nu ar trebui sa se faca deloc. Pai sa nu mai facem nimic, zic, ca AI stie tot. Noua ce ne trebuie? Murim cum ne-am nascut. Problema nu este a profesorilor ci a celor care nu inteleg ca nu facem materii ca sa ne transformam in atotcunoscatori ci pentru a ne dezvolta abilitati, memorie, sa fim mai destepti azi decat ieri.

      1. Fara a folosi termenul sa moara famelea mea sa moara famelea mea ceva mai usor nu am vazut toata lumea pe tiktok zice ca maria avea 34,5 ceva inposibil pentru ca nu poti avea jumatate de carte dar mie mi-a dat ceva mult mai rezonabil 87,78 cu toate acestea eu solicit ministerului educatiei ca pentru examen elevii sa aiba la romana mesajul textului liric iar la matematica trunchi de piramida

      2. ce s-a dat e un exemplu perfect de ‘forma fara fond’. in loc sa se puna accentul pe gandire analitica (cum sa interpretezi corect niste date de intrare pentru a scoate niste date de iesire), am ramas la ‘gaseste formula care se aplica la enuntul din problema’.

        si ne mai miram ca sutem codasi la testele PISA.

    3. Tu din ce vagauna ai rasarit? Geometria este studiata peste tot in lume si din pacate in Romania s-a redus an de an si a ajuns sa se faca chiar prea putina (fata de alte tari dezvoltate care o studiaza si in liceu). Fara sa mai vorbim ca scoala a ajuns o bataie de joc in Romania. In constructii te lovesti frecvent de geometrie de la muncitor/mester la inginer/arhitect, ca sa nu vorbesc de alte domenii. Cand trebuie sa faci masuratori pe teren, sa calculezi suprafete, volume… cine crezi ca ti le face, inteligenta artificiala? Daca ti s-a terminat bateria la telefon crezi ca stii sa calculezi o distanta pe o harta/plan sau sa te orientezi fara gps?

    4. Hai sa va ajut. Aceste AI-uri au la baza matematica. Cipurile care proceseaza AI, au la baza matematica avansata si electronica (adica fizica). Curentul care alimenteaza aceste cipuri se bazeaza pe electrotehnica si electronica (fizica si matematica). Bateriile din smartphone-ul dvs, din masinile electrice au la baza fizica, chimie, matematica. Fizica si chimia ca si stiinte aplicate folosesc ele insele matematica.

      Hai sa dam matematica la o parte asa cum spuneti, si ce o sa ramana ? Ciubarul dvs dacic. Bine ati sosit in secolul 1 iHr, puteti scrie pe tablite de lut draga Machine Learning.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Amnistie pentru plagiatori? / Un amendament care ar bloca retragerea titlului de doctor plagiatorilor dinainte de 2011 ar fi fost introdus „fraudulos” într-un proiect de lege la Comisia de Învățământ din Camera Deputaților, susține USR

Repezentanții USR în Parlament atrag atenția că un amendament ar fi fost introdus în mod fraudulos într-un raport final al Comisiei de Învățământ care viza o lege discutată anterior, despre…
Vezi articolul