Baremele de corectare și notare pentru Matematică, simularea Evaluării Naționale 2024, publicate de Ministerul Educației

70.257 de vizualizări
Baremele de corectare și notare pentru proba scrisă de Matematică, de la simularea Evaluării Naționale 2024, au fost publicate de Ministerul Educației la ora 15:00.

Subiectele primite de elevii de clasa a VIII-a au avut un timp de rezolvare de două ore, de la 9:00 la 11:00, și un punctaj din oficiu de 10 puncte. Subiectul I este format din itemi obiectivi, de tip grilă, la fel și subiectul al II-lea. Pentru subiectul al III-lea rezolvările se puteau scrie și argumenta pe foaia de examen.

Miercuri, 7 februarie, are loc proba scrisă la Limba maternă. Rezultatele vor fi comunicate pe 23 februarie, conform calendarului oficial.

Baremele și subiectele pot fi consultate mai jos:
Comunicarea rezultatelor se face anonimizat și notele nu se trec în catalog, conform ordinului publicat în Monitorul Oficial

Art. 6. — „(1) Comunicarea rezultatelor obținute la simularea evaluării naționale pentru absolvenții clasei a VIII-a și la simularea probelor scrise ale examenului național de bacalaureat, în anul școlar 2023—2024, se face anonimizat, utilizându-se codurile individuale care înlocuiesc numele și prenumele candidaților și care au fost distribuite candidaților, pe bază de semnătură de primire, la prima probă susținută de aceștia.

(2) Rezultatele obținute de elevi la simularea evaluării naționale pentru absolvenții clasei a VIII-a și la simularea probelor scrise ale examenului național de bacalaureat, în anul școlar 2023—2024, sunt analizate la nivelul fiecărei unități de învățământ în care s-au desfășurat aceste simulări, prin discuții individuale cu elevii, dezbateri la nivelul clasei, ședințe cu părinții, precum și la nivelul consiliului profesoral, în vederea adoptării unor măsuri pentru îmbunătățirea performanțelor școlare.

(3) Notele obținute la simulările naționale nu se trec în catalog. Prin excepție, la solicitarea scrisă a elevului, notele obținute la simulările naționale pot fi trecute în catalog.”


4 comments
  1. Greu, zic unii.
    Sincer insa, pentru subiectul 1 și primele doua puncte din subiectul 2, un copil cu nivel de pregătire minim ar trebui sa petreacă cel mult 30 de minute. Adică nota 5 este asigurata, doar prin abilități elementare de calcul.
    Celelalte 4 probleme/subiectul 2 sunt abordabile, dar necesita putina gândire: identificarea unui triunghi isoscel, determinarea dublului unui unghi, știind ca ai cateta/ipotenuza = 1/2, de unde imediat unghiul cerut… Nu sunt imediat rezolvabile, dar nici nu necesita meditații. Un copil cu nivel de pregătire spre mediu ar trebui sa rezolve aproape integral primele doua subiecte, în cel mult 90 de minute, adică nota 6-7 este ușor accesibila.
    Mai departe, același copil mediu nu ar trebui sa aibă niciun fel de probleme în a obține cel putin alte 8 puncte din 3.1.a, 3.2.a, 3.3.a, etc.
    Cam fara efort, nota 7 ar trebui sa fie nota medie
    Desigur, pentru note mai mari este necesar putin efort. Dar, din nou, notele mari sunt accesibile fără meditații.

    1. Gata ati bagat iar spaima in copii!
      V-ați asigurat pregătirile pentru încă un sezon!
      Nu va interesează performata copiilor, ci doar bani parintilor la pregătiri.
      În curând, inteligenta artificiala va face sa dispară și mediocritatea din educație.

  2. Buna ziua,
    Astazi am terminat de revizualizat simularea la matematica. Mie nu ca nu mi se pare in regula ce exercitii le-au picat, ci modul de rezolvare era cu totul diferit. La fel cum au mai spus alte persoane, am stat 30 de min sa ma uit la baremul publicat. Tot nu-l inteleg.
    Stiu ca trebuie sa ne invatam copii sa reuseasca in viata si sa se descurce cu orice, dar nu este in regula sa ii bombardam in perioada copilariei, cand trebuie sa iasa afara, sau sa se joace, nu sa stea 24/7 cu caietele deschise. Sau profesorii sa ii incurajeze sa lucreze din ce in ce mai mult. Aveti prea multe asteptari de la niste copii de 14-15 ani in momentul acesta. Dati-le o pauza. Eu ca un adolescent nu mai am timp liber, nu doar pentru ca fac sport de performanta, dar si trebuie sa stau mereu sa invat.
    In concluzie (Opinia mea!!!!!), aceasta simulare a fost o mare bataie de joc si sper ca Ministerul sa revizuiasca aceste simulari sau examene daca vor sa aibe niste persoane de succes in tara noastra

    Multumesc!

  3. Rușine, bătaie de jog subiecte foarte grele ,mai ales pt copiii din mediul rural ,unde profesorii nu își fac treaba, cine sa va înțeleagă trageți niște copiii în jos, și ne mai mirăm de ce aleg oameni sa plece din țara lor.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Dezbatere online despre plagiat, vineri, organizată de profesoara de filosofie Dana Jalobeanu și de jurnalistul Petru Clej, în contextul noilor acuzații de plagiat la adresa ministrului Educației: “Ce le spunem studenților despre plagiat?”

Pentru vineri, 30 septembrie, mai mulți profesori universitari lansează o invitație deschisă la dezbatere online pe tema plagiatului, scrie profesoara de filosofie la Universitatea București, Dana Jalobeanu pe Facebook. Discuția…
Vezi articolul

Club de limbajul semnelor la Liceul Teoretic Alexandru Vlahuță din București, inițiat de o elevă în clasa a XII-a, Armita Modares: Pe lângă elevi participă și profesori și bibliotecara școlii. Am făcut singură afișe, pagină de Instagram pentru club, am contactat o profesoară care să ne predea

O elevă în clasa a XII-a la Liceul Alexandru Vlahuță din București, Armita Modares, a avut ideea de a porni un club în care elevii care doresc pot învăța limbajul…
Vezi articolul