Profesorul Cătălin Ciupală, despre subiectele la matematică de la simularea Evaluării Naționale 2024: Au fost bine gândite. N-aş dori ca mediocritatea să se răsplătească cu peste nota 9.50

46.958 de vizualizări
Cătălin Ciupală / Foto: captură Digi24
„Subiectele au fost bine gândite. Un elev bun putea lua peste nota 9. Cel mai dificil, după părerea mea, a fost 5b, un subiect deosebit care să departajeze copiii foarte buni de buni. Cu alte cuvinte, n-aş dori ca mediocritatea să se răsplătească cu peste nota 9.50. Nu este normal”, a declarat Cătălin Ciupală, profesor de matematică la Colegiul Andrei Şaguna din Braşov, la TVR Info, despre subiectele de la proba de matematică a simulării pentru Evaluarea Națională 2024.

Mai mulți părinți și elevi au scris pe grupuri sau rețele sociale că subiectele au fost grele, timpul de lucru a fost prea scurt și doar cei care au făcut meditații ar fi putut să le rezolve.

Declarațiile profesorului Cătălin Ciupală:

Per ansamblu, subiectele au fost bine gândite. Au fost probleme de la nivel de dificultate foarte foarte scăzută, corespunzător clasei a II-a, a III-a, până la dificultate mai sporită, doar două-trei subpuncte maximum. 

Într-adevăr, îţi trebuie o pregătire suplimentară, dar nu neapărat meditaţii, adică să lucrezi în plus acasă. Un elev bun putea lua peste nota 9.

Aş zice doar de 5b, care a fost mai dificil. Subpunctul 6 mie nu mi s-a părut, problema aceea 6b nu mi s-a părut foarte dificilă, dar era interesantă. Şi totodată şi subpunctul 4b nu a fost foarte simplu, dar nici foarte complicat. 

Cel mai dificil, după părerea mea, a fost 5b, un subiect deosebit care să departajeze copiii foarte buni de buni. Cu alte cuvinte, n-aş dori ca, şi e foarte bine ce s-a întâmplat, ca mediocritatea să se răsplătească cu peste nota 9.50. Nu-i normal.

Informaţii de context

Ministrul Educatiei, Ligia Deca, a declarat că subiectele de la simularea Evaluării Naționale 2024 au fost echilibrate, „au asigurat atât grad mediu, dar și înalt de dificultate, să putem avea departajare”.

Secretarul de stat în Ministerul Educației, Sorin Ion, a spus că subiectele de la proba de matematică sunt „așa cum trebuie să fie niște subiecte la un examen național” și că puteau fi rezolvate în timpul de 2 ore, alocat examenului, „a fost testat și acest lucru”.


78 comments
  1. Când se va discuta de mediocritatea profesorilor? De lipsa de interes în ceea ce privește predarea? Când se va discuta de predarea la clasa a VIII-prin transcriere de către elev din carte sau din fișiere transmise pe whatsapp de elevii cu care profesorul de la clasa face meditații? Când se vor face verificări ample ale modului de predare? Acei mediocrii de sub 9.5 se trezesc la ora 7 și se pun în pat la ora 0.00. în plus sunt copii ai unor parintii,care muncesc de dimineata pana noaptea sa plătească un meditator cu milioane pe saptamana,respectiv luna, ca la școală nu se face nimic. As dori sa întreb,rezultatele dezastruoase se analizează doar dpdv al mediocrității copilului sau al unui sistem de învățământ care nu exista decât ca buget? Mulțumesc!

  2. Terra= planeta noastră= Pamantul, cu “P”, nu cu “p”
    Un număr incert de ” i”, virgule introduse între Subiect și predicat, dezacord între substantiv și adjectiv etc.etc.etc…
    Prea multe greșeli de ortografie la cei care vor sa fie mai multa îngăduință la Matematică, pentru ca copiii lor au moștenit de la ei, părinții dragostea pentru Limba Romana, nu pentru logica, gândire…
    ( mai mult sau mai puțin abstracta).

  3. Vrem sa fie copii noștri de zece, altfel la nota 9 sunt mediocri. Cum sunt cei care conduc acest minister? Dar cei care conduc această țară? De zece sigur nu sunt, poate doar de 6-7, multi nici acolo. ex Ciucă Ciolacu Falcă sa sunt de 3-4 maxim și lista e lunga, știm cu toții. Sa ajungi ministru e o banalitate, se pun întrebări de genul “așa este că pământul e rotund?” Elevii trebuie sa fie monitorizați video și doamne ferește daca misca cumva poate fi eliminat. Un candidat la un minister insa poate fi pe langa subiect, spune o gluma, toți rad și merg mai departe cu evaluarea. Suntem oarecum ipocriți, dar toți o defilam doar cu cei de nota 10. Țara are nevoi de toți oamenii, de toți copii, in primul rand pentru că sunt oameni și doar împreună pot realiza lucruri mărețe. Individuali suntem buni, dar nu ajuta pe nimeni daca folosim asta doar pentru noi și atât 😁

    1. Niște subiecte de…toata jena 😶 si cu ce motivatii sunt prezentate! Se afirma în comentarii toți acei profesori prefăcuți și lingăi ai sistemului pt ca acei profesori care chiar au ceva de transmis sunt, de fapt, dezamăgiți!!!

  4. Am urmărit comentariile și clar este o nuca tare testarea la EN. Am văzut păreri bune și mai puțin bune, unele chiar anapoda. Foarte adevărat este că se iau foarte ușor 3p la exercițiile de pornire și foarte greu, cu mult efort la cele de final. Clar nu este in regula, dar avantajează marea masă să obțină 5-6-7. Eu înțeleg că după cei 4 ani de gimnaziu elevul trebuie să rămână cu o bază, principii generale de calcul. o arie, un volum, o ecuație, foarte mult ar trebui sa fie axat pe ceea ce practic chiar se utilizează în viața reală. Poți știi teorema lui Pitagora sau teorema înălțimii, dar cei care meditează știu că acestea puse într-un context, mai alambicat, unde zic unii trebuie gândire “abstractă” elevii de 7-8-9 nu mai reușesc să aplice teoremele de baza, tocmai pentru că profesorii care fac meditații asta dezvoltă. Gândirea abstractă e despre olimpiade clar. Elevii cu valențe și plăcere în domeniu pot fi testați astfel, clar, dar nu și ceilalți 90% din elevi. cunosc foarte multi profesori de matematica și sunt mândrii că au mai creat o problema de olimpiada in care și-a folosit el întreaga putere creatoare și de imaginație sa o pregătească pt publicat. Desigur toți, dar toți sunt in grupa meditații acasă. Este asta corect fata de elevii care dau un test pentru a justifica cunoștințele acumulate și pentru a continua la un liceu? cat despre admitere la licee, efectul va fi clar o scădere cu 30-40% e elevilor de liceu. Le este frica de ăsta. este exact cum e cu admiterea la facultate. Cum poți avea cei mai mulți studenți? concurs de dosare, admiterea triază și nu e profitabila pentru sistem

  5. “Într-adevăr, îţi trebuie o pregătire suplimentară, dar nu neapărat meditaţii, adică să lucrezi în plus acasă. Un elev bun putea lua peste nota 9.”

    Desigur, un elev bun care lucrează singur putea lua 9, dar numai unul meditat putea lua 10. 😀
    D-le Ciupală, la liceul/colegiul la care lucrați, câți elevi intră cu 9 la EN? Să vedem dacă și ipocrizia este recompensată cu “10” în învățământul românesc, nu doar mediocritatea!

    1. În traducere, numai ăia care iau 10 la matematică sunt buni, cei care iau 9 sunt proști?! Asta ai înțeles tu? Asta crezi că spune omul?

      Notele sunt de la 1 la 10. 5 e și ea tot notă. 7, 8, de asemenea. Dacă nu ești grozav la matematică, dar ești atent la ore, iei ușor un 7. Cu puțin efort, ajungi și la 9. Într-o zi bună, când ”cazi” pe subiecte iei și 10.

      Unde-i drama că ia 9 și nu 10? Sau 7 și nu 10? Vă cramponați de nota maximă de parcă fără ea, elevul n-are nicio valoare. Ia mai calmați-vă. Nu e musai ca toți elevii să fie de 10 pe linie, și nu e nicio rușine ca elevul să fie un elev mediu, de 7-8. Fiecare cât poate. Nu-i mai chinuiți atât cu frustrările voastre, că nu-i faceți să priceapă mai mult decât sunt capabili. Lăudați-i pentru orice reușită, pentru ei contează. Dar când începeți din clasa I-a cu ”Tu cât ai luat? Dar copilul lui X de pe scara 2? Dar de ce n-ai luat notă mai mare ca sor-ta? Dar de ce ești prost și iei doar 9?” vă distrugeți copiii și apoi găsiți pe alții vinovați.

      1. @Iancu,

        “În traducere, numai ăia care iau 10 la matematică sunt buni, cei care iau 9 sunt proști?! Asta ai înțeles tu? Asta crezi că spune omul?”

        “N-aş dori ca mediocritatea să se răsplătească cu peste nota 9.50”

        Asta spune d-nul de la un colegiu “de stat” la care, anul trecut, s-a intrat cu cel puțin 9.50 la profilul real (datele sunt publice). Ce ai vrea să înțeleg? Restul sunt “mediocritatea” în opinia d-lui, nu a mea!

        Segregarea dintre “olimpici și meditați de la clasa a II-a (există, cunosc)” și “mediocritate” nu am încurajat-o eu, ci unii profesori (ca d-nul citat și ca tine)! Normal că voi îi încurajați pe acei părinți frustrați care vă alimentează ani la rând conturile și trag de bieții copii care – la clasele primare se plâng colegilor de școală, iar mai târziu (în clase V-VIII de la colegii) intră în depresie (cunosc și asta), apoi îmi spui mie cum se crește un copil, fără ca eu să fi deschis o asemenea discuție! Dacă ai vrut și restul de adevăr, acum îl ai! Păstrează “durerea” pentru tine, nu-s alții vinovați pentru copiii traumatizați de voi, unii profesori, cu susținerea (și plata) părinților lor! Și nu mă refer la adolescenți, ci la cei de care trageți să intre (curând… încă de la creșă, dacă s-ar putea) direct sub “umbrela” colegiilor! Nu dați vina numai pe părinți când voi puteți, dar nu refuzați acest abuz! Cunosc inclusiv copil care și-a pierdut performanța școlară și comportamentul exemplar în urma eșecului de la… 10-11 ani!

        Banii “vorbește”… “domnii” mei? Lumea vă privește, să știți! Măcar stați în banca voastră, aia la care unora dintre voi le vin banii din meditații.

  6. Sunt foarte amuzat de toate aceste “dispute” din mediul online și cum mai “răsare” un profesor mai tare în clanță care să aprecieze gradul de dificultatea al acestei simulări….Mulți copii nu au posibilitatea să ajungă la același nivel cu al celor care fac meditații tocmai din cauza acestor profesori care tratează elevii la școală mediocru. Am ajuns sa citesc articole cu domnul profesor care la ore nu face nimic și le cere acasă copiilor sa învețe după videoclipurile de pe aplicațiile educaționale. Serios? Dorim performanță și diferențiere între copii, dar cu cine? Cu domnii profesori care culmea încurajează copii sa meargă la meditatii? Și ne miram ca testele PISA sunt făcute praf, ca la simulări marea majoritatea elevilor nu se prezintă, iar la EN mulți nu reușesc sa ia amărâtul de 5.
    Adevărat, exista și copii care învață singuri acasă, dar cu un suport venit de la școală. Dacă la ore nu sunt predate noțiunile de baza…unde pot învata acești copii astfel încât sa reușească totuși sa ia o nota bună la examen?

    1. [citation needed]

      Mai scurt, de unde vii tu cu generalizarea asta totală? De pe stadion? În ce calitate ne spui toate astea? De părerolog? Se pricep toți românii, mai nou, la fotbal, politică, educație și sănătate.

      Hai pa.

  7. Depinde ce se înțelege prin mediocritate.

    Există multe județe unde cu media 9.10 nu intri la nicio specializare a primelor 4-5 licee din județ.

    Grila la matematică este cumva ciudată.

    Ai 5 puncte la subiecte care pot fi rezolvate mizând pe ,, șansă ” (fără să rezolvi nimic efectiv ci doar ghicind) si 3 puncte la subiecte care necesită o pagină de calcule.

    Din punctul meu de vedere grilele nu ar trebui notate cu 5 puncte decât dacă sunt însoțite de cel putin un calcul demonstrativ…

    De asemenea dificultatea subiectelor ar trebui sa fie progresivă adică departajarea să se facă la subiectul 3, care să aibă o dificultate înaltă și care să permită departajare clară, chiar și la câte un punct, pt. fiecare rezolvare parcursă.

  8. Interesant ca părinții care doresc copiilor lor un viitor la un liceu BUN la profil uman scriu comentarii în stil tik.tok, cu virgula între Subiect și predicat, cu i-uri ori prea multe, ori prea puține..Probabil ca și comunicarea corecta trebuie sa fie considerata facultativa//excesiva…pe lângă cea logica și argumentata.

  9. Corect! Învățământul romanesc este de mult timp depășit, ar trebui schimbat din rădăcină..e cam putreda..8 ani de matematica pt un copil cu înclinații spre filologie, sunt suficienți. Am doi copii pe filo, i-am chinuit cu meditații..care e scopul final? Cei din birourile Ministerului nu prea vad ce e în” curtea scolii”..copiii care merg pe filo, pe arta, pe medicina chiar, sau pe multe alte domenii unde nu este necesara matematica, nu ar trebui sa susțină acest examen la E.N. ci o materie de profil. În alte țări, elevii aceleași clase, își iau mapele și merg fiecare la câte un curs pt care a optat și care în mod clar îi va ajuta în cariera dorita. La noi, toate sunt anapoda, mai ales în gimnaziu- un amalgam de informații cuprins în 18 materii, din care nu se aleg cu mai nimic, mai pe scurt : de toate și nimic…

    1. Corect!!!! Dar noi tot pe sistem comunist am rămas în privința învățământului, chiar mai rău….se degradează pe zi ce trece pentru că, la minister, nu există competență și nici oameni înțelepți, cu inteligență emoțională care, știind care sunt problemele sistemului românesc rudimentar de învățământ și problema creată an de an de această materie inutilă la examenul de evaluare, adică matematica, să se uite în ograda UE pentru că și noi suntem membri UE și ar trebui să luăm exemple din țările dezvoltate și civilizate și în privința învățământului. Învățământul românesc se stie, de atât de mult timp, că este praf și că matematica chiar nu ajută cu nimic la examenul acesta și nici la BAC, pentru copiii cu înclinații spre profilul uman…..sunt de aceiași părere cu dumneavoastră…..nu toți vor deveni ingineri ca pe vremea comunismului…..sau matematicieni sau profesori de matematică, etc…..cei din minister sunt însă, în mod voit, orbi și surzi și nu acceptă că matematica nu reflectă inteligența emoțională și talentul copiilor și nici nu are aplicabilitate în viața cotidiană ca celelalte domenii (fizică, chimie, biologie, limbi străine, română, arte, istorie, geografie, etc)…..vezi Doamne dacă nu știi matematică la nivel academic (și vorbim aici de copii de gimnaziu nu studenți) cică ești prost, mediocru, etc, dar să nu cunoști gramatica limbii române, să nu știi să te exprimi corect românește, să nu citești, să nu știi să mânuiești cuvintele corect, nu contează, nuuuuu….doar matematica fir-ar ea să fie. Și de ce? Pentru că nu se pune accent pe inteligență, pe exprimare, pe aplicabilitatea pe care o au în viața de zi cu zi materiile învățate în școală, nuuuuu ….doar statisticile contează, doar matematica este importantă, în rest oricâte cunoștințe ai, ești prost….. matematica da trebuie, dar la nivel mediu nu academic cum se practică, iar profesorii de matematică, în general, fie nu sunt buni pedagogi și nu se știu coborî la nivelul elevilor încercând să se plieze pe nivelul clasei,.fie nu sunt capabili să predea matematica asta mirobolantă, stufoasă și atât de mult ridicată în slăvi artificial și părinții sunt forțați să le plătească bieților copii meditații. Situația devine frustrantă pentru copii care dacă nu înțeleg matematica devin complexati, se consideră inferiori celorlalți – alimentați indirect și de profesori -, ajung să își piardă încrederea în ei, le scade stima de sine, devin depresivi, clachează și la celelalte materii chiar dacă acolo sunt doar de 9 și 10, pe merit, și ajung fie sub pământ, în multe cazuri, se știe, fie în cel mai fericit caz, la psihologi crezând că ceva e in neregulă cu ei. Nu e corect, suntem o societate ipocrită, snoabă, bolnavă. Suntem praf ca nație și vom decădea și mai mult dacă nu înțelegem care sunt prioritățile in viața asta și dacă nu incepem să îi vedem pe copii cu toate talentele lor și dacă nu încercăm să îi direcționăm spre domeniul dorit și iubit de fiecare și să îi sprijinim să facă ceea ce fac, cu pasiune și să scoatem, din toți, niște adulți inteligenți, nu doar la matematica asta afurisită, ci fericiți și pasionați de domeniul ales ca activitate. Doar dacă schimbăm mentalitatea asta învechită și prost înțeleasă și perpetuată, vom putea să ne ridicăm din nou ca țară, ca națiune inteligentă și respectată în lume. Deocamdată suntem o nație doar tolerată de cei din occident, nimic mai mult, haideți să nu ne mai împăunăm degeaba și să nu mai continuăm cu snobismul asta prostesc și ipocrizia. Haideți să nu mai pupăm dosuri și să ne maturizăm odată că nație.

  10. Serios ? Numai copiii cu note de 9 si 10 la matematica gandesc ? Copilul meu e bun pe romana, istorie, engleza, iar la mate e de nota 7- 8. Daca ia 7 la evaluare la matematica isi rateaza sansa sa intre la liceul pe care si-l doreste (pe uman) si unde se intra cu nota foarte mare.
    As putea spune ca cei care nu-s ca el nu gandesc ? Sunteti total pe dinafara, doamna. Mai cititi inca o data ce am scris.

    1. Corect! Învățământul romanesc este de mult timp depășit, ar trebui schimbat din rădăcină..e cam putreda..8 ani de matematica pt un copil cu înclinații spre filologie, sunt suficienți. Am doi copii pe filo, i-am chinuit cu meditații..care e scopul final? Cei din birourile Ministerului nu prea vad ce e în” curtea scolii”..copiii care merg pe filo, pe arta, pe medicina chiar, sau pe multe alte domenii unde nu este necesara matematica, nu ar trebui sa susțină acest examen la E.N. ci o materie de profil. În alte țări, elevii aceleași clase, își iau mapele și merg fiecare la câte un curs pt care a optat și care în mod clar îi va ajuta în cariera dorita. La noi, toate sunt anapoda, mai ales în gimnaziu- un amalgam de informații cuprins în 18 materii, din care nu se aleg cu mai nimic, mai pe scurt : de toate și nimic…

  11. Parcurgand multe comentarii, problema multora devine evidenta: subiectele nu s-au prea potrivit cu ceea ce s-a discutat la meditatii. Parintii se simt inselati, deoarece cred ca banii platiti (de cele mai multe ori aiurea) pe meditatii nu le-au garantat subiecte pe placul copiilor.

    Subiectele sunt abordabile. Asa cum zice si dl. Ciupala, o nota decenta se poate obtine cu putina gandire, fara un efort deosebit. Intr-un ritm oarecum lent, cel mult 90 de minute sunt suficiente pentru o nota in intervalul 7-8, pentru un copil capabil sa realizeze un rationament matematic relativ simplu.

    Da, unele probleme din partea a 3-a sunt putin mai dificile, dar nicidecum nu pot fi considerate de olimpiada. Un copil silitor poate rezolva usor atat subiectele 1-2 cat si punctele a de la subiectul 3. La care se adauga usor 1b (problema de clasa a 5-a, cel mult a 6-a), 2b, 3b. Adica usor se ajunge la 9.1

    Ultimele trei probleme sunt dificile pentru ca, din pacate, multi copii nu prea reusesc sa vada reprezentarile geometrice, nici macar 2D. Nu reusesc sa inteleaga relatiile intre unghiuri, etc. Dar, fara pregatire speciala, fara pretentii de olimpiada, un elev bun (dar nu neaparat excelent), trebuie sa poata rezolva relativ usor si celelalte trei subpuncte ramase. De exemplu, 3a: cat o fi unghiul respectiv, daca este complementar unui unghi de 180-20-50 (asa cum rezulta imediat din datele problemei)? Or fi paralele doua perpendiculare pe aceeasi dreapta? O fi triunghiul EMA isoscel? etc. Intrebari care apar imediat, doar privind figura (de remarcat ca elevii nici macar nu trebuie sa realizeze o constructie geometrica!).

    Asadar, nota 10 este accesibila, nu necesita meditatii, doar un nivel mediu de gandire abstracta. Iar elevii de clasa a 8-a ar trebui sa aiba activat acest mecanism: gandirea abstracta.

  12. Bună ziua !
    Încetați să comparați subiectele de la simulare cu cele de olimpiada .
    Cei care credeți asta, nu ați văzut nici subiecte de la faza pe școală , nu mai vorbim de faza pe județ sau națională .

    Credeți ca cei care sunt buni la mate sunt fericiți ca la română subiectele sunt în proporție de peste 60% literatură?
    Poate și cei care vor la mate înfo ar dori numai gramatica .
    Cei care mergeți la uman scăpați de mate din clasa a 11-a , cei de la mate info nu scapă de literatură până termină liceul .
    Cine e în avantaj ???

  13. Departajarea elevilor de 9 si 10 despre care vorbeste domnul din “poveste” s-o faca la olimpiade. La scoala generala se invata chestii generale, ca de-aia se numeste asa. Nu orice copil doreste sa dea la un liceu cu profil real. Cum va intra la un liceu bun cu profil uman un copil care ia 9 sau 10 la romana si 7 (sau mai putin) la matematica ? Pai nu va dati seama cat de dezamagit si frustrat va fi acel copil ptr ca va trebui sa-si petreaca 4 ani intr-un liceu si la un profil ptr care el nu are aptitudini si nu si-l doreste ? Pur si simplu unii oameni nu pot intelege matematica, asa cum multi oameni nu pot fi artisti. De ce trebuie condamnati sa nu intre la un liceu ptr care chiar sunt buni ? Numai capete de pluta sunt in ministerul invatamantului si pe langa.

    1. Soluția ar fi introducerea examenelor de admitere în licee. Așa, fiecare absolvent de gimnaziu s-ar îndrepta spre profilul la care înclinații. Nu e corect pentru un elev care vrea să urmeze un liceu bun cu profil uman, să nu poată accesa acest profil pentru că a luat o notă foarte mica la matematică, și invers.

    2. Olimpiada de matematica e alceva!
      Nu trebuie sa creada lumea ca doar olimpicii pot lua 10 la evaluarea nationala . Eu am elevi care nu merg la olim si vor lua sigur la evaluare peste 9,5 !!! Pt ca gandesc! E meritul lor, sunt copii preocupați de scoala! Copii care au parinti pt care scoala e importanta si care accepta ca profesorul e un alt parinte! ! La ultimele simulari,18 din 21 au luat peste 9,2!!!!

      1. Doamna dirigintă, vă dați seama ce vorbiți? Sunt elevi care nu~si permit să facă meditații, dar gândesc și sunt preocupați. Nu sunt ajutați de profesori și sunt considerați mediocri, deoarece se lucrează la clasă DOAR cu cei care știu. Cunoașteți acest lucru foarte bine, dar ne place să ne umflăm în pene.

    3. Vă dați cu c*rul de pământ de parcă e sfârșitul lumii. Puneți-vă copiii să învețe, mai au timp. Și nu, dacă au o inteligență minimală, n-au nevoie de meditații. Doar de efort personal.

      La uman e cea mai mare bătaie pe locuri, pentru că e ușor la bacalaureat, față de real. Așa că mai încet cu pianul pe scări, că nu se adaptează copilul, bla-bla-bla. Toată lumea concurează pe exact aceleași locuri, examenul s-a dat întotdeauna strict la română și matematică, deci n-ați aflat alaltăieri că astea-s disciplinele de examen. A, până acum elevii au frecat menta, că e ușor de tot? Păi bine e că nu e. Lasă să îi departajeze efortul depus pentru autodepășire, nu apatia și lenea generală. Vrea la uman? Să se pregătească cât de bine poate la cele două discipline de examen și să ia medie mare pentru admitere.

      Pentru că, ce să vezi, după ce termină liceul la uman, i se năzare că vrea la medicină, că așa îl pun mami și tati să se înscrie, și cu media lui mare la bacalaureat – luat mult mai ușor la uman – intră, ocupă un loc și după aia se plânge 5 ani că științele sunt grele, că de ce nu l-a pregătit școala. Sau și mai bine, vrea să se facă IT-st, că acolo-s salarii mari, dar el nu mai știe nici tabla înmulțirii. Tot școala e de vină că nu e capabil să învețe lucruri banale.

    1. E concurs de admitere la liceu. Și toți oamenii ăștia care se plâng pe aici vor să fie cât mai facil, ca să ia toată lumea 10 și apoi să caute să intre la cel mai bine cotat liceu, că doar altfel viața n-are rost. Ce dacă elevul de fapt nu prea a învățat? Să intre d-l Goe la liceu, și vedem noi după aia ce se mai întâmplă!

  14. Observ foarte mulți părinți, respectiv elevi, revoltați cu privire la subiectele simulării de matematică. Țin să menționez ca sunt clasa a noua și ca mie mi-a luat mai puțin de o oră pentru a rezolva și redacta corect exercițiile. Nu am făcut nici meditații la română, nici la matematică, ci m-am pregătit de una singură. Școala la care am fost pe durata întregilor opt ani de primară și, respectiv, generală, era una de cartier, cu rezultate foarte slabe, ceea ce nu m-a ajutat.

    …nu, subiectele nu au fost de “olimpiada”. Un copil care învață si care lucrează le putea face cu ușurință. Nu știu dacă să râd sau să plâng când citesc comentarii cu privire la cât de astronomic de grele au fost aceste exerciții. Însă, în orice caz, îi invit pe cei care afirmă așa ceva să se uite peste un subiect de olimpiadă dat anul trecut, fie județean, fie pe sector, pentru ca, să fim serioși, nu se compară cu EN și nici nu se va compara vreodată.

    Subiectele EN sunt de nivel mediu. Grilele, care se efectuează folosind doar niște cunoștințe de bază, le aduc elevilor nota 7, o notă care nu este nici pe departe “slabă” și cu care se poate intra la destule licee. Totuși, intr-adevăr, nota 9 este mediocră, întrucât subiectele sunt adesea banale, mai ales cele din anii trecuți. Închei prin a spune ca o notă mică la EN nu marchează finalul lumii, licee și școli profesionale tot vor fi la care să se poată duce. Nota 10 merită să fie luată nu de toți, ci doar de cei care chiar știu.

    PS. Da, profesorii de matematică pot face simularea aceasta în timp util, fără greutăți. Să ținem cont ca ai nevoie doar de opt ani de școală pentru a efectua așa ceva.

    1. @Ecaterina,

      “Țin să menționez ca sunt clasa a noua și ca mie mi-a luat mai puțin de o oră pentru a rezolva și redacta corect exercițiile.
      (…)
      Totuși, intr-adevăr, nota 9 este mediocră, întrucât subiectele sunt adesea banale, mai ales cele din anii trecuți.”

      Așadar, tu ai intrat pe “subiecte banale” (și te bucuri de rezultat!), dar după tine… potopul, nu?
      Comentariul tău îmi dă o senzație de “profesor sub acoperire”… 🙂

  15. Nimeni nu discuta despre o sistematizare a viitorului examen în subiecte care sa crească în intensitate astfel încât toți sa poată atinge un nivel mediu iar cei dedicați sa puncteze pana la capăt. Poate asa cei slăbuți pot deveni medii și cei medii chiar buni. Așteptăm ca din aceasta primavara sa vedem cati meditatori își declara veniturile și cati parinti vor sesiza neregulile catre organele de control și chiar de cercetare panala. Pana atunci pot face o remarca pentru Monix .: trebuie sa recunoaștem ca Politehnica e facultate grea , dar chiar 8 ani sa dureze….?

  16. Se presupune ca Calin e unul dintre cei care pricep mate, fiind profesor de mate, se intelege. Sa ne imaginam ca matematica presupune, cel putin, putina gandire. Da’ cum se face ca profu’ inca nu s-a prins ca mediocritatea deja de pe la inceputul sec. XXI (2001>) se rasplateste cu peste 9.50? Pentru analfabetii functional, rationamentul vine din expresia ,,n-as dori” pe care a folosit-o. Acum, v-or sari ,,inteligentia artificiala” si vor behai ca ala de mate nu e musai sa stie macar acceptabil limba romana (profu’ fiind de mate si nu de romana). Sigur ca-i tare sa le ai cu cifrele da’, daca stai un pic sa te gandesti, e musai, mai intai, sa te descurci cu lb.romana macar pentru a intelege enunturile matematice (alea care-s inca pe litere si nu cu cifre, evident), daca vrei sa fii intre aia de peste 9.50. La tot pasul hotia colcaie si profu’ e ingrijorat ca nu cumva ,,sa se intample in viitor” ca sa urce vreunul peste 9.50 nefiind meritoriu.

  17. Observ cum mulți părinți, respectiv elevi, sunt revoltați, dacă se poate spune așa, cu privire la subiectele simulării de anul acesta la matematică. Țin să menționez ca sunt elevă în clasa a noua si ca mie nu mi s-au părut deloc atât de dificile, întrucât le-am rezolvat pe toate, inclusiv grila, în mai puțin de o oră, cu tot cu redactări complete. Anul trecut, nu am făcut meditații nici la matematică, nici la română, ci am învățat de una singură. Școală la care am fost era una de cartier, cu rezultate foarte slabe, deci nici acest lucru nu m-a ajutat.

    …si chiar nu mai pot să citesc comentariile care afirmă ca subiectele au fost de “olimpiada”. Nu știu dacă să rad sau să plâng când le văd. În orice caz, îi invit pe cei care consideră ca aceste simulări au fost “astronomic” de grele să se uite peste niște subiecte de olimpiadă date în anii trecuți, chiar și din cele de pe sector, pentru ca EN și olimpiada nici nu merg comparate. Simulările acestea sunt de nivel mediu, nimic mai mult și nimic mai puțin. De asemenea, doar grilele, care se fac doar folosind niște cunoștințe de bază, aduc nota 7 elevilor care le efectuează corect, iar nota nu este una mică, dimpotrivă, îi asigură acestuia un liceu mediocru. Un 9, intr-adevăr, este considerat mediu la EN, din motivul ca majoritatea exercițiilor sunt banale. Închei prin faptul ca nu toți copiii trebuie să ia 10, ci doar cei care chiar muncesc și care știu. Note mici la EN este capătul țării și există școli profesionale sau licee mai slăbuțe unde se intră cu medii joase. O notă mică înseamnă doar ca respectivul nu a fost destul de pregătit.

    PS. Da, profesorii de matematica pot face subiectele de EN in mai puțin de o oră cu ușurință, nu sunt deloc mare inginerie.

  18. Ciupala incurajeaza meditatiile pe față. Cu subiecte dastea intra in fibrilații unii că nu pot intra la profilul dorit. Mănâncă pe paine niște algoritmi neglijând alte materii care vor trebui apoi sa le abordeze și iar meditații in anii următori.
    Oricum nu-l băgați în seamă. Da cate un interviu online că și funebriul sau alti abonați aici.
    Pe undeva e corect ca numai olimpicii să poată lua 10 la examen. Noi ne-am obișnuit să avem numai 10 pe linie că am învățat mecanic niște algoritmi și niște comentarii.

    Ar trebui sa fie o singura nota de 10 pe țară așa ca la titularizare la fizica.

    Totodată toată lumea vrea la teoretic că sa ce? Că sa se plânga că materie multa si profi rai pt că au iq sub 120. Apoi sa meargă bone sau cameriste.

    Totodată pt viitor trebuie luat in seama scoaterea matematicii actuale de tip vocațională și introducerea ca în Europa de Vest a educației matematice.

    Chimia și fizica de asemenea desființate și lăsate doar la liceele de profil.
    Cultura generala nu înseamnă să te chinui cu niste formule aride și probleme fara importanta.

    Și eu mergeam la olimpiade de mate in liceu, ce folos că azi nu mai știu nici de gimnaziu materie? Uitarea e normala și pot spune că oricum ce am învățat nu mi-a folosit la nimic, cred că mai bine citeam mai multa literatura sau făceam un profil tehnic.

  19. Foarte bine punctat , și eu sunt pentru subiecte diferențiate, pe 2 nivele: un anumit nivel pt cei care merg spre real, și un alt nivel de subiect pt cei care se îndreaptă spre științe umaniste. Asta e și părerea mea și sper să audă cine trebuie sa audă. Domnii profesori au uitat ca 2 ani acești copii au stat în online pe perioada pandemiei când s-a pierdut mult și copiii au unele lacune, iar unii chiar nu-și permit meditații în privat. Unde sunt șansele egale în fața unui examen care le va marca acestor copii viitorul??? Asta e întrebarea care ar trebui să dea puțin de gândit celor care fac subiectele de examen.

  20. Deși nu cunosc îndeaproape problematica examenelor elevilor de 14-15 ani, este evident și sare în ochi oricărui om de bun simț, profesor sau părinte, cârdășia între ăi de sus și felul cum se fac subiectele,. după chipul și asemănarea intereselor lor comune. E absolut lipsit de logică și în afara oricărei gândiri probabilistice să ai atâtea note peste 9. Aceasta denotă nimic altceva decât incompetență în construirea testelor de final, dacă nu o rea-voință zguduitoare și crasă nepăsare pentru viitorime…la doi ani de la vârsta de 14 ani, elevul e capabil de muncă dacă nu se descurcă la chiar nimic; asta ar întări economia măcar cu acea forță necalificată ce lipsește nației, că și așa țara nu a fost capabilă până azi de politici eficiente de imigrare legală…o fi de mâine.
    Sunt mulți comentatori rezonabili pe acest articol, sunt parțial de acord cu mulți dintre dumneavoastră.

  21. Sunt curioasa daca testele date la clasa de dl prof. Ciupala se noteaza la fel: o grila rezolvata intr-un minut cu 5 puncte si o problema cu grad spirit de dificultate pe care o rezolvi in 30 de minute cu 3 puncte. Da, vrem rezultate corecte, dar metodica va contrazice. Este eronat modul de notare.

  22. Domnule profesor, dumneavoastră în ce calitate vorbiți? Sunteți cumva ministrul educației? Țineți cont că sunteți profesor și din matematica va câștigați pâinea. Nu puteți sa aveți aceleași pretenții de la un elev sa cunoască atâta materie că și dumneavoastră. Întâi de toate pregătiți copii la nivelul cerințelor examenelor și pe urma deschideți gura. Credeți că toți au posibilitatea sa facă meditații în particular?

  23. Subiectele au fost de olimpiadă,iar despre mediocritate am putea spune că această generație pusă la zid a trecut printr-o pandemie de 2 ani când s-a făcut școala online(relativ),prin grevă profesorilor ,prin săptămână altfel,verde și alte găselnițe când au fost rupți de școală.Si sincer nu toți cei cu studii superioare sclipesc la geometria in spațiu.Despre mediocritate cred că acest domn profesor ar trebui să știe că mediocritatea colcăie printre cadrele didactice care au note execrabile la titularizări,care au absolvit facultăți la privat la fara frecvență.Si nu înțeleg de ce nu sunt aceleași manuale și programa analitica în toată țara.

  24. Domnule Ciupală, este evident că anul acesta subiectele la matematică au fost mai dificile față de ce se știa. Nu doar față de subiectele din anii trecuți, ci mai ales față de modelul publicat în toamnă. Nu este normal să existe o discrepanță așa de mare între modelul publicat și ceea ce a fost acum la simulare. De ce mai avem modele oficiale de subiecte, dacă după aceea venim și schimbăm regulile jocului din mers?

    Dacă tot vorbim de mediocritate, haideți să spunem lucrurilor pe nume. Modul de punctare încurajează mediocritatea. Nu este normal ca un exercițiu de la grilă, un banal calcul aritmetic, să fie punctat cu 5 puncte, iar un subpunct dificil de la subiectul III să fie punctat cu 3 puncte. Vi se pare normal acest lucru?

    Dacă nu doriți ca mediocritatea să fie răsplătită, de ce nu solicitați să fie modificat modul de punctare? Așa cum stau lucrurile acum, baremul încurajează mediocritatea, se urmărește creșterea artificială a promovabilității. Se încearcă ascunderea faptului că împăratul este gol. Haideți să punctăm exercițiile corect, în funcție de gradul lor real de dificultate și atunci nu va mai fi nevoie să introducem în examenul de evaluare subiecte de olimpiadă.

    1. examenele sunt facute ca sa departajeze oamenii. Toti sar un metru, multi sar un metru jumatate, putini sar doi metri, extrem de putini doi metri douazeci. Daca stacheta-i la un metru cum aflam campionii?

  25. Să fim serioşi.
    Majoritatea copiilor devin oameni de rând şi nu oameni de ştiinţă. 80% din probleme ar trebui să fie la nivelul lor.
    În primul rând avem lipsă de meseriaşi unde nu e nevoie de multă matematică dar de ceea ce este nevoie, trebuie ştiută bine.
    Asta ar trebui să urmărim.
    De exemplu un ucenic zidar trebuie să înveţe matematica de la un meşter mai în vârstă pentru că la şcoală se face „teoria chibriturilor”.
    Am auzit şi un bucătar care spunea că „În clasa mea nimeni nu ştia trigonometria ca mine, dar la ce am folosit? Şeful m-a trimis la curs ca să învăţ proporţiile pentru că în şcoala profesională nu am învăţat”.

    1. Atunci celor care trebuie să devină tehnicieni nu le trebuie 10 la matematică sau română la EN, e suficient să meargă la profesională sau liceul tehnologic. Deci de ce atâta frământare? Dacă nu învață minimul necesar la școală, să se umble la programe, nu la examenele finale.

    2. Pai foarte bine! Cine vrea sa faca meserie nu trebuie sa mearga la liceu, adica nu trebuie sa ia nota mare la Evaluarea Nationala!
      Iar invatamantul matematic are si valoare formativa, adica simplul fapt ca exersezi rationamente, logica etc ajuta dezvoltarea gandirii, nu e vorba ca vei aplica formula cutare de trigonometrie la locul de munca (desi unii o vor face). Dar deja asteas unt “Avioane” ptr cei care judeca totul foarte simplist…

  26. Fata de ceea ce se lucrează la clasa cerințele sunt mult prea mari.Au teme la toate materiile ,inclusiv muzica și desen,dacă mai fac și un sport ,se mai pregătesc și suplimentar acasă….timpul lor liber unde se mai încadrează?

    1. Dacă le plac artele sau sportul, n-au nevoie de medii maxime la evaluare, la liceele vocaționale se intră cu probe oricum și nu concurează cu restul copiilor din țară.

    2. Știu că aici e vorba de matematică, nu mă bag, dar câtă vreme la română nu au fost în stare să scrie un rezumat după un text aflat în fața ochilor despre ce vorbim? Pot fi înjurați profesorii cât de mult doriți, programa o fac cei din minister iar acolo e pace, părinții au dreptate, profii e proști și elevii e genii… Pe tiktoace

  27. … domnul cu mediocritatea in gură… oribila exprimarea dumneavoastră. Pot sa afirm că nu toți cei care lucrează pe banda la mercedes, la wolsvagen sunt foști elevi care și-au luat proba de clasa a 12-a cu 10 ZECE. și culmea acele mașini, funcționează fără cusur pentru că oamenii au făcut cu plăcere și responsabilitate ceea ce aveau de făcut. Atât timp cât nu înțelegeți că din acești copii trebuie sa rezulte oameni care să aibă că valori morale onestitatea prietenia, colegialitatea, pasiunea, verticalitatea, nu am făcut nimic în acești 12 ani. cu ce e mai presus matematica domnului Ciupala fata de tehnologie, de desen, de biologie, fizica,chimie sa obiecte? totul în Romania se învârte în jurul matematicii și românei, obiecte din care unii fac bani frumoși. gen Ghinion de Sibiu. Lehamite și silă față de acest mod de gândire.Apropo, nota 9 e mediocritate? Clar unii sunt cazuti în cap pe aici.

    1. Da, nota noua la modelele de teste din anii trecuti inseamna mediocritate. Cei care nu sunteti profesori, vedeti va de meseria voastra! Sa fiti de nota 10 acolo! Nu in comentarii!! Si lasati copiii sa se bucure de nota 8,5…Copiii stiu care e adevarul referitor la nivelul de pregatire al fiecărui coleg. Ei sunt cinstiti fata de colegi, mint acasa pt a se proteja de pedepse, cicaleli … Celor care le a fost greu in școală pt ca ori nu înțelegeau, ori nu invatau,le e greu sa accepte ca nota 10 este Doar pt cei care sunt de 10!!!.

      1. Uneori sunt mediocrii și profesorii care preda la clasa. Dacă la clasă s-ar face materia așa cum ar trebui poate mulți copii nu ar fi ,,mediocrii “.Nu toți părinții au bani de meditatii, doamna diriginta…

        1. Ia spune-ne d-ta cum ar trebui ”să se facă materia”. Că văd că le știți pe toate. Dar niciodată nu vă întrebați copiii CE au făcut la oră, sau să le mai deschideți caietele, să vă asigurați că măcar notițe și-au luat.

          Mai erau unii pe aici care se plângeau de metode învechite și plicticoase, că de ce li se dictează elevilor sumarul lecției sau să trebuiască să scrie ce e scris pe tablă, că au manuale… Pentru că NU le deschid niciodată, la școală sau acasă. Și nici caietele nu le deschid, dar măcar, scriind, aud și văd măcar o dată ce ar fi trebuit să afle la ora respectivă. A doua oară nu se mai întâmplă – cu excepția orei în care sunt ascultați și încearcă să citească de la un metru distanță ce au scris (cu picioarele) pe pagina respectivă.

          Știți bine ce trimiteți la școală, unii dintre voi. Nu vă mai dați victime.

    2. Sunteți culmea, fraților. Dacă subiectele sunt prea ușoare și ia toată țara 10, de ce sunt ele așa ușoare. Dacă sunt puțin mai grele (NU grele, habar n-aveți ce sunt alea subiecte adevărate, indiferent de disciplină), aoleu, nu e bine, auzi, că ei vor de fapt să muncească la bandă și n-au nevoie să arate că-s olimpici.

      Subiectele n-au fost grele, doar că nu mai sunt la nivelul genunchiului broaștei, ca până acum. Sper să le țină la nivelul ăsta și în vară, să se mai treiere pleava puțin. Prea mulți au impresia că sunt genii pentru că li se spune mereu asta acasă, și nu e chiar așa. Nu vă îmbătați cu apă rece.

  28. Eu aș lua de bine ce spune un cadru didactic, in cazul de față dl. Ciupala Cătălin, daca ne-ar asigura că dumnealui nu face.meditații in privat cu niciun elev. nu vreau să mă gândesc la nesimțiți care își iau 4-5-6 elevi și le iau 100-150 de lei pe oră. daca este domnul Ciupala atât de vertical sa ne zică că toți elevii pe care ii are in clasa au luat nota peste 7. nu mă interesează 10 10 10. O societate e normala și armonioasă când există spiritul de echipa, de empatie, de sprijin. celelalte, gen eu am luat 9.80, 9.90, 10, înseamnă că pregătim roboței și nimic altceva. Eu zic că domnul Ciupala a vorbit, că sa arate că e așa o mare diferență între 9.50 și 9.80 încât se învârte universul în aceste 30 de sutimi. pot sa afirm că nu aș dori să am la clasă un astfel de profesor.

  29. Eu sînt de părere că Evaluarea Națională pt admiterea la liceu ar trebui regîndită în funcție de profilul ales de copil . Nu îi poți cere unui copil care optează pt profilul uman aceleași competențe ca unui copil care optează pentru profilul real la disciplina matematică .
    Au fost destul de multe situații cînd copiii care au ales profilul filologie au luat la evaluarea la limba română aproape de 10 sau chiar 10 .iar la matematică 5 sau chiar sub 5 .
    Evaluarea ar trebui regîndită în funcție de profil .

    1. Propunerea exenului de admitere in liceu in doua etape este vehiculata de multa vreme. In estenta propunerea se refera la o etapa care sa cuprinda examinarea la comunicare si stiinte exacte, cu caracter elimibatoriu. Cei care obtin cel putin 5 se inscriu la un examen corespunzator profilului pentru care opteaza, respectiv: matematica-informatica sau fizica pentru mate-info, matematica, fizica sau chimie la stiintele naturii, romana si limba straina la uman, romana si istorie sau geografie la socio-umane, etc. Sa speram ca va fi adoptat cat mai curand si vor disparea cat mai curand “liceele” care an de an nu au niciun absolvent care sa promoveze bacalaureatul.

    2. E foarte simplu, doamnă/domnișoară! Se renunță la repartizarea computerizată și se trece la ADMITERE în liceu pe bază de concurs la liceul dorit și specializarea dorită! Așa cum era cu mulți ani în urmă și nu era rău deloc. Dar au apărut părinții care știu mai bine și care au cerut ca elevii să aibă TOATĂ opțiunile la dispoziție, să nu rateze locul la liceu, și avem acum copii buni la umane care se duc la științe și elevi care nu iau nota 5 la matematică dar ajung la mate-info, unde, evident, ratează tot.

      Evaluarea, dacă rămâne concurs de admitere la liceu, NU poate renunța la nici una din disciplinele fundamentale. Dacă vreți să vedeți ce urmează, ia verificați discuțiile legate de CE să fie testat – se dorește să se dea examen/concurs la cât mai multe din disciplinele de gimnaziu, ceea ce n-ar strica. Dar sunt convins că vor începe alte bocete, despre cum copii ”buni la română” nu sunt capabili să învețe și la științele reale, sau cei care sunt ”dotați la informatică” nu vor să învețe și la română!

      Nu se pot da examene pe abilități individuale, când concurența este cu toți copiii țării!

    3. Absolut de acord! Exista copii cu inclinatii clare de real, care iau 10 la mate oricand, in schimb la romana nu pot lua mai mult de 8, si invers, cei care au inclinatii spre uman, care nu vor reusi sa scoata o nota mare la mate…Nu mai vorbim de cei care fac vocationale, care pot fi geniali pe partea lor, dar la mate abia pot scoate un 5.

      1. Sa înțelegem ca elevii care obțin sub 9,50 sunt mediocri?? Adica împărțim copiii în doua categorii: olimpici peste 9, 50 și mediocri sub 9, 50?
        Dacă un copil cu nota 9 e considerat mediocru, cei cu 4 și 5 ce mai sunt?
        Eu zic sa va revizuiți afirmațiile pentru ca și elevii de 9 sau 8,50 muncesc foarte mult pentru a atinge aceste note! Iar afirmațiile dumneavoastră negândite pot descuraja un copil bun și chiar îl pot face sa se creadă mediocru pentru simplu fapt ca a luat 9,00. Știți ca aceste catalogari au efecte negative asupra dezvoltării psihice a copiilor, domnule MARE EXPERT?!

    4. Foarte bine punctat , și eu sunt pentru subiecte diferențiate, pe 2 nivele: un anumit nivel pt cei care merg spre real, și un alt nivel de subiect pt cei care se îndreaptă spre științe umaniste. Asta e și părerea mea și sper să audă cine trebuie sa audă. Domnii profesori au uitat ca 2 ani acești copii au stat în online pe perioada pandemiei când s-a pierdut mult și copiii au unele lacune, iar unii chiar nu-și permit meditații în privat. Unde sunt șansele egale în fața unui examen care le va marca acestor copii viitorul??? Asta e întrebarea care ar trebui să dea puțin de gândit celor care fac subiectele de examen.

    5. Perfect de acord, pt cei cu care merg spre REAL evaluare la matematica la nivel avansat ( A) , iar română doar nivel mediu ( M) , iar pt cei care merg spre UMAN,evaluare la română la nivel avansat (A), iar la matematica doar nivel mediu (M) . Asta ar insemna tratare diferențiată a elevului în funcție de nivel, interes si aptitudini. Sper ca școala viitorului va merge în această direcție.

  30. Bună ziua. As dori să știu câți adulți, cu BAC-ul luat ,pot rezolva aceste probleme? ! Profesorii care fac subiectele , raporteaza gradului de dificultate la nivelul lor sau al elevilor? Cunosc profesorii de Matematică sau Lb Română, ce înseamnă nivel mediu de dezvoltare al elevilor în Romania? A efectuat cineva un studiu?!

    1. Eu le pot rezolva… si am terminat gimnaziul in 1983… si Politehnica in 95! E drept, pe vremea aceea, elevii erau obisnuiti sa-si faca temele, sa lucreze suplimentar acasa, nu neaparat meditatii! Asta daca doreau sa intre la un liceu bun!
      Ati vazut subiectele? Vi s-a parut ca exercitiile depaseau programa scolara? S-a dat ceva ce nu a fost sudiat?

      1. Bună ziua , aveți mare dreptate că nu au fost chiar exagerate subiectele la matematica și ca le puteți rezolva doar că ați uitat să specificați faptul că genrația din care faceți parte nu stăteau pe Facebook și pe Tiktok … puneau mâna pe carte !

      2. Nu are nimeni in vedere cei 2 ani de pandemie??? Normal că au fost subiecte pe care un copil nu le putea rezolva, pentru că la clasă nu se predă cum trebuie.

        1. Îți spune că n-a uitat lucrurile astea după 40 de ani, și tu vii cu comentarii la mișto. Bravos națiune. (PS la Poli nu se mai întorc să inventeze roata, mărunțișurile astea se rezolvă cu metode de gimnaziu, nu de facultate.)

    2. Draga Amelia,
      Subiectele sunt calibrate pe nivelul de pregatire matematica al viitorului absolvent al clasei a VIII. Ironia subtila strecurata in intrebarea ta nu este potrivita in cazul in discutie. Cum crezi ca pot fi comparate nivelul de cunostiinte al elevului de clasa a VIII cu absolventul de universitate cu masterat petagogic? Da, profesorii stiu si pot sa rezolve foarte rapid si cu mare exactitate subiectele de la simularea evaluarii nationale! Dar nu acest lucru este important, ci cum puteti sa rezolvati voi, viitorii absolventii ai clasei a VIII. Daca nu puteti sa obtineti minim 5, avem o problema! Poate nu trebuie sa urmati toti cursurile unui liceu. Poate trebuie sa fiti orientati spre alte forme de pregatire profesionala. Nu este obligatoriu sa urmati toti cursurile unui liceu, ce zici?

    3. Eu le pot face și am terminat Liceul Sanitar promoția 1988, dar pe atunci cei care intrau la un liceu bun învățau pe rupte și fără meditații pentru ca nu ne permiteam. Lucrau profesorii suplimentar cu noi în clasa. Însă în clasa a VIII a eu nu am avut deloc timp liber și nu-mi pare rău. Am cunoștințe suficiente pentru a ajuta copiii de azi la matematică de exemplu. Am copil la liceu în clasa a IX a care au întrat cu media 9, 50 dar în timpul
      anului școlar nu demonstrează capacitate pentru asemenea medie și ma întreb cum este posibil. Da, subiectele trebuie sa fie cu grad diferit de dificultate pentru departajare, mi se pare corect, și pe licee. Părinții ar trebui sa fie conștienți de capacitatea copilului și să-l orienteze către nivelul și profilul care i se adaptează fără să-i ceară imposibilul. Un copil care trece examenul cu
      medie mare dar nu are aptitudini și capacitate pentru matematică, nu va face la un liceu real la această materie. Vă avea nevoie de meditații în continuare. Învinuiți profesorii ca fac meditații dar cine apelează la ei? Asta e ca și cu spaga: nu sunt vinovați doar cei care iau ci și cei care dau. Lăsați profesorii să-și facă treaba și sa pună
      examenele pe care le considera oportune pentru că ei au pregătirea necesară pentru asta.

  31. Ce poate fi mai frumos pentru meditatori decat o mini-olimpiada pe post de simulare a evaluarii nationale la matematica? Acum vor intra in priza o multime de parinti care vor cere meditatii cu duiumul si business-ul meditatiilor la matematica va dudui pana la vara.

    Cat despre idei iluministe cum ca invatamantul e pentru toti si testarile nu ar trebui sa fie o forma de ierarhizare a elevilor poate vorbesc cei din Finlanda, Singapore si cand se mai face cate o testare PISA. La noi avem meditatii, meditatii si iar meditatii!

    1. Nu stiu cat de eficiente sunt meditatiile, dar studiul individual sigur da rezultate!
      Sunt sigur ca elevii din tarile care au obtinut rezultate bine la testele PISA mai pun mana si pe carte, nu numai pe telefon pentru accesarea site-urilor mondene, ce zici?

    2. Meditatorii sunt mână în mână cu ministerul. Este o conspirație mondială! Iliescu este de vină!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Crăciunul în cancelarie și importanța înțelegerii dintre profesori într-o școală: la liceul din Sinaia, personalul școlar face schimb de mici cadouri în fiecare zi până la vacanță

În fiecare an, de sărbători, profesorii și personalul administrativ din Colegiul “Mihail Cantacuzino” Sinaia fac zilnic un schimb de mici cadouri, în luna decembrie. Toți sunt “îngerași”, unii pentru ceilalți,…
Vezi articolul

VIDEO Jean Marie Lehn, laureat al Premiului Nobel pentru Chimie: Educația științifică oferită în școlile, liceele și universitățile noastre, precum și publicului larg, trebuie să fie o prioritate

Jean Marie Lehn, laureat al Premiului Nobel pentru Chimie, a declarat că „educația științifică oferită în școlile, liceele și universitățile noastre, precum și publicului larg trebuie să fie o prioritate”.…
Vezi articolul

ULTIMA ORĂ O profesoară din România a fost selectată în Top 50 profesori din lume la Global Teacher Prize 2023, al Fundaţiei Varkey. Ana-Maria Rusu predă Educație muzicală la Colegiul „Unirea“ și la Școala Gimnazială Nr 5 din Focșani

Ana-Maria Rusu, profesoară de Educaţie muzicală la Colegiul Naţional “Unirea” şi Şcoala Gimnazială nr. 5 “Anghel Saligny” din Focşani, a fost selectată în Top 50 Global Teacher Prize, printre cei mai…
Vezi articolul

Scrisoare deschisă către Iohannis a peste 20 de organizații din proiectul România educată: Promulgați legea prin care elevii și profesorii primesc laptopuri sau tablete conectate la internet, pentru e-learning

Scrisoare deschisă către Klaus Iohannis trimisă de peste 20 de organizații consultate permanent în cadrul proiectul prezidențial România educată. Elevii, părinții, sindicatele, comunitatea Declic și numeroase ONG-uri îi cer președintelui…
Vezi articolul

Psihologul educațional Dacian Dolean, specializat în dezvoltarea limbajului și a alfabetizării timpurii: În România, statutul socio-economic are un efect direct asupra alfabetizării, dincolo de abilitățile cognitive sau lingvistice

Statutul socio-economic al copiilor din România le afectează direct gradul de alfabetizare, abilitările cognitive și dezvoltarea limbajului, avertizează Dacian Dolean, psiholog educațional, specializat în dezvoltarea limbajului și a alfabetizării timpurii,…
Vezi articolul