Exercițiul de clasa a II-a pe care un elev din cinci nu l-a rezolvat la simularea Evaluării Naționale de la clasa a VIII-a, la Matematică

71.674 de vizualizări
Foto: captură – subiect
Un elev din 5 de clasa a VIII-a nu a reușit să rezolve un exercițiu de clasa a II-a privind ordinea operațiilor, reiese din rezultatele publicate de Ministerul Educației, vineri, 23 februarie. Este vorba despre punctul 1 de la subiectul I. Potrivit programei școlare, ordinea operațiilor este predată începând cu clasa a II-a.

Un elev din 5 de clasa a VIII-a care a dat simularea la Evaluarea Națională 2024 nu a știut să rezolve un exercițiu privind ordinea operațiilor, care se predă la clasa a II-a (n. red. potrivit programei școlare), indică rezultatele publicate de Ministerul Educației.

Este vorba despre primul subiect, punctul 1:

Încercuiește litera corespunzătoare răspunsului corect:

Rezultatul calculului 52 – 2 × (25 – 5) este:

a. 12

b. 92

c. 100

d. 1000

Rezultatul corect este 12.

Am rugat un elev de clasa a III-a să rezolve subiectul.

Potrivit programei școlare, aprobată prin ordin de ministru nr. 3418, ordinea operațiilor se învață începând cu clasa a II-a.

Amintim că aproape 60% dintre elevi nu au luat nota 5 la Matematică și doar 91 de elevi au luat nota 10.

Trei din patru elevi de clasa a VIII-a nu au obținut niciun punct la ultimul item al subiectului III, de geometrie, la simularea Evaluării Naționale 2024. La acest subiect, mai puțin de 1% au luat punctaj maxim.

Este pentru prima oară când Ministerul a transmis date mai aprofundate privind rezolvarea subiectelor, datorită faptului că lucrările au fost corectate digital printr-o platformă.

Subiectele de la proba de matematică, la simularea Evaluării Naționale, au stârnit controverse în mediul online. Părinții și elevii au acuzat că subiectele au fost prea grele, că nu le putea face orice elev de clasa a VIII-a, ci doar cei care au făcut meditații, sau că nu au avut suficient timp la dispoziție.

Ligia Deca a spus despre subiectele de la simularea Evaluării Naționale 2024 că au fost echilibrate, au asigurat atât grad mediu, dar și înalt de dificultate, „să putem avea departajare”

Citește și:
Rezultate simulare Evaluare Națională 2024 la Matematică: Aproape 60% dintre elevi nu au luat nota 5 / Doar 91 de elevi au luat nota 10

48 comments
  1. Stiti de ce sunt rezultate așa de slabe la simulare evaluare nationala? Din cauza vacantelor dese. Copiii stau mai mult in vacanță decat la scoala, de aceea nu mai invata. Se obisnuiesc cu chiulul, nu mai au chef sa invete. Prost conceputa structura anilor scolari. Nu era asa, inainte se facea carte serioasa, invatam si sâmbăta si existau doar 3 vacante:de Pasti, de Craciun si vacanta de vara. Atât. Munca putina, rezultate pe măsură! De ce ne mai miram? Invatamantul a fost distrus. Generații viitoare usor de manipulat!

  2. pentru ca nu e cooll sa sti carte pentru ca e mai cooll sa razi de cel care intra in casa sa isi faca temele.
    Si nu putem da vina pe parinti ci pe socitatea din ziua de astazi care au dat orice pe tava fara a educa. este ca si cum. iti dau o afacere pe mana dar nu te invat cum sa o cresti. si aici ma refer la informatie ( internet) influenceri pariez ca daca i pui sa rezolve acest exercitiu nici ei nu vor sti. de ce ? pentru ca nu e cooll a fost mai cooll sa se dezbrace pe anumite site. ca asa se fac bani. si uite asa se indobitoceste o natie. Cu parere de rau o spun . Romania in situatia de astazi este o cauza pierduta. si resiscitarea ei nu e in 45 de minute ( medicali) si in 45 de ani lumina imi permit sa spun daca vor continua asa

  3. De ce oare in anul 2021 s-a luat in considerare media anilor 5-8 si sa pus 20%din aceasta medie la nota optinuta la evaluare? Oare de ce acum nu se poate si de ce statul Român dezamageste copii

        1. Parintii si profesorii sunt cei care trebuie sa se implice si sa evalueze permanent copiii.
          Cum au ajuns in clasa a- VIII-a?

      1. Cel puțin profesorul care a conceput aceste subiecte la matematică ar trebui să fie Demis dacă nu chiar și ministrul Învățământului Oare chiar sunt rupți de realitate și nu văd că în țara noastră elevii abia dacă știu să citească și să spună tabla înmulțirii și ei Vin cu subiecte de dificultate în prima parte și a doua parte unde ar trebui ca toți să ia cel puțin nota 5. La ce folosesc aceste subiecte de dificultate dacă nu la descurajarea elevilor ca să participe la examenul de evaluare. Tu cel care ai conceput aceste subiecte la matematică ai mai trecut și tu prin clasele cu elevi de clasa a VIII a din această țară să vezi nivelul lor real. Unde ai văzut tu că la un grafic se pune o pătrățică din care nu se înțelege nimic ce reprezintă când la școală se notează pe axa absciselor notele și pe axa ordonatelor numărul de elevi de ce nu ai scris explicit. Oare ți se pare ție că acea problemă cu centrul cercului înscris I este pentru partea a doua ? Unde ai văzut tu în manualele din România că o piramidă începe numerotarea planului bazei cu litera DABC când în toate manualele se începe cu litera A așa cum este și normal. Cel care ai conceput subiectele Ți se pare normal ca la prima parte să bagi exercițiul cu modul din numere iraționale ? De asemenea acea proporție cu două necunoscute să mai ceri încă o relație pentru subiectul numărul 2 din prima parte nu crezi că delirezi ? Profesorii de matematică se fac că nu văd și nu protestează sau sunt depășiți ca și partidele de la guvernare

    1. oare de ce UNII copii nu își fac temele, de ce stau cu telefonul in oră, de ce nu învață, …și astfel își dezamăgesc profesorii ?
      Acești copiii, ajunși la rândul lor părinți, vor pune întrebări de genul celor la care am postat eu acest … răspuns.

    2. Corect! corect! bravo. Aceasta e cauza reala nu ca sunt copii prosti si nepasatori ca stiu ca rezolva parintii totul cu spaga. bravoooooo!

    3. Deoarece era o prostie…
      Corect este NOTĂ OBȚINUTĂ… la o eventuală ADMITERE. Nu este relevantă media terminală! De aceea înainte de ’90 se ” știa carte”. Erau examene. Foarte stricte! Dacă învățai intrai acolo unde trebuia. Exista REPETENȚIE! ACUM COPIII SUNT PERSECUTAȚI…

    4. Cand nu o sa le mai faceti poftele de dive, copiilor vostri atunci vor invata! Stau cu ochii numai in telefon! Nu am vazut un copil sa vb de scoala in autobuz ! Nu am vazut un copil sa citeasca o carte! Daar vb de…iubiti, unghii false, sex la nici…14 ani! Treziti-va parinti ca voi le dati intai educatia apoi scoala! Si ce sa iti mai vina sa presai cand o vezi despuiata la curs?

    5. Pentru ca asta este sensul unul examen, nu doriti oare sa se ia in calcul si calificativul de de gradinita?? Pentru ca nota 7 la un liceu bun ar fi echivalenta cu nota 20 la un liceu slab. Notele pe parcursul anilor nu sunt concludente, nu sunt acordate corect si impartial la nivel national. De exemplu dvs nu stiti sa folositi corect “sa pus”, ati lipsit la ora aceea, deci media nu conteaza!

  4. Nu uitați să participați la cursurile de formare din școlile de vară🤣, să faceți avioane din hârtie și să luați diplomă pentru activități STEAM! DNA -ul nu se sesizează și el să cerceteze puțin asociațiile astea minunate care oferă cursuri, diplome, zeci de adeverințe pe nimic valoros? Ministerul doarme.
    S-au înființat niște asociații care urmăresc exact cerințele din fișa de evaluare pentru gradația de merit!
    Au pagină de fb. Anunța acolo locul întâlnirii, prezintă fiecare un ppt, aberează pe tema vreunui Erasmus la care a participat, gata portofoliul cu adeverințe!
    Urmează să și le depună la dosar, o pilă la inspectorat, gata, s-a asigurat de o mărire de salariu pe 5 ani!
    Cum să vă doară de elevii voștri?
    E cam mare procentul, nu!?
    Dacă se desființează gradația??
    Nu mai participați la niciun kkt de workshop și puneți mâna la treabă, așa-i??

  5. Stimată doamna (sau domnișoară).Nu știu care este legătura d-stra cu matematica, dar vă spun că sunteți din punct de vedere matematic , în eroare.Asta pentru că :1)elevii sunt învățați să fie atenți la cerința exercițiului.Aici se cere clar ” rezultatul calculului ” , nu valoarea lui “X”. 2) Textul nu cere determinarea lui “X” .Nici nu avea cum. . Ca să ceară așa ceva. trebuia că exercițiul să mai aibă în continuare semnul egal și un număr după..adică să fie o ecuație..E drept că trebuia scris “x” , nu “X”,(semnul vechi al înmulțirii citit ” ori”), dar asta nu i se poate reproșa profesorului care a conceput subiectul ci mai curând celui care l-a transcris prin tastare..Așa că păstrați-vă nota…

  6. Si cati dintre profesorii protestatari si care injura elevii si parintii, mutand incompetenta si nerealizarile personale pe elevi si parinti, l-ar fi rezolvat? Niciunul?

  7. Doamne… la exercițiul ăsta și un pic de gândire logică i-ar fi ajutat. Ce poți să scazi din 52 și să-ți dea cifre așa mari ca la variantele b, c și d? Era clar că prima variantă este răspunsul corect.

  8. Să cucerești o nație, nu ai nevoie de armata. Lovești în educație, sănătate și credință. În timp acea nație este lesne de subjugat. Ceea ce se întâmplă acum… Satana lucrează, așteaptă, are timp.

  9. De citiva ani de zile tot urmaresc simularile la matematica la clasa a VIII-a si bacalaureat. Ca absolvent de liceu de peste 40 de ani, fac de la prima citire la simulare la clasa a VIII-a cam de 7-7,5 si 6,5 pentru simulare la bac. Notele urca sensibil la examen.
    Apoi am inceput sa le analizez. In raport cu ceea ce stiu ca am invatat eu la scoala la simulareexamen clasa a VIII-a, desi sunt imbracate sa sune frumos, majoritatea subiectelor sunt cam de ciclul primar si acela absolut de baza. Sa ma explic mai pe larg.
    Operatiile de adunare si scadere sunt foarte rara cu trecere peste ordin, ceea ce se invata de la clasa I si se contiinua la clasa a doua. Operatiile de inmultire si impartire sunt cu numere naturale, nu cu numere intregi sau numere zecimale. Calculul cu zecimale cred ca l-am invatat in clasa a 5-a sau a 6-a. Am vazut probleme ce par complicate cind le citesti, dar in realitate metoda lor de rezolvare e prin metoda grafica sau cu metoda mersului invers, ambele metode fiind invatate in clasa a IV-a. Despre sisteme de doua ecuatii cu doua necunoscute, aduceri la numitor comun, formule de calcul prescurtat nu se mai pune problema. Culmea penibilului la geometrie s-a ajuns cind intr-un an la simulare s-a cerut desenarea si botezarea unui paralelipiped, iar la examen a unui cub.
    Nu va faceti griji, subiectele de la simulare sunt pentru calibrarea mereu in jos a subiectelor de examen. Asa a fost mereu de cei 7-8 ani de cind ma amuz cu urmarirea acestor subiecte.
    Alte idei si intrebari. Cind am terminat eu din 6 clase de a VIII-a s-au facut 2 de liceu si altele de scoala profesionala, plus o serie de clase in scolile generale ca sa termine 10 clase. Din 2 clase de liceu (70-72) cam 10-15 am mers la facultate si inca citiva scoli postliceale sanitare, militare… De ce e nevoie acum ca toti elevii de clasa a VIII-a sa mearga la liceu si toti cei de liceu sa mearga la facultate (loc platit sau finantat?) Datele publicate de ministere si universitati cam asta dau. De ce e nevoie de facultati/universitati la Oradea, Pitesti, Giurgiu, Bacau sau Galati?

    1. Stimate Stelian,dacă nu știi îți voi spune eu,acum..În Bacău a existat din comunism “Universitatea de Stat Vasile Alecsandri” de 4 ani :Limbi străine(romana-engleza;)romana-franceza;Engleza -franceza ;franceza-engleza;matematica;biologie.A mai fost și inginerie mecanica de 3 ani.Cuesurile s-au făcut profesori universitari din IASI ,BUCURESTI SI CU PROF.DIN MAREA BRITANIE la limbi străine.ASA CA,documentati-va!!!

  10. Sunt mama unei eleve din Bucuresti care a susținut simularea la evaluarea nationala.
    Și ma surprinde sa vad ca elevi foarte buni la invatatura de nota 10 nu au luat nici măcar nota 6 ma refer la matematica. Eu cred că scanarea și trimiterea în alta localitate sa le puncteze este în premiera și poate ca cine a corectat pentru București i a depunctat foarte mult. Se poate afla unde s au trimis lucrările. Oricum ele sunt în școală și vor fi verificate de profesori. Totuși 60% din copiii din toată tara care au luat note sub 6 arata o situație cam grava la nivel educational.
    Va mulțumesc anticipat!

    1. Dvs. suferiti de iluzia notelor de la clasa, daca copilul Dvs. primeste nota 10 pe banalitati nu inseamna ca e elev de 10 ci ca a fost notat incorect si i s-a creat iluzia ca e elev de 10 cand in realitate nivelul lui e mult mai jos, de asta aveti acest soc al notei mici, pentru ca nu ati fost obisnuiti cu performanta reala … 10 e perfectiunea iar ea e o raritate in lumea reala.

  11. sa se mareasca salariile la profesori ca ei saracii muncesc pe branci si nu sunt platiti pe masura eforturilor si rezultatelor de exceptie … in 4 ani nu au fost in stare sa transmita elevilor notiunile elementare … “la strung, la saiba” cum zicea Dinica intr-un film celebru, ca la catedra nu e de ei.

    1. Nu au timp și nici interes să o facă!
      Ei acum sunt foarte ocupați să-și întocmească dosarele pentru gradația de merit, proces laborios de adunare într-un biblioraft a sute de hârtiuțe care nu au nicio legătura “învățărea” la clasă, cu tabla, cu exercițiile, cu baza asimilată în clasă! Nu! Ei acum pun acolo adeverințe fel de fel, de voluntari, de organizatori de concursuri, de evaluatori, de președinți de comisii etc.
      Vor lua 2500 de lei, în fiecare lună, timp de 5 ani!
      Pentru ce ar munci și-ar da în brânci în clasă cu elevii?

  12. Răspunsul la exercițiul ,”pentru clasa a doua”,așa cum este scris,2X( ..),este R:1,3!!!Deci,niciunul din cele afișate!Ca urmare, aceasta “evaluare națională” ar trebui ANULATA, concediați :ministrul învățământului,profesorii savanți care au conceput și dactilografiat exercițiul,toți profesorii care au corectat lucrările ,luând de bun răspunsul:12!! Semnul “X” reprezinta o “necunoscută”! Exercițiul trebuia să găsească valoarea X !R:1,3! In fata unei (…), semnul “x” (înmulțit) nu se pune niciodată!

    1. Nu știu unde vedeți dumneavoastra X, este punct, adică semnul înmulțirii.Uitati-va sus ,unde sunt editate exercițiile.Atentie.

    2. Doamnă, cu multă stimă vă intreb, ați fost absentă în clasele mici de nu știți ordinea efectuării operațiilor? De unde pana unde 1,3?

  13. Așa cum este scris,cu X( ),răspunsul nu este nici care dintre variantele afișate!!!Căci,înțelegem să determinăm valoarea lui “X”!Răspunsul este 1,3!!!As da nota “0” profesorului savant, care a conceput acest exercițiu!

    1. Stimată doamna (sau domnișoară).Nu știu care este legătura d-stra cu matematica, dar vă spun că sunteți din punct de vedere matematic , în eroare.Asta pentru că :1)elevii sunt învățați să fie atenți la cerința exercițiului.Aici se cere clar ” rezultatul calculului ” , nu valoarea lui “X”. 2) Textul nu cere determinarea lui “X” .Nici nu avea cum. . Ca să ceară așa ceva. trebuia că exercițiul să mai aibă în continuare semnul egal și un număr după..adică să fie o ecuație..E drept că trebuia scris “x” , nu “X”,(semnul vechi al înmulțirii citit ” ori”), dar asta nu i se poate reproșa profesorului care a conceput subiectul ci mai curând celui care l-a transcris prin tastare..Așa că păstrați-vă nota…

      1. nici macar nu este scris in subiect cu “×”, ele au vazut o poza cu rezolvarea unui copil care a scris cu “×” la inmultire nicidecum foaia cu subiectul primit de copii unde e scris cat se poate de corect cu “.” , dar sunt si ele la fel de pregatite ca odraslele lor pt care vor numai note de 10 dar nu fac diferenta intre subiect si rezolvare.
        cum le-a spus cineva mai sus … stati jos madamelor, aveti nota 3, ne vedem la toamna!

        1. Bravoooo…..asta am specificat și eu.Va dați seama câte comentarii, înainte sa ia în calcul exercitiul corect.Comenteaza pe un exercițiu scris de un copil.

  14. Desi sunt meditati aproape toti elevii..o industrie de bani…rezultatele sunt extrem de slabe ,60 % nu au luat nici macar 4 puncte pt ca 1 puncr se da din oficiu..minsterul..inspectoratele trebuie sa ia masuri ,nu se fac ore de calitate….80 % isi mediteaza proprii elevii , plecand de la clasa I un f multi inv org meditatii cu proprii elevi..grupe de 7..10..12 copii….interzise prin lege..Trebuie masuri f severe..cu med gratuite in scoli…plus l la lectii sa urmareasca calitatea si nu cantitatea…lasa ca merge si asa..dragilor nu mai merge si asa..cei care nu fac lectii de calitate la clasa sa plece..sa nu mai distruga alte generatii..parintii sunt obligati sa-,i trimita la scoala..sa-,i sprijine cat pot..dar nu pot fi obligati sa va faca treaba prof..inv pt ca nici dvs nu le indepliniti sarcinile de la locurile lor de munca..acest feedback v-arata cat de slab i-ati pregatit…de la ciclulul primar..pana la cls a VIIIa.zlnic , vad elevi cu ghiozdane cat China si uitati rezultatele..propun sa fie elininate caietele soeciale care ingradesc creativitatea dascalilor..ei devenind comozi..

    1. Ce-or face și la meditații! Se “mulează” pe nevoia fiecărui copil din grupă? Nu! Bagă câte 5 în grupă, face acolo de toate, azi o fisă din culegerea X, data viitoare o temă, apoi o recuperare, stai că a mai găsit o problemă! Aiureală totală și la meditații!
      Cum, de unde să aibă puterea psihică și fizică, să predea serios după orele de la școală? Ei nu obosesc, nu scade randamentul și pentru ei?

    2. Singur te contrazici. Pai daca in loc sa invete la clasa sunt hypermeditati toti acasa, de ce nu au reusit nici meditatorii sa scoata nimic din ei de au iesit prosti gramada la simulare? Poate pentru ca industria meditatiilor cum o numiti este foarte nisata si cei care nu invata la clasa nu vor invata nici la pregatire? Mai usor cu pianul, ca ti-ai dat sg.cu tifla-n cap.

  15. ehee , daca puteau accesa chatgpt altul era rezultatul.
    eu zic sa digitizam , sa baga platforme SI tablete SI tot ce misca sa se faca cu SI in fața ecranelor . altele vor fi rezultatele .
    restul nu conteaza

  16. Vă bateți joc de copii … Dați subiecte la matematica pentru toți copii să fie un echilibru egal în subiecte…Voi departajați copii dandule subiecte din ce in ce mai grele . Faceți un echilibru egal pentru toți copii.Ministerul este bătaie de joc pentru elevi.Rusine și sunt supărată foc pe cei care fac subiectele de examen .Rușine ministerului educației.

      1. Nu știu unde ai văzut tu exerciții de clasa a doua.
        Majoritatea care au avut peste 6 la matematica, fac meditatii din clasa 5 a și sunt într-adevăr elevi buni.
        Și tot o da lumea cu ,,pe timpul lui Ceaușescu se făcea scoala”…Se făcea pe naiba…erau câțiva într-adevăr buni și restul ca și acum…Eu am terminat înainte de 89 și știu cum era.
        Erau profesionale.dar te puteai angaja după ce terminai,acum nu ți mai trebuie profesionala pt majoritatea locurilor de munca pt ca înveți la fata locului.
        Acum copiii sunt cu telefoanele toată ziua.pe timpul lui Ceaușescu eram la joaca toată ziua.Tot atât se învata.Dar parca copiii de azi sunt mai informați decât eram noi și mai deschiși la minte.

  17. Așa și? Poate a avut o zi proasta. Sau poate nici nu-l interesează acel calcul. Face el combinații ai smenuri mai încolo și iese mai bine peste majoritatea tocilarilor la descurcat in viata. Majoritatea căpșunarilor nu fac acel calcul dar au cate 3 case și 2 mașini premium făcute din munca nu din salar de bugetar.

    Sau hai sa dam vina pe lipsa digitalizării a banilor alocați învățământului pe pib pe toalete din curte pe decontul de naveta că sună bine.

    Cum să știe ăla calculul ăla când tu că stat la închizi școlile rurale și îi înghesui cate 30 per clasă in scoli la zeci de km distanță și le trimiți necalificați in fiecare an și suplinitori an de an cate altul?

    In realitate de ce ar da evaluarea elevii aia toti și de unde ai știi că e de 5? Cine unde și la ce?
    Chiar azi un elev mi-a spus că el pierde bani stând la școala când el trebuia să faca acum bani din munca că nu are timp sa se bucure de ei la 30 de ani ci acum ar trebui la 15 ani. Și are bursa și deconturi și de toate. Și are dreptate. I-am dat dreptate in gandul meu dar în fața l-am aburit cu veșnicele baliverne că trebuie școala că cultura generala că așa și așa.

    Și pe mine dacă mă obligă să merg la un examen care nu m-am interesează dau foaia goală sau cu greșeli teribile. Cum rămâne cu profesorii aia cu note de 1 și 2 la titularizare și cu necalificații? Ei știu ordinea operațiilor și tabla inmultirii? Sau vor spune că ei nu predau alea.

    1. eu zic ca ar trebui schimbat cateva din comunismul școlar și trebuie un ministru tânăr, necontrolat de sistem, exercițiile acestea numai îngreunează capacitatea de învățare a elevului, sa fie trecute doar la cei ce doresc profilul matematica fizica. Învățați copii un office din scoala, o materie in abilități de comunicare sau ceva de creativitate și inovatie sa învețe minim 2 limbi din școală ca nu ai va strica în viață

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Universitatea „Babeș-Bolyai” a picat testul de integritate și transparență în privința analizei tezei ministrului de Interne, Lucian Bode, spune jurnalista Emilia Șercan / Decizia Comisiei de Etică este una politică

Verdictul Comisiei de Etică din cadrul Universității Babeș-Bolyai privind acuzațiile de plagiat din teza de doctorat a ministrului de interne Lucian Bode este unul politic, consideră Jurnalista Emilia Șercan, scrie…
Vezi articolul

SURSE Examenul de definitivat, în forma actuală, se organizează până în 2027 inclusiv, prevede proiectul Legii învățământului preuniversitar. Acesta va fi înlocuit cu examenul național de licențiere în cariera didactică / Sunt scose inspecțiile la clasă

Examenul de definitivat se va mai organiza până în anul 2027 inclusiv, în condițiile stabilite de Legea 1/2011, potrivit proiectului de Lege a învățământului preuniversitar, document obținut pe surse de…
Vezi articolul