“Dacă ne uităm la trecut, aș da o notă de 8 sau 9, dacă ne uităm la viitor aș da o notă de 5” educației românești – Iulian Stanciu, CEO Emag

3.038 de vizualizări
Iulian Stanciu – Emag, intervievat de Pro TV / Sursa: Captura Stirileprotv.ro
“Nu avem perspective foarte bune” din punct de vedere al sistemului de educație, care are nevoie de investiții și care ar trebui să joace un rol mai puternic în încurajarea antreprenoriatului, apreciază într-un interviu acordat Pro TV Iulian Stanciu, CEO Emag. Întrebat ce notă ar da educației românești, el a spus că “dacă ne uităm la trecut, aș da o notă de 8 sau 9, dacă ne uităm la viitor aș da o notă de 5”.

Stanciu a făcut o legătură între situația școlii și nivelul salariilor din România, afirmând că “nu poți avea salarii mai bune dacă ei nu învață”.

Șeful celui mai mare magazin online din România a apreciat că e nevoie de încurajarea antreprenoriatului încă de pe băncile școlii, având în vedere și faptul că românii nu au fost învățați să inoveze. Și pune educația în contextul nevoilor de dezvoltare economică: “Trebuie să discutăm mai mult despre educație, despre antreprenoriat, despre dezvoltarea economică a României”.

El apreciază că educația are nevoie de investiții atât din partea statului, cât și a companiilor și afirmă că una dintre principalele probleme ale învățământului este diferența între mediul urban și cel rural:

  • “La oraș mai există o educație, fie că se face la școală sau cu pregătiri în paralel, pentru că părinții sunt conștienți de nevoia copiilor de a avea o educație și investesc în asta”
  • “Lucrul ăsta nu se întâmplă la țară, la țară este un dezastru. 30% dintre cei care intră în clasa 1 abandonează până la clasa a 8-a, iar dintre cei care ajung în clasa a 8-a 70% iau examenul și merg la liceu”

Interviul pe larg – aici

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI:RO76BTRLRONCRT0471641001

CONT EURO:RO26BTRLEURCRT0471641001

Deschis la BANCA TRANSILVANIA
Donează prin Patreon

Donează

2 comentarii
  1. Încă unul care este încredințat ca rolul scolii este sa formeze oameni de afaceri.
    Si un elev submediocru la școală, poate avea istețimea de a cumpăra mai ieftin dintr-un loc și a vinde mai scump în alt loc.
    Iar apoi sa ii facă cu ou și cu oțet pe bugetarii și pe pensionarii care cu sacrificii financiare, ii fac vânzare pentru obiecte de stricta necesitate.
    Nu e nevoie de cine știe ce studii pentru asta.
    Aaaa, tot respectul pentru cei (putini în România) care își bazează afacerea pe idei, sau softuri create de ei,care vând produse ale gândirii lor. Aici da, îți trebuie studii și trebuie sa fii un elev, respectiv student, studios și inventiv.

  2. Cred că domnul CEO de la Emag ar trebui să se uite curtea personală înainte să comenteze situația educației. Probabil ar trebui să facă training-uri susținute cu propriii angajați care nu știu prea bine care sunt regulile în compania Emag, atunci când ai o problemă, fiecare venind cu o altă variantă de rezolvare sau cu interpretări proprii ale regulamentului oficial al companiei.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Auxiliarele școlare, cumpărate de Ministerul Educației la licitațiile de manuale – promisiunea Monicăi Anisie pentru un alt mandat. Federația părinților: Familiile plătesc 50 de milioane de euro, anual, pe caiete de lucru

Auxiliarele școlare ar putea fi cumpărate de Ministerul Educației, în cadrul licitațiilor prin care instituția achiziționează manualele pentru elevi. Anunțul a fost făcut de ministrul interimar al Educației, Monica Anisie,…
Vezi articolul

Orban: Actul de educație trece printr-o transformare: discutăm despre un alt mod de predare/interacțiune cu elevul, despre colegi care trebuie să colaboreze la distanță, oameni care învață din mers să profeseze altfel decât au făcut toată viața

Actul de educație în România trece în prezent printr-o transformare care presupune un alt mod de predare și de interacțiune a dascălului cu elevul”, colaborare de la distanță și „oameni…
Vezi articolul

Radu Gologan, președintele Societății matematice: Subiectele de la Matematică sunt mai dificile decât anul trecut. La punctul de coliniaritate s-ar putea să existe și moduri de interpretare diferite

Subiectele de la examenul de Matematică susținut astăzi de absolvenții claselor a VIII-a “sunt mai dificile decât subiectele de anul trecut și a fost mai mult de lucru la ele,…
Vezi articolul