Rezultate simulare Evaluare Națională 2024 la Matematică: Aproape 60% dintre elevi nu au luat nota 5 / Doar 91 de elevi au luat nota 10

28.044 de vizualizări
Foto: © Igor Mojzes | Dreamstime.com
57% dintre elevii care au participat la simularea Evaluării Naționale 2024, nu au luat nota 5 la proba de matematică, arată rezultatele publicate de Ministerul Educației. Față de rezultatele simulării de anul trecut, sunt cu 17% mai mulți elevi care au luat sub nota 5. Pe de altă parte, doar 91 dintre elevii de clasa a VIII-a au luat 10.
  • Subiectele de la proba de matematică, la simularea Evaluării Naționale, au stârnit controverse în mediul online. Părinții și elevii au acuzat că subiectele au fost prea grele, că nu le putea face orice elev de clasa a VIII-a, ci doar cei care au făcut meditații, sau că nu au avut suficient timp la dispoziție.
  • Ligia Deca a spus despre subiectele de la simularea Evaluării Naționale 2024 că au fost echilibrate, au asigurat atât grad mediu, dar și înalt de dificultate, „să putem avea departajare”

57,63% dintre elevii care s-au prezentat la proba de matematică de la simularea Evaluării Naționale 2024 nu au obținut nota 5, adică aproape 95 de mii de elevi. Comparativ cu anul trecut când la simulare, procentul era de 40,8%.

În același timp, la polul opus, doar 0,06% au luat nota 10 la matematică, față de 0,8% la simularea de anul trecut.

Datele centralizate de Ministerul Educației:

Platforma de evaluare digitalizată a generat gradul de reușită pe fiecare item, la nivel național.

  • Lucrările scrise ale elevilor care au susținut simularea evaluării naționale se află în unitățile de învățământ în care elevii au susținut probele scrise.
  • Profesorii care predau disciplinele la care s-au susținut probele simulării (limba română, matematică, respectiv limba maternă) au acces la lucrările elevilor din clasele la care predau, precum și la borderourile de evaluare corespunzătoare, pentru a le putea discuta cu aceștia, în perioada următoare, în scopul identificării nevoilor individuale ale fiecărui elev și organizării unor activități remediale care să-i susțină în procesul de pregătire din perioada următoare.

Conform metodologiei de organizare și desfășurare a examenelor naționale, la o diferență mai mare de un punct între notele acordate de cei doi evaluatori, lucrările sunt recorectate de alți doi evaluatori, nota finală fiind obținută ca medie aritmetică a celor două note cu valori centrale, după eliminarea notelor extreme (cea mai mare și cea mai mică).

Au fost recorectate la proba de matematică 406 lucrări, adică 0,25%.

De la proba de Matematică din cadrul simulării Evaluării Naționale 2024 au lipsit peste 1000 de elevi care au participat la proba de Română nu au mai venit la proba de Matematică.

Au participat peste 163.600 de elevi din totalul celor 176.266 de elevi înscriși în clasa a VIII-a la începutul anului școlar curent, anunță Ministerul Educației. În urma unor tentative de fraudă au fost eliminați 10 elevi.

Notele obținute nu se trec în catalog.

Subiectele la proba de matematică, controverse în spațiul public

Subiectele de la proba de matematică, la simulare Evaluării Naționale au stârnit controverse în mediul online. Părinții și elevii au acuzat că subiectele au fost prea grele, că nu le putea face orice elev de clasa a VIII-a, ci doar cei care au făcut meditații, sau că nu au avut suficient timp la dispoziție.

Ligia Deca a spus despre subiectele de la simularea Evaluării Naționale 2024 că au fost echilibrate, au asigurat atât grad mediu, dar și înalt de dificultate, să putem avea departajare.

La rândul său, secretarul de stat în Ministerul Educației, Sorin Ion a spus că subiectele puteau fi rezolvate în timpul de 2 ore, alocat examenului, a fost testat și acest lucru”.

Însuși profesor de matematică, secretarul de stat a evitat să aprecieze dacă subiectele sunt grele sau ușoare. “Nu știu dacă este sănătos să vorbim despre subiecte foarte ușoare sau dacă e bine să avem subiecte ușoare și oricum e discutabil. Nu veți găsi niciodată unanimitate în părerile profesorilor de matematică cu privire la nivelul de dificultate. Unii vor spune că sunt ușoare, alții vor spune că sunt grele. (…)”.

“Nu este nimic din afara programei școlare (…) aici mai este și la alegerea profesorului. Într-adevăr, cât de mult insistă pe anumite componente”, a mai spus secretarul de stat.

Profesorul Cătălin Ciupală spune că subiectele la matematică de la simularea Evaluării Naționale 2024 au fost bine gândite.

Corectarea digitalizată pentru prima oară la nivel de țară

Este pentru prima dată când simularea se derulează în condiții similare cu cele de examen, digitalizat, iar lucrările nu au mai fost corectate de către profesorii din unitatea de învățământ, fiind distribuite aleatoriu evaluatorilor din toată țara.

Aproximativ 24.000 de profesori asistenți și peste 12.000 de evaluatori au fost implicați la simulare, potrivit ministrei Ligia Deca. Un profesor are de corectat, de regulă, 50 de lucrări de la simulările pentru Evaluarea Națională și Bac 2024, inclusiv de acasă, potrivit procedurii Ministerului Educației. Lucrările au fost scanate și încărcate pe platforma destinată evaluării digitalizate.

Profesorii au acces la lucrările elevilor de la simularea pentru Evaluarea Națională 2024, conform procedurii. Secretarul de stat din Ministerul Educației Sorin Ion a declarat pe 9 februarie la TVR că rezultatele și modul de rezolvare se discută cu elevii cu lucrările pe masă și cu borderourile de corectare, în format digital.

Sorin Ion a explicat, la emisiunea Info Edu, pe 7 februarie, de ce nu se trec în catalog notele elevilor de la simularea Evaluării Naționale 2024: „Nu este foarte corect să treci în catalog, în rubrica notelor de la clasa a VIII-a, o notă care reflectă inclusiv cunoștințe de clasa a V-a”.

Procesul de corectare digitalizată prevede scanarea lucrărilor în sălile din centrele de examen, urcarea lor pe platforma de corectare digitalizată și repartizarea lor către profesori din toată țara, fără să fie din județul de origine al candidatului, în vederea notării. Corectarea digitalizată la nivel național a fost pilotată la Bacalaureat 2023 – sesiunea de toamnă și ar urma să continue în acest an la simulările de Bacalaureat, examenele propriu-zise și chiar și la concursurile/examenele profesorilor, potrivit ministrei Educației.

Calendarul simulării Evaluării Naționale 2024:
  • 5 februarie 2024: Limba şi literatura română – probă scrisă 
  • 6 februarie 2024: Matematică – probă scrisă 
  • 7 februarie 2024: Limba şi literatura maternă – probă scrisă 
  • 23 februarie 2024: Comunicarea rezultatelor

Foto: © Igor Mojzes | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.

Citește și:
Subiecte Matematică simulare Evaluarea Națională clasa a VIII-a 2024
Baremele de corectare și notare pentru Matematică, simularea Evaluării Naționale 2024, publicate de Ministerul Educației
Simulare Evaluarea Națională 2024. Peste 1.000 de elevi care au fost luni, la proba de Română, nu au mai venit marți la Matematică
Profesorii au acces la lucrările elevilor de la simularea pentru Evaluarea Națională 2024, conform procedurii. Sorin Ion: Rezultatele și modul de rezolvare se discută cu elevii cu lucrările pe masă și cu borderourile de corectare, în format digital
Corectarea lucrărilor la simularea Evaluării Naționale 2024. Sorin Ion: Pe fiecare lucrare pot ajunge să corecteze și 8 profesori diferiți, dacă diferența între note este mai mare de un punct / Nu poți greși, în sensul că dacă un subiect este punctat cu maximum 5 puncte, nu o să poți pune niciodată 6, pentru că nu poți trece mai departe
Rezultatele simulării de la Evaluarea Națională 2024, anunțate peste 16 zile. Paradoxul „digitalizării” concepute de Ministerul Educației – avem cel mai mic număr de lucrări de corectat pentru un profesor și cel mai mare timp stabilit pentru evaluarea acestora

24 comments
  1. Subiecte făcute prost . Nu au ținut cont de nimic . De 4 ani încoace tot prin schimbări, acesta este rezultatul. Deci domni de la minister acești copii sunt rezultatul neimplicare voastre în educație. Mai lăsați-ne cu aceste experimente făcute pe copii ,ce școală on-line a fost . A-ți uitat!!!!!

  2. Pentru nota 9 trebuie sa stii matematica, nu glumă! Se dau prea usor note mari la clasă. De ce au obtinut copiii note mici la simulare? Pentru ca au prea multe vacante si nu mai au timp sa invete. Vor doar sa chiuleasca, nu sa invete. Si profesorii, la fel. Prost gandita structura anului scolar. Invatamant distrus, din pacate.

  3. Dacă se menține dificultatea subiectelor (adică peste medie) măcar nu vom mai ascunde sub preș realitatea.

    Se ajunsese in anii trecuți ca la un liceu tehnologic din provincie să se intre cu media 8.00

    Dar fiind an electoral va fi greu sau chiar imposibil să nu se vrea din nou cosmetizarea realității.

  4. majoritatea parintilor au ajuns sa creada ca odraslele lor sunt cumva “indreptatite” sa primeasca numai note de 9 si 10, de am ajuns sa bagatelizam aceste note si ele sa nu mai reprezinte excelenta, nu se mai intelege ca 10 inseamna perfectiunea, chiar aveam in anii trecuti atatia elevi care stiau materia “perfect” sau erau doar note umflate artificial? e usor sa te dai destept in curtea gradinitei dar cand stacheta se ridica iese la iveala adevarata valoare, sau mai degraba nonvaloare a elevului din scoala romaneasca … o vedem de altfel destul de usor in campul muncii imediat dupa terminarea scolii.

    dar norocul lor e ca concureaza intre ei si cumva tot vor ajunge la liceu, la facultati chiar mai usor ca e pe bani.

  5. Bine că avem “vacanțe de ski” și de tot felul, bine că mărim salariile în învățământ, bine că “subțiem” programa școlară, bine că în loc să face “școală în școli”, o facem la meditații pe bani, doar cei care își permit. Dar, totul, CA SĂ FIE TOATĂ LUMEA FERICITĂ!?
    Dar, nu pentru mult timp…

  6. Statistica rezultatelor arată că subiectele au fost prost făcute. Nu e normal să ai doar 9% cu note peste 8. (adica doar 2 elevi dintr-o clasă ar trebui sa aibă note peste 8???) Si doar 0.06% note de 10. Ar trebui să fie cel putin 10-15% note peste 9 si cel putin 20% peste nota 8. Cine spune că nu sunt copiii pregătiți, să incerce să facă subiectele. După părerea mea, și-au bătut joc mai ales de elevii bine pregatiti.

    1. Ia caută repede pe Google ”clopotul lui Gauss”.

      Nu subiectele au fost făcute prost, prost s-au pregătit elevii (cu toate scuzele posibile). Poate se mai trezesc până la examenul propriu zis, dar cu atâția care le plâng de milă, parcă văd că iar îngroapă ministerul ștacheta la 3 metri sub pământ și ne umplem de elevi cu 10 peste tot.

      1. Stati linistita, am invatat despre clopotul lui Gauss din carti, cu mult inainte sa fi aparut Google. Ca sa ai o evaluare corecta, trebuie sa te apropii cat mai mult de statistica “de la clasa” adica de “clopotul lui Gauss” al mediilor din catalog. In momentul in care ai subpuncte cu 0.7% sau 2.7% punctaj maxim, e ca si cum nu le-ai avea. Nu masori nimic cu ele. Nu faci decat sa “comprimi” statistica. Scopul evaluarii nationale nu trebuie sa fie sa “dovedesti” ca elevii “nu stiu nimic”. Evaluarea nationala NU este o olimpiada. Eu nu m-am referit la subiectele “de nota 5”. Ma doare si pe mine ca vad rezultate slabe in zona aia. Eu am pus mana pe pix si am rezolvat subiectele, fara Google, fara ChatGPT. Eu nu-mi dau cu parerea fara sa stiu despre ce vorbesc.

  7. păi dacă nu intră prin față cu profesorii, pe aceeasi ușă, să -i dea jos pe profesori, să urle ca demenții, să privească numai telefonul la ore, sa facă sex si sa fumeze , sa se drogheze in scoala.
    ăștia trebuie trimisi in Ucraina sa apere democratia europeana ca de javre țara nu are nevoue. Eventual si mămicile lor dăștepte !

  8. Terminați cu prostiile!Bateti șaua tot timpul ca nu învață elevii.Părinții se străduiesc sa ii dea la meditații,la scoala se face totul pe repede înainte,mult prost și fără rost.Știu scoli in care se dau bani profesorilor de la “materiile mai puțin importante”,sa pună note și sa nu pună absente elevilor care participa la “meditații premium”.Acești elevi merg in apartamente închiriate de profesori și fac timp de 6 ore pe zi meditații la romană sau matematica.Așa ați adus scoala in sapa de lemn.Cei din provincie sau cei care provin din mediul rural nu au șanse sa rezolve subiectele pt punctaj maxim,mulți nici pt nota 5…Foarte mulți copii se străduiesc sa facă fata unor cerințe aberante.Scoala nu te educa!Îți bagă in cap materii cu duiumul și te vrea prost.Nu ai voie sa iti spui punctul de vedere ,pt ca deranjezi.Tot ceea ce trebuie sa faci este sa te încadrezi cu răspunsurile intr-un șablon.Toti cei care comentează pe aici și pe alte rețele de socializare,nu știu sa rezolve aceste subiecte .La TV a apărut un profesor de matematica intr-o emisiune de știri și a fost rugat sa rezolve exercitiile de la Simulare EN,și pana ca și el a gresit.Cei care suntem implicați in subiect știu despre ce vorbesc,restul sunt doar păreriștii,care comentează sa se afle in treaba. Nu mai aruncați cu noroi in copii!Vorbiți despre ei de parca va sunt dușmani.Pana nu va exista o colaborare prieteneasca între profesor,elev și părinte nu se va schimba nimic.Momentan este un război.Vine AI peste noi și nu vom putea sa gestionam roboții.Batem pasul pe loc si suntem depășiți de tehnologie.Când ne vom trezi , o sa fie greu sa dam timpul înapoi.Faceți ceea ce trebuie sa faceți!Ca,va vor înlocui roboții si nu veți mai avea locuri de munca.Cereți sistemului sa va învețe copiii lucruri utile,de care au nevoie in viața!Am convingerea ca am șifonat păreriștii cu opinia mea.Parca si văd comentarii ca,nu am scris corect sau ca sunt praf la gramatica.Ha,ha,ha…Nu îmi pasa!Sunt un produs al SISTEMULUI .

  9. Aceste note obținute la simulare,denotă cât de bine sunt pregătite cadrele didactice.Drept dovadâ,am un copil în cls a VII a, și îmi spune mai tot timpul că unii profesori vin la ore, și îi pune să copie lecțiile din manuale,deoarece domnii sau doamnele profesoare nu au chef sâ predea.Oare pentru ce iau salariile cadrele didactice?

  10. consider ca totul pleaca de la oregatirea elevilir incepand cu ciclul primsr Dnele inv ori su pribl in predare..ori nu-si day interesul..lasa ca merge si asa..pai nu mai merge ,,si asa,,..de la cls I isi mediteaza cate 10 copii de care se ocupa in privat..restul cu mila dlui..dac parintii cer sjutor in scoala , directorii se opun..nu se org in scoala med…doar pe bani privat..ajung in cls a a nu stiu sa scrie..sa citeasca..sa calculeze..prof merg in continuare cu ei asa..adica cu cei f buni isi fac ora…meditatii privat..restul treaba lor si ajung in cls a VIIII a unde obtin rezultate ff slabe..pai 10 pyncte primesc ca se orezinta la evaluare..si 40 punte au primit dif.pana la 50….60%..restulintre 50..si 100 %..dar si aici..40 % intre 50 si70 % si fff putin 80…100 %….volum f mare de teme si calitate zero..ori nu inteleg..ori nu vor sa inteleaga…deci nu mai merge ,,lasa ca e ok..trece..uitati unde se ajunge..culmea si meditati 90 % pai , daca nar fi fost meditati..luat 80% sub 50 puncte..dezastru..Dragi profesori si inv nu mai merge asa..trebuie sa va ocupati in scoala de elevi..doar pt asta merg la scoala nu sa invete privat…

  11. consider ca totul pleaca de la oregatirea elevilir incepand cu ciclul primsr Dnele inv ori su pribl in predare..ori nu-si day interesul..lasa ca merge si asa..pai nu mai merge ,,si asa,,..de la cls I isi mediteaza cate 10 copii de care se ocupa in privat..restul cu mila dlui..dac parintii cer sjutor in scoala , directorii se opun..nu se org in scoala med…doar pe bani privat..ajung in cls a a nu stiu sa scrie..sa citeasca..sa calculeze..prof merg in continuare cu ei asa..adica cu cei f buni isi fac ora…meditatii privat..restul treaba lor si ajung in cls a VIIII a unde obtin rezultate ff slabe..pai 10 pyncte primesc ca se orezinta la evaluare..si 40 punte au primit dif.pana la 50….60%..restulintre 50..si 100 %..dar si aici..40 % intre 50 si70 % si fff putin 80…100 %….volum f mare de teme si calitate zero..ori nu inteleg..ori nu vor sa inteleaga…deci nu mai merge ,,lasa ca e ok..trece..uitati unde se ajunge..culmea si meditati 90 % pai , daca nar fi fost meditati..luat 80% sub 50 puncte..dezastru..Dragi profesori si inv nu mai merge asa..trebuie sa va ocupati in scoala de elevi..doar pt asta merg la scoala nu sa invete privat…

  12. Sper din toata inima sa avem același tip de subiecte si la vara!!!E cazul sa ne trezim! Sunt multi parinti care comenteaza .Habar nu au de ceea ce inseamna elementar in școală, sunt mintiti in primar ca au copii geniali si ,bineinteles ca prof din gimnaziu sunt incapabili sa vada genialitatea copiilor lor care nu studiaza nici jum de ora . Eu am o clasa cu 21 de elevi. 18 copii au la matematica note peste 9!!!!!sunt f mandra de ei si le multumesc părinților care au sunt parteneri de nadejde in educatia “copiiilor ” mei!

  13. Ar fi util să îi cereți și acum un punct de vedere domnului profesor Cătălin Ciupală, de la Colegiul Național Andrei Șaguna din Brașov, cu privire la mediocritate. După publicarea subiectelor la matematică spunea că subiectele au fost bine gândite, că nu dorește ca mediocritatea să fie răsplătită cu note peste 9.50. La colegiul unde predă domnul Ciupală, doar 4 copii au reușit să obțină la matematică o notă peste 9.50. De aici se subînțelege că restul elevilor sunt mediocri, în viziunea dânsului. Concluzia care se desprinde este că la colegiul de elită al Brașovului, unde predă domnul Ciupală, învață copii mediocri, cu excepția celor 4. Își menține și în aceste condiții părerea despre mediocritate și subiecte bine gândite?

    1. @Stefan: ăia mediocrii, nu au făcut meditații cu el, ceilalți 4, probabil au făcut și nu mai sunt mediocrii, cum zice Ciupală.

        1. La română, au fost foarte ușoare subiectele. De curiozitate și de plictiseală, le-am făcut (am 36 de ani) și am luat 9.50, așa că ciocul mic și joc de glezne.

  14. Poate se trezesc într-un final cei din minister, guvern, ONG-uri, etc și lasă școala să facă ceea ce trebuie să facă: să predea, să evalueze, să lase corigenți unde e nevoie, sau chiar repetenți, fără a exista amenințarea pierderii finanțării!! (Singura de altfel care ”obligă” școlile să promoveze analfabeții funcțional din primar în gimnaziu și din gimnaziu în liceu!)

    Disciplinele (toate, nu doar cele de examen) necesită EFORT și din partea elevilor! Îi cocoloșim să nu se streseze, nu mai există competiție între elevi (nici măcar prietenească), nu mai există consecințe pentru orice-ar face și în special pentru ce nu fac, nu mai există nicio măsură care să producă efecte și să determine elevii să învețe, efectiv (nimeni nu mai are nicio pretenție dincolo de asta minimală), deci unde credeați că ajungem?

    După ani de zile de subiecte model apă de ploaie, hai să ne facem că testăm, cu prima ocazie în care se ridică (FOARTE PUȚIN) ștacheta, apare un dezastru care-a fost ținut sub preș până acum. Elevii nu mai vor, nu mai pot sau nu sunt interesați de examene (iar de simulări nici atât) dar cam ăsta e nivelul. La examen, la română, de bine de rău mai apare câte-un factor ajutător (subiectivitatea e maximă în evaluare), dar la matematică 2+2 trebuie să facă 4 întotdeauna, nu e loc de întors. Așa că iată situația actuală – și stați să vedeți ce vine din urmă!

    La care se adaugă imbecilitatea cu evaluarea ”digitalizată” (cine știe ce și cum se vede pe pdf-urile alea).

    Dar ar fi minunat să rămână același nivel al subiectelor pentru vară, ca să vedem dacă s-a trezit vreun elev înainte de examen și s-a pus mai serios pe învățat (mă îndoiesc). Iar dacă ăsta e nivelul lor real… păi poate își mai reglează așteptările în consecință și își dau seama că școala nu e dușmanul lor și ar fi bine să colaboreze cu ea măcar la nivel liceal.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Rectorul Universității de Agronomie: Am primit vineri solicitarea lui Sorin Cîmpeanu, urmează să o analizăm in integrum, să decidă de la nivelul școlii doctorale și o comisie de specialiști

Solicitarea făcută de Sorin Cîmpeanu pentru analizarea tezei sale de doctorat a ajuns vineri la Universitatea de Științe Agronomice și Medicină Veterinară (USAMV) din București, a declarat rectorul interimar Răzvan…
Vezi articolul

“Scoateți o foaie de hârtie!” versus evaluările anunțate. Practica de a nu anunța testele școlare crește anxietatea elevilor, le reduce plăcerea de a învăța și le scade performanța – Studiu

Un studiu nou de pedagogie școlară, realizat de Dr. Ludwig Haag (Universitatea din Bayreuth) și Prof. Dr. Thomas Götz (Universitatea din Viena), s-a concentrat pe răspunsul la întrebarea “cum afectează…
Vezi articolul