Profesorii au acces la lucrările elevilor de la simularea pentru Evaluarea Națională 2024, conform procedurii. Sorin Ion: Rezultatele și modul de rezolvare se discută cu elevii cu lucrările pe masă și cu borderourile de corectare, în format digital

22.622 de vizualizări
Foto: © Alexander Raths | Dreamstime.com
„După simulare, fiecare profesor discută cu elevii rezultatele și modul de rezolvare. Se poate face cu lucrările pe masă. Se poate face cu borderourile de corectare, care vin în format digital și care îți arată, de exemplu, pentru elevul Ionel, la subiectul cinci, din șapte puncte a luat trei”, a declarat secretarul de stat Sorin Ion, la emisiunea Info Edu de la TVR Info, unde a explicat cum se distribuie și corectează în platformă lucrările de la simularea pentru Evaluarea Națională 2024.

În presă au apărut informații potrivit cărora profesorii vor discuta cu elevii lucrările de la simularea pentru Evaluarea Nationala 2024, fără să aibă acces la ele. Conform procedurii Ministerului Educației, acest lucru este fals. 

Procedura prevede că, după comunicarea rezultatelor, plicurile care conțin lucrările elevilor se desigilează în vederea analizei rezultatelor. Profesorii au acces la lucrările elevilor. 

Procedura Ministerului Educației privind organizarea şi desfășurarea simulării probelor din cadrul Evaluării Naționale pentru absolventii clasei a VIII-a şi a simulării probelor scrise ale examenului national de bacalaureat, în anul școlar 2023-2024, Art. 10:

  • „(23) La simularea probelor din cadrul Evaluării Nationale pentru absolventii clasei a VIII-a, lucrările elevilor care se află în situatia prevăzută la art. 31 alin. (5) din Metodologia EN VIII, vor fi transportate în plicuri sigilate si in deplină siguranță la centrele de examen, urmând a fi scanate si încărcate în platformă de către membrii comisiei din centrul de examen. 
  • (25) După comunicarea rezultatelor, plicurile se desigilează în vederea analizei rezultatelor.” 

Precizările secretarului de stat Sorin Ion despre discutarea rezultatelor de la simulare Evaluarea Națională 2024:

„După simulare, discutăm rezultatele și modul de rezolvare. Fiecare profesor discută cu proprii elevi. Acestea sunt regulile. 

Se poate face cu lucrările pe masă. Asta nu e nici o problemă. Se poate face cu borderourile de corectare, care vin tot în format digital și care îți arată, de exemplu, pentru elevul Ionel, la subiectul cinci, din șapte puncte a luat trei. De ce a luat trei? Hai, să vedem. 

Acestea sunt lucruri care se întâmplau oricum și în sistemul de evaluare clasic, dar care acum sunt mult simplificate, din punctul nostru de vedere.”

Analiza rezultatelor prin discuții individuale cu elevii, dezbateri la nivelul clasei, ședințe cu părinții este prevăzută în Ordinul nr. 6.760 din 7 decembrie 2023, privind organizarea simulării evaluării naționale pentru absolvenții clasei a VIII-a și a simulării probelor scrise ale examenului național de bacalaureat, în anul școlar 2023-2024, Art. 6:

„(2) Rezultatele obținute de elevi la simularea evaluării naționale pentru absolvenții clasei a VIII-a și la simularea probelor scrise ale examenului național de bacalaureat, în anul școlar 2023-2024, sunt analizate la nivelul fiecărei unități de învățământ în care s-au desfășurat aceste simulări, prin discuții individuale cu elevii, dezbateri la nivelul clasei, ședințe cu părinții, precum și la nivelul consiliului profesoral, în vederea adoptării unor măsuri pentru îmbunătățirea performanțelor școlare.”

Procedura poate fi consultată mai jos:

Foto: © Alexander Raths | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.

Citește și:
Corectarea lucrărilor la simularea Evaluării Naționale 2024. Sorin Ion: Pe fiecare lucrare pot ajunge să corecteze și 8 profesori diferiți, dacă diferența între note este mai mare de un punct / Nu poți greși, în sensul că dacă un subiect este punctat cu maximum 5 puncte, nu o să poți pune niciodată 6, pentru că nu poți trece mai departe

17 comments
  1. Cum stim sigur ca notele primite la simulari sunt ale elevului respectiv, daca nu au primit nici un cod la scanare iar simularile sunt secretizate pentru a fi corectate? Pe langa acest subiect, de ce nu pot vedea si elevii ce au facut la simulari, unde au gresit si ce au facut corect?

  2. Cred că nu este utilă discutarea lucrărilor nici elevilor, pentru că nu prea îi interesează. Adică ei nu înțeleg corectarea pe barem, spun că ei au scris, de ce nu li s-a dat punctajul? Deși este limpede că se punctează doar răspunsul corect, conform baremului…

    Oricum, foarte interesantă optica ministerului, ia în calcul notele elevilor (probabil nu doar cele de la clasă, ci și notele la BAC și EN) pentru a îi plăti pe profesori în funcție de performanță!
    Și ce face cu materiile la care nu dau examene?

  3. Stie cineva ce inseamna evaluare DIGITALIZATA la simularea examenului de evaluare nationala sa de bacalaureat? Scanarea lucrarilor, transmiterea electronica si corectarea in fata calculatorului. Cum poti cere unui om sa corecteze pe calculator zeci de lucrari?

  4. Dupa ce s-a anuntat tarziu aceasta simulare si s-a organizat cu o luna si jumatate mai repede decat in ceilalti ani, acum urmeaza sa ,,discutam” cu parintii. Se dau subiecte destul de interesante, subiecte pe care 75% dintre parinti nu stiu sa le rezolve si eu trebuie sa le explic ca …………………… fiul/fiica sta pe telefon si nu participa la pregatirea suplimentara sau sa-i invat pe parinti cum sa descopere unghiul dintre doua drepte necoplanare. Eu i-am spus domnului director ca voi discuta cu elevii pe 4 martie. Poate oricine sa le ofere rezultatele si sa le citeasca grilele. Eu voi discuta cu lucrarile pe masa dupa ,,vacanta de schi”. La noi pe 23 februarie este ultima zi de scoala din modulul 3.
    Am facut corectarea lucrarilor la clasa si in mare stiu cam cat va obtine fiecare elev la simulare. Miercurea pe 7 februarie am facut corectarea la clasa deoarece am avut doua ore. Eram nemultumit de greselile unor elevi, dar dupa ce am corectat joi ultimele lucrari pe platforma am inteles ca la clasa mea a fost destul de bine.

  5. Sunt de acord sa oferim elevilor feedback (ai mei chiar ma intrebau ei cum afla ce au gresit daca eu nu sunt evaluator) dar procedura putea fi mai simpla daca unul din evaluatori ar fi fost profesorul de la clasa si altul ales de platforma, in cazul simularii. Dupa cum a afirmat Sorin Ion, o lucrare poate trece pe la 2 pana 8 evaluatori. In final ajunge la profesorul de la clasa care, evident, parcurge lucrarea si borderourile si ofera explicatii. Va fi interesant la itemii subiectivi sa se ofere feedback in urma corecturii altuia (mail ales la Bac, la romana). Eu cred ca ne complicam din ce in ce mai mult cu tot felul de struto-camile si pierdem timp pretios si noi si elevii. Inclusiv ordinul de a organiza simularea fara a afecta programul altor clase e greu de indeplinit… cand blochezi n sali de clasa si ai nevoie de n oameni in comisie si, daca mai cade si platforma si trebuie sa tii elevii pentru scanare… mai avem si navetisti etc… lucrurile difera de la o scoala la alta… in fine…Sa vedem ce-o sa iasa, poate ministerul ne va cere feedback si, acolo unde constatam eventuale probleme sau disfunctionalitati, acestea se vor putea corecta in timp util si fara stres si complicatii. Deocamdata nu avem nici scannere… sper sa ajunga pana in 4 martie…

    1. Ca de obicei ,atât de stupid pt oameni cică elevați,nu-s in stare la exprimări exacte și clare.”Fiecare profesor” DA,dar ce costa sa precizeze și “fiecare elev” in loc de “elevi”?Așa că-i vor aduna pe toti și le va spune pe unde au greșit,in general.Si cum era corect să facă,dar pe repede înainte cu siguranta…Nu-și pierd ei timpul cu fiecare elev,garantat !Cine-i verifica pe profi?Asta e romanul…Daca nu știe că e verificat și că poate fi sancționat pe bune,demonstrabil(nu vorbe-n vânt către presă doar),nu face,chiar daca are nivel de educație și cică de conștiință ridicat,precum ar trebui să găsim la dascăli.Si nu vad de ce nu putem să avem și noi părinții măcar dreptul să facem poze după lucrare sau ,acu că sunt deja în format electronic,documentul pe mail !Pai sunt lucrările copiilor,ei sunt proprietarii.Daca le-am dat scolii a fost pentru corectura nu sa fie ale lor,că nu școala,profesorii și Ministerul le-au redactat.Stiu că le vor pt dovezi în caz de contestații dar eu vreau sa am acasă o copie, munca copilului meu.Si nu doar pentru a învăța din greșeli…Ce e așa greu de înțeles mai bugetarilor !Se vede că nici nu va pasă de normalitate și nici nu prea va duce capul sa o identificati…darmite sa o și aplicați.

      1. ii vor aduna pe toți și le vor spune, NU le va spune:))
        Sper că ați bătut și cu degetul în masă la tot discursul asta!:))

  6. Adică, profesorul după ce a corectat peste 60 de lucrări pe platformă (minimum 10 ore pentru acest demers), corectează și cele 28 de lucrări ale elevilor de la clasă… Adică, încă 5-6 ore în care nu predă și nu face exerciții, doar încearcă să convingă elevul că notarea a fost corectă…

    1. Nu să convingă,să-i arate unde a greșit și cum trebuia făcut.Ca doar așa se poate ameliora .Dar ca orice face romanul așa și aici :mult si prost,in viteza și fără rost !
      Daca și acu când sunt din ce in ce mai puțini copii,că avem natalitate mica ,va vaitați…V-a lăsat ceașcă să faceți ce vreti(ca el era un analfabet ai nu înțelegea nimic) și ați distrus învățământul atâția zeci de ani înainte de 89 dar macar atunci erau mulți elevi.Acu ai puneți capac acelei distrugeri…cu ăștia ultimi 30 și ceva de ani !Rușine !

  7. Dacă tot ați impus (MEN) această struto-camila cămilă pe care o numiți pompos evaluare digitală de ce nu ati dat si coduri elevilor ca la EN oficială.

    Măcar in acest fel se făcea o ierarhizare la nivel de județ să știe copilul încotro să o apuce.

    Sau măcar statisticile la nivel de județ să fie obligatorii.

    Între 9.00 si 10.00 500 de note
    Între între 8.00 si 8.99 1000 de note
    Etc.

    1. S-au dat coduri. Se vor face statistici , s-au făcut în fiecare an.
      Nu contați pe rezultatele din statistica la simulare, nu seamănă cu cea de la evaluare unde pragurile de note pot fi mult diferite, în funcție de dificultatea subiectelor de la evaluare .

        1. La Constanta nu am primit niciun cod. Am intrebat si pe Edupedu si pe Diriginta . Niciun raspuns de la nimeni. Imi parea normal ca in momentul scanarii sa se dea si codul. nu peste cateva zile cum am mai citit ca s a intamplat. Am tot intrebat cum se imperecheaza lucrarea fizica cu cea scanata , daca se anonimizeaza prima pagina . De unde stim noi apoi , ca nota pe care o primim este a copilului nostru.

    1. Discutate de un profesor care nu le-a corectat, dar a corectat alte 60 de teze din țară. Cineva are nevoie de logică.
      Sau e o altă interpretare a solicitării ministerului: profesorii de la clasă să recorecteze tezele, să facă ceva cu timpul liber, ceva util altora și inutil pentru el.

      1. Cred că nu este util nici elevilor, pentru că nu prea îi interesează. Adică ei nu înțeleg corectarea pe barem, spun că ei au scris, de ce nu li s-a dat punctajul? Deși este limpede că se punctează doar răspunsul corect, conform baremului…
        Oricum, foarte interesantă optica ministerului, ia în calcul notele elevilor (probabil nu doar cele de la clasă, ci și notele la BAC și EN) pentru a îi plăti pe profesori în funcție de performanță!
        Și ce face cu materiile la care nu dau examene?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Editura Booklet dă startul campaniei ”Educație prin distracție” / Util pentru învățători: pachete de premii gata pregătite pentru fiecare clasă din ciclul primar (P)

Ce frumoasă este copilăria atunci când personajele năzdrăvane își folosesc superputerile pentru a-i ajuta pe campionii la învățătură să obțină medalii și diplome! Editura Booklet dă startul campaniei ”Educație prin…
Vezi articolul