“Nu putem vorbi despre procente de 100%” – coordonatorul campaniei de vaccinare, Valeriu Gheorghiță, despre ideea ca orele să se desfășoare cu prezență fizică totală în școlile cu 100% vaccinare

3.329 de vizualizări
Valeriu Gheorghiță / Foto: gov.ro
“Nu putem vorbi de procente de 100%, prin simplul fapt că unele persoane au contraindicații de vaccinare”, a spus, marți, coordonatorul campaniei de vaccinare, Valeriu Gheorghiță. El a răspuns ideii enunțate de ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, ca școala să se desfășoare cu prezență fizică 100% acolo unde există “vaccinare 100%”. În ceea ce privește introducerea testării cu teste noninvazive, cerută tot de Ministerul Educației, secretarul de stat din Ministerul Sănătății Andrei Baciu, a spus că “experții se vor pronunța în perioada următoare”.

Întrebat în legătură cu ideea vehiculată de ministrul Cîmpeanu și “dacă există astfel de situații unde să fie 100%” rata de vaccinare, Valeriu Gheorghiță a apreciat că numărul celor care se vaccinează va crește, dar nu se poate vorbi de 100%. El a arătat că profesorii s-au vaccinat într-o proporție mai mare decât personalul auxiliar pentru că ei au fost ținta unei componente speciale a campaniei de vaccinare. Dar, a arătat oficialul, în privința organizării activităților din învățământ, în funcție de vaccinare, “nu cred că se poate lua în acest moment o decizie”.

Valeriu Gheorghiță – declarația pe larg:

  • “Eu cred că nu putem vorbi de procente de 100%, prin simplul fapt că unele persoane au contraindicații de vaccinare. Din acest punct de vedere, sunt, de asemenea, convins că procentul de acum de acoperire vaccinală în rândul personalului din învățământ va crește. Vreau să menționez că inclusiv în ceea ce privește acea etapă specială de vaccinare care a fost adresată personalului din învățământ a fost adresată personalului didactic, adică celor care erau la interfața directă cu elevii. Tocmai de aceea, dacă ne-am uita la tipul personalului din învățământ vaccinați, foarte mulți dintre dascăli sunt deja vaccinați. În orice unitate de învățământ există și alte categorii profesionale care nu se află la relația directă cu copiii. Tocmai de aceea trebuie făcută această analiză, pentru a vedea câți dascăli, din toți cei existenți, au fost vaccinați. Sigur, și personalul auxiliar este foarte important. Însă, în ceea ce privește o decizie de organizare a activităților de învățământ, este, cred, mult prea devreme. Sunt propuneri, sunt analize care se află în dezbatere, chiar în dezbatere publică. Nu cred că se poate lua în acest moment o decizie.”

Secretarul de stat Andrei Baciu, despre testele noninvazive: 

  • “Este o variantă de teste care e discutată în anumite țări europene. Se analizează această variantă, de a utiliza și în România astfel de teste. Trebuie să vii cu opțiuni și lucruri concrete, care pot fi implementate – nu e doar o chestiune de înlocuire. Se lucrează la analiză și experții se vor pronunța în perioada imediat următoare”.
Citește și: Școlile cu procent de vaccinare 100% ar putea să solicite prezență fizică 100% indiferent de scenariul în care funcționează – anunță ministrul Educației

5 comments
  1. Câmpeanu nu e capabil sa. Înțeleagă ca elevii infectati si asimptomatici sunt vectorii de transmitere a virusului în scoli, în familii, în comunitate.
    Acești elevi nu pot fi depistați în vederea izolarii acasă, deoarece ministrul interzice testarea elevilor care nu au simptome și oricum cere acordul părinților.
    Ar trebui făcută săptămânal testarea obligatorie a tuturor elevilor, ca să nu apară și valul 4 al pandemiei în România. Ca valul 3 a apărut din același motiv.
    In afara de testarea săptămânală și obligatorie a elevilor, ar trebui o rețea de autobuze școlare, nu sa fie aruncați elevii și profesorii în mijloacele aglomerate de transport în comun, ca să ia de acolo covid.
    Va rugam pe cei responsabili, nu dați voie acestui ministru orgolios și ambitios sa provoace valul al patrulea al pandemiei.

  2. Poate lasati elevii in pace si nu ii vacinati.
    Poate faceti un studiu si vedeti cati copii au trecut prin boala si au anticorpi. Ca fiind asimptomatici, iar testarea lor a lipsit ca desavarsire nu cred ca aveti date pe care sa luati decezii in privinta asta.

    1. Nu-i duce nimeni cu forta pe elevi sa-i vaccineze.
      Elevii care vor, se vaccineaza singuri si cu acordul parintilor (in cazul celor sub 18 ani).
      Copilul meu (cls. a XI-a) are colegi si prieteni care s-au inscris pentru vaccinare iar unii dintre ei s-au vaccinat deja cu prima doza. Si nu i-a obligat nimeni…

  3. Exagerarile politrucului de la educatie l-a speriat pana si pe colonelul Gheorghita. Nu ai cum sa impui vaccinarea fortata (dar libera ar spune sefu…) unor oameni care au contraindicatii pentru aceasta! In plus, atat timp cat vaccinarea este voluntara, a pune presiuni pe categorii profesionale este discriminatoriu si abuziv! Nu mai vorbesc de faptul ca in scoli profesorii sunt (in medie) sub 5% din persoanele prezente, restul fiind elevii! Deci 100 % profesori vaccinati in scoli inseamna o rata de vaccinare a celor ce intra in scoala de sub 5%… Nasoala treaba…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Scandalul admiterii schimbate – Andronescu: Nu am fost în situația de a publica în Monitorul Oficial / Ministerul Educației: Ordinele au fost transmise spre publicare în Monitor

Declarații contradictorii în scandalul examenelor vocaționale și de limbă amânate și apoi menținute a se desfășura pe 15-17 mai 2019. “Un ordin devine ordin când se publică în Monitorul Oficial.…
Vezi articolul

Membrii PNL încep să primească funcții în companiile de stat. Printre primii serviți sunt Sebastian Burduja, șeful PNL Sector 1 și fiul unui bancher Bancorex, dar și șeful de cabinet al ministrului Educației

Secretariatul General al Guvernului, subordonat direct premierului Ludovic Orban, a făcut propuneri pentru noi membri în Consiliul de Supraveghere al companiei cu capital de stat Transelectrica. Printre propuneri se numără…
Vezi articolul

Organizarea anului școlar pe module este „defectuoasă” și „nu se potrivește deloc cu ceea ce avem noi în școală”, este de părere profesorul Cătălin Ciupală: Modulele au fost introduse după ureche, după părerea mea, și nu au fost făcute studii

„Ideea de structurare modulară a anului școlar, după părerea mea, este foarte defectuoasă și nu se potrivește deloc cu ceea ce avem noi în școală”, a declarat, pentru Edupedu.ro, profesorul…
Vezi articolul