Trei din patru elevi de clasa a VIII-a nu au obținut niciun punct la ultimul item al subiectului III, de geometrie, la simularea Evaluării Naționale 2024 / La acest subiect, mai puțin de 1% au luat punctaj maxim

7.695 de vizualizări
Sursa: Ministerul Educației
Aproape 3 din 4 elevi de clasa a VIII-a care au participat la simularea Evaluării Naționale 2024 nu au obținut nici un punctaj la ultimul item, la subiectul III, de geometrie. Ministerul Educației a publicat date pentru fiecare item, pentru prima oară, pentru că lucrările au fost corectate digital pe o platformă care permite mai multe tipuri de analize. La subiectul III, mai puțin de 1% au luat punctaj maxim. Amintim, mai mulți părinți și elevi au scris pe grupuri sau rețele sociale că subiectele au fost grele și doar cei care au făcut meditații ar fi putut să le rezolve.
  • Puțin peste jumătate nu au luat nota 5 la proba de matematică, arată rezultatele publicate de Ministerul Educației, care indică un record negativ la simulare: cel mai mic procent de note peste 5 din ultimii 4 ani, la Matematică.
  • Profesorii care predau disciplinele la care s-au susținut probele simulării (limba română, matematică, respectiv limba maternă) au acces la lucrările elevilor din clasele la care predau, precum și la borderourile de evaluare corespunzătoare, pentru a le putea discuta cu aceștia, în perioada următoare.

75% elevi de clasa a VIII-a nu au obținut niciun punct la ultimul item al subiectului III, de geometrie, la simularea Evaluării Naționale 2024. La acest subiect, mai puțin de 1% au luat punctaj maxim, adică 0,70%.

La subiectul I, rezultate mai bune s-au înregistrat la itemii 1 (peste 81% dintre elevi au luat punctaj maxim) și la itemul 3 (73,63% dintre elevi).

La cel de-al doilea subiect primii doi itemi au fost rezolvați de 81,64% dintre elevii de clasa a VIII-a, respectiv 56%.

În total, 69.347 de elevi, adică 42,37%, au obținut la Matematică note mai mari sau egale cu 5, potrivit datelor oficiale.

S-a înregistrat un record în privința notelor sub 5 la Matematică, peste 57% anul acesta. Din 2019 și până în prezent, cel mai mare procent de note egale sau mai mari ca 5 a fost înregistrat în 2022. Atunci 60% din elevii de clasa a VIII-a care au participat la simularea Evaluării Naționale au luat note egale sau mai mari decât 5.

Au fost recorectate la proba de matematică 406 lucrări, adică 0,25%.

De la proba de Matematică din cadrul simulării Evaluării Naționale 2024 au lipsit peste 1000 de elevi care au participat la proba de Română nu au mai venit la proba de Matematică.

Au participat peste 163.600 de elevi din totalul celor 176.266 de elevi înscriși în clasa a VIII-a la începutul anului școlar curent, anunță Ministerul Educației. În urma unor tentative de fraudă au fost eliminați 10 elevi.

Notele obținute nu se trec în catalog. Rezultatele vor fi analizate la nivelul fiecărei unități de învățământ prin discuții cu elevii, ședințe cu părinții, precum și la nivelul consiliului profesoral, în vederea adoptării unor măsuri adecvate fiecărei situații în parte, scopul fiind îmbunătățirea performanțelor școlare”, se arată în informarea Ministerului Educației.

Elevii de clasa a VIII-a au primit 18 exerciții și probleme la simularea probei de Matematică de la Evaluarea Națională 2024, potrivit subiectelor consultate de Edupedu.ro. La primul Subiect au fost 5 itemi de tip grilă și unul de precizat dacă o afirmație este adevărată sau falsă.

Subiectul al II-lea a fost integral grilă și majoritatea problemelor au fost de geometrie. Iar la subiectul al III-lea itemii au solicitat scrierea pe foaia de examen a rezolvărilor complete. La problema de geometrie în spațiu, ultimul item, elevii au avut un cub.

Vezi aici subiectele și Baremele de corectare și notare pentru Limba română, simularea Evaluării Naționale 2024, publicate de Ministerul Educației

Informații de context

Ligia Deca a spus despre subiectele de la simularea Evaluării Naționale 2024, în urma unor controverse, că subiectele au fost echilibrate, au asigurat atât grad mediu, dar și înalt de dificultate, să putem avea departajare. Ministrul Educației a spus că, în ultimii ani, a văzut o inflație de note mari și „trebuie să avem și subiecte care departajează între copiii cu performanță medie și copiii cu performanță înaltă”.

Amintim, subiectele de la proba de matematică au stârnit controverse în mediul online. Părinții și elevii au acuzat că subiectele au fost prea grele, că nu le putea face orice elev de clasa a VIII-a, ci doar cei care au făcut meditații, sau că nu au avut suficient timp la dispoziție.

Secretarul de stat Sorin Ion a spus, la Euronews, referitor la subiectele de la proba de matematică, simularea Evaluării Naționale 2024, că sunt “așa cum trebuie să fie niște subiecte la un examen național”.

“Nu știu dacă este sănătos să vorbim despre subiecte foarte ușoare sau dacă e bine să avem subiecte ușoare și oricum e discutabil. Nu veți găsi niciodată unanimitate în părerile profesorilor de matematică cu privire la nivelul de dificultate. Unii vor spune că sunt ușoare, alții vor spune că sunt grele. (…)” – Sorin Ion.

Citește și:

Rezultate simulare Evaluare Națională 2024 la Matematică: Aproape 60% dintre elevi nu au luat nota 5 / Doar 91 de elevi au luat nota 10

Record negativ la simulare – Evaluarea Națională 2024: Cel mai mic procent de note peste 5 din ultimii 4 ani, la Matematică / La Română, aproape trei sferturi dintre elevii de clasa a VIII-a au luat note egale sau mai mari ca 5

8 comments
  1. Îngrijorătoare rezultatele. Și nu mă refer la faptul ca unele subiecte au fost desprinse de realitate și ca s-au luat puține note mari. Ci la faptul ca mai mult de jumatate din elevi nu au luat note de 5, la clasa a opta. Tot umblăm după performanță (puțini o obțin)și ne scapă faptul îngrijorător ca cei mulți au rezultate proaste, și cumva pare vina lor, nu a societății, nu a statului și materiei desprinse de realitate și doamne ferește, nu a unora dintre profesori care nu văd o problema când jumătate dintre elevi nu obțin rezultate de trecere. Rezultate care se vor vedea și mai târziu, pentru ca acești copii cresc și vor deveni “contribuabili”….sau nu, pentru ca statul nu i-a învățat nimic și deci el “stat” nu se va putea baza pe nimic. Cam astea sunt efectele gândirii pe termen scurt a statului…..ca de 34 de ani “gândirea” este pe perioade scurte, de cel mult 1 an, sau pe “mandate”. Și atunci cum vrem oare să obținem rezultate bune???

    1. Fără multă filosofie, NIMENI nu poate învăța în locul lor. Au scuze – doi ani online, nu mai au atenție, sunt repede distrași de orice altceva, nu-și mai fac temele (că-s grele și multe), ”nu le explică bine” profesorii, etc. Orice, oricine, doar ei nu sunt vinovați, îngerașii.

      La care se adaugă faptul că e o simulare, nu examenul, materia de a 8-a nu e terminată în februarie (la început), orice-ar spune ministrul și alți băgători în seamă (ați uitat că perioada simulărilor a fost anunțată aproape de finalul anului calendaristic 2023? Pentru examen se repetă informații cunoscute, se petrece timp de pregătire în școală destul… dar nu în februarie.)

      Hai să nu exagerăm cu istericalele. Cine vrea, va putea – până în iunie mai sunt 4 luni, și cei mai slabi se pot pregăti pentru un 5 cinstit.

      Și nu știu cum se face, dar de zeci de ani e mereu dezastru, la simulare și la examen, și tot nu ne-a căzut cerul în cap.

  2. Subiectele au fost foarte grele la matematică mai ales pt școlile care au profile vocaționale si mă refer la școlile de arte. Acei copii fac instrument principal și vor da examen la el. La aceste școli copiii muncesc enorm de mult la instrumentul lor. Ei sunt canalizati pe vocație nu pe matematică.
    Nu este corect să fie aceleași subiecte ca la o școală la care se pune accent pe matematică.
    Practic nu le vor da nici o șansă sa-si urmeze visul.

  3. Dar chiar e nevoie de atâția poligloți care apoi sa faca ifose că au facultate ai studii și vor doar job de birou?

    10 la bac sau evaluare națională doar geniile de la olimpiade ar trebui să-l obtina.

    3 din 4 e 75% , deci ce-i așa grav?

    Întradevăr subiectele de industria meditațiilor, pt că în viața nu ai nevoie de acele calcule daca nu te faci arhitect sau inginer.

  4. Subiecte făcute de industria meditațiilor pentru propriul lor interes. Oare câți profesori de matematică ar fi luat 10 cu aceste subiecte?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Coșul minim pentru un trai decent al unei familii cu doi copii de școală este de aproape 10.000 de lei pe lună, cu peste 15% mai mult ca anul trecut – raport / Educația – a patra cea mai mare presiune pe buget, după alimente, întreținerea casei și îmbrăcăminte

Valoarea coșului minim de consum pentru un trai decent pentru anul 2023, raportată la luna septembrie, a fost de 9.978 de lei pe lună pentru o familie cu doi copii…
Vezi articolul

Directoarea Colegiului Național I.L. Caragiale din București: Unitatea cu 1300 de elevi și 80 de profesori este încadrată în clasa de risc seismic 3, dar “nu știu să vă spun” de ce – nu a fost făcută nicio expertiză în ultimii 30 de ani / “Eu de când sunt directoare le cer continuu și le cer în zadar”

Riscurile asociate lipsei expertizării privind riscul seismic în cazul multor unități de învățământ sunt reliefate de situația Colegiului Național I.L. Caragiale din București, prezentată de directoarea acestuia, Andreia Bodea, pentru…
Vezi articolul

Profesorii din Germania au primit recomandări să aerisească clasele de trei ori pe oră / Părinţii şi profesorii discută despre purtarea căciulilor şi a fularelor în interiorul claselor, dacă regula se va aplica și iarna

Sălile de clasă trebuie aerisite de trei ori pe oră în această iarnă în efortul de a preveni transmiterea coronavirusului, a recomandat joi Agenţia pentru Mediu din Germania (UBA), relatează…
Vezi articolul

Bacalaureatul va avea tot atâtea probe scrise ca acum, în sesiunea de vară/toamnă, iar cele de competențe și o probă complementară vor putea fi date în timpul clasei a XII-a – proiectul legii învățământului preuniversitar

„În sesiunile de vară și toamnă, elevii vor avea mai puține discipline de examen, pentru că probele de competențe lingvistice pentru limba 1, limba 2, probele de competențe digitale și…
Vezi articolul