Două școli au trecut din scenariul roșu în scenariul galben, la nivel național. Numărul școlilor din scenariul verde a rămas neschimbat de luni

287 de vizualizări
Foto: Pexels.com
Numărul școlilor aflate în scenariul roșu continuă să scadă, ajungând astăzi la 303, de la 305 câte erau ieri, potrivit buletinului transmis zilnic de Ministerul Educației. Astfel, două școli au ajuns în scenariul galben, în timp ce în secnariul verde au rămas tot atâtea școli ca luni.

  12.945 de unități de învățământ în Scenariul 1 (S1): participarea zilnică (față în față) a tuturor preșcolarilor și elevilor în unitățile de învățământ, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție sanitară

 4.408 de unități de învățământ în Scenariul 2 (S2). Acesta presupune participarea zilnică (față în față) a tuturor preșcolarilor și elevilor din învățământul primar, a elevilor din clasele a VIII-a și a XII-a, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție, respectiv revenirea parțială (prin rotație de una-două săptămâni) a elevilor din celelalte clase de gimnaziu și liceu, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție

– 303 de unități de învățământ în Scenariul 3 (S3): participarea tuturor preșcolarilor și elevilor la activități/lecții online.

Totalul unităților de învățământ fluctuează în continuare în numărătoarea Ministerului Educației. Astfel, astăzi, la fel ca finalul săptămânii trecute, avem în total 17.656 de unități de învățământ preuniversitar la nivel național care au intrat în unul din cele trei scenarii. Pe 10 septembrie 2020 Ministerul Educației prezenta pe site-ul instituției și într-un comunicat de presă preluat de toate instituțiile mass-media, cifrele cu scenariile aprobate de comitetele pentru situații de urgență în școli, unde erau numărate în total 17.747 de unități de învățământ.

Pe 13 septembrie, ministrul Educației a anunțat în conferință de presă că sunt în total 17.600 de școli în România, în care erau aplicate diverse scenarii pentru începerea cursurilor. Se poate constata o diferență de 147 de unități de învățământ fațâ de prima raportare.

Față de începutul săptămânii trecute au mai apărut 56 de școli, dar tot mai sunt 91 care lipsesc, față de raportarea din 10 septembrie.

Criteriul epidemiologic în baza căruia unitățile/instituțiile de învățământ stabilesc unul dintre cele trei scenarii de funcționare este rata incidenței cumulate, respectiv: numărul total de cazuri noi din ultimele 14 zile raportat la 1.000 de locuitori.

Consiliile de administrație de la nivelul fiecărei unități de învățământ adoptă propunerile de scenarii și, implicit, schimbarea acestora, în funcție de analiza situației epidemiologice efectuate de către direcțiile de sănătate publică și Institutul Național de Sănătate Publică, de infrastructura și de resursele existente în fiecare unitate de învățământ.

Foto: Pexels.com


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Ministrul Educației, în contradicție cu el însuși pe tema orelor remediale: impune tuturor învățătorilor să facă ore de recuperare cu propriii elevi, după ce tot Daniel David spunea că „este foarte ciudat că același profesor care n-a transferat bine competențele trebuie acum să corecteze lucrurile pe care el le-a făcut prost”

Discursul ministrului Educației privind modul în care ar trebui să fie făcute orele remediale în învățământul primar s-a schimbat radical față de cel de la începutul mandatului său. Recent, ministrul…
Vezi articolul

Nouă decese la un milion de locuitori, asociate Covid-19, în România, un nou record al pandemiei, anunță cercetătorii de la Universitatea Babeș Bolyai Cluj-Napoca / Numărul copiilor și tinerilor infectați a atins și el un record – 2.388 de cazuri pe zi

Numărul deceselor zilnice legate de COVID-19 raportate la un milion de locuitori din România ajunge la un record absolut pe perioada întregii pandemii – 8,99 la un milion de locuitori,…
Vezi articolul

Ministrul francez al Educației condamnă cyberbullying-ul și fenomenul pornit pe TikTok împotriva elevilor de clasa a V-a născuți în 2010. Jean – Michel Blanquer: Este complet prostesc, este împotriva valorilor noastre. Ceea ce va conta sunt valorile fraternității și nu prostia!

Copiii din Franța născuți în anul 2010 (cei de 10-11 ani) sunt, zilele acestea, victimele unui fenomen de cyberbullying: haștagul „#anti2010” de pe rețeaua de socializare și videoclipuri scurte TikTok…
Vezi articolul

Inspectorii școlari trebuie să predea minimum jumătate din normă, nu mai au dreptul la plata cu ora și rămân fără spor pentru proiectele cu fonduri europene întârziate – proiect

Personalul didactic de conducere, de îndrumare şi control din inspectoratele școlare județene/ Inspectoratul Școlar al Municipiului București (ISMB) poate fi degrevat cu până la 50% din norma didactică de predare-învățare-evaluare…
Vezi articolul

DOCUMENT Profesorii și viitoarele cadre didactice care au participat la concursul de Titularizare 2025 vor primi deciziile de repartizare pe post/catedră în perioada 4-8 august, potrivit noului calendar – proiect

Candidații care au participat la concursul național de Titularizare 2025 o să primească deciziile de repartizare pe post/catedră în perioada 4-8 august, potrivit unui document pus în consultare publică de…
Vezi articolul