Drept la replică al Universității din București

473 de vizualizări
Universitatea din București / Foto: unibuc.ro
Universitatea din București sesizează greșelile de redactare și documentare, informațiile neconforme cu realitatea, precum și afirmațiile calomnioase din articolul „Manipularea datelor privind competențele digitale ale elevilor români, făcută de Ministerul Educației și Universitatea din București care prezintă «coafat» raportul internațional ICILS 2023 / Instituțiile au omis deliberat datele esențiale despre realitatea din școli: elevii români de clasa a VIII-a – ultimii din Europa în utilizarea eficientă a tehnologiei“, publicat pe site-ul de informații www.edupedu.ro, în data de 19 noiembrie 2024, sub semnătura domnului Mihai Peticilă.

Pentru rectificarea informațiilor neconforme cu realitatea și afirmațiilor calomnioase pe care articolul menționat le conține, facem următoarele precizări:

  1. Acuzația că Universitatea din București „a manipulat datele“ unui studiu internațional realizat în 34 de țări, prezentă încă din titlul articolului menționat, este una deosebit de gravă și nesusținută de nici probă prezentată de articol. 
  2. Universitatea din București nu a publicat și distribuit un comunicat de presă, ci, în data de 13 noiembrie a.c., a publicat pe website-ul UB, un articol de sinteză de promovare a studiului International Computer and Information Literacy Study (ICILS), la fel cum face, în mod curent, pentru promovarea activităților importante de interes public desfășurate de comunitatea academică a UB.
  3. Datele despre cum se plasează România în context internațional la competențele digitale sunt disponibile public în raportul An International Perspective on Digital Literacy – Results from ICILS 2023, disponibil, sub formă de link, și în articolul de promovare a studiului din 13 noiembrie a.c. În plus, raportul național complet cu privire la datele despre România, care conține o analiză în amănunt a informațiilor relevate de studiu, este încă în curs de elaborare și interpretare a datelor de către specialiștii UB și internaționali, estimându-se a fi finalizat spre publicare la începutul anului 2025.
  4. În concluzie, să acuzi o echipă de cercetători cu reputație internațională neîndoielnică de „manipularea datelor“ unui studiu internațional pentru că, într-un articol de sinteză de promovare a studiului de pe website-ul instituției nu se regăsesc anumite informații pe care unii jurnaliști le pot considera importante este deosebit de gravă și se dovedește rău-voitoare și calomnioasă. Aceasta în condițiile în care datele complete au fost publicate și sunt disponibile în continuare public. Îl invităm pe autorul articolului menționat să facă diferența între „manipularea datelor“ unui studiu, de natură să pericliteze întregul demers de cercetare și validitatea științifică a lui, precum și credibilitatea tuturor cercetătorilor și a instituțiilor implicate, și selectarea unor date dintr-un studiu disponibil public într-un articol de sinteză de promovare a respectivului studiului.

În aceste condiții, în vederea unei corecte informări a publicului, Universitatea din București solicită corectarea de îndată a greșelilor de redactare și documentare a articolului menționat, a informațiilor neconforme cu realitatea, precum și a afirmațiilor calomnioase prin publicarea, în aceleași condiții grafice, a prezentului drept la replică.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Plagiatorii care vor să scape nepedepsiți, protejați de majoritatea PSD-PNL-UDMR, acuză USR. Un proiect de eliminare a posibilității de renunțare voluntară la titlul de doctor – respins în Comisia de învățământ a Camerei Deputaților

Propunerea legislativă a USR de modificare a Legii educaţiei naţionale prin care să fie interzisă renunţarea voluntară la titlul de doctor a primit, marţi, raport de respingere în Comisia pentru…
Vezi articolul

Profesoara Naela Costică, membru al grupului de lucru pentru programa de Biologie: Trebuie să conectăm fotosinteza cu respirația, nu le tratăm separat / Elevii trebuie să înțeleagă amenințările la adresa biodiversității și să își schimbe comportamentul față de aceasta, spune profesoara Paulina Anastasiu

Profesorii de Biologie trebuie să conecteze conceptele pe care le predau, a spus Naela Costică, conferențiar universitar doctor la Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași, la prezentarea noilor programe, organizată…
Vezi articolul

Modificările aduse de proiectul planurilor-cadru pentru liceu „reprezintă un pas mic”, dar care „trebuie făcut”, afirmă FePAL, organizație a părinților / Ea îl sprijină pe „ministrul curajos”, dar spune că planurile „ar fi putut fi mult mai curajoase” și au fost făcute de oameni care „au avut grijă de oameni și catedre”

Proiectul planurilor-cadru pentru liceu produce modificări care „reprezintă un pas mic”, dar care „trebuie făcut, mai ales că schimbarea propusă este în direcția corectă, centrată pe elev”, arată Federația Părinților…
Vezi articolul

Senatul universitar decide dacă facultățile vor desfășura sau nu cursurile online. Guvernul a stabilit trei scenarii de lucru pentru universități

Desfășurarea activității didactice ce presupune prezența fizică a studenților se stabilește prin hotărâre a Senatului universitar în funcție de situația epidemiologică și de specificul fiecărei universități, în anul universitar 2020-2021,…
Vezi articolul

Sorin Cîmpeanu îl felicită pe Patriarhul Daniel pentru implicarea în educație și societate. Tot azi, Sfântul Sinod prezidat de patriarh a criticat planurile privind educația sexuală în școli, promovate de ministru

Ministrul Sorin Cîmpeanu îl felicită, joi, pe Patriarhul Daniel, de ziua acestuia, pentru “activitatea susținută în spațiul educațional și social (…) contribuind la promovarea valorilor creștine în societatea românească”. Mesajul…
Vezi articolul