După vacanța de Paște, elevii din clasele terminale să vină la școală în efectiv complet și în scenariul roșu; elevii din școlile speciale să facă doar cursuri față în față – solicitările ministrului Educației la Comitetul de revenire la normalitate

81.078 de vizualizări
Foto: © Syda Productions | Dreamstime.com
Elevii din clasele terminale să vină fizic la școală cu toată clasa, nu doar jumătate de efectiv cum este în prezent reglementarea, iar cei din școlile speciale să vină cu prezență fizică, indiferent de scenariu. Acestea sunt două solicitări făcute joi de ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, în prima ședință a Comitetului pentru Revenirea României la Normalitate. Oficialul a spus la Digi24 despre aceste “cereri”.

“Am solicitat să fie analizată posibilitatea de eliminare a condiției care vizează înjumătățire efectivelor în clasele terminale în scenariul roșu. Am explicat că nu are niciun fel de logică atâta vreme cât în aceeași școală, pe același palier, două clase identice, cei de clasa a IV-a pot veni cu prezență fizică efectiv complet, cei de clasa a VIII-a, care au în luna iunie de susținut Evaluarea Națională, trebuie să vină doar jumătate.

O a doua cerere pe care am prezentat-o a fost aceea ca școlile speciale să fie deschise integral cu prezență fizică începând cu data de 5 mai, la revenirea din vacanță, respectiv 10 mai pentru elevii din clasele terminale. Sunt peste 27.000 de elevi cu cerințe educaționale speciale, sunt elevi care, în cea mai mare parte, au nevoie de cabinete de stimulare polisenzorială, de cabinete de stimulare psihomotricitate, de cabinete de logopedie, au nevoie de kinetoterapie. Dacă cineva își imaginează că acești peste 27.000 de elevi pot primi aceste elemente în online sau acasă se înșală amarnic. Fiecare zi pierdută pentru acești copii înseamnă o aprofundare a riscului de eșec total în educație. Sunt convins că vom avea înțelegere.

Mai mult decât atât, săptămâna viitoare, așa cum a fost anunțat, va fi făcută o analiză, o fotografie de moment din perspectiva ratei de infectare pentru a se vedea dacă ne putem permite prezența fizică mai mult decât în scenariile care sunt deja anunțate, plus cele două elemente pe care le-am precizat deja.

Acest lucru ar trebui să se rezolve de la revenirea din vacanța de Paști”, a declarat Sorin Cîmpeanu.

Cîmpeanu a mai spus că a solicitat și teste non-invazive pentru elevi și profesori, astfel încât să fie făcute testări când există simptome sau când sunt contacți ai unui caz confirmat. Elevii sunt în vacanță până pe data de 4 mai, iar cei din anii terminali, până pe 8 mai.

Foto: © Syda Productions | Dreamstime.com

Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


9 comentarii
  1. D na Inna, din păcate nu sunteti f bine informata, pot sa va spun doar ca in învățământul prescolar, nu a fost nicio vacanta, unitatea a fost deschisa zilnic cu prezenta copiilor, nu doar asa cum ziceti de ochii lumii, a fost program normal, fara sa avem voie macar o zi de concediu, cu toate ca tareeee mult mi as fi dorit macar 2-3 zile de Paște. si vom munci fix pana pe 29, pt ca “dragul ministru a zis: va fi vacanta, dar de fapt nu va fi, grădinițele si inv primar vor putea functiona, un fel de…uite- nu e. Deci, despre ce vorbim? Vacanta de Paște…0
    Anomalia este ministrul insusi, cu toate modificarile aberante facute de pe o zi pe alta….nu am înțeles pana la urma de ce toată nebunia cu schimbarea structurii in timpul anului școlar, nu are nicio noima, mai mult ne a zapacit pe toți. Defapt, stiu,ca sa spună ca :uite ce-am facut si eu…..manuale si baza materiala pt scoli nu asigura….dar modifica structura si cu trimestre, cu alte teze si ce o mai fi, sa fie cât mai multa materie pt elevi, multe note si medii, mai mult stres.

    1. Schimbarea structurii anului sclar in timpul anului a avut ca scop scaderea mscata a salariilor profesorilor

  2. Cursuri fata in fata cu cei din scolile speciale sa faca domnul ministru. Iar emite aberatii pe banda rulanta. Niste copii din categorii extrem de vulnerabile, cu multe comorbiditati conexe, cu incapacitatea fireasca de a respecta multe din normele de igiena si cu profesori putini si extrem de depasiti de situatie sunt reteta clara pentru un dezastru. Pe acesti copii o boala si o spitalizare ii marcheaza in mod deosebit, uneori si o simpla vizita la medic este traumatizanta. Inteligentul asta ce propune? Copii cu nevoi speciale infectati si spitalizati???? Pe orice parinte al unui copil de acest fel il lasa rece parerea lui. Iar incredere in el nu mai are niciun om normal la cap de foarte mult timp. NU ARE NICIUN DREPT sa decida asupra unei categorii extrem de vulnerabile. Decat daca isi doreste sa o extermine. La modul de gandire nu m ar mira si asta.

  3. Idiotilor stiti ce inseamna sa stai 30 de elevi intr o clasa cu masca pe gura ,animalelor nu aveti copii,nu vin acasa si plang de gat si cap ca au stat jumatate de zi cu madca pe gura si nas si nu aveau aer 30 de copii intr o clasa ce inseamna asta

  4. Si unde elevii de clasa a sasea sunt online in galben, vin la scoala, special pentru aceste evaluari? Ca eu nu inteleg. Adica vom chema fizic sa dea niste evaluari dupa o vacanta fortata si apoi ore online??? Sunt nebuni astia sau cum?? Trebuie anulate porcariile astea de evaluari. Atata incurcatura, atata defilare de forte si ore pierdute, elevii nu au facut ore, cat au facut a fosr online. Ce inseamna nebunia asta???

  5. Ce anomalie e asta. Până acum s-au făcut carte numai cu clasele terminale și restul in vacanta. După Paști o săptămână clasele terminale au vacanta și vin restul la școală
    Nu era moale sa le de-a vacanta înainte de Paști o săptămână și la clasele terminale si toată lumea incepea școală. Nu credeți că există discriminare pentru cei ce au in catedră și ore la clasele terminale și la celelalte clase. Ei nu au parte decât o vacanta, pe când cei din învățământul primar și educatoarele sau restul ce nu au avut clasele terminale au stat în activitate că nu și au luat concediu dar oricum nu au dat pe la școală sau nu au făcut nimic. Asta că au sărit în sus domnii de la sindicat că nu sunt obligați să își ia concediu cei din învățământ primar și preșcolar, parca ar fi făcut ceva in perioada asta. Ceilalți de bine de rău au încercat cu elevii care vor să învețe ceva să facă ore.

  6. Asta bate campii in continuare. Nu a inteles ce i-a explicat Iohannis cu scenariile?

    “o aprofundare a riscului” – o noua pretiozitate exprimata de acest individ :))

  7. Anomalia pe vreme de pandemie nu este ca elevii de a opta vin la scoala cu efectivul înjumătățit.
    Ca o paranteza, sa nu uitam ca au fost licee la care elevii claselor a douăsprezecea, au refuzat în mare proporție sa facă cursuri la scoala în plina pandemie. Opțiunea lor pentru scos online a fost normala.
    Anomalia pe vreme de pandemie este tocmai ca elevii de clasa a patra vin la scoala toti 28-30,elev lângă elev.
    Și tot anomalie este sa dai evaluare nationala elevilor de clasele 2,4,6 după ce nu au făcut cursuri la materiile respective timp de 4-5 săptămâni.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Probleme la înscrierea la liceu. Ministerul Educației nu a publicat la nivel național ierarhia mediilor în funcție de care părinții și elevii completează fișele de înscriere la liceu

UPDATE 11:50 – Ministerul Educației a publicat ierarhia la nivel judeţean a mediilor de admitere la liceu Inițial Ministerul Educației nu publicase ierarhia mediilor de admitere la liceu, în funcție…
Vezi articolul