ECDL: standarde pliate complet pe cadrele europene de competențe, cel general și cel pentru profesori, care-i pot face pe români să urce în clasamentul digitalizării (P)

1.634 de vizualizări
Foto: ICDL România
ICDL – The Digital Skills Standard, identitatea de brand a celui mai răspândit standard de certificare a competențelor digitale, cunoscut local doar ca ECDL până recent, este o implementare exemplară a DigComp (The European Digital Competence Framework) şi DigCompEdu (pentru cadrele didactice).

Cadrele de competențe digitale europene și programele internaționale standard de certificare a competențelor digitale răspund nevoii de evaluare, urmărire și actualizare a oricărui tip de profil de competențe şi asigură un impact real și măsurabil al oricăror acţiuni de creştere a aptitudinilor digitale ale românilor. 

Ultimul raport DESI plasează din nou România pe ultimul loc în UE la indicele economiei şi societăţii digitale. Oamenii riscă să fie victime ale extinderii decalajului competenţelor digitale, din cauza slabei conştientizări a aptitudinilor digitale reale. 

Pentru a ı̂nțelege care sunt elementele cheie ale competenței digitale și modul de evaluare a acestora, Comisia Europeană a elaborat uncadru al competențelor digitale pentru cetățeni (DigComp – The European Digital Competence Framework), dar și pentru profesori (DigCompEdu), care propun un set de competențe digitale pentru atingerea obiectivelor legate de muncă, ı̂nvățare, petrecerea timpului liber și participarea ı̂n societate şi oferă o referință comună pentru competențele digitale ı̂n Europa.

ECDL/ ICDL este standardul internaţional pentru Competenţe Digitale care se aliniază cel mai mult pe cadrele de referinţă europene DigComp (The European Digital Competence Framework):

Modulele ECDL acoperă toate cele 5 „domenii de competență” DigComp. 

Maparea programului ECDL către DigComp a fost identificată ca exemplu de implementare de către JRC (Joint Research Centre – Serviciul de Ştiinţe şi Cunoştinţe al Comisiei Europene). 

Raportul UNESCO a folosit DigComp pentru a evalua o serie de instrumente de competență digitală. Pentru fiecare instrument, acesta a comparat rezultatele învățării cu cele 21 de domenii de competență DigComp. Dintre toate instrumentele evaluate, ECDL a avut cel mai mare număr de rezultate de învățare mapate către DigComp. 

Sursa: Raport UNESCO 2018

ICDL Foundation a fost un factor activ în dezvoltarea acestui cadru, încă din etapele inițiale.

În plus, ECDL/ ICDL este perfect compatibil şi cu tipurile de competenţe digitale din cadrul european de referinţă pentru profesori – DigCompEdu.

Românii pot urca în clasamentul digitalizării, iar competenţele digitale certificate sunt soluţia pentru eliminarea decalajului.

Adoptarea programelor internaționale de certificare aduce valoare adăugată oricăror demersuri de dezvoltare a unor profiluri de competențe digitale, prin asigurarea unei evaluări corecte, independentă, obiectivă, standardizată, în baza unor itemi dezvoltați de echipe de cercetători și specialiști din întreaga lume, contribuind la raportarea la un nivel unitar de referinţă privind competenţele digitale ale românilor, atât la nivel naţional, cât şi european. Astfel, putem localiza strategiile europene de digitalizare și ne putem alinia cu profilurile digitale dezvoltate și recunoscute la nivel internațional, care se actualizează continuu. 

Programe internaţionale de certificare, precum ECDL/ ICDL, sunt esențiale în procesul inevitabil de transformare tehnologică. ECDL/ ICDL oferă o metodă clară, standardizată şi continuu actualizată de dezvoltare şi probare corectă a competenţelor digitale. Modulele ECDL/ ICDL testează competenţe IT esenţiale, dar şi lucrul cu aplicații avansate. 

  • ECDL/ ICDL este cel mai răspândit standard global de certificare a aptitudinilor IT, aplicat în peste 100 de ţări. Până acum, peste 17 milioane de persoane din întreaga lume s-au înregistrat deja în program. 
  • ECDL Romania este Operatorul Naţional al licenţei, cu o reţea de centre de formare şi testare acreditate pe întreg teritoriul ţării. Prin reţeaua de Centre de Testare ECDL dezvoltată la nivel naţional şi prin proiectele derulate, asigurăm tuturor oportunitatea de a obţine şi de a-şi certifica la standard internaţional şi pe un anumit nivel competenţele digitale. Tinerii, elevii, studenții, profesorii, funcționarii publici sau angajații în companii își pot dovedi abilitățile IT prin intermediul certificării ECDL.
  • ICDL Foundation este o organizaţie internaţională dedicată dezvoltării standardelor de competenţe digitale la nivelul forţei de muncă, în educaţie şi la nivelul societăţii în general. Programele de certificare, oferite prin intermediul unei reţele globale active, permit indivizilor şi organizaţiilor să evalueze, să dezvolte şi să certifice competenţe de utilizare a computerelor şi a altor instrumente digitale, pe baza standardului recunoscut global, ECDL/ ICDL.

Calitatea şi reputaţia ECDL/ ICDL sunt construite pe 20 de ani de experienţă în a asigura programe de certificare în 40 de limbi vorbite în întreaga lume. Succesul ECDL/ ICDL se bazează pe inovarea continuă în dezvoltarea de programe de certificare, pe angajamentul pentru metodologii riguroase de testare şi aderarea consecventă la standardele ECDL/ ICDL de asigurare a calității.


1 comment
  1. Pentru a avea competente digitale trebuie sa avem si ” ustensile ” digitale. Dar cum noi punem carul inaintea boilor si nu avem nici macar strictul necesar de materiale didactice in scoli ….iar batem campii.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Ora de Educație Rutieră – programul global VIA va ajunge la peste 6.000 de elevi cu vârsta între 8 și 11 ani din 30 de școli din România. Peste 3.700 de elevi din București au trecut deja prin etapele programului (P)

În 2021, România se află pe primul loc în Europa pentru numărul de accidente rutiere, iar la calitatea drumurilor, ne clasăm printre ultimele locuri la nivel european. Programul global de…
Vezi articolul

Material susținut de ViewSonic

Digitalizarea oferă oportunitatea de a combate inechitatea în educație. Profesorii trebuie să fie instruiți pentru utilizarea noilor tehnologii și echipamente, pentru ca acestea să își îndeplinească funcția, spune Valentin Spătaru, reprezentant pentru România și Bulgaria al unei companii din domeniul EdTech

Întârzierea majoră pe care România o marchează la capitolul digitalizare în Educație și în dezvoltarea competențelor digitale pentru copii și profesori este privită ca o oportunitate de investiții de către…
Vezi articolul