Echipa României, în primele 8 echipe la Campionatul Mondial de Dezbateri pentru elevi

690 de vizualizări
Foto: Asociația Română de Dezbateri, Oratorie și Retorică
Echipa Națională a României la Dezbateri pentru elevi, coordonată de ARDOR (Asociația Română de Dezbateri, Oratorie și Retorică), s-a clasat în primele 8 echipe la Campionatului Mondial din cele 74 de echipe ale lumii, potrivit unui comunicat de presă. De asemenea, a obținut și titlul de Cea mai bună echipă EFL („EFL Best Team”) dintre cele 19 echipe EFL (English as a Foreign Language – Engleza ca limbă străină) din concurs. 

Campionatului Mondial de Dezbateri pentru Elevi (World Schools Debate Championship) a fost desfășurat online în perioada 25 iulie – 5 august. Parcursul elevilor români s-a oprit în sferturi, în fața echipei statului Filipine.

Echipa României a fost formată din elevii:

  • Oana Nițu, clasa a XII-a (Colegiul Național „Mihai Viteazul” Ploiești)
  • Elena Rădulescu, clasa a XI-a (Colegiul Național „Sfântul Sava” București)
  • Tania Acsinte, clasa a XI-a (Colegiul Național „Sfântul Sava” București)
  • Irina Chicuș, clasa a XI-a (Colegiul Național „Gheorghe Lazăr” București)
  • Valeriu Cărășel, clasa a XII-a (Colegiul Național „Mihai Viteazul” București)
  • rezerva Arina Dumitru, clasa a X-a (Colegiul Național „Mihai Viteazul” Ploiești)
Foto: Asociația Română de Dezbateri, Oratorie și Retorică

Potrivit comunicatului, printre temele dezbătute se numără: posibilitatea ca serialele cu polițiști să facă mai mult rău decât bine, interzicerea producerii și consumului de carne, comercializarea spațiului cosmic, capitalismul „curcubeu”, faptul că țările în curs de dezvoltare ar trebui să prioritizeze industrializarea în scopul substituirii importurilor în defavoarea industrializării orientate spre exporturi.

Eleva Elena Rădulescu a spus cum a perceput acest concurs: Campionatul a fost o avalanșă de emoții de toate tipurile – adrenalină, stres, dar și satisfacție enormă după fiecare discurs reușit și meci câștigat. Dezbaterile înseamnă bucuria autodepășirii intelectuale constante, prin fiecare meci, caz sau discurs. E sentimentul de libertate intelectuală absolută, în secundele în care vezi pentru prima dată o moțiune și îți lași creativitatea să zboare în zeci de direcții. Și mai e sentimentul de încredere în propria voce și în propriile cuvinte”.

De asemenea, Emanuel Beteringhe, președinte executiv ARDOR, a declarat că: „Dezbaterea este un sport intelectual. Este activitatea educațională cu cea mai mare capacitate de transformare pozitivă a unui adolescent. Dezbaterea îi ajută pe elevi să capete încredere în ei (un aspect crucial, la vârsta adolescenței), le dezvoltă gândirea critică și îi ajută să se cunoască și să se înțeleagă mai bine pe sine, îi învață abilități de documentare, de lucru în echipă, de discurs public, de argumentare și persuasiune”.

România este reprezentată la Campionatului Mondial de Dezbateri pentru Elevi (World Schools Debate Championship) încă din 2006. Cea mai bună performanță anterioară a echipei a fost în 2020, când elevii români au obținut locul 15 în clasamentul general și locul 1 în clasamentul EFL.


4 comments
  1. Felicitări, dragi adolescenti! Sunteți minutati!! Mândri de voi !!!

  2. Felicitari pentru rezultate!
    Dupa cum bine “știm” (o mica parte dintre noi), rezultatele sunt un etalon temporar care pot fi sau nu incluse intr-un impact pe termen lung.
    In aceeași ordine de idei, ma întreb oare nu ar fi fost semnalat drept discriminare daca componenta echipei de elevi români, ar fi fost formată din cinci băieți si o fata solitara față si nu invers precum evidența? Oare ce ne spune asta despre impactul oratoric (teoretizare, dezbatere) in societatea românească? Oare exista vreo legătură cu numărul mare de divorțuri, numărul mare de familii monoparentale in care copiii sunt dati “echitabil” preponderent in grija mamei, rezultatelor oficiale conforma cărora numărul sinuciderilor femeilor este de trei ori mai mic decât al bărbaților (la tentative de suicid avem un raport invers de 7 la 1)? Probabil ca nu, astea sunt doar informații sociale disparate. Cel puțin asa ne-ar place sa credem atunci când ne limitam orizontul la “rezultate”.
    In alta ordine de idei, temele discutate sunt cel puțin îngrijorătoare, răzbătând strălucitor socialismul si political correctness. Daca spre astfel de direcții sunt dirijate gândurile viitorilor noștri indivizi responsabili, lumea întreaga va fi sfâșiată de conflictele produse de echitate, prin transferul corespunzator de proprietate (fizica, intelectuala, emoțională).

    1. Nu, nu are nicio legătură faptul că echipa a fost formată majoritar din fete cu divorțurile și cu rămânerea copiilor la mame! Ce conexiuni ați putut face să ajungeți la o asemenea idee? Ce treabă au dezbaterile cu divorțurile?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

GHID Completarea declarației de venit pentru profesorii care dau meditații contra cost – sfaturi de la reprezentanții ANAF / Exemple pentru impozitarea pe normă de venit sau în sistem real

Profesorii care dau meditații pe bani elevilor trebuie completeze declarația unică privind impozitul pe venit şi contribuţiile sociale. Pașii pentru completarea documentului au fost explicați de către reprezentanții ANAF, în…
Vezi articolul

Măriuca Talpeș: Noi susținem greva profesorilor și e bine că se întâmplă, e o grevă a noastră, ca societate / Mingea este la puterea politică, clar. Și are soluții. Numai să dorească și să înțeleagă că educația este un pilon al societății, nu o Cenușăreasă, nu o masă de profesori care ne deranjează și de care trebuie să scăpăm. Nu! Ei ne educă copiii, ei duc țara înainte – acești profesori

Coordonatoarea pilonului Educație din Coaliția pentru Dezvoltarea României, Măriuca Talpeș, a declarat într-un interviu pentru Edupedu.ro că susține greva profesorilor și consideră că aceasta este „o grevă a noastră, ca…
Vezi articolul

Premierul Ciucă, acuzat de plagiat în teza de doctorat, care a validat amnistierea plagiatorilor prin proiectele de legi ale educației, către elevi și profesori: Atingerea obiectivelor pe care ni le-am propus prin Proiectul ”România educată” necesită așezarea învățământului românesc pe principii noi

„Atingerea obiectivelor pe care ni le-am propus prin Proiectul ”România educată” necesită așezarea învățământului românesc pe principii noi care să asigure accesul la educație de calitate și să valorifice potențialul…
Vezi articolul

BREAKING Liderii de sindicat după discuțiile de la Cotroceni: Președintele a spus că e nevoie de un act normativ, că se angajează să gireze un acord, în cazul în care se va accepta / Profesorii vor decide dacă vor crede un acord politic

Simion Hăncescu, liderul FSLI, a spus după discuțiile de la Cotroceni că președintele Iohannis le-a spus că se angajează să gireze un acord între Guvern și reprezentanții de sindicate. Hăncescu…
Vezi articolul