Editurile din Franța cer interzicerea publicității TV la cărți. Editorii se tem de o reclamă excesivă la bestselleruri, care să ducă la sărăcirea creației literare

1.613 vizualizări
Editurile din Franța
Foto: Edupedu.ro
Editurile din Franța cer interzicerea publicității TV la cărți, după ce un decret recent publicat în Monitorul Oficial din Hexagon a reglementat acest tip de reclame, pentru doi ani, în regim experimental, transmit LaProvence.com care citează AFP și Radio France Internationale (RFI).

Decretul, susține Asociația profesională a editorilor (SNE) din Franța într-un comunicat de presă, „îi îngrijorează pe profesioniștii din domeniul editurii care se tem că va slăbi sectorul și va sărăci creația literară”.

  • Totul în contextul în care, potrivit asociației de editori de carte, vor fi avantajate bestsellerurile, pentru care marile edituri au resursele necesare pentru a plăti publicitatea, după cum se mai arată în comunicat.

În timp ce Asociația profesională a editorilor (SNE) din Franța a cerut recent Guvernului să interzică publicitatea televizată pentru cărți, Ministerul Culturii a transmis că acest tip de reclame are beneficii și crede în ele, cum ar fi mărirea numărului de cititori, negând că o astfel de publicitate ar fi „cadouri” pentru televiziuni, conform surselor citate.

Consultarea publică cu privire la această măsură a fost lansată la începutul anului de Ministerul Culturii, dar rezultatele ei nu au fost făcute publice. A urmat publicarea decretului în Monitorul Oficial, într-un mod care, potrivit șefului grupului editorial Madrigall, Antoine Gallimard, a „surprins” întregul sector.

  • Asociația editorilor (SNE) a mai precizat că și-a „declarat opoziția” în timpul consultării, pentru a nu „dezechilibra o industrie a cărții extrem de diversificată”, însă Ministerul Culturii susține că organizația patronală nu a răspuns cu o poziție în termenul stabilit.

Potrivit Radio France Internationale, Guvernul intenționează să deruleze experimentul timp de doi ani.

Organizația librarilor, Syndicat de la librairie française, are aceeași poziție ca și editorii. „Împreună cu întreaga industrie, ne-am opus întotdeauna cu fermitate publicității televizate pentru cărți. Și am reafirmat acest lucru în timpul dezbaterii publice”, a explicat luni delegatul său general, Guillaume Husson, pentru AFP.

  • Ministerul Culturii a răspuns că „măsura nu răpește nimic librăriilor independente, dimpotrivă, ea vizează creșterea numărului de cititori”, a notat sursa citată.

O federație a organizațiilor care reprezintă autorii, Consiliul Permanent al Scriitorilor (CPE), și o altă organizație care adună circa 400 de editori, Fédération des éditions indépendantes (Fedei), au emis de asemenea un comunicat comun în care se opun publicității televizate.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

INTERVIU Profesoara de Istorie Andreea Laura Martinescu: Problema existenței lui Iisus nu a fost pusă sub semnul întrebării în Antichitate / În a doua jumătate a secolului XX s-a conturat ipoteza că Iisus nu este o figură istorică, ci o sumă a valorilor transmise de niște profeți ai vremii

Există dovezi istorice sau arheologice care să ateste că Iisus Hristos a fost un personaj real sau nu? Ce aspecte descrise de Biblie din perioada răstignirii lui Iisus sunt adevărate?…
Vezi articolul

Institutul de Științe ale Educației a fost reînființat, la 5 ani după ce Guvernul Orban l-a desființat / Va avea noi atribuții, printre care realizarea metodologiilor, analizelor și studiilor de monitorizare și evaluare a rezultatelor inclusiv pe programele pilot și naționale

Guvernul Ciolacu a aprobat în ședința de Guvern de joi, 13 martie, înființarea Institutul de Științe ale Educației, prevăzută de legea 198/2023 de circa un an și jumătate. Proiectul de…
Vezi articolul