Editurile din Franța cer interzicerea publicității TV la cărți. Editorii se tem de o reclamă excesivă la bestselleruri, care să ducă la sărăcirea creației literare

1.609 vizualizări
Editurile din Franța
Foto: Edupedu.ro
Editurile din Franța cer interzicerea publicității TV la cărți, după ce un decret recent publicat în Monitorul Oficial din Hexagon a reglementat acest tip de reclame, pentru doi ani, în regim experimental, transmit LaProvence.com care citează AFP și Radio France Internationale (RFI).

Decretul, susține Asociația profesională a editorilor (SNE) din Franța într-un comunicat de presă, “îi îngrijorează pe profesioniștii din domeniul editurii care se tem că va slăbi sectorul și va sărăci creația literară”.

  • Totul în contextul în care, potrivit asociației de editori de carte, vor fi avantajate bestsellerurile, pentru care marile edituri au resursele necesare pentru a plăti publicitatea, după cum se mai arată în comunicat.

În timp ce Asociația profesională a editorilor (SNE) din Franța a cerut recent Guvernului să interzică publicitatea televizată pentru cărți, Ministerul Culturii a transmis că acest tip de reclame are beneficii și crede în ele, cum ar fi mărirea numărului de cititori, negând că o astfel de publicitate ar fi „cadouri” pentru televiziuni, conform surselor citate.

Consultarea publică cu privire la această măsură a fost lansată la începutul anului de Ministerul Culturii, dar rezultatele ei nu au fost făcute publice. A urmat publicarea decretului în Monitorul Oficial, într-un mod care, potrivit șefului grupului editorial Madrigall, Antoine Gallimard, a “surprins” întregul sector.

  • Asociația editorilor (SNE) a mai precizat că și-a “declarat opoziția” în timpul consultării, pentru a nu “dezechilibra o industrie a cărții extrem de diversificată”, însă Ministerul Culturii susține că organizația patronală nu a răspuns cu o poziție în termenul stabilit.

Potrivit Radio France Internationale, Guvernul intenționează să deruleze experimentul timp de doi ani.

Organizația librarilor, Syndicat de la librairie française, are aceeași poziție ca și editorii. “Împreună cu întreaga industrie, ne-am opus întotdeauna cu fermitate publicității televizate pentru cărți. Și am reafirmat acest lucru în timpul dezbaterii publice”, a explicat luni delegatul său general, Guillaume Husson, pentru AFP.

  • Ministerul Culturii a răspuns că “măsura nu răpește nimic librăriilor independente, dimpotrivă, ea vizează creșterea numărului de cititori”, a notat sursa citată.

O federație a organizațiilor care reprezintă autorii, Consiliul Permanent al Scriitorilor (CPE), și o altă organizație care adună circa 400 de editori, Fédération des éditions indépendantes (Fedei), au emis de asemenea un comunicat comun în care se opun publicității televizate.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

BREAKING Camera Deputaților a votat proiectul de lege a învățământului preuniversitar cu 191 de voturi pentru / Printre modificări: Examen de admitere la liceu pentru 50% dintre locuri, exmatricularea elevilor, religia va fi disciplină opțională la BAC

Camera Deputaților a adoptat, astăzi, proiectul de lege a învățământului preuniversitar. S-au înregistrat voturi 191 „pentru” din 270, 68 „contra” și 11 abțineri. Cele mai importante modificări vizează introducerea examenului de…
Vezi articolul

Posibilitatea ca cei 3,5% din impozitul pe venit să fie direcționați și către școli de stat sau private, acreditate sau autorizate, prevedere într-o propunere legislativă – document / Destinația banilor, lăsată complet la dispoziția școlilor

Posibilitatea de direcționare a 3,5% din impozitul pe venit către bugetul unei școli de stat sau private, cu condiția ca aceasta să fie autorizată sau acreditată, pe modelul folosit acum…
Vezi articolul

Premierul Ciolacu anunță că a închis tot bugetul fără să fi stabilit cu cât vor crește salariile profesorilor: Voi decide împreună cu liderii de sindicat în aceste zile/ Avem un buget iarăşi istoric la Educaţie de 4,1%, deci o mărire de 60%

Prim-ministrul Marcel Ciolacu a anunțat „un buget, iarăşi, istoric la Educaţie, de 4,1%, deci o mărire de 60% a bugetului pe Educaţie“, luni dimineața. Într-o declarație de la sediul PSD,…
Vezi articolul

Universitatea de Medicină din București și-a pierdut definitiv accesul la pagina inițială de Facebook și anunță că a deschis un nou cont: „Vechea pagină a UMFCD a fost compromisă în urma unui atac cibernetic”

Universitatea de Medicină și Farmacie „Carol Davila” din București (UMFCD) și-a deschis o nouă pagină de Facebook, după ce pagina inițială a fost compromisă în urmă cu o săptămână și…
Vezi articolul