Eleva din București care s-a calificat la etapa națională de la Olimpiada de Limba spaniolă, reclamată absentă de mai mulți participanți la faza pe sector, a fost prezentă la probă, susține Inspectoratul școlar

22.798 de vizualizări
Foto: © Viorel Dudau | Dreamstime.com
Eleva din București de la etapa pe sectoare a Olimpiadei Naționale de Limbi romanice (ONLR) – Limba spaniolă, care s-a calificat la etapa națională de la Olimpiada de Limba spaniolă, deși a fost reclamată absentă de mai mulți elevi participanți, a fost prezentă la probă, după cum susține Inspectoratul Școlar București (ISMB) într-un răspuns la solicitarea Edupedu.ro.

Eleva de clasa a X-a de la Colegiul Național „Grigore Moisil” a fost prezentă la proba scrisă, transmite Inspectoratul școlar, după articolul Edupedu.ro de marți, 16 aprilie, în care am prezentat că mai mulți participanți semnalează calificarea în absență a elevei la etapa națională a Olimpiadei de Limba spaniolă, care începe pe 26 aprilie la Iași.

Eleva s-a calificat mai departe cu 85 de puncte, punctajul minim prevăzut de regulament, arată Inspectoratul Școlar al Municipiului București care „a verificat existența lucrărilor candidaților care au participat la Olimpiada de limba spaniolă, etapa sectoarelor municipiului București, desfășurată în data de 23 martie 2024 la Liceul Teoretic Bilingv „Miguel de Cervantes”, arhivate în centrul de desfășurare”.

Referitor la informația cum că elevul notat ca absent în rezultate ar fi eleva calificată la faza pe țară, după cum a prezentat-o Edupedu.ro pe baza analizei pe rezultate trimise de mai mulți elevi de liceu repartizați în aceeași sală la Liceul Cervantes, ISMB a transmis:

  • „Precizăm faptul că în ceea ce privește codul indicat de dumneavoastră, prin care în mod eronat identificați eleva calificată la etapa națională, corespunde, de fapt, unui elev care nu s-a prezentat la această probă”.
Răspunsul ISMB integral:

„Având în vedere solicitarea dumneavoastră, înregistrată la Inspectoratul Școlar al Municipiului București cu nr. 9448/17.04.2024, precum și afirmațiile prezentate în articolul „Elevă care ar fi lipsit de la Olimpiada de Limba spaniolă din București, printre calificații la etapa națională de la Iași care începe pe 26 apriliesusțin mai mulți elevi participanți” vă comunicăm următoarele:

Olimpiada de limbi romanice – limbile spaniolă, italiană, portugheză este organizată în conformitate cu prevederile Metodologiei-cadru de organizare și desfășurare a competițiilor școlare, aprobate prin OMECTS nr. 3035/2012, cu modificările și completările ulterioare. Cadrul specific de organizare și desfășurare a Olimpiadei de limbi romanice – limbile spaniolă, italiană, portugheză este definit de prevederile Regulamentului Specific, elaborat de Ministerul Educației, nr. 24839/30.01.2024 privind organizarea și desfășurarea Olimpiadei de limbi romanice – limbile spaniolă, italiană, portugheză.

În conformitate cu prevederile Regulamentului mai sus menționat, calificarea elevilor la etapa națională a Olimpiadei este condiționată de obținerea unui punctaj minim de 90 de puncte (nivel gimnazial), respectiv de 85 de puncte (nivel liceal). Din municipiul București, la etapa națională a Olimpiadei va participa, din fiecare sector, câte 1 elev/clasă/limbă studiată /regim de studiu al limbii.

Ca urmare a afirmațiilor dumneavoastră, Inspectoratul Școlar al Municipiului București a verificat existența lucrărilor candidaților care au participat la Olimpiada de limba spaniolă, etapa sectoarelor municipiului București, desfășurată în data de 23 martie 2024 la Liceul Teoretic Bilingv „Miguel de Cervantes”, arhivate în centrul de desfășurare, și a constatat următoarele: eleva la care faceți referire în cuprinsul articolului dumneavoastră a fost prezentă la proba scrisă, a obținut 85 de puncte, calificându-se astfel la etapa națională în conformitate cu prevederile Regulamentului mai sus menționat. Precizăm faptul că în ceea ce privește codul indicat de dumneavoastră, prin care în mod eronat identificați eleva calificată la etapa națională, corespunde, de fapt, unui elev care nu s-a prezentat la această probă.

De asemenea, precizăm faptul că ați solicitat instituției noastre un punct de vedere, pe e-mail, în data de 16.04.2024 la ora 20:00, publicând în aceeași seară articolul menționat. Vă rugăm să verificați, înainte de a publica informații care fac referire la activitatea Inspectoratului Școlar al Municipiului București, credibilitatea acestora, pentru a nu dezinforma opinia publică”.

Foto: © Viorel Dudau | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.

Citește și:
Elevă care ar fi lipsit de la Olimpiada de Limba spaniolă în București, printre calificații la etapa națională de la Iași care începe pe 26 aprilie, susțin mai mulți elevi participanți

8 comments
  1. După cum vedeți încep să apară subiecte legate de lipsa de corectitudine privind olimpiadele.
    Aceste olimpiade ,care asigura locuri in facultati,sunt monitorizate mai puțin decât un examen. Sunt profesori care corectează tezele propriilor copii,nepoți…
    Nu faima sau calitatea sunt miza unui loc la olimpiada .
    Într-un sistem de învățământ de masa ,aceste concursuri nu au ce căuta ,cum nu au ce căuta punctele pentru olimpiada în fisele de evaluare..Acolo unde există potențial ,se lucreaza la nivelul ridicat al celor în cauză și restul fac pauza. Nu toți copiii pot sa facă performanta ,.

  2. Trebuie verificate camerele si verificate si semnaturile asistentilor de sala … desi este evident ca – intrucat exista lucrari notate cu mai mult de 8.50 – altcineva trebuia sa mearga la faza judeteana la aceasta olimpiada.

  3. Cum se face ca ajunge la faza nationala cu 85 de puncte in conditiile in care notele celorlalti sunt mult mai mari si conform regulamentului se califica DOAR primul pe sector?
    Ia uitati- va la captura pusa la dispozitie de elevi.Se vede clar din lista ça note mai mari de 85 de puncte au fost.
    Deci, chiar prezenta ,desi a stralucit prin absenta, cum se explica calificarea ei?

  4. Adică elevii aia din mai multe școli mint?
    Lucrarea evident că e scrisă acasă sau de către altcineva, codurile sunt false, alea nu sunt probe cu valoare juridică reală câtă vreme pot fi false. Și nu exista dovada că nu sunt false.

    Eu zic sa ne uitam pe camere.

    Uite de ce nu vor ăștia camere video functionale în sălile de clasă.

    Aveam și eu elevi la seral care nu veneau la școala și îmi aduceau tezele scrise acasă, uneori le trimiteau prin alții sau chiar prin portar.

  5. Astia isi bat joc! Cica au verificat lucrarea si au gasit-o ,,arhivata”. Sigur ca s-au facut ca ploua si n-au verificat daca a fost prezenta fizic la examan. Gasesti un ,,profesor binevoitor” pentru suma potrivita si-ti plaseaza ,,lucrarea la arhivare”, apoi le zici celorlalti ,,ciocu mic” ca ai lucrarea arhivata, deci ai fost prezenta, zice Dorel. Fiind scandal sigur ca pentru a inlatura ,,suspiciunea” puteau sa comunice numele elevului care ,,nu s-a mai prezentat” cat si confirmari ale profesorilor supraveghetori (daca camere video n-au fost functionale). Tot mai multe situatii ,,ambigue” apar, mai ales dupa ,,victoria stafului” lui Halep care aveau pregatita ,,portita” cu ,,suplimentul” astfel ca au putut rezolva apoi ,,lipsa intentiei” (chiar daca orice analfabet functional a priceput ca din cateva cutii nu putea sa aiba asemenea rezultate la analize, ca sa nu mai zic ca un fost nr 1 mondial nu poate sa spuna prostimii ca s-a aprovizionat ,,pe incredere” de la un ,,furnizar NO NAME riscandu-si reputatia), completeaza acelasi Dorel.

    1. Halep de care pomenești este o ea, nu un el și nu poți zice ,,staful lui Halep”. Ca să fie corect trebuia să zici ,,staful Simonei Halep” sau, mai corect, să nu zici nimic pentru că altul era subiectul. Da’ tu, nu: ,,Cartagina trebuie dărâmată! ” sau , dacă te-ntreabă despre castravete, tu îi dai cu ,,mazărea frumoasă, verde” .

      1. Mai Ione, da’ nu te-ai prins tu ca-s ghilimele??? Apoi sigur, sigur te gandesti ca daca conducere e la feminin apai si staf tre’ sa fie la fel (o stafa, doua stafe, se intelege). Sa faci insa pe analfabetul functional care stie sa scrie ,,staful Serenei” (mutand dezbaterea pe gramatica !!!) si sa te faci ca nu pricepi care-i ideea e tactica abordata si de ,,statul lui Halep” (la cat de musculoasa am vazut-o intr-o poza … doctorul Popescu zicea sa ne uitam, naspa) care n-au avut cum sa explice copiilor care ar vrea s-o mai ia de exemplu cum s-a facut ca tocmai fosta nr unu mondial fiind si-a dat afara toata echipa si in mai putin de un an, cu noua ehipa (printre cele mai bune din lume !!!), s-a apucat sa ia la nimereala (de unde o fi fost mai ieftin, poate, cine stie?) ,,suplimente” in ideea ca va da lovitura cu inca vreun Mare Slam. Pt. tine Ione, legatura ar fi ca s-au prins si altii cum sta treaba si aplica ,,abureala” si in alte domenii ale ,,educatiei” trimitandu-i pe cei care mai inteleg din mismasuri ,,la citit” ca E prosti si nu pricep cum se face sa obtii ,,succesuri”.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like