Elevii de clasa a III-a de la o școală din Iași ar putea învăța din toamnă după amiază, până la ora 18, din cauza supraaglomerării / Luciana Antoci, ISJ Iași: Căutăm soluții ca cei din clasele primare să învețe totuși dimineața

5.301 de vizualizări
Foto: INQUAM Photos / Octav Ganea
Părinții elevilor de clasa a III-a de la Școala Gimnazială „Alexandru cel Bun” din Iași au cerut directorului ca elevii să nu învețe în programul de după amiază, până la ora 18, așa cum i-a anunțat acesta, potrivit publicației Ziarul de Iași la începutul verii. Contactată vineri de Edupedu.ro, șefa ISJ Iași, Luciana Antoci a spus că școala este supraaglomerată și cu siguranță se va învăța în două schimburi. “Acum căutăm soluții, să vedem însă cum pot fi aduși să învețe dimineață cei mici”, a spus Antoci.

Părinții elevilor din clasa a III-a, de la Școala Gimnazială „Alexandru cel Bun” din Iași, sunt nemulțumiți de programul faptul că de anul școlar viitor, 2024-2025, copiii lor în vârstă de 9-10 ani ar urma să meargă la cursuri de la ora 14 la 18. Una dintre problemele semnalate este că părinții nu au cu cine lăsa acasă copiii dimineața.

Contactată de Edupedu.ro, șefa ISJ Iași, Luciana Antoci a spus că școala este supraaglomerată și cu siguranță se va învăța în două schimburi. “Acum căutăm soluții, să vedem însă cum pot fi aduși să învețe dimineață cei mici”, a spus Antoci.

„Toate clasele de a III-a vor învăța după-amiaza, după ce vor termina orele cei de clasa a VIII-a. Va fi greu pentru un copil de clasa a III-a să meargă la școală de la 14 la 18. Este greu pentru un copil de 9 ani să se concentreze după-amiaza la ore. Ajunge obosit acasă și ar trebui să își facă temele abia la ora 19, după ce reușește să mănânce și să aiba câteva minute de pauză. Dimineața nu ar avea cum să își facă temele sau, mai bine zis, nu ar avea cine să îl supravegheze, pentru că atât eu, cât și soțul suntem la serviciu. Ar fi foarte greu și să găsim pe cineva care să îl ducă la școală, pentru că amândoi lucrăm. Cu cine ar trebui să las copilul acasă până la ora 14?”, a spus părintele unui copilul pentru Ziarul de Iași.

Părinții au cerut directorului școlii să găsească o soluție pentru elevii din clasa a III-a.

„Înțeleg reclamațiile părinților, însă noi i-am înștiințat de mult timp. Este făcut proiect pentru un nou corp de școală, dar asta depinde mai puțin de noi acum. A fost realizat un studiu de fezabilitate pentru realizarea unui nou corp de școală. Urmează să încercăm să trecem la următoarea fază a proiectului. Vrem să extindem școala pe viitor, dar nu putem face asta până în toamnă”, a spus directorul Școlii Gimnaziale „Alexandru cel Bun”, Cristian Popa, pentru publicația locală.

În anul acesta școlar, toate clasele de a III-a încep programul la ora 13 sau la 14, în funcție de cum reușim să avem sală liberă. La școala noastră avem 50 de colective în 26 de săli de clasă. Dintre cele 26 de săli de clasă, două sunt laboratoare, iar în ele avem permanent clasă.

Numărul elevilor înscriși în clasa pregătitoare, pentru anul școlar următor, a fost depășit.

Directorul școlii mai spune că din cauza modificării din legea Educației care prevede o scădere a numărului de elevi în clasă, crește automat numărul de clase și nu sunt suficiente săli.

„Și cei de a IV-a învață după-amiaza. Jumătate de an învață dimineața, iar cealaltă jumătate de an învață după-amiaza. Gimnaziul învață în totalitate după-amiaza. Anul acesta sunt câte cinci clase de a V-a, a VI-a și a VII-a care învață după-amiaza. Nu mai avem ce clase să trecem după-amiaza. Înțelegem noile reglementări cu privire la numărul de elevi dintr-o formațiune de studiu și suntem perfect de acord cu ea, dar ar trebui să vină cu niște măsuri suplimentare. Am crescut numărul de formațiuni de studiu datorită faptului că numărul de elevi de la clasă a scăzut”, a completat directorul Școlii Gimnaziale „Alexandru cel Bun”, Cristian Popa.

O soluție ar fi câștigarea unei ore în plus dacă se mută ora de educație fizică la finalul claselor de gimnaziu și la începutul claselor a III-a.

“Avem clase de a III-a care schimbă cu clasa a VIII-a, pentru că, conform legii, clasa a VIII-a trebuie să învețe dimineața, iar ei termină orele la 14 și într-o zi la 15. Cei de a VIII-a termină cu educație fizică, iar cei de a III-a încep cu educație fizică, pentru a putea începe mai devreme”, a explicat directorul Școlii Gimnaziale „Alexandru cel Bun” din Iași.


5 comments
  1. Nu doar la această școală din Iași este această problemă, ci și la școală Ștefan cel Mare din Dancu com.Holboca.Tot copiii de clasa a III-a vor învață după-amiază. De ce nu se găsește o soluție ca cei mari sa învețe după amiaza și cei mici dimineață. Pt.cei mai e mai ușor sa se obișnuiască cu programul să se descurce singuri cu temele.Dar pt.un copil de clasa a III-a nu este chiar ușor.Mai ales ca unii părinți nu au vu cine sa ii lase.

  2. Suntem multe școli, unde copii de clase primare învață după amiază, și copilul meu a învățat după amiază, totuși la Școala nr 13 și s-a obișnuit! E mai greu începutul după copii se obișnuiesc! Acei părinții cu funcții, care doresc să învețe dimineața, duceți la școli private, acolo stau altfel lucrurile! Am înțeles că au funcție importantă, de asta fac atâta tam tam! Nu sunteti singuri părinții din Iași unde copii tb să se învețe cu acest program!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Decizia conducerii Universității din București de a condiționa participarea la examene cu prezență fizică de certificatul Covid sau test negativ, suspendată de Tribunalul București / UPDATE Universitatea va face recurs, soluția vizează doar anumiți studenți

Tribunalul București a admis, marți, cererea unui grup de studenți de a suspenda o decizie a conducerii Universității din București, adoptată la sfârșitul lunii trecute, prin care se stabilea că…
Vezi articolul

Cum vor arăta următoarele urme de pași pe Lună? Cizmele astronauților pentru misiunea Artemis, realizate pentru condițiile extreme de la Polul Sud lunar vor avea un design special pe talpă, care să lase o nouă amprentă iconică 

Cizmele lunare purtate de astronauții din misiunile Artemis vor trebui să îi protejeze pe purtătorii lor de terenul dificil și de temperaturile extreme, însă rolul lor memorabil va fi reprezentat…
Vezi articolul

Un fragment din teza de doctorat a ministrului de interne Lucian Bode a fost transcris de mână de voluntari USR, pentru că lucrarea nu există în format fizic și nu poate fi consultată decât pe un calculator fără acces la internet, la Biblioteca Națională / Teza are 220 de pagini, iar bibliografia conține 40 de cărți care sunt în limba engleză, două în franceză, una în italiană

Teza de doctorat a ministrului de interne, “Securitatea energetică și managementul resurselor la începutul secolului XXI. România în context european actual”, are 220 de pagini “cu tot cu coperți, iar…
Vezi articolul

Bursa socială pentru elevii cu un părinte decedat a ajuns să fie condiționată de venit, pentru că apare o nouă categorie de burse la care se pot încadra și dispare cuvantul „orfan” din metodologie – proiect / Este o soluție crudă pentru a salva bugetul României, consideră un ONG 

Dacă în anul școlar 2022-2023 elevii orfani cu un părinte decedat sau ambii părinți decedați primeau bursa socială fără a avea o limită de venit, în anul școlar 2023-2023, bursa…
Vezi articolul

Ultimatum dat de sindicatele din Educație partidelor politice, să spună public dacă susțin un acord pentru profesori, după ce premierul și Guvernul “au mințit”: Știm cu toții că pentru un militar de carieră cuvântul dat și onoarea sunt cele mai de preț lucruri

Trei sindicate din Educație solicită partidelor din coaliția de guvernare “să declare public dacă susțin sau nu învățământul românesc, având în vedere refuzul Prim-ministrului României, Nicolae Ionel Ciucă, de a…
Vezi articolul