Elevii să lingă înghețata, să planteze legume, să frământe aluatul – „experiențe esențiale” recomandate de Societatea Regală de Chimie pentru reforma curriculumului de științe în școala primară, în Anglia

5.080 de vizualizări
Foto © Goldenkb | Dreamstime.com
Linsul înghețatei pe băț, dar și jocul cu umbrele, frământatul aluatului sau plantarea de legume ar trebui să fie „experiențe esențiale” pentru știința predată în școala primară în Anglia, potrivit oamenilor de știință din Societatea Regală de Chimie din această țară, citați de The Guardian. Acestea fac parte dintre recomandările lor pentru reforma curriculumului pentru științe, la nivelul școlii primare, recomandări formulate într-o serie de consultări lansate de guvern pe această temă, în urmă cu o lună.

Potrivit sursei citate, astfel de activități îi ajută pe copii să înțeleagă mai bine, pe baza experiențelor imediate, concepte științifice diverse – de exemplu, în cazul consumului de înghețată, ei pot înțelege ușor lucruri precum încălzirea sau răcirea.

  • Recomandările vizează curriculumul de științe pentru primele clase de școală primară, anume pentru copiii cu vârste de până la 11 ani. Iar ele fac parte dintr-un set înaintat de mai multe instituții dedicate științelor – Societatea Regală de Chimie, Institutul de Fizică, Societatea Regală de Biologie și Asociația pentru Educație Științifică.

Acestea spun că reformele în domeniu ar trebui să includă măsuri care să reducă inegalitățile în ceea ce domeniile STIM (știință, tehnologie, inginerie, matematică) și, în același timp, să explice conceptele științifice într-o manieră pe înțelesul oricărui copil.

  • Recomandările fac, totodată, apel ca materia să includă mai multe elemente care să-i facă pe elevii de vârste mici să înțeleagă mai bine lumina și sunetele, folosind inclusiv instrumente precum muzica, țipetele și zgomotele făcute de copii sau jocul de umbre. Iar în cazul biologiei recomandările vizează plantarea de legume sau vizite în parcuri și grădini din proximitatea școlilor, „pentru ca elevii să aibă experiența ciclurilor de viață” și să învețe să facă alegeri sănătoase și sustenabile.

Discuțiile vin în contextul în care principala autoritate de supraveghere în învățământul preuniversitar englez, Ofsted, a apreciat că științele tind să fie eliminate din curriculumul de școală primară, care acordă o importanță disproporționată învățării limbii engleze și matematicii.

Potrivit sursei citate, în unele cazuri copiii petrec perioade lungi din an fără să învețe nimic legat de științe, iar în altele copiii englezi sunt puși să învețe materie „prea tehnică”, inclusiv elemente de genetică.

Foto © Goldenkb | Dreamstime.comDreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.


6 comments
  1. copiii pot înțelege totul dacă le vorbești pe limba lor .simplu .concret cu exemple din natura .ca bunica am mai mult timp liber sa I observ și constat ca sunt geniali …numai noi ii prostim .la tara privesu la părinții care munceau la cimp și era foarte bine …și relațiile dintre oameni erau înțelese foarte bine ….scuzați exprimarea prea directa .neelaborata

  2. Este exact ce a facut șalupista (inteleg ca e noua porecla a lu’ Deca) in anii in care a baut cafele si suc natural pe la sedintele asa zisei Românii Educate. Este exact ce recomanda dulapul, mare specialist in fizica somnului si biologia nesimtirii.

    Lasand obraznicia la o parte …
    Cu ani in urma participam la cursuri de educatie a adultilor. Ni se spunea ca educatia adultilor este diferita de cea din scoala: adultii pun accent pe scopul celor invatate, sunt selectivi, vor exemple si experiente concrete, practice, nu aiureli abstracte. In anii care au urmat am incercat sa aplic principiile astea si cu copiii. Nu am inteles niciodata de ce exista aceste diferente.

    Ce sa vezi, in anul de gratie 2024, Societatea Regala de Chimie recomada pentru copii de 7-11 ani: un accent puternic pe scopul celor invatate, selectarea unor contexte relevante pentru copii, invatare experientiala, practica, educatie multisenzoriala. Si ce e extrem de important legiuitorul, policy makerul sa tina cont de etapele de dezvoltare ale copilului, de ex. ca va intelege transformarile determinate de temperatura pe la 11 ani. Se recomanda ca policy makerul sa se abtina sa includa continut de nivel superior in documentele oficiale (politici, curriculum etc.).

    Astia fac schimbari profunde si noi ne prostim cu aiureli gen camera de detentie. Ani pierduri din cauza prostiei si nesimtirii politicienilor.

  3. …Să lingă înghețata…

    Probabil ca experiență senzorială, la ora de ”științe”. Că doar are sens. Imediat pricepi cum e cu gheața, când lingi înghețata.

    Ajungem în Idiocracy.

    1. Exact!

    2. Linsul inghetatei are valoare euristica si de marketing. Nu mai spun ca poate fi abordat transdisciplinar, oferind o experienta multisenzoriala. Limbi straine pentru profii din Romania. Propunerile sunt pentru clase incluzive si diverse. Alte concepte de neinteles pentru profii români.

      Probabil ca dansii doresc ca in clasa a 4-a elevii sa calculeze transformarea entropiei inghetatei cand se topeste. Sofisticare tipica pentru invatamantul romanesc producator de analfabeti functional.

      1. Hai mai las-o jos că măcăne. Noi n-avem bani de hârtie igienică la toaletă și tu vrei să le cumpere școala înghețată, probabil (evident de mai multe tipuri), ca s-o lingă științific la ora de experiențe ”euristice”. Ca să nu mai spun de marketing – la învățământul primar sau preșcolar. Ce marketing, pentru ăia care vând înghețata?

        Vreți tichie de mărgăritar pentru oameni cu chelie. Mai întâi de toate – nevoile fundamentale. După aceea avem timp de chestii SF în România.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Material susținut de BCR

VIDEO Excursie în Europa în clasa a II-a. Elevii învățătoarei Nina Pop și-au planificat singuri cazarea, ce să viziteze, transportul și bugetul, după ce deja de un an au „banii clasei” și pentru anul viitor plănuiesc să facă și investiții

În cadrul proiectului LifeLab by BCR, elevii clasei a II-a de la Școala Gimnazială Sâncraiu de Mureș, județul Mureș, au avut parte de o lecție practică și inovatoare, captivantă pentru…
Vezi articolul

Material susținut de BCR

VIDEO Un coș plin cu mere, material didactic la clasa a IV-a / Director: Este o secvență pe care o putem integra la orice disciplină, validă atunci când tu, dascălul, rezonezi cu nevoile copilului

Educația financiară nu este ruptă din realitatea de zi cu zi, este tocmai parte a acestei realități, spun profesorii implicați în programul LifeLab by BCR. Practic, acesta este unul dintre…
Vezi articolul

Concurs organizat de Tetra Pak și Edupedu

VIDEO Idei de activități pentru Săptămâna Verde din campania-concurs „Elevii schimbă jocul: CartON!” / Învățătoare: Când văd entuziasmul copiilor în a face altceva decât ce facem zi de zi la școală, asta mă bucură și observ că tinerii sunt din ce în ce mai implicați, își doresc activități extrașcolare

Educația ecologică și implicarea elevilor în acțiuni care le pot arăta și demonstra conceptele de sustenabilitate și responsabilitate față de societate și mediu sunt elemente esențiale pentru dezvoltarea acestei generații.…
Vezi articolul

DOCUMENT Ministerul Educației introduce bursele pentru învățământul primar în noul ordin cu criteriile de acordare a burselor. Cele 17 modificări față de actul normativ inițial

Noul ordin cu criteriile de acordare a burselor în gimnaziu, liceu și învățământul profesional a fost semnat și va fi publicat în Monitorul Oficial. Actul normativ obținut de Edupedu.ro este…
Vezi articolul

Daniel David, despre lipsa spațiilor pentru orele remediale introduse prin Legea Bolojan: Un ministru trebuie să vină să spună ce trebuie făcut și după aceea ne chinuim împreună, noi cu autoritățile locale, să implementăm acel lucru. Eu nu pot gândi viziunea pe educație în funcție de infrastructura care nu există în anumite unități școlare

Lipsa infrastructurii nu ar trebui să împiedice lansarea programului de ore remediale obligatorii pentru ciclul primar și că viziunea în educație trebuie formulată în funcție de nevoile pedagogice, nu limitată…
Vezi articolul