Elevii vor avea două vacanțe în plus anul viitor școlar, față de anul acesta – proiect

24.780 de vizualizări
Învățământul primar
Învățământul primar Sursa: pexels.com
Elevii vor avea două vacanțe în plus în anul școlar viitor față de cele din anul școar curent, potrivit comparației făcute de Edupedu.ro între structura anului școlar 2019-2020 și proiectul de structura anului școlar 2020-2021, publicat de Ministerul Educației și Cercetării. Este vorba despre o vacanță intersemestrială și o vacanță de primăvară.

În anul școlar următor propunerea arată că vor fi mai multe vacanțe școlare față de anul acesta școlar. Concret, elevii vor avea o vacanță intersemestrială suplimentară față de anul școlar în curs, când vacanța intersemestrială a coincis cu cea de iarnă.

Pe lânga asta apare o vacanță de primăvară în plus, dat fiind faptul că Paștele catolic este la departare de cel ortodox, așa că toți elevii vor avea vacanță și de sărbătoarea catolică (10 zile calendaristice) și de cea ortodoxă (10 zile calendaristice). Comparația poate fi văzută mai jos:

 2019-20202020-2021
Vacanța de toamnă (pentru grădiniță și clasele primare)26 octombrie - 3 noiembrie24 octombrie - 1 noiembrie
Vacanța de iarnă21 decembrie - 12 ianuarie23 decembrie - 10 ianuarie
Vacanța intersemestrialăa fost aceeași cu vacanța de iarnă30 ianuarie-7 februarie
Vacanța de Paște4 aprilie - 21 aprilie30 aprilie - 9 mai (pentru Paștele ortodox)
Vacanța de primăvarănu există2 aprilie - 11 aprilie (pentru Paștele catolic)
Vacanța de vară13 iunie-14 septembrie19 iunie - data finală nu a fost stabilită

Vacanțe mai dese, dar mai scurte

Dacă în acest an școlar elevii români au avut cele mai lungi vacanțe de sărbători din Europa, 41 de zile libere de Crăciun (23) și de Paște (18), pentru anul următor școlar proiectul de structură arată că elevii vor avea 19 zile libere de Crăciun și 10 zile de Paștele ortodox. La acestea se adaugă încă 10 zile de vacanță de Paștele catolic. În total 39 de zile de vacanță de sărbători.

Semestrul I  a avut 15 săptămâni în acest an școlar, iar propunerea este ca acesta să aibă 17 săptămâni în anul școlar următor.

  • Semestrul I – 2019-2020
    • 9 septembrie – 20 decembrie (15 săptămâni)
  • Semestrul I – 2020-2021
    • 14 septembrie – 29 ianuarie (17 săptămâni)

Semestrul II are 20 de săptămâni în anul școlar prezent și va avea, potrivit propunerii MEC 17 săptămâni în anul școlar următor. Asta înseamnă că duratele semetrelor vor fi egale, iar în total anul va avea 34 de săptămâni, în loc de 35 câte sunt în anul școlar aflat în derulare.

  • Semestrul II – 2019-2020
    • 13 ianuarie – 12 iunie (20 săptămâni)
  • Semestrul II – 2020-2021
    • 8 februarie – 18 iunie (17 săptămâni)

Descarcă de aici structura propusă pentru anul școlar 2020-2021

FOTO: pexels.com

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI:RO76BTRLRONCRT0471641001

CONT EURO:RO26BTRLEURCRT0471641001

Deschis la BANCA TRANSILVANIA
Donează prin Patreon

Donează

2 comentarii
  1. Cel mai bine ar fi sa se revină la trimestre!Și, dacă tot rămâne actuala propunere, totuși ajustata un pic,vacanțe prea dese și nu uitați că mai este și săptămâna “Altfel”!Nici nu ne intrăm bine în ritm,că vine o vacanță!

  2. Aberații
    Anul școlar 2019- 2020 are 34 de săptămâni.
    Restul nu prea contează…
    Unde pui vacanțele și cum le pui tine de o bună administrare.
    1. Vacanta de Crăciun mai lunga pt a economisi combustibil
    2. Vacanta de Pasti in funcție de data sărbătoririi
    3. Vacanta de vara să înceapă maxim pe 14 iunie deoarece având în vedere schimbările climatice în școlile cu 2 sau 3 etaje este aproape imposibila derularea cursurilor ( cei din minister cu aer condiționat în birouri uită mereu asta)
    In rest, ca e semestrială, că nu e …doar pierdere de vreme.
    Nu vacanțele se numără ci săptămânile de școală…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Eroare ştiinţifică grosolană în manualul de Ştiinţe ale Naturii pentru clasa a IV-a: Anotimpurile ar fi formate din cauza depărtării Pământului de Soare şi a mişcării de revoluţie. Ce spune Observatorul Astronomic din Bucureşti

În două manuale de Ştiinţele Naturii pentru clasa a IV-a, ambele ale aceleiaşi edituri, dar scrise de autori diferiţi, apare o eroare ştiinţifică importantă, semnalată de cititorii Edupedu.ro. În manuale…
Vezi articolul

Csaba Asztalos: Vindem iluzii cu notele. Discriminarea nu ar rezulta din anularea examenelor din cauza pandemiei, ci din faptul că nu există un sistem de notare unitar / Soluția ar fi să se introducă teze unice

“Discriminarea nu ar rezulta din faptul că nu organizezi examenele naționale din cauza pandemiei COVID-19. Discriminarea ar rezulta din faptul că nu există un sistem de notare unitar, în practică,…
Vezi articolul
riscul redeschiderii școlilor în context Covid-19

Cât de mare e riscul redeschiderii școlilor în context Covid-19? Rolul copiilor și tinerilor în răspândirea bolii, așa cum rezultă din ultimele experiențe și studii internaționale

Autoritățile române discută, în prezent, cele trei opțiuni pentru începerea școlii: toți copiii vin la școală, învățământul hibrid (la școală și online, varianta preferată pe moment), respectiv continuarea școlii online.…
Vezi articolul