Eliminarea titularizării în sistem, precum și evaluarea și formarea tuturor profesorilor, propuse de fostul ministru al Educației Daniel Funeriu

19.508 vizualizări
Daniel Funeriu
Daniel Funeriu / Foto: Facebook.com
Daniel Funeriu, fost ministru al Educației, consideră că este necesară eliminarea titularizării în sistem și ca toți profesorii să fie evaluați și trimiși la cursuri de formare, în contextul notelor obținute la titularizare, potrivit Europa FM. În emisiunea Deșteptarea, Daniel Funeriu a spus că nimeni nu cunoaște calitatea profesorilor aflați deja la catedră.

Acesta este de părere că examenul de titularizare, prin inspectorat, ar trebui eliminat și să se revină la forma de angajare în școală, așa cum prevede LEN din 2011: “Ai nevoie de formare de calitate, de selecție corectă și de o răsplată pe măsură. De ce avem un sistem de selecție prost? Ei bine, pentru că în 2011, am făcut prin Legea Educației un sistem corect de selecție care elimina titularizarea în sistem, iar școala putea să își aleagă cei mai buni profesori care voiau să lucreze în acea școală, dar eu ce să fac dacă, în 2012, s-a schimbat dinamica politică și s-a revenit la această metodă păcătoasă de a alege profesorii, titularizarea”.

În legătură cu evaluarea profesorilor, Daniel Funeriu a spus că trebuie evaluate toate cadrele didactice: ”Obligatoriu să se facă un audit al calității profesorilor din sistem, să fie evaluați toți profesorii, dar să nu facem o evaluare punitivă. În urma acestei evaluări a tuturor profesorilor, să i se ofere fiecăruia, în funcție de rezultatul evaluării o formare de unu sau doi ani, exact de ceea ce observăm că ei au nevoie, iar după doi ani să îi reevaluăm”.

Titularizarea este angajarea într-o școală, pe o perioadă nedeterminată. Pentru a se titulariza – deci pentru a se angaja pe o perioadă nedeterminată – profesorii trebuie să obțină minimum nota 7 atât la examenul scris, cât și la inspecția la clasă în profilul postului.

În situația în care profesorii obțin rezultate slabe, fostul ministru al Educației a menționat că ”cei care nu reușesc să fie dați afară, iar ceilalți să rămână în sistem, eventual să fie promovați. Avem miliarde de euro din bani europeni, dar iarăși îi folosim pentru lucruri inutile”.

Conform datelor Ministerului Educației, rata notelor peste 7 a fost anul acesta de 44.47%, în scădere față de ultimii 4 ani. La nivel național, 130 de candidați au obținut nota 10, iar 15 candidați au luat nota 1. Rezultatele finale se vor afișa în data de 3 august.

Daniel Funeriu a făcut declarații similare și la începutul anului, când tot la Europa FM a spus că “în vara asta, aș evalua, aș da examene tuturor profesorilor din România”.

Citește și:
Daniel Funeriu despre primul pas pe care-l vede pentru o reformă a învățământului: În această vară, le-aș da examen tuturor profesorilor

  1. Propun ca ministrul educației să fie ales DOAR pe baza unui examen național, supravegheat video (ca la titulatizare, cu 3 subiecte: specialitate, metodică și management).
    Nu avem nevoie de incompetenți care să ne conducă! Și-au bătut joc de sistemul de învățământ jucând ,,alba-neagra” (atât elevii cât și profesorii fiind doar niște piese pe masa lor).

  2. acest impostor vrea sa angajeze doar slugi politice in scoli, eu am luat nota 9 la titularizare si cand am intrat pe post directorul nemultumit ca nu a ocupat postul cunostinta sa s-a comportat execrabil cu mine, sunt o gasca si o cumetrie politica, toti!

    1. Aveți dreptate. Din păcate acest lucru se întâmpla foarte des in sistem. Trebuie sa ne ținem tari. Daca se va scoate titularizarea va fi dezastru national in invatamant.

  3. Voi sunteti intregi la minte?
    Unii ies la pensie la 45-50 de ani iar pe profesori vreti sa ii puneti sa dea examene. Poate mai avem si noi alte probleme nu sa stam in fiecare vara sa invatam. Am stat 3 veri sa dau titularizarea, de fiecare data cu note mai mari de 9 pana sa prind un post de titular. Daca se intampla asta nu mai vine nimeni in sistem iar ceilalti vor incerca sa isi gaseasca in alta parte si sa plece, eu asta o sa fac.

  4. Domnule Funeriu,
    singurul lucru intelept pe care-l puteti face este sa pastrati tacerea in privinta problemelor privind invatamantul. Nu ati predat in viata dumneavoastra! Putina decenta nu va strica!

  5. Întrebare: dnul Funeriu a fost vreodată la catedra in mediul preuniversitar????
    Sau vreun ministru până acum? Ca eu zic ca de acolo trebuie schimbarea! De la cap! Cu oameni care au idee despre domeniul in care vor schimbări!

    1. Anisie a fost. Si de ancorata ce era in sistem asculta pe la usi si tipa la biete invatatoare sa-si puna in picioare papuci de clasa. :))

  6. Acei profesori au fost la concursul de titularizare pentru ca altii mai buni nu au vrut sa se duca. Cei din ministere si consilieri neoficiali precum Funeru sau Miclea nu pot intelege asta. Ei au impresia ca la titularizare e un fel de concurs cu 10 candidati pe un loc de unde poti sa tot alegi oameni excelenti si nu inteleg ca realitatea nu e asa.
    Legat de a tot trimite profesorii la cursuri tovarasesti de formare, imi pare o propunere insultatoare pentru invatamantul romanesc. Ce ar mai putea invata nou un profesor cu 15 ani de experienta de exemplu?

    1. Ar putea de exemplu sa învețe cum se rezolva subiectele care se dau. Sunt profesor titular de matematica. Am susținut concursul national de titularizare acum 25 de ani, chiar in anul in care am terminat facultatea. Am fost 140 de candidați pe doar 6 posturi titularizabile. Am reușit sa fiu in primii 6 si am obținut astfel un post. Totuși, va rog sa ma credeți ca si acum după 25 de ani, in fiecare vara caut subiectele care se dau la definitivat, grad si titularizare si le rezolv in aceeași zi in care se susțin. Din placere, pasiune, distracție dar si din dorință de a ma autoverifica si de a ma “menține in forma”. Si sa știți ca inca pot sa le rezolv la perfectie. Regret ca sunt atât de multi colegi foarte capabili care iau la titularizare note foarte mari si care nu reușesc totuși sa obțină un post dar nici nu pot să-mi explic cum de sunt atât de multi colegi care părăsesc sala de examen imediat ce vad subiectele pe motiv ca acestea sunt “prea grele” sau care iau nota 1 sau un amarat de 2,25 . . .

      1. Recunosc, și eu la fel. La subiectul 3 însă nu pun pe hârtie, doar asa, mental. În perioada când se dădeau subiecte din teme de cursuri universitare mi se intampla sa mai dau rateuri. Acum cu subiecte de liceu, sau cum zic eu de olimpiada județeană, e parfum!

  7. Un alt incompetent care a inventat simultanul la clasele V-VIII acolo unde sunt efective mici de elevi, adica în mediul rural. În aceste condiții nu se poate face școală iar criticile aduce profesorilor de la țară sunt nefondate. Să-mi explice și mie cineva cum poți să faci matematică, în aceeași oră cu copii de clasa a V-a și de clasa a VII-a. Se vorbește despre pregătirea slabă a profesorilor. Păi cine este de vină? Mediul universitar care dă voie să se lipească de la cursuri, să se plătească probele practice și pedagogia să se studieze ca modul separat și nu în timpul anilor. Așa că despre ce vorbim?

    1. se incurajeaza foarte mult analfabetismul, am vazut persoana care avea grave probleme cu ortografia limbii romane, folosind cuvinte ca ”bibleografie” in referat, si nu folosea nici articolul hotarat corect, etc., si a terminat facultatea cu 10, inclusiv la modulul psiho-pedagogic unde unii profesori dau 3 puncte doar pentru prezenta … despre ce vorbim ?!!!
      titularizarea este un examen serios inca, macar nu se pot face aranjamente si nu merge cu pile si atentii

  8. Cred ca nu stiti ca la aceste exanene sunt trei factori care au influentat rezultatele: ekevii, parintii si profesorii. Am si eu copii si deceaba profesorul explica , cere daca elevul nu citeste, nu rezolva nici o cerinta. Vin si intreb cu ce este vinovat profesorul daca elevil raman doar cu cunostintele din clasă? Nu generalizez dar sunt multi copii care refuza sa lucreze. Dati vina pe profesori mereu. Dar va intreb de ce într-o ckasa de 20 elevi sa zicem 15 au note bune si restul nu . Oare profesorul nu a explicat pentru toti?

  9. Funeriu, groparul invatamantului romanesc, vrea sa- si desavarseasca opera.Profesorii angajati de scoala, adica de directori sunt cel mai slab pregatiti dar cel mai obedienti.Asta vreti? profesori care sa faca sluj in fata mai- marilor? Si mai cereti sa va si sponsorizam .Pentru asemenea mizerii de articole? Sa va sponsorizeze Funeriu si Ssistii din USR.Oricum o fac.Doar.ati scris acest articol la comanda.Nu? Dragi ” ziaristi” .PS.am pus ghilimele pt.ca nu va consider ” ziaristi” Nu sunteti decat niste slugi.

  10. Titularizarea este singurul lucru bun din învățământul romanesc! Dacă dispare, va intra în învățământ, nu cel mai bun, ci cel care da șpagă mai mare directorului! Ca la ce directori avem prin scoli!!! Cu facultatea făcută la privat!

  11. Examenul national de Titularizare ,cu subiecte de nivel universitar este singura cale prin care se pot selecta candidatii de valoare pentru posturile vacante in invatamantul preuniversitar.
    Toti cei care s-au perindat pe la conducerea ministerului,este clar,nu au dorit decat avantaje personale si pentru partidul care i-au mandatat.
    Am vazut candidati care ani in sir nu obtineau rezultate satisfacatoare la examenul de Titularizare,cu ajutorul legii 253 si cu sprijinul interesat al directorului au acupat posturi foarte bune.,dar ei raman niste profesori slabi.La titularizarea ,,pe scoala”este acelasi lucru:este scos postul pentru un anumit candidat,restul sunt practic,izgoniti.
    Eliminarea titularizarii inseamna de fapt,legiferarea coruptiei.
    Personajul acesta,cu vadite probleme psihice,n-ar putea oare sa le dea valoroasele sale sfaturi celor in mijlocul carora traieste?Oare acolo il asculta cineva? [comentariu editat pentru a elimina majusculele]

    1. TE corectez: ,,subiecte de nivel universitar” pentru profesorii din universitar!
      Ei își iau gradele citind după un ppt în fața comisiei (colegi)! Să dea și ei examen național!
      Subiecte la nivel de preuniversitar pentru profesorii din preuniversitar, dragă PRODESOR!
      Așa putem spune că este corect!
      Dacă nu, și profesorii din preuniversitar să își ia gradele ca cei din universitar!

  12. Omul asta, ..am și uitat cum îl cheamă, oare cu ce se ocupă? Toată ziulica are timp de radio, de presă, de comentarii. Din ce trăiește? Care este contributia lui la binele public.

  13. Nu înțeleg de ce sunt afectați de notele mici? Păi cei care nu sunt pregătiți tocmai au picat. Ei vor ca și cei nepregătiți să pice cu note mari? Întâi toți funcționarii din minister la evaluare, toți inspectorii luați la bani mărunți la toate hârtiile depuse prin dosare. Suntem singurii, cred că, afișați cu numele în clar la rezultate. Nu noi am inventat titularizarea. Ceea ce propune Funeriu, duce implicit la golirea sistemului de profesori. Adică unui profesor sigur nu-i va conveni să facă toate lucrurile care se cer astăzi, și aceste prostii pe care le debitează Funeriu. Oricum profesorii sunt verificați prin: 1. titularizare; 2. grade didactice; inspecții cu tematici diferite; 3. anual evaluare psihologică; 4. medicina muncii; 5. fișa de evaluare; 6. feedback de la elevi și părinți; 7. cursuri de formare. Vrem și noi ca toți miniștrii și prim-miniștri să fie evaluați dar nu la hârtii, ci la cunoștințe undeva filmați și rezultatele afișate „la liber”. Toate aceste lucruri se întâmplă pentru că profesorii nu sunt în stare să „lase pixurile jos” în momentul când asistă la derapaje din partea miniștrilor, și a secretarilor de stat. Noi formăm sistemul de educație, nu politrucii care trec prin fața camerelor debitând tot felul de prostii. Putem schimba ușor asemenea specimene ori de câte ori vrem până vom considera că avem omul care merită să reprezinte educația. Este de neconceput ca atâția oameni care își fac treaba să accepte asemenea prostii. După ce au distrus educația mai suntem luați și la bani mărunți! Cei care nu-și fac treaba se elimină singuri din sistem. Nici unei școli nu-i mai convine astăzi să împingă balastrul inutil!

    1. Marea problema nu sunt notele mici sau mari. De exemplu, eu nu am intrat din prima la facultate. Era pe vremea lui Ceausescu si subiectele care se dădeau la admitere erau foarte grele. Am avut note mari la matematica dar am picat din cauza fizicii. Insa acest lucru a fost doar problema mea. Nu a afectat pe nimeni in afara de mine. Am învățat mai mult si am intrat anul următor. Insa in cazul profesorilor care iau note mici la examene problema e mult mai grava. Acești profesori cu note mici nu se duc acasă după ce pica la aceste examene pentru a se pregăti mai bine cum am făcut eu. Ei au deja niste locuri de munca unde predau unor elevi. Ceea ce ma întreb eu si multi alții este ce reușesc oare acești profesori sa predea elevilor. In prezent sunt profesor titular de matematica iar faptul ca odată demult am picat la un examen a fost pentru mine o greșeală de tinerețe din care am avut de învățat. Dar acești profesori se pare ca nu învata nimic. Ei se reîntorc la catedrele lor la fel de nepregătiți. Acum vreo 10 ani predam la o clasa de a XII – a. Se apropia BAC – ul si rezolvam cu elevii niste subiecte de examen. In timpul orei, se ridica un elev si ma întreabă daca putem rezolva niste probleme de bacalaureat pe care nici profesorul cu care făcea meditații nu a știut sa le rezolve. Normal ca am explicat imediat pentru toată clasa respectivele probleme dar efectiv am rămas tablou. Cum oare a fost posibil ca un coleg profesor care face meditații sa nu știe sa rezolve niste probleme de bacalaureat? Acest lucru mi s-a părut ridicol si groaznic in același timp . . .

      1. ce predau ei? copiii iau 3 la capacitate, doar cei care au facut pregatire cu alti profesori iau peste cinci … trist este ca toti acesti profesori slabi primesc un loc de munca in sistemul de invatamant

  14. Din 1990 a inceput intai timid, apoi cu pasi din ce in ce mai repezi, distrugerea invatamantului romanesc. Ministerul, Inspectoratele scolare, au condus aceasta distrugere.
    Mai e nevoie inca o data de Funeriu ca ministru, pentru a da lovitura de gratie ramasitei de invatamant actual.

  15. Desființarea examenului de titularizare ar duce la distrugerea definitivă a sistemului de învățământ. Iar cei care susțin asta sunt rău intenționați. Nu urmăresc nici susținerea calității personalului didactic, nici binele copiilor.

  16. Cine crezi ca o sa mai fie profesor in Romania?
    rudele, secretarele si soferii vostrii

    In care domeniu mai sunt angajati pe perioada determinata?
    Tot in invatamant esti, pana prinzi un post de titular.

    Daca acum nu poti sa iei un credit la banca cand nu vei fi titular esti dat afara pe usa.

    Va fi greva generala, sa vedem cine intra la ore si cum se vor da examenele fara profesori!

  17. Asta este Romania Educata?
    Se incurajeaza ocuparea unui post pe pile! Speram sa nu mai stati mult la guvernare ca ne-am lamurit, vreti sa ne intoarcem cu 40 de ani in urma cand partidul decide tot.

  18. Are mare dreptate ,prostul asta pus ministrul educației fără nici o evaluare-bine nu aia de partid,sa înceapă cu Marea prostie ,de ce președintele 2 mandate ×5 ani,de ce parlamentarii mandat pe viață, de ce judecătorii nu răspund greșelilor,cum răspund medicii,…etc etc etc…

  19. Profesorii au ajuns bătaia de joc a tuturor. Toți își fac treaba numai profesorii, nu. M- am titularizat acum 17 ani cu media 9.50. Am muncit pe gratis ani de zile, cu salariu de 400, apoi 700, apoi ani la rând 800, până prin 2012- 2013 sau mai târziu. Acum vor sa ne ia siguranta locului de muncă. Să ne trimită acasă și să angajeze clientela lor sau rudele. PSD- ul avea ceva cu justiția, PNL are de distrus învățământul. Am vrut sa trăim și noi cu iluzia unei șanse reale să obțină un post un profesor pregătit. Numai prin examen se poate așa ceva.Nu le-a ajuns că au inspectoratele , vor și posturile din sistem. TRIST!

  20. S-ar încuraja, după spusele domnului Funeriu posturile cu “dedidicație” pentru rudenii, prieteni sau “cumpărate” pentru zeci de mii de euro. Examenul național e singurul care elimină corupția și oferă șansă celui e pregătit.

  21. S -ar încuraja după spusele domnului Funeriu posturile cu “dedicație” pentru rudenii, prieteni sau “cumpărate” pe zeci de mii de euro. Doar prin examenul național a fost eliminată corupția .

  22. Domnule Funeriu, de ce nu propuneți asta pentru toate categoriile profesionale? Să aibă toți contract de muncă pentru un an, după care să fie evaluați și trimiși la cursuri. Și tot așa, inclusiv pentru politicieni. Nu ar fi corect și frumos??

  23. Am trecut prin experiența examenelor la nivel de școală și se știa că posturile erau cu ” dedicație” pentru rudenii, prieteni, clientelă politica sau se cumpărau pe zeci de mii de euro. La examenul național au avut șansă cei care ,intr-adevar au învățat.

  24. Nenea Funeriu!
    Matale știi că și profesorii și absolvenții de anul acesta vin după un an și jumătate de pandemie?

    Afla matale că LEN 1 din 2011 a permis titularizarea cu 253. O grămadă de pile și relații care nu prindeau post niciodată au devenit titularii scolii.
    Și afla matale că la examenul din 2012 din biblioteca școlii multe cocoane și mulți coconași care luau constant sub 5 au prins note peste 7.

    Așa că, domnule fost ministru, că rog să dați sfaturi la Tokio sau la Paris.

  25. Titularizarea e examenul pt ocuparea postului. Cum poti desfiinta asa ceva? 🤔😳Sa se dea apoi toate posturile exclusiv pe pile si nepotisme (ca in parlament si senat, unde se lasa mostenire!!) ?!! 😶
    Sa dea examen iar cei care nu l-au luat inca.

    Cei care au luat acest examen deja sunt, majoritatea, inscrisi la examenele ulterioare din ce in ce mai grele!!🤔😶

    Hei-rup, iar, ca sa se faca totul praf!!
    Numai domeniul educatiei/invatamantului sufera atatea experimentari, care mai de care mai aberante!!
    Se ingroapa educatia/invatamantul cu tot felul de idei total nefericite anual!!

    In loc sa se ocupe niste profesionisti de manuale, de metode, de salariile mici!!

    Se baga bani in experimente jalnice si in cursuri copiate dupa sisteme din afara, care, insa, nu se prea potrivesc loco si, in plus, problemele sociale (ale copiilor, parintilor si ….chiar ale profesorilor) sunt total ignorate, toti le lasa in afara oricaror discutii, de parca nu ar exista!! [comentariu editat pentru a elimina majusculele]

  26. Tocmai că prin titularizarea la nivel național, cu subiecte unice pe țară, sunt selectați cei mai buni profesori, pentru că doar ei au șanse sa obțină posturi titularizabile și chiar la suplinire (există suplinitori cu note de 8,9 si 10) , iar prin “titularizarea la nivel de școală” doar pilele vor ocupa posturile, pile care acum nu sunt capabile prin concurs național să ia nici nota 5.
    Deci Funeriu habarnistul și parerologul, încurajează corupția in învățământ!

  27. Asta că sa mascheze incompetenta universităților, presupun. Pai sa fim serioși, cine scoate loaze pe banda rulantă?! Cred că ar trebui ceva reformat acolo…

  28. Buna ziua! Citesc acest articol și nu cred ca e real ce citesc. Acest domn ” ministru”, cu ghilimelele de rigoare, isi permite sa jigneasca miile de profesori care au dat examen de titularizare și au obținut un post în învățământ. Cum nu se cunoaște calitatea profesorilor din sistem? Vor desființarea titularizării că să dispună de posturile din învățământ partidul de la putere. RUȘINE!!! Trăim în România și știm cu toții cum merg lucrurile. Văi de marele proiect ” Romania educata”. Trebuia să se numească ” România coruptă”. Nu ne așteaptă nimic bun cu astfel de oameni la conducerea țării. Am crezut că după PSD vine PNL și mai îndreaptă ceva. Din păcate nicio speranță.

    1. Din păcate trebuie să se facă ceva și cu acești domni profesori ,pentru că ocupă un scaun la catedră cam degeaba.Uitațivă la rezultatele elevilor pe la examene!Cam asta este munca dvs.domnilor profesori.

      1. Cu genele primite de la cineva ca tine,drag părinte.Ca doar nu l-am făcut eu!Mai treziti-va la realitate!La asa părinte, asa copil!

      2. Daca pui problema asa, atunci si palamentarii ocupa un loc degeaba in parlament, nu au facut nimic in 30 ani. Nici unii judecatori si procurori nu isi fac treaba. Nici unii doctori nu se uita la tine pana nu le dai ceva, putem continua cu alte exemple dar am dat dintre cei mai bine platiti, etc. Problema este ca educatie si nivelul de trai influenteaza toate aceste lucruri. Trebuie un reset total astfel incat sa nu mai fie nimic sub influenta politica pentru ca marea majoritate schimba culoarea tricoului si fac acelasi lucruri in continuare.

      3. D-na Maria, verificați-va ortografia!
        ,, Uitați-va” se scrie cu cratimă.Ati fost prezentă la orele de Limba și literatura română? Se pare că nu…

      4. Maria , ai copii ? Dacă da , poți să te oprești , nu mai fă alții . Înainte de a-ți descărca frustările , uită-te în ograda proprie . În traducere din română în română : habar n-ai să scrii , dar îți dai cu părerea despre profesori ( printre care și cei de limba română).

      5. Nu prea ti-a plăcut la școală. Se vede din felul în care scrii. Ai avut supărări cu profa’/proful’ de română și acum refulezi? Pune mana și scrie corect și apoi sa ne dai tu sfaturi noua, profesorilor!

  29. Un comentariu nepotrivit.Dommule Fost Ministru ,dvs nu sunteți perfect și nimeni nu este perfect Va rog sa nu mai faceți asemenea propuneri.Expresia,”dați afara”este nepotrivita si nefericita.Va rog sa va mai gândiți pana va exprimați opinia in legatura cu educația.

  30. Da.Asa e.Ar trebui să nu se mai dea examen și sa intre pe post doar dame gen “Apele Române”(ați văzut ce inundații?eficienta maximă) sau și mai bine cum e noua senzație “dansatoarea din buric” angajata tot pe banii contribuabililor să “presteze” intr-o companie națională. După ce or sa distrugă tot ca niște omizi, pentru ca sunt niște omizi umane,o specie involuata dar care știe sa se impună în fata proștilor care ii finanțează, sa vedem ce or sa mai ronțăie?Școlile?Sa fi terminat toate posturile călduțe?Posibil.
    Ce urmăriți de fapt cu toată amețeala asta?

  31. Funeriu are idei putine dar fixe. Povestea asta cu “aș evalua, aș da examene tuturor profesorilor din România” e o utopie. Face audienta la radio sau tv si nu rateaza ocazia sa-si mai ventileze frustrarile. Din punct de vedere terapeutic il inteleg. Din punct de vedere al managementului este o prostie irealizabila.

    Examenele astea de titularizare si definitivat au pacatele lor, dar descurajeaza coruptia, nepotismul etc.

    In paralel ar trebui incurajat un management al resurselor umane in scoli, un management al performantei, cu ajutorul unor directori competenti. Asta ar incepe sa rezolve din probleme.

  32. Somebody stop this clown!

    PDL redivivus!

    Ura, nihilismului, etichetarea, sunt armele acestui fals profet care se crede Spiru Haret resuscitat.

    1. Se încurajează nepotismul. Posturile vor fi cu dedicație pentru rudenii, prieteni sau “cumpărate” de la directori.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Două dezinfectări ale mâinilor la întoarcerea acasă a elevilor, una după descălțare și alta după dezbrăcarea de hainele de școală – sfaturi pentru elevi și părinți de la Grupul de Comunicare Strategică

Grupul de Comunicare Strategică transmite un set de sfaturi pentru începrea anului școlar, iar unul dintre acestea prevede două dezinfectări ale mâinilor la întoarcerea acasă a elevilor de la școală,…
Vezi articolul