Eurostat: România, Malta şi Cipru alocă cel mai puţin pentru cercetare şi dezvoltare

437 de vizualizări
Foto: Pexels.com
Cheltuielile de cercetare şi dezvoltare în ţările din Uniunea Europeană, ca procent din PIB, s-au situat anul trecut la 2,19% (faţă de 2,18 în 2018 şi 1,97% în 2009), în timp ce România, Malta, Cipru, Letonia, Irlanda, Slovacia, Bulgaria şi Lituania au alocat sub 1% din PIB, arată datele publicate vineri de Oficiul European de Statistică (Eurostat), potrivit Agerpres, preluată de G4Media.ro.

Cercetarea şi dezvoltarea (R&D) reprezintă un motor cheie al inovării, iar cheltuielile pe acest segment şi procentul din PIB alocat sunt doi indicatori folosiţi pentru a monitoriza resursele alocate ştiinţei şi tehnologiei pe plan global.

În 2019, cele 27 de state membre UE au cheltuit peste 306 miliarde de euro cu cercetarea şi dezvoltarea. Faţă de alte economii importante, procentul din PIB alocat de UE este mai scăzut decât în Coreea de Sud (4,52% în 2018), Japonia (3,28% în 2018) şi SUA (2,82% în 2018), dar este la acelaşi nivel cu China (2,06% în 2018), mai ridicat decât în Marea Britanie (1,76%) şi mult mai ridicat decât în Rusia (1,03%) şi Turcia (1,03% în 2018).

Citește articolul complet pe G4Media.ro

Foto: Pexels.com


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Stimulente pentru angajatori și pentru angajații care participă la programe de formare profesională, sprijin pentru micro-certificări, formarea competențelor verzi și digitale – propuneri în noua Strategie Națională pentru Formarea Adulților, domeniu în care România are restanțe mari / Toate măsurile – susținute doar cu bani europeni

Guvernul României vrea să dubleze, în următorii patru ani, rata de participare a adulților la învățarea pe tot parcursul vieții, potrivit noii Strategii Naționale pentru Formarea Adulților în perioada 2024-2027,…
Vezi articolul

Semnal de alarmă: “Pierde educația cursa cu tehnologia?” Inteligența artificială ar depăși deja rezultatele majorității adulților la testele de evaluare a competențelor-cheie, iar în 2026 ar putea răspunde 100% corect – raport OCDE

Competențele inteligenței artificiale (IA) le-ar depăși pe cele ale majorității adulților în teste-cheie de evaluare a nivelului de alfabetizare și a capacității de a opera cu numere, iar aceste competențe…
Vezi articolul